최근 마케팅 환경이 디지털 마케팅으로 변화함에 따라, 소비자의 구매성향도 변화하였고 기술의 발전과 더불어 마케팅 방식의 다양화와 판매자와 소비자의 관계 또한 변화하고 있다. 이에 상호간의 소통을 통한 마케팅의 필요성이 드러나고 있다.
본 연구는 디지털 마케팅 시대를 맞이하여 판매자와 소비자 간의 상호교류에 중심을 둔 인터랙티브 마케팅을 연구하여 주얼리 시장에서의 필요성을 제시하고 적용방안을 제안한다. 이는 주얼리 마케팅 방식의 다양성을 높이고 나아가 주얼리 전문가들의 입지를 넓힐 수 있는 방안으로써 주얼리 시장의 활성화에 이바지하는데 그 의의가 있다.
인터랙티브 마케팅 사례를 선정하여 분석을 진행한 결과 도출된 사실을 바탕으로 국내 주얼리 시장에 적합한 시장 적용성과 발전가능성에 따라 주얼리 시장에의 적용전략을 수립하였다.
연구의 사례분석을 통한 적용 및 개선방안의 결과로써 활용화를 위한 방안을 ‘인터랙티브 프로모션마케팅 전략’과 ‘인터랙티브 세일즈마케팅 전략’으로 분류하였다.
홍보 프로모션 마케팅 전략으로는 신규 고객 유치를 위한 프로모션 전략, 고객과의 상호작용을 위한 전문 인력의 피드백 시스템의 도입, 스토리의 다양성 확보, 댓글 서비스의 도입 전략을 제안하였다.
세일즈마케팅 전략으로는 제조 공정의 국내 도입 둘째, 공유 이벤트 또는 공유를 위한 플랫폼 제시, 악세사리 제품과 주얼리 제품의 분리, 주얼리 코디네이트 시스템의 도입 전략을 제안하였다.
결론적으로 주얼리 시장의 인터랙티브 마케팅을 적용하는 전략은 고객은 합리적인 소비를 통한 만족도를 얻게 되고 판매자는 피드백을 통해 소비자에게 더욱 다가설 수 있을 것이다.
최근 마케팅 환경이 디지털 마케팅으로 변화함에 따라, 소비자의 구매성향도 변화하였고 기술의 발전과 더불어 마케팅 방식의 다양화와 판매자와 소비자의 관계 또한 변화하고 있다. 이에 상호간의 소통을 통한 마케팅의 필요성이 드러나고 있다.
본 연구는 디지털 마케팅 시대를 맞이하여 판매자와 소비자 간의 상호교류에 중심을 둔 인터랙티브 마케팅을 연구하여 주얼리 시장에서의 필요성을 제시하고 적용방안을 제안한다. 이는 주얼리 마케팅 방식의 다양성을 높이고 나아가 주얼리 전문가들의 입지를 넓힐 수 있는 방안으로써 주얼리 시장의 활성화에 이바지하는데 그 의의가 있다.
인터랙티브 마케팅 사례를 선정하여 분석을 진행한 결과 도출된 사실을 바탕으로 국내 주얼리 시장에 적합한 시장 적용성과 발전가능성에 따라 주얼리 시장에의 적용전략을 수립하였다.
연구의 사례분석을 통한 적용 및 개선방안의 결과로써 활용화를 위한 방안을 ‘인터랙티브 프로모션마케팅 전략’과 ‘인터랙티브 세일즈마케팅 전략’으로 분류하였다.
홍보 프로모션 마케팅 전략으로는 신규 고객 유치를 위한 프로모션 전략, 고객과의 상호작용을 위한 전문 인력의 피드백 시스템의 도입, 스토리의 다양성 확보, 댓글 서비스의 도입 전략을 제안하였다.
세일즈마케팅 전략으로는 제조 공정의 국내 도입 둘째, 공유 이벤트 또는 공유를 위한 플랫폼 제시, 악세사리 제품과 주얼리 제품의 분리, 주얼리 코디네이트 시스템의 도입 전략을 제안하였다.
결론적으로 주얼리 시장의 인터랙티브 마케팅을 적용하는 전략은 고객은 합리적인 소비를 통한 만족도를 얻게 되고 판매자는 피드백을 통해 소비자에게 더욱 다가설 수 있을 것이다.
As the marketing environment has changed to digital marketing, the purchasing tendency of consumers has also changed, and with the development of technology, diversification of marketing method and relationship between seller and consumer are also changing. The necessity of marketing through mutual ...
As the marketing environment has changed to digital marketing, the purchasing tendency of consumers has also changed, and with the development of technology, diversification of marketing method and relationship between seller and consumer are also changing. The necessity of marketing through mutual communication is revealed.
The purpose of this study is to present the necessity of jewelery market and to propose a new application method through the interactive marketing research centering on mutual exchange between seller and consumer in the era of digital marketing. This is important for enhancing the diversity of jewelery marketing methods and further contributing to the activation of the jewelery market as a way to broaden the position of jewelery experts.
Based on the results of the analysis conducted by selecting interactive marketing cases, we have established a strategy to apply the jewelery market according to market application and development potential suitable for domestic jewelry market.
As a result of applying and improving the case study of the research, the methods for utilization were classified as 'interactive promotion marketing strategy' and 'interactive sales marketing strategy'.
Promotional marketing strategies include promotional strategies for attracting new customers, introduction of a specialist feedback system for interacting with customers, diversification of stories, and introduction of comment services.
Secondly, we introduced a platform for sharing events or sharing, separating accessory products and jewelery products, and introducing a strategy of introducing a jewelry coordination system.
In conclusion, the strategy of applying interactive marketing in the jewelery market will provide customers with satisfaction through reasonable consumption, and sellers will be able to reach consumers through feedback.
As the marketing environment has changed to digital marketing, the purchasing tendency of consumers has also changed, and with the development of technology, diversification of marketing method and relationship between seller and consumer are also changing. The necessity of marketing through mutual communication is revealed.
The purpose of this study is to present the necessity of jewelery market and to propose a new application method through the interactive marketing research centering on mutual exchange between seller and consumer in the era of digital marketing. This is important for enhancing the diversity of jewelery marketing methods and further contributing to the activation of the jewelery market as a way to broaden the position of jewelery experts.
Based on the results of the analysis conducted by selecting interactive marketing cases, we have established a strategy to apply the jewelery market according to market application and development potential suitable for domestic jewelry market.
As a result of applying and improving the case study of the research, the methods for utilization were classified as 'interactive promotion marketing strategy' and 'interactive sales marketing strategy'.
Promotional marketing strategies include promotional strategies for attracting new customers, introduction of a specialist feedback system for interacting with customers, diversification of stories, and introduction of comment services.
Secondly, we introduced a platform for sharing events or sharing, separating accessory products and jewelery products, and introducing a strategy of introducing a jewelry coordination system.
In conclusion, the strategy of applying interactive marketing in the jewelery market will provide customers with satisfaction through reasonable consumption, and sellers will be able to reach consumers through feedback.
주제어
#인터랙티브 마케팅 주얼리 마케팅 사례분석
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