이 연구의 목적은 이미지 영향의 중요성을 깨닫고 중학생들의 경영·금융교과에 대한 이미지를 파악하는 것에 있다. 중학생들을 대상으로 건설교과, 경영·금융교과, 미용·관광·레저교과 에 대한 이미지를 조사하고 분석하여 이미지 개선을 위한 기초자료를 마련하고자 했다. 그리고 이를 바탕으로 경영·금융교과의 이미지 개선을 위한 방향의 틀을 제공하고자 한다. 서울과 경기 지역 중학생 80명, 학부모 60명, 경영·금융교과 재학생 144명을 대상으로...
이 연구의 목적은 이미지 영향의 중요성을 깨닫고 중학생들의 경영·금융교과에 대한 이미지를 파악하는 것에 있다. 중학생들을 대상으로 건설교과, 경영·금융교과, 미용·관광·레저교과 에 대한 이미지를 조사하고 분석하여 이미지 개선을 위한 기초자료를 마련하고자 했다. 그리고 이를 바탕으로 경영·금융교과의 이미지 개선을 위한 방향의 틀을 제공하고자 한다. 서울과 경기 지역 중학생 80명, 학부모 60명, 경영·금융교과 재학생 144명을 대상으로 조사가 실시되었다. 연구한 내용을 요약하면 다음과 같다. 첫 째, 배경 변인 조사 결과에서 경영·금융교과는 여응답자가 남응답자보다 더 좋은 이미지를 형성하고 있음을 알 수 있다. 경영·금융교과 졸업 후 취업 시 남학생들에 대한 수요보다는 여학생들에 대한 수요가 많기에 이러한 분석 결과가 나온 것으로 보인다. 따라서 경영·금융교과에서는 남학생들을 위한 취업처를 다양한 방법을 통해 연구해 보아야 한다. 둘 째, 나이에 따른 이미지 차이에서 학생 응답자가 학부모 응답자보다 경영·금융교과에 더 좋은 이미지를 형성하고 있음을 알 수 있었다. 경영·금융교과에 대해 학생에게 [강한], [즐거운] 이미지를 형성할 방법을 연구해 보아야 한다. 또한 학생 응답자에게 경영·금융교과는 [가치있는]과 [지겨운]의 이미지를 공통으로 보이고 있다. 따라서 학생들에게 경영·금융교과에 대해 [즐거운] 이미지를 형성할 방법을 모색해 봐야 한다. 셋 째, 응답자들을 대상으로 진학희망 고등학교를 경영·금융교과 고등학교로 생각했을 때, 경영·금융교과에 대해 잘 알았을 때 경영·금융교과에 대해 좋은 이미지를 형성하고 있음을 알 수 있다. 또한 지인이 특성화고등학교에 재학 중이거나 졸업한 경우 경영·금융교과에 대한 좋은 이미지가 형성되어 있다. 이를 통합해 보면 경영·금융교과에 대해 잘 알수록 형용사군의 평균이 높음을 볼 수 있었다. 따라서 경영·금융교과에 대해 잘 알지 못하는 사람들에게 경영·금융교과에 대해 홍보를 한다면 이미지 개선에 큰 도움이 될 수 있음을 알 수 있었다. 따라서 경영·금융교과에 대해 널리 알릴 수 있는 방법에 대해 연구해 보아야 한다.
이 연구의 목적은 이미지 영향의 중요성을 깨닫고 중학생들의 경영·금융교과에 대한 이미지를 파악하는 것에 있다. 중학생들을 대상으로 건설교과, 경영·금융교과, 미용·관광·레저교과 에 대한 이미지를 조사하고 분석하여 이미지 개선을 위한 기초자료를 마련하고자 했다. 그리고 이를 바탕으로 경영·금융교과의 이미지 개선을 위한 방향의 틀을 제공하고자 한다. 서울과 경기 지역 중학생 80명, 학부모 60명, 경영·금융교과 재학생 144명을 대상으로 조사가 실시되었다. 연구한 내용을 요약하면 다음과 같다. 첫 째, 배경 변인 조사 결과에서 경영·금융교과는 여응답자가 남응답자보다 더 좋은 이미지를 형성하고 있음을 알 수 있다. 경영·금융교과 졸업 후 취업 시 남학생들에 대한 수요보다는 여학생들에 대한 수요가 많기에 이러한 분석 결과가 나온 것으로 보인다. 따라서 경영·금융교과에서는 남학생들을 위한 취업처를 다양한 방법을 통해 연구해 보아야 한다. 둘 째, 나이에 따른 이미지 차이에서 학생 응답자가 학부모 응답자보다 경영·금융교과에 더 좋은 이미지를 형성하고 있음을 알 수 있었다. 경영·금융교과에 대해 학생에게 [강한], [즐거운] 이미지를 형성할 방법을 연구해 보아야 한다. 또한 학생 응답자에게 경영·금융교과는 [가치있는]과 [지겨운]의 이미지를 공통으로 보이고 있다. 따라서 학생들에게 경영·금융교과에 대해 [즐거운] 이미지를 형성할 방법을 모색해 봐야 한다. 셋 째, 응답자들을 대상으로 진학희망 고등학교를 경영·금융교과 고등학교로 생각했을 때, 경영·금융교과에 대해 잘 알았을 때 경영·금융교과에 대해 좋은 이미지를 형성하고 있음을 알 수 있다. 또한 지인이 특성화고등학교에 재학 중이거나 졸업한 경우 경영·금융교과에 대한 좋은 이미지가 형성되어 있다. 이를 통합해 보면 경영·금융교과에 대해 잘 알수록 형용사군의 평균이 높음을 볼 수 있었다. 따라서 경영·금융교과에 대해 잘 알지 못하는 사람들에게 경영·금융교과에 대해 홍보를 한다면 이미지 개선에 큰 도움이 될 수 있음을 알 수 있었다. 따라서 경영·금융교과에 대해 널리 알릴 수 있는 방법에 대해 연구해 보아야 한다.
The purpose of this study is to realize the importance of image impact and to understand the image which middle school students have of Business and Finance High School. This study wanted to prepare basic data to improve the image of Business and Finance High School which middle school students have...
The purpose of this study is to realize the importance of image impact and to understand the image which middle school students have of Business and Finance High School. This study wanted to prepare basic data to improve the image of Business and Finance High School which middle school students have by examining and analyzing the images of Construction High School, Business and Finance High School and Beauty and Tourism Leisure High School. Based on this, this study will provide a framework for improving the image of Business and Finance High School. This study was conducted for 80 middle school students, 60 parents and 144 Business and Finance High School students in Seoul and Gyeonggi-do. The summary of the study is as follows. First, based on the background variables survey, the female respondents have a better impression in Business and Finance High School than the male respondents have. This is because job demand after graduating Business and Finance High School for female students is higher than the job demand for male students. Therefore, Business and Finance High School needs to study more ways to find jobs for male students. Second, it was found that student respondents formed a better image in Business and Finance High School than parents’ respondent. Therefore, Business and Finance High School should study ways to create [strong] and [pleasant] images for students respondents in Business and Finance High School. Also, for the student respondents, the Business and Finance High School share the image of [valuable] and [boring]. Therefore, Business and Finance High School should try to find a way to create a [pleasant] image of Business and Finance High School for students. Third, when respondents considered Business and Finance High School, it was found that respondents formed a good image for Business and Finance High School when they knew well about the school. Also, if an acquaintance attends or graduates from a Specialized High School, a good image was formed for the Business and Finance High School. To sum this up, when respondents know more about Business and Finance High School, images on the school were above average among the respondents. Therefore, it was found that promoting people who are not familiar with Business and Finance High School can be a great help in Business and Finance High School image improvement. Therefore, Business and Finance High School needs to research ways to make itself familiar and widely known.
The purpose of this study is to realize the importance of image impact and to understand the image which middle school students have of Business and Finance High School. This study wanted to prepare basic data to improve the image of Business and Finance High School which middle school students have by examining and analyzing the images of Construction High School, Business and Finance High School and Beauty and Tourism Leisure High School. Based on this, this study will provide a framework for improving the image of Business and Finance High School. This study was conducted for 80 middle school students, 60 parents and 144 Business and Finance High School students in Seoul and Gyeonggi-do. The summary of the study is as follows. First, based on the background variables survey, the female respondents have a better impression in Business and Finance High School than the male respondents have. This is because job demand after graduating Business and Finance High School for female students is higher than the job demand for male students. Therefore, Business and Finance High School needs to study more ways to find jobs for male students. Second, it was found that student respondents formed a better image in Business and Finance High School than parents’ respondent. Therefore, Business and Finance High School should study ways to create [strong] and [pleasant] images for students respondents in Business and Finance High School. Also, for the student respondents, the Business and Finance High School share the image of [valuable] and [boring]. Therefore, Business and Finance High School should try to find a way to create a [pleasant] image of Business and Finance High School for students. Third, when respondents considered Business and Finance High School, it was found that respondents formed a good image for Business and Finance High School when they knew well about the school. Also, if an acquaintance attends or graduates from a Specialized High School, a good image was formed for the Business and Finance High School. To sum this up, when respondents know more about Business and Finance High School, images on the school were above average among the respondents. Therefore, it was found that promoting people who are not familiar with Business and Finance High School can be a great help in Business and Finance High School image improvement. Therefore, Business and Finance High School needs to research ways to make itself familiar and widely known.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.