현재 글로벌 시대가 됐으며 세계는 선진국을 중심으로 문화산업의 폭발적인 성장을 맞이하며 나라간의 경쟁도 날마다 치열해지고 있다. 문화산업은 한 나라의 경제를 촉진 하는 것뿐만 아니라 국가의 영향력과 이미지에도 거대한 영향을 미친다. 특히 중국의 애니메이션 시장은 지대한 가능성을 보여주고 있기 때문에 세계 각 국가에서 중국의 콘텐츠 시장에 진출 하려고 한다. 아직 탐색기인 중국의 애니메이션 산업은 해외의 콘텐츠 유입에 큰 타격을 받았지만 정부의 규제, 지원정책과 제작사들의 제작 기술, 제작 능력, 중외 공동제작 프로젝트 등 다양한 환경변화로 급속한 변화를 보이고 있다. 하지만 중국 애니메이션 콘텐츠는 아직 걸음마 단계이고 매우 불완전하기에 중국 정부기관 ...
현재 글로벌 시대가 됐으며 세계는 선진국을 중심으로 문화산업의 폭발적인 성장을 맞이하며 나라간의 경쟁도 날마다 치열해지고 있다. 문화산업은 한 나라의 경제를 촉진 하는 것뿐만 아니라 국가의 영향력과 이미지에도 거대한 영향을 미친다. 특히 중국의 애니메이션 시장은 지대한 가능성을 보여주고 있기 때문에 세계 각 국가에서 중국의 콘텐츠 시장에 진출 하려고 한다. 아직 탐색기인 중국의 애니메이션 산업은 해외의 콘텐츠 유입에 큰 타격을 받았지만 정부의 규제, 지원정책과 제작사들의 제작 기술, 제작 능력, 중외 공동제작 프로젝트 등 다양한 환경변화로 급속한 변화를 보이고 있다. 하지만 중국 애니메이션 콘텐츠는 아직 걸음마 단계이고 매우 불완전하기에 중국 정부기관 광전총국에서 중국 애니메이션 시장을 보호하려 해외 애니메이션 방송 금지법과 외국 기업이 중국에서 회사설립, 해외투자자와 중국애니메이션 제작사가 중외 공동제작 애니메이션을 제작하는데 여러 검진과 심의를 통과해야 하는 정책을 시행한다. 이러한 보수적이고 제한적인 정책은 중국 애니메이션을 보호하려는 의도에서 비롯된 것이지만오히려 중국 애니메이션의 잠재적 발전을 제약하고 중국 애니메이션 콘텐츠 산업의 발전을 가로막고 있다. 본 논문은 중국 광전총국의 애니메이션 콘텐츠에 관한 정책을 분석하여 중국 애니메이션 콘텐츠발전의 활성화와 창의성의 발전을 제약하는 상황을 살펴보고, 중국 정부에서 과잉보호 정책보다 완전한 개방의 환경에서 중국 애니메이션이 더 큰 발전과 가능성을 보여줄 수 있다는 것을 기술한다.
현재 글로벌 시대가 됐으며 세계는 선진국을 중심으로 문화산업의 폭발적인 성장을 맞이하며 나라간의 경쟁도 날마다 치열해지고 있다. 문화산업은 한 나라의 경제를 촉진 하는 것뿐만 아니라 국가의 영향력과 이미지에도 거대한 영향을 미친다. 특히 중국의 애니메이션 시장은 지대한 가능성을 보여주고 있기 때문에 세계 각 국가에서 중국의 콘텐츠 시장에 진출 하려고 한다. 아직 탐색기인 중국의 애니메이션 산업은 해외의 콘텐츠 유입에 큰 타격을 받았지만 정부의 규제, 지원정책과 제작사들의 제작 기술, 제작 능력, 중외 공동제작 프로젝트 등 다양한 환경변화로 급속한 변화를 보이고 있다. 하지만 중국 애니메이션 콘텐츠는 아직 걸음마 단계이고 매우 불완전하기에 중국 정부기관 광전총국에서 중국 애니메이션 시장을 보호하려 해외 애니메이션 방송 금지법과 외국 기업이 중국에서 회사설립, 해외투자자와 중국애니메이션 제작사가 중외 공동제작 애니메이션을 제작하는데 여러 검진과 심의를 통과해야 하는 정책을 시행한다. 이러한 보수적이고 제한적인 정책은 중국 애니메이션을 보호하려는 의도에서 비롯된 것이지만오히려 중국 애니메이션의 잠재적 발전을 제약하고 중국 애니메이션 콘텐츠 산업의 발전을 가로막고 있다. 본 논문은 중국 광전총국의 애니메이션 콘텐츠에 관한 정책을 분석하여 중국 애니메이션 콘텐츠발전의 활성화와 창의성의 발전을 제약하는 상황을 살펴보고, 중국 정부에서 과잉보호 정책보다 완전한 개방의 환경에서 중국 애니메이션이 더 큰 발전과 가능성을 보여줄 수 있다는 것을 기술한다.
In the current era of globalization, the world takes the developed countries as the center to welcome the explosive growth of cultural industry and competition among countries is getting more and more intense. The prosperity of cultural industry can not only promote national economy, but also have a...
In the current era of globalization, the world takes the developed countries as the center to welcome the explosive growth of cultural industry and competition among countries is getting more and more intense. The prosperity of cultural industry can not only promote national economy, but also have a huge influence on the promotion of international image and influence. Especially, the animation market has a huge potential, so other countries want to enter and share Chinese cultural market. Chinese animation industry which is in the period of exploration faces the entry of overseas cultural products. Although it shocks the market, it is experiencing the rapid change under the government support, the promotion of producing skills and cooperation between China and foreign countries. However, Chinese animation is in the exploration period, so it's not stable. In order to protect the Chinese animation market, Chinese government agency-SARFT has announced a series of policies which need to be approved: overseas animation is restricted, foreign companies Launch companies in China, foreign investors and Chinese animation producing companies cooperate on animation creation and do co-investment production. Although the purpose of this kind of conservative and limited policies is to protect the Chinese animation, overprotection limits and impedes the potential development of Chinese animation industry. This thesis takes the SARFT policies on Chinese animation industry as the center to analyse the problems and deficiencies. At the same time, it also analyses status quo of limit of Chinese animation development’s activity and creativity, which can find out that Chinese government implements conservative overprotection policies. In more open and improved environment, Chinese animation will get better development possibility under intense broadcast competition.
In the current era of globalization, the world takes the developed countries as the center to welcome the explosive growth of cultural industry and competition among countries is getting more and more intense. The prosperity of cultural industry can not only promote national economy, but also have a huge influence on the promotion of international image and influence. Especially, the animation market has a huge potential, so other countries want to enter and share Chinese cultural market. Chinese animation industry which is in the period of exploration faces the entry of overseas cultural products. Although it shocks the market, it is experiencing the rapid change under the government support, the promotion of producing skills and cooperation between China and foreign countries. However, Chinese animation is in the exploration period, so it's not stable. In order to protect the Chinese animation market, Chinese government agency-SARFT has announced a series of policies which need to be approved: overseas animation is restricted, foreign companies Launch companies in China, foreign investors and Chinese animation producing companies cooperate on animation creation and do co-investment production. Although the purpose of this kind of conservative and limited policies is to protect the Chinese animation, overprotection limits and impedes the potential development of Chinese animation industry. This thesis takes the SARFT policies on Chinese animation industry as the center to analyse the problems and deficiencies. At the same time, it also analyses status quo of limit of Chinese animation development’s activity and creativity, which can find out that Chinese government implements conservative overprotection policies. In more open and improved environment, Chinese animation will get better development possibility under intense broadcast competition.
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