본 연구는 스크린골프장의 서비스스케이프가 감정반응, 지각된가치, 충성도에 어떠한 영향을 미치는지에 대한 관계를 밝히고자 한다. 이를 위해 본 연구는 서울 소재 스크린골프장의 이용객을 모집단으로 설정하였으며, 2018년 1월 연구대상이 되는 스크린골프장을 직접 방문하여 총 400부의 설문지를 배부 후 그 중 연구의 목적에 부합하지 않은 36부와 무응답 50부를 제외하고 최종 314부를 회수하였다. 본 연구는 PASW VER. 18.0을 이용하여 ...
본 연구는 스크린골프장의 서비스스케이프가 감정반응, 지각된가치, 충성도에 어떠한 영향을 미치는지에 대한 관계를 밝히고자 한다. 이를 위해 본 연구는 서울 소재 스크린골프장의 이용객을 모집단으로 설정하였으며, 2018년 1월 연구대상이 되는 스크린골프장을 직접 방문하여 총 400부의 설문지를 배부 후 그 중 연구의 목적에 부합하지 않은 36부와 무응답 50부를 제외하고 최종 314부를 회수하였다. 본 연구는 PASW VER. 18.0을 이용하여 빈도분석, 탐색적 요인분석 및 신뢰도 분석, 상관관계 분석, 다중회귀분석을 실시하였다. 연구결과 첫째, 스크린골프장의 서비스스케이프가 감정반응에 미치는 영향을 알아본 결과, 스크린골프장의 청결성과 쾌적성이 감정반응에 유의한 영향을 미치는 것으로 나타났다. 둘째, 스크린골프장의 서비스스케이프가 지각된가치에 미치는 영향을 알아본 결과, 스크린골프장의 청결성과 심미성이 경제적 가치에 유의한 영향을 미치는 것으로 나타났고, 청결성, 심미성, 편리성, 인적관계성이 감성적 가치에 유의한 영향을 미치는 것으로 나타났다. 셋째, 스크린골프장의 서비스스케이프가 충성도에 미치는 영향을 알아본 결과, 스크린골프장의 청결성, 편리성, 심미성이 행동적 측면에 인적관계성, 청결성, 심미성, 편리성, 쾌적성이 태도적 측면에 인적관계성, 편리성, 심미성, 쾌적성이 인지적 측면에 유의한 영향을 미쳤다. 특히 쾌적성은 태도적, 인지적 측면에 부적 영향을 미치는 것으로 나타났다. 본 연구의 결과를 통해 골프인구의 증대와 스크린골프 시장의 성장에 대비하여 스크린골프장 이용객들의 지속적인 방문 유지 및 증진 시킬 수 있도록 마케팅전략 제시와 더불어 골프산업의 전반적인 발전을 위한 학문적 기초자료를 제공하고자 한다.
본 연구는 스크린골프장의 서비스스케이프가 감정반응, 지각된가치, 충성도에 어떠한 영향을 미치는지에 대한 관계를 밝히고자 한다. 이를 위해 본 연구는 서울 소재 스크린골프장의 이용객을 모집단으로 설정하였으며, 2018년 1월 연구대상이 되는 스크린골프장을 직접 방문하여 총 400부의 설문지를 배부 후 그 중 연구의 목적에 부합하지 않은 36부와 무응답 50부를 제외하고 최종 314부를 회수하였다. 본 연구는 PASW VER. 18.0을 이용하여 빈도분석, 탐색적 요인분석 및 신뢰도 분석, 상관관계 분석, 다중회귀분석을 실시하였다. 연구결과 첫째, 스크린골프장의 서비스스케이프가 감정반응에 미치는 영향을 알아본 결과, 스크린골프장의 청결성과 쾌적성이 감정반응에 유의한 영향을 미치는 것으로 나타났다. 둘째, 스크린골프장의 서비스스케이프가 지각된가치에 미치는 영향을 알아본 결과, 스크린골프장의 청결성과 심미성이 경제적 가치에 유의한 영향을 미치는 것으로 나타났고, 청결성, 심미성, 편리성, 인적관계성이 감성적 가치에 유의한 영향을 미치는 것으로 나타났다. 셋째, 스크린골프장의 서비스스케이프가 충성도에 미치는 영향을 알아본 결과, 스크린골프장의 청결성, 편리성, 심미성이 행동적 측면에 인적관계성, 청결성, 심미성, 편리성, 쾌적성이 태도적 측면에 인적관계성, 편리성, 심미성, 쾌적성이 인지적 측면에 유의한 영향을 미쳤다. 특히 쾌적성은 태도적, 인지적 측면에 부적 영향을 미치는 것으로 나타났다. 본 연구의 결과를 통해 골프인구의 증대와 스크린골프 시장의 성장에 대비하여 스크린골프장 이용객들의 지속적인 방문 유지 및 증진 시킬 수 있도록 마케팅전략 제시와 더불어 골프산업의 전반적인 발전을 위한 학문적 기초자료를 제공하고자 한다.
This study is intended to find out the effects of the achievement goal orientation of each high school student participating in a physical education on their self-confidence and fun Effects of Services cape on indoor golf simulator on Emotional Response, Perceived Value, and Loyalty . For this purpo...
This study is intended to find out the effects of the achievement goal orientation of each high school student participating in a physical education on their self-confidence and fun Effects of Services cape on indoor golf simulator on Emotional Response, Perceived Value, and Loyalty . For this purpose, this study set up a population of the indoor golf simulator in Seoul, and visited 400 indoor golf simulator in January 2018, and distributed a total of 400 questionnaire sheets. The final 314 sheets were non response except for 50 sheets. In this study, PASW VER. 18.0 were used for frequency analysis, exploratory factor analysis and reliability analysis, correlation analysis and multiple regression analysis. As a result, it was found that the cleanliness and comfort of indoor golf simulator had a significant effect on the emotional response. Second, it was found that the cleanliness and aesthetics of the indoor golf simulator had a significant effect on economic value, and cleanliness, aesthetics, convenience, and human relations have significant effects on emotional values. Third, we examined the effect of services cape on loyalty of indoor golf simulator. As a result, the cleanliness, convenience, and aesthetics of the indoor golf simulator had a significant effect on the behavioral aspect, human relations, cleanliness, aesthetics, convenience, and comfort have a significant effect on attitude, and human relations, convenience, aesthetics, and comfort have a significant impact on cognitive aspects. Especially, comfort showed negative influence on attitude and cognitive aspects. Therefore, the purpose of this study is to provide basic information for the overall development of the golf industry along with marketing strategies to maintain and improve the continuous visits of indoor golf simulator.
This study is intended to find out the effects of the achievement goal orientation of each high school student participating in a physical education on their self-confidence and fun Effects of Services cape on indoor golf simulator on Emotional Response, Perceived Value, and Loyalty . For this purpose, this study set up a population of the indoor golf simulator in Seoul, and visited 400 indoor golf simulator in January 2018, and distributed a total of 400 questionnaire sheets. The final 314 sheets were non response except for 50 sheets. In this study, PASW VER. 18.0 were used for frequency analysis, exploratory factor analysis and reliability analysis, correlation analysis and multiple regression analysis. As a result, it was found that the cleanliness and comfort of indoor golf simulator had a significant effect on the emotional response. Second, it was found that the cleanliness and aesthetics of the indoor golf simulator had a significant effect on economic value, and cleanliness, aesthetics, convenience, and human relations have significant effects on emotional values. Third, we examined the effect of services cape on loyalty of indoor golf simulator. As a result, the cleanliness, convenience, and aesthetics of the indoor golf simulator had a significant effect on the behavioral aspect, human relations, cleanliness, aesthetics, convenience, and comfort have a significant effect on attitude, and human relations, convenience, aesthetics, and comfort have a significant impact on cognitive aspects. Especially, comfort showed negative influence on attitude and cognitive aspects. Therefore, the purpose of this study is to provide basic information for the overall development of the golf industry along with marketing strategies to maintain and improve the continuous visits of indoor golf simulator.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.