스마트폰의 휴대성과 기능성 및 편의성은 하루가 다르게 혁신되고 있고 4G 통신서비스와 모바일 단말기의 급속한 보급으로 전 국민이 이동인터넷시대에 들어갔다. 스마트폰 급속하게 발전하고 샤오미의 급속하게 발전한다. 2014년 8월까지 샤오미 사용자가 7000만 명이 되었다. 2015년 2월 기준 샤오미 사용자는 1억 명을 넘었다. 글로벌 샤오미 기업은 중국에서 빠르게 발전하는 것이 아니라 한국에서도 빠르게 발전하였다. 하지만 기존의 문헌을 연구해서 한국에서 샤오미 스마트폰에 관환 연구가 많이 없기 때문에 한국에서의 샤오미 스마트폰 사용자 대상의 연구가 필요하다. 본 연구는 이상의 문제점들을 배경으로 한국 시장의 고찰을 통해 발전 과정 중에 있는 샤오미 스마트폰의 현황과 문제점을 고찰하고자 한다. 혁신특성 및 기술수용 특성에 대한 실증적 접근과 분석을 통해 샤오미 스마트폰의 활성화 전략과 시사점을 수립하기 위하여 다음과 같은 연구의 목적을 달성하고자 한다. 첫째, 기존의 문헌연구를 기반으로 중국 스마트폰 발전 현황, 샤오미의 발전 과정, 중국 시장 상황, 한국 시장 상황, 샤오미 스마트폰의 특징을 파악하고 혁신환산이론과 ...
스마트폰의 휴대성과 기능성 및 편의성은 하루가 다르게 혁신되고 있고 4G 통신서비스와 모바일 단말기의 급속한 보급으로 전 국민이 이동인터넷시대에 들어갔다. 스마트폰 급속하게 발전하고 샤오미의 급속하게 발전한다. 2014년 8월까지 샤오미 사용자가 7000만 명이 되었다. 2015년 2월 기준 샤오미 사용자는 1억 명을 넘었다. 글로벌 샤오미 기업은 중국에서 빠르게 발전하는 것이 아니라 한국에서도 빠르게 발전하였다. 하지만 기존의 문헌을 연구해서 한국에서 샤오미 스마트폰에 관환 연구가 많이 없기 때문에 한국에서의 샤오미 스마트폰 사용자 대상의 연구가 필요하다. 본 연구는 이상의 문제점들을 배경으로 한국 시장의 고찰을 통해 발전 과정 중에 있는 샤오미 스마트폰의 현황과 문제점을 고찰하고자 한다. 혁신특성 및 기술수용 특성에 대한 실증적 접근과 분석을 통해 샤오미 스마트폰의 활성화 전략과 시사점을 수립하기 위하여 다음과 같은 연구의 목적을 달성하고자 한다. 첫째, 기존의 문헌연구를 기반으로 중국 스마트폰 발전 현황, 샤오미의 발전 과정, 중국 시장 상황, 한국 시장 상황, 샤오미 스마트폰의 특징을 파악하고 혁신환산이론과 기술수용이론에 관한 연구를 정리하고자 한다. 둘째, 혁신특성 및 기술수용특성을 중심으로 지속적 사용의도에 영향을 미치는 각 측면의 요인을 분석함으로써 샤오미 스마트폰 사용자들의 지속적 사용의도에 미치는 영향을 파악하고 지속적 사용의도의 중요성을 강조하고자 한다. 마지막으로, 실증분석을 통해 한국에서의 샤오미 스마트폰 사용자들의 평가되어진 샤오미 스마트폰 지속적 사용의도에 대한 문제점을 규명한다. 또한 샤오미 기업에 적극적인 활용하는 방안을 모색하여, 샤오미가 지속적으로 성장할 수 있는 전략적 방안을 수립 및 제시하고자 한다.
스마트폰의 휴대성과 기능성 및 편의성은 하루가 다르게 혁신되고 있고 4G 통신서비스와 모바일 단말기의 급속한 보급으로 전 국민이 이동인터넷시대에 들어갔다. 스마트폰 급속하게 발전하고 샤오미의 급속하게 발전한다. 2014년 8월까지 샤오미 사용자가 7000만 명이 되었다. 2015년 2월 기준 샤오미 사용자는 1억 명을 넘었다. 글로벌 샤오미 기업은 중국에서 빠르게 발전하는 것이 아니라 한국에서도 빠르게 발전하였다. 하지만 기존의 문헌을 연구해서 한국에서 샤오미 스마트폰에 관환 연구가 많이 없기 때문에 한국에서의 샤오미 스마트폰 사용자 대상의 연구가 필요하다. 본 연구는 이상의 문제점들을 배경으로 한국 시장의 고찰을 통해 발전 과정 중에 있는 샤오미 스마트폰의 현황과 문제점을 고찰하고자 한다. 혁신특성 및 기술수용 특성에 대한 실증적 접근과 분석을 통해 샤오미 스마트폰의 활성화 전략과 시사점을 수립하기 위하여 다음과 같은 연구의 목적을 달성하고자 한다. 첫째, 기존의 문헌연구를 기반으로 중국 스마트폰 발전 현황, 샤오미의 발전 과정, 중국 시장 상황, 한국 시장 상황, 샤오미 스마트폰의 특징을 파악하고 혁신환산이론과 기술수용이론에 관한 연구를 정리하고자 한다. 둘째, 혁신특성 및 기술수용특성을 중심으로 지속적 사용의도에 영향을 미치는 각 측면의 요인을 분석함으로써 샤오미 스마트폰 사용자들의 지속적 사용의도에 미치는 영향을 파악하고 지속적 사용의도의 중요성을 강조하고자 한다. 마지막으로, 실증분석을 통해 한국에서의 샤오미 스마트폰 사용자들의 평가되어진 샤오미 스마트폰 지속적 사용의도에 대한 문제점을 규명한다. 또한 샤오미 기업에 적극적인 활용하는 방안을 모색하여, 샤오미가 지속적으로 성장할 수 있는 전략적 방안을 수립 및 제시하고자 한다.
The portability, functionality, and convenience of smart phones are constantly being updated within a day. With the rapid popularization of 4G communication services and mobile terminals, the nation has entered the era of mobile Internet, and Xiaomi is also developing rapidly. As of August 2014, the...
The portability, functionality, and convenience of smart phones are constantly being updated within a day. With the rapid popularization of 4G communication services and mobile terminals, the nation has entered the era of mobile Internet, and Xiaomi is also developing rapidly. As of August 2014, the number of Xiaomi’s users reached 70 million. In February 2015, the users of Xiaomi exceeded 100 million people. As a transnational industry, Xiaomi has not only developed rapidly in China but also has developed rapidly in Korea. However, through the literature review of the benchmark, there is no relevant study on the Xiaomi mobile phones in the Korean market, so it is necessary to relevant study the Xiaomi mobile phones in the Korean market. In this thesis, through the inspection of the Korean market, it considers the current situation and problems of Xiaomi smart phones existing in the development process. Through the empirical contact and analysis of innovation characteristics and technology acceptance characteristics, the following study objectives shall be achieved for the realization of Xiaomi smart phones’ activation strategy and inspiration points. Firstly, based on the existing literature study, grasping the development status of China’s smartphone and the development process of Xiaomi’s mobile phones, the situation of Xiaomi’s market in China, the situation of the Korean market, and the characteristics of Xiaomi’s mobile phones, and organize innovation diffusion theory and technology acceptance theory. Secondly, centered on innovation characteristics and technical acceptance characteristics, analyzing various factors that influence the intention of continuous use, and emphasizing the impact to the continued use of Xiaomi’s smartphones’ users, and emphasizing the importance of continued use. Finally, through empirical analysis, the problem of the continued use of small smartphones evaluated by users of Korean Xiaomi smart phones was identified. In addition, we will also seek to actively use Xiaomi’s business plan and formulate a strategic plan that can continue to grow.
The portability, functionality, and convenience of smart phones are constantly being updated within a day. With the rapid popularization of 4G communication services and mobile terminals, the nation has entered the era of mobile Internet, and Xiaomi is also developing rapidly. As of August 2014, the number of Xiaomi’s users reached 70 million. In February 2015, the users of Xiaomi exceeded 100 million people. As a transnational industry, Xiaomi has not only developed rapidly in China but also has developed rapidly in Korea. However, through the literature review of the benchmark, there is no relevant study on the Xiaomi mobile phones in the Korean market, so it is necessary to relevant study the Xiaomi mobile phones in the Korean market. In this thesis, through the inspection of the Korean market, it considers the current situation and problems of Xiaomi smart phones existing in the development process. Through the empirical contact and analysis of innovation characteristics and technology acceptance characteristics, the following study objectives shall be achieved for the realization of Xiaomi smart phones’ activation strategy and inspiration points. Firstly, based on the existing literature study, grasping the development status of China’s smartphone and the development process of Xiaomi’s mobile phones, the situation of Xiaomi’s market in China, the situation of the Korean market, and the characteristics of Xiaomi’s mobile phones, and organize innovation diffusion theory and technology acceptance theory. Secondly, centered on innovation characteristics and technical acceptance characteristics, analyzing various factors that influence the intention of continuous use, and emphasizing the impact to the continued use of Xiaomi’s smartphones’ users, and emphasizing the importance of continued use. Finally, through empirical analysis, the problem of the continued use of small smartphones evaluated by users of Korean Xiaomi smart phones was identified. In addition, we will also seek to actively use Xiaomi’s business plan and formulate a strategic plan that can continue to grow.
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