본 연구는 2015 개정 교육과정에서 새롭게 개편되어 2018년부터 고등학교 현장에 적용될 교과서 『고등학교 수학』과 미국 고등학교에서 사용하는 교과서 『Algebra 2』 각각의 함수 단원에서 나타나는 표상의 번역을 조사하여 교수·학습에 도움이 되는 표상 번역의 특징을 도출하는 것을 목표로 한다. 본 연구는 한국과 미국 고등학교에서 사용하는 교과서 중 함수의 개념을 도입하는 단원을 분석대상으로 하고 내용의 연계성을 고려하여 한국 교과서...
본 연구는 2015 개정 교육과정에서 새롭게 개편되어 2018년부터 고등학교 현장에 적용될 교과서 『고등학교 수학』과 미국 고등학교에서 사용하는 교과서 『Algebra 2』 각각의 함수 단원에서 나타나는 표상의 번역을 조사하여 교수·학습에 도움이 되는 표상 번역의 특징을 도출하는 것을 목표로 한다. 본 연구는 한국과 미국 고등학교에서 사용하는 교과서 중 함수의 개념을 도입하는 단원을 분석대상으로 하고 내용의 연계성을 고려하여 한국 교과서는 세 영역, 미국 교과서는 네 영역으로 나누었다. 그리고 Chang et al. (2016)이 제시한대로 함수의 표상을 식, 그래프, 표, 서술로 구분하여 표상의 번역 빈도를 조사하였다. 조사를 통해 수집된 자료를 바탕으로 두 교과서의 표상 번역 빈도 차이를 비교하고, 각 교과서에서 표상의 번역이 영역별로 유의미한 차이를 보이는지 분석하였다.
본 연구는 2015 개정 교육과정에서 새롭게 개편되어 2018년부터 고등학교 현장에 적용될 교과서 『고등학교 수학』과 미국 고등학교에서 사용하는 교과서 『Algebra 2』 각각의 함수 단원에서 나타나는 표상의 번역을 조사하여 교수·학습에 도움이 되는 표상 번역의 특징을 도출하는 것을 목표로 한다. 본 연구는 한국과 미국 고등학교에서 사용하는 교과서 중 함수의 개념을 도입하는 단원을 분석대상으로 하고 내용의 연계성을 고려하여 한국 교과서는 세 영역, 미국 교과서는 네 영역으로 나누었다. 그리고 Chang et al. (2016)이 제시한대로 함수의 표상을 식, 그래프, 표, 서술로 구분하여 표상의 번역 빈도를 조사하였다. 조사를 통해 수집된 자료를 바탕으로 두 교과서의 표상 번역 빈도 차이를 비교하고, 각 교과서에서 표상의 번역이 영역별로 유의미한 차이를 보이는지 분석하였다.
In this study, we investigate coordinations of representations in the newly revised textbook of the 2015 revised curriculum 『Math』 which will be adapted in high schools from 2018, and the textbook 『Algebra 2』 used in US high schools with the purpose to produce characteristics of coordinations of rep...
In this study, we investigate coordinations of representations in the newly revised textbook of the 2015 revised curriculum 『Math』 which will be adapted in high schools from 2018, and the textbook 『Algebra 2』 used in US high schools with the purpose to produce characteristics of coordinations of representations which is helpful for teaching and learning. For this purpose, we divide the function unit of Korea textbooks into three areas and US textbooks into four areas, respectively, considering the linkage of contents. And, as suggested in Chang et al. (2016), we divide representations of functions into algebra-symbolic, graph, table and text ,and investigate the frequencies of coordinations of representations in the textbooks being analyzed. Based on the data collected, we compare the differences in the frequencies of coordination between the Korean and US textbooks, and analyze differences in coordinations of representations according to the divided areas in the textbooks.
In this study, we investigate coordinations of representations in the newly revised textbook of the 2015 revised curriculum 『Math』 which will be adapted in high schools from 2018, and the textbook 『Algebra 2』 used in US high schools with the purpose to produce characteristics of coordinations of representations which is helpful for teaching and learning. For this purpose, we divide the function unit of Korea textbooks into three areas and US textbooks into four areas, respectively, considering the linkage of contents. And, as suggested in Chang et al. (2016), we divide representations of functions into algebra-symbolic, graph, table and text ,and investigate the frequencies of coordinations of representations in the textbooks being analyzed. Based on the data collected, we compare the differences in the frequencies of coordination between the Korean and US textbooks, and analyze differences in coordinations of representations according to the divided areas in the textbooks.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.