013년 자본이 중국 애니메이션 시장에 진입하기 시작한 것은 애니메이션 업계의 건전한 발전으로 이어졌다. 또한, 중국 애니메이션 산업과 인터넷 플랫폼의 발전은 중국 애니메이션 산업 발전에 새로운 플랫폼을 제공하였고, 어린이로 한정되던 애니메이션의 주된 타깃을 성인으로 확장시키는 효과를 낳았다. 또한 애니메이션 시장에서의 콘텐츠에 대한 수요를 가속화 되었다. ...
013년 자본이 중국 애니메이션 시장에 진입하기 시작한 것은 애니메이션 업계의 건전한 발전으로 이어졌다. 또한, 중국 애니메이션 산업과 인터넷 플랫폼의 발전은 중국 애니메이션 산업 발전에 새로운 플랫폼을 제공하였고, 어린이로 한정되던 애니메이션의 주된 타깃을 성인으로 확장시키는 효과를 낳았다. 또한 애니메이션 시장에서의 콘텐츠에 대한 수요를 가속화 되었다. 하지만 중국 애니메이션 산업은 아직 초기 발전 단계에 있어 완전한 애니메이션 산업 생태계가 구축되어 있지 않은 상태였다. 그렇기 때문에 해외 애니메이션 기업과의 합작을 통한 애니메이션 제작 방식이 아직까지 보편화된 상황이었다. 특히나 중국과 일본의 공동제작으로 제작되는 애니메이션이 대표적이라고 할 수 있다. 그 결과 이러한 공동제작 작품 수가 계속 증가하고 있는 추세이지만, 작품의 품질에 대한 시장의 평가는 엇갈리고 있다. 계속 증가하고 있으나 작품의 품질에 대해서는 시장의 평가가 엇갈리고 있다. 즉, 높은 투자 대비 낮은 품질의 문제가 여전히 존재하여 중·일 공동제작 애니메이션 투자 모델의 연구 및 중·일 공동제작 애니메이션 방식의 장점과 문제는 모두 재검토할 가치가 있다. 본 논문은 이러한 중·일 공동제작 작품의 사업 구조에 대해 알아보았다. 이를 통해 중국과 일본의 공동제작이 가지는 긍정적인 측면과 더불어 한계에 대해 알아볼 수 있었다. 이러한 문제점을 보완하고 해결함으로서 중국과 일본 공동제작 애니메이션이 보다 더 나은 방향으로 나아갈 수 있기를 기대해본다.
013년 자본이 중국 애니메이션 시장에 진입하기 시작한 것은 애니메이션 업계의 건전한 발전으로 이어졌다. 또한, 중국 애니메이션 산업과 인터넷 플랫폼의 발전은 중국 애니메이션 산업 발전에 새로운 플랫폼을 제공하였고, 어린이로 한정되던 애니메이션의 주된 타깃을 성인으로 확장시키는 효과를 낳았다. 또한 애니메이션 시장에서의 콘텐츠에 대한 수요를 가속화 되었다. 하지만 중국 애니메이션 산업은 아직 초기 발전 단계에 있어 완전한 애니메이션 산업 생태계가 구축되어 있지 않은 상태였다. 그렇기 때문에 해외 애니메이션 기업과의 합작을 통한 애니메이션 제작 방식이 아직까지 보편화된 상황이었다. 특히나 중국과 일본의 공동제작으로 제작되는 애니메이션이 대표적이라고 할 수 있다. 그 결과 이러한 공동제작 작품 수가 계속 증가하고 있는 추세이지만, 작품의 품질에 대한 시장의 평가는 엇갈리고 있다. 계속 증가하고 있으나 작품의 품질에 대해서는 시장의 평가가 엇갈리고 있다. 즉, 높은 투자 대비 낮은 품질의 문제가 여전히 존재하여 중·일 공동제작 애니메이션 투자 모델의 연구 및 중·일 공동제작 애니메이션 방식의 장점과 문제는 모두 재검토할 가치가 있다. 본 논문은 이러한 중·일 공동제작 작품의 사업 구조에 대해 알아보았다. 이를 통해 중국과 일본의 공동제작이 가지는 긍정적인 측면과 더불어 한계에 대해 알아볼 수 있었다. 이러한 문제점을 보완하고 해결함으로서 중국과 일본 공동제작 애니메이션이 보다 더 나은 방향으로 나아갈 수 있기를 기대해본다.
In the year 2013, a large amount of capital began to enter China’s cartoon market, which was boosted by the sound development of China’s cartoon industry. In addition, with the development of China’s cartoon industry and online platforms, there emerged a new platform for the development of China’s c...
In the year 2013, a large amount of capital began to enter China’s cartoon market, which was boosted by the sound development of China’s cartoon industry. In addition, with the development of China’s cartoon industry and online platforms, there emerged a new platform for the development of China’s cartoon industry, where the main target of cartoon was transferred from children to teenagers and adults and larger demands for the content of cartoon market came into existence. However, China’s cartoon industry has been currently in its initial stage and a complete animation industry ecosystem has not yet formed. Therefore, it has gradually become more common to adopt the method to create animations in cooperation with overseas animation companies, of which animations produced jointly by China and Japan are the best example in particular. However, although the number of such jointly-produced cartoon works has kept rising, these works have meet different comments in the market. In other words, problems like low income, high investment but low quality still exist. Therefore, it is worth re-discussing the investment models concerning the joint-production of cartoon works by China and Japan as well as the merits and problems of this method as mentioned above. In this paper, the author explores the commercial structure in those works jointly produced by China and Japan and finds the enthusiasm and limitations of the joint production by China and Japan on this basis. By supplementing and solving these problems, the author hopes that the business model of joint-production of cartoon works by China and Japan may enjoy greater development in the future.
In the year 2013, a large amount of capital began to enter China’s cartoon market, which was boosted by the sound development of China’s cartoon industry. In addition, with the development of China’s cartoon industry and online platforms, there emerged a new platform for the development of China’s cartoon industry, where the main target of cartoon was transferred from children to teenagers and adults and larger demands for the content of cartoon market came into existence. However, China’s cartoon industry has been currently in its initial stage and a complete animation industry ecosystem has not yet formed. Therefore, it has gradually become more common to adopt the method to create animations in cooperation with overseas animation companies, of which animations produced jointly by China and Japan are the best example in particular. However, although the number of such jointly-produced cartoon works has kept rising, these works have meet different comments in the market. In other words, problems like low income, high investment but low quality still exist. Therefore, it is worth re-discussing the investment models concerning the joint-production of cartoon works by China and Japan as well as the merits and problems of this method as mentioned above. In this paper, the author explores the commercial structure in those works jointly produced by China and Japan and finds the enthusiasm and limitations of the joint production by China and Japan on this basis. By supplementing and solving these problems, the author hopes that the business model of joint-production of cartoon works by China and Japan may enjoy greater development in the future.
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