경제 및 정보의 글로벌화는 수많은 신흥 산업을 생성시켰고, 전자 상거래는 이러한 추세에서 탄생하는 것이다. 전자 상거래는 그 강대한 경쟁 우세와 생명력으로 신속하게 경제 사회의 각 영역에 확장 하였으며, 세계 경제 판로에 대하여 깊은 영향을 주었다. 전자 상거래는 컴퓨터 기술의 급속한 발전과 폭넓은 응용을 바탕으로 하는 동시에 선진적인 통신과 기술 및 편리한 물류를 연동하면서 생성하는 한 글로벌화는 수많은 신흥 산업을 생성시켰고, 전자 상거래는 이러한 추세에서 탄생하는 것이다. 전자 상거래는 그 강대한 경쟁 우세와 생명력으로 신속하게 경제 사회의 각 영역에 확장 하였으며, 세계 경제 판로에 대하여 깊은 영향을 주었다. 전자 상거래는 컴퓨터 기술의 급속한 발전과 폭넓은 응용을 바탕으로 하는 동시에 선진적인 통신과 기술 및 편리한 물류를 연동하면서 생성하는 한 가상화의 새로운 무역 방식이다. 이러한 종류의 거래 방식은 예전의 고유적인 무역 형식을 떠나 거래당사자가 유형 및 무형의 방식을 통하여 거래 목적을 실현시킨다. 또한 전자 상거래는 거래비용 절감, 거래 효율 증진, 거래 과정 단축, 기업 경쟁력 강화 및 취업기회 증가 등 자신의 우세를 구비하기 때문에 각 국의 경제 사회에 대하여 아주 중요한 현실적 의미를 가지고 있기 때문에세계 각 국의 보편적인 환영을 받는다.2008년 경제 위기 중에서 전자 상거래가 발휘한 역할은 만만하게 볼 수 없다. 전자 상거래 자신의 우세는 세계적 범 위내에서 새로운 경제무역 질서를 형성시키고 있고, 이것은 이전에 이미 매우 성숙한 세계무역 체계 및 경제 질서에 대한 강력한 충격을 주었다. 무역을 주 경제 발전 방식으로 여기는 국가 - 중국 및 한국은 전자 상거래의 영향을 피할 수 없다. 명확히 할 필요가 있는 것은 한 새로운 무역 방식으로 전자 상거래 무역 방식은 국가의 기업들에게 수많은 발전 찬스를 가져다 줄뿐만 아니라, 동시에 이런 기업들에게 엄격한 도전도 초래할 수 있다. 전자 상거래가 구비하고 있는 합리적인 우세를 이용하고, 정면으로 전자 상거래가 존재하고 있는 문제점을 제시하는 것은 본 연구의 핵심이 된다. 따라서 본 연구는 주로 중국 알리바바(타오바오) 및 한국 G마켓을 대표적인 기업으로 간주하고, 양사의 상응한 사례에 대한 소개하는 것을 통해 현재 전자 상거래가 존재하는 문제점을 찾아낸다. 그렇게 함으로서 중국과 한국의 전자 상거래의 개선, 기타 기업의 공동적인 진보와 경제발전의 목적을 실현하게 될 것이다.
경제 및 정보의 글로벌화는 수많은 신흥 산업을 생성시켰고, 전자 상거래는 이러한 추세에서 탄생하는 것이다. 전자 상거래는 그 강대한 경쟁 우세와 생명력으로 신속하게 경제 사회의 각 영역에 확장 하였으며, 세계 경제 판로에 대하여 깊은 영향을 주었다. 전자 상거래는 컴퓨터 기술의 급속한 발전과 폭넓은 응용을 바탕으로 하는 동시에 선진적인 통신과 기술 및 편리한 물류를 연동하면서 생성하는 한 가상화의 새로운 무역 방식이다. 이러한 종류의 거래 방식은 예전의 고유적인 무역 형식을 떠나 거래당사자가 유형 및 무형의 방식을 통하여 거래 목적을 실현시킨다. 또한 전자 상거래는 거래비용 절감, 거래 효율 증진, 거래 과정 단축, 기업 경쟁력 강화 및 취업기회 증가 등 자신의 우세를 구비하기 때문에 각 국의 경제 사회에 대하여 아주 중요한 현실적 의미를 가지고 있기 때문에세계 각 국의 보편적인 환영을 받는다.2008년 경제 위기 중에서 전자 상거래가 발휘한 역할은 만만하게 볼 수 없다. 전자 상거래 자신의 우세는 세계적 범 위내에서 새로운 경제무역 질서를 형성시키고 있고, 이것은 이전에 이미 매우 성숙한 세계무역 체계 및 경제 질서에 대한 강력한 충격을 주었다. 무역을 주 경제 발전 방식으로 여기는 국가 - 중국 및 한국은 전자 상거래의 영향을 피할 수 없다. 명확히 할 필요가 있는 것은 한 새로운 무역 방식으로 전자 상거래 무역 방식은 국가의 기업들에게 수많은 발전 찬스를 가져다 줄뿐만 아니라, 동시에 이런 기업들에게 엄격한 도전도 초래할 수 있다. 전자 상거래가 구비하고 있는 합리적인 우세를 이용하고, 정면으로 전자 상거래가 존재하고 있는 문제점을 제시하는 것은 본 연구의 핵심이 된다. 따라서 본 연구는 주로 중국 알리바바(타오바오) 및 한국 G마켓을 대표적인 기업으로 간주하고, 양사의 상응한 사례에 대한 소개하는 것을 통해 현재 전자 상거래가 존재하는 문제점을 찾아낸다. 그렇게 함으로서 중국과 한국의 전자 상거래의 개선, 기타 기업의 공동적인 진보와 경제발전의 목적을 실현하게 될 것이다.
The international background of Economic Globalization and Information Globalization has given birth to numerous new industries, E-commerce also came into being in this tide. With its strong competitive advantage and vitality, it extends rapidly to all fields of economic society, thus exerting a pro...
The international background of Economic Globalization and Information Globalization has given birth to numerous new industries, E-commerce also came into being in this tide. With its strong competitive advantage and vitality, it extends rapidly to all fields of economic society, thus exerting a profound influence on the international economic pattern. E-commerce is a new virtual trade mode based on the rapid development and wide application of computer technology, combined with advanced communication technology and rapid logistics industry. This kind of trading mode breaks through the traditional form of trade and makes the trading parties achieve the purpose of trading under the dual power of tangible and intangible. At the same time, because of its own advantages such as saving transaction cost, improving transaction efficiency, simplifying transaction flow, developing third-party trading platform, enhancing enterprise competitiveness and creating employment opportunities, etc. It is of great practical significance to the economy and society of all countries, so it is generally welcomed by all countries. In the 2008 economic crisis, the role of E-commerce can not be underestimated, so it has been highly valued in the world. The innate advantage of E-commerce makes it establish a new economic and trade order all over the world. This has had a strong impact on the world trading system and economic order, which was already very mature. As a trade oriented country, China and South Korea can't be immune from the baptism of the wave of e-commerce. It should be made clear that as a new type of trade, E-commerce mode can not only bring numerous development opportunities to a country's enterprises, but also make it face severe challenges. It is the focus of this paper to make rational use of its inherent advantages, and to reveal the actual problems of its existence. Therefore, this research mainly takes China Alibaba and South Korea Gmarket as the representative enterprises, through the corresponding introduction to the two cases, and reveals the existing problems of the current e-commerce, so as to realize the ultimate goal of perfecting the E-commerce industry of the two countries, driving other enterprises to make common progress and promoting economic development.
The international background of Economic Globalization and Information Globalization has given birth to numerous new industries, E-commerce also came into being in this tide. With its strong competitive advantage and vitality, it extends rapidly to all fields of economic society, thus exerting a profound influence on the international economic pattern. E-commerce is a new virtual trade mode based on the rapid development and wide application of computer technology, combined with advanced communication technology and rapid logistics industry. This kind of trading mode breaks through the traditional form of trade and makes the trading parties achieve the purpose of trading under the dual power of tangible and intangible. At the same time, because of its own advantages such as saving transaction cost, improving transaction efficiency, simplifying transaction flow, developing third-party trading platform, enhancing enterprise competitiveness and creating employment opportunities, etc. It is of great practical significance to the economy and society of all countries, so it is generally welcomed by all countries. In the 2008 economic crisis, the role of E-commerce can not be underestimated, so it has been highly valued in the world. The innate advantage of E-commerce makes it establish a new economic and trade order all over the world. This has had a strong impact on the world trading system and economic order, which was already very mature. As a trade oriented country, China and South Korea can't be immune from the baptism of the wave of e-commerce. It should be made clear that as a new type of trade, E-commerce mode can not only bring numerous development opportunities to a country's enterprises, but also make it face severe challenges. It is the focus of this paper to make rational use of its inherent advantages, and to reveal the actual problems of its existence. Therefore, this research mainly takes China Alibaba and South Korea Gmarket as the representative enterprises, through the corresponding introduction to the two cases, and reveals the existing problems of the current e-commerce, so as to realize the ultimate goal of perfecting the E-commerce industry of the two countries, driving other enterprises to make common progress and promoting economic development.
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