1990년대 이후 글로벌 경제 구도는 확연히 달라졌다. 크고 작은 무역 조직이 속속히 생겨나면서 경제 활동이 지역별로 국경을 넘어 전 세계로 확산되고 있다. 이 과정에서 세계 각국과 지역은 물론 양측 관계를 개선해야 하고, 국제 공조를 강화해 국가적 이익을 극대화하는 쪽으로 나아가야 한다는 것이 세계 각국과 지역의 공통된 인식이다. 동북아 각국이 무역 규모를 매년 늘려가며 지역 간 협력을 확대하고, 지역 간 협력도 상당 부분 이뤄졌지만 지역 전체의 경제 협력 정도가 상당히 제한돼 있는 것으로 나타났다. 동북아 지역은 경제적 잠재력을 발휘하지 못한 채 지역 내 국가 경제의 급속한 성장을 견제하는 동시에 국제 사회의 위상에도 영향을 미치고 있다. 고대 중국은 장건(張骞)이 서역으로 반출된 뒤 동서양 무역 거래의 길을 개척해 ...
1990년대 이후 글로벌 경제 구도는 확연히 달라졌다. 크고 작은 무역 조직이 속속히 생겨나면서 경제 활동이 지역별로 국경을 넘어 전 세계로 확산되고 있다. 이 과정에서 세계 각국과 지역은 물론 양측 관계를 개선해야 하고, 국제 공조를 강화해 국가적 이익을 극대화하는 쪽으로 나아가야 한다는 것이 세계 각국과 지역의 공통된 인식이다. 동북아 각국이 무역 규모를 매년 늘려가며 지역 간 협력을 확대하고, 지역 간 협력도 상당 부분 이뤄졌지만 지역 전체의 경제 협력 정도가 상당히 제한돼 있는 것으로 나타났다. 동북아 지역은 경제적 잠재력을 발휘하지 못한 채 지역 내 국가 경제의 급속한 성장을 견제하는 동시에 국제 사회의 위상에도 영향을 미치고 있다. 고대 중국은 장건(張骞)이 서역으로 반출된 뒤 동서양 무역 거래의 길을 개척해 유라시아를 잇는 상업 노선을 형성해 한탕조시대의 모습을 떠올리게 했다. 오늘날 중국은 성장률 저화로 고속 성장의 부작용도 점차 나타나고 있다. 일대일로 전략은 현 경제 형세에 부합하며, 중국의 실정에 맞게 역내 협력, 경제 살리기, 과잉 생산 능력을 강화하는 동시에 자본의 수출을 촉진하고, 중국의 국제 수지를 원활하게 할 수 있으며, 국제적인 위치를 호전시켜 국제적인 지위를 높일 수 있다. 현재 일대일로에 대한 연구는 유라시아 중심 국가를 겨냥한 것으로 동북아시아 지역 연구에는 적은 비중을 두고 있다. 일대일로 전략은 동북아의 몽골과 러시아 두 나라만 포함하고 있다. 동북아가 일대일로의 전략적 중심이 되지 않는 이유는 여러 큰 이유들이 있다. 현재까지 협력 상의 어려움은 각 국가의 긍정적인 면을 잃었지만, 동북아 지역은 앞으로도 계속해서 협력해야 할 필요가 있는 것은 부인할 수 없다. 일대일로 전략은 참신한 출발이고, 동북아가 융합하면 그 협업은 질적인 향상을 이룰 것이다.
1990년대 이후 글로벌 경제 구도는 확연히 달라졌다. 크고 작은 무역 조직이 속속히 생겨나면서 경제 활동이 지역별로 국경을 넘어 전 세계로 확산되고 있다. 이 과정에서 세계 각국과 지역은 물론 양측 관계를 개선해야 하고, 국제 공조를 강화해 국가적 이익을 극대화하는 쪽으로 나아가야 한다는 것이 세계 각국과 지역의 공통된 인식이다. 동북아 각국이 무역 규모를 매년 늘려가며 지역 간 협력을 확대하고, 지역 간 협력도 상당 부분 이뤄졌지만 지역 전체의 경제 협력 정도가 상당히 제한돼 있는 것으로 나타났다. 동북아 지역은 경제적 잠재력을 발휘하지 못한 채 지역 내 국가 경제의 급속한 성장을 견제하는 동시에 국제 사회의 위상에도 영향을 미치고 있다. 고대 중국은 장건(張骞)이 서역으로 반출된 뒤 동서양 무역 거래의 길을 개척해 유라시아를 잇는 상업 노선을 형성해 한탕조시대의 모습을 떠올리게 했다. 오늘날 중국은 성장률 저화로 고속 성장의 부작용도 점차 나타나고 있다. 일대일로 전략은 현 경제 형세에 부합하며, 중국의 실정에 맞게 역내 협력, 경제 살리기, 과잉 생산 능력을 강화하는 동시에 자본의 수출을 촉진하고, 중국의 국제 수지를 원활하게 할 수 있으며, 국제적인 위치를 호전시켜 국제적인 지위를 높일 수 있다. 현재 일대일로에 대한 연구는 유라시아 중심 국가를 겨냥한 것으로 동북아시아 지역 연구에는 적은 비중을 두고 있다. 일대일로 전략은 동북아의 몽골과 러시아 두 나라만 포함하고 있다. 동북아가 일대일로의 전략적 중심이 되지 않는 이유는 여러 큰 이유들이 있다. 현재까지 협력 상의 어려움은 각 국가의 긍정적인 면을 잃었지만, 동북아 지역은 앞으로도 계속해서 협력해야 할 필요가 있는 것은 부인할 수 없다. 일대일로 전략은 참신한 출발이고, 동북아가 융합하면 그 협업은 질적인 향상을 이룰 것이다.
After 1990s, the global economic landscape has changed markedly. Large and small trading organizations are springing up, economic activities cross regions and borders spread over the whole world. In this process, countries and regions of the world all realize that bilateral and multilateral relation...
After 1990s, the global economic landscape has changed markedly. Large and small trading organizations are springing up, economic activities cross regions and borders spread over the whole world. In this process, countries and regions of the world all realize that bilateral and multilateral relations should be improved, continue to strengthen the international cooperations, exert comparative advantages, obtain more and more national interests. The volume of trade among countries in Northeast Asia has increased year by year, local governments carry out cooperations in various fields, subregional cooperation has also formed a certain scale, but the degree of overall economic cooperation is very limited, far below other regional groupings. The Northeast Asian region has not exerted its economic potential, not only restricts the rapid development of the country’s economy in the region, but also affects its status in the international community. In ancient China, after Zhang Qian was sent to the Western Regions, the road of trade between the East and the West had been opened up, formed a number of business roads connecting Europe, Asia and Afric, appeared the flourishing scene of Han and Tang Dynasties. Current China, the rate of economic growth slowed down, the side effects of rapid growth are also emerging, The Belt and Road strategy put forward, in line with the current economic situation, in line with China’s national conditions, not only can strengthen the inter-regional cooperation, revitalize the economic stock, consume the excess capacity, at the same time, the output of capital can be used to drive the output of the capacity, reverse the dilemma of China’s balance of payments, enhance international status. The current research on The Belt and Road, most of them aimed at the hinterland countries of Asia and Europe, few studies have been done on the Northeast. The Belt and Road strategy only comprises Mongolia and Russia in Northeast Asia, Northeast Asia can not be a strategic focus, due to multiple reasons, the current plight of cooperation has caused countries to lose their past enthusiasm, but it is undeniable that still need to continued cooperation in Northeast Asia. The Belt and Road strategy is a new beginning, after Northeast Asia blend in it, the cooperation will achieve a qualitative improvement.
After 1990s, the global economic landscape has changed markedly. Large and small trading organizations are springing up, economic activities cross regions and borders spread over the whole world. In this process, countries and regions of the world all realize that bilateral and multilateral relations should be improved, continue to strengthen the international cooperations, exert comparative advantages, obtain more and more national interests. The volume of trade among countries in Northeast Asia has increased year by year, local governments carry out cooperations in various fields, subregional cooperation has also formed a certain scale, but the degree of overall economic cooperation is very limited, far below other regional groupings. The Northeast Asian region has not exerted its economic potential, not only restricts the rapid development of the country’s economy in the region, but also affects its status in the international community. In ancient China, after Zhang Qian was sent to the Western Regions, the road of trade between the East and the West had been opened up, formed a number of business roads connecting Europe, Asia and Afric, appeared the flourishing scene of Han and Tang Dynasties. Current China, the rate of economic growth slowed down, the side effects of rapid growth are also emerging, The Belt and Road strategy put forward, in line with the current economic situation, in line with China’s national conditions, not only can strengthen the inter-regional cooperation, revitalize the economic stock, consume the excess capacity, at the same time, the output of capital can be used to drive the output of the capacity, reverse the dilemma of China’s balance of payments, enhance international status. The current research on The Belt and Road, most of them aimed at the hinterland countries of Asia and Europe, few studies have been done on the Northeast. The Belt and Road strategy only comprises Mongolia and Russia in Northeast Asia, Northeast Asia can not be a strategic focus, due to multiple reasons, the current plight of cooperation has caused countries to lose their past enthusiasm, but it is undeniable that still need to continued cooperation in Northeast Asia. The Belt and Road strategy is a new beginning, after Northeast Asia blend in it, the cooperation will achieve a qualitative improvement.
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