화석연료를 사용하는 모든 산업에서 화석연료의 고갈과 환경오염문제에 대해 주목하고 있다. 자동차 산업의 내연기관 분야에서는 이러한 문제점의 해결방안으로 높은 연비효율을 가진 디젤엔진을 주목하고 있다. 하지만 디젤엔진은 많은 배출물을 발생시키는 단점을 가지고 있다. 이점을 보완하기 위하여 다양한 ...
화석연료를 사용하는 모든 산업에서 화석연료의 고갈과 환경오염문제에 대해 주목하고 있다. 자동차 산업의 내연기관 분야에서는 이러한 문제점의 해결방안으로 높은 연비효율을 가진 디젤엔진을 주목하고 있다. 하지만 디젤엔진은 많은 배출물을 발생시키는 단점을 가지고 있다. 이점을 보완하기 위하여 다양한 후처리 장치에 대해 연구가 진행되고 있다. 본 연구에서는 후처리 장치 중 Urea-SCR 시스템의 Urea 분사로직에 따른 NOx 저감특성에 대하여 연구를 수행하였다. NOx 저감특성을 분석하기 위해 Urea-SCR 시스템을 구성하였으며, 엔진실험을 통해 Urea 분사로직의 NOx저감성능을 검증하였다. Urea-SCR 시스템의 Urea 분사로직을 구동하기 위해 Dosing Control Unit(DCU)를 제작하였으며, 배기가스 특성을 파악하기 위한 센서의 캘리브레이션을 수행하였다. 또한 분사 로직에 따라 액추에이터를 구동하기 위하여 Output 캘리브레이션을 수행하였다. Urea 분사로직을 연구하기 앞서, 효율적인 Ures-SCR System의 제어를 위하여 SCR 촉매의 상태방정식을 수립하였으며, 상태방정식 수립에 필요한 상수(반응속도 상수, 온도 별 최대 흡장량)는 실험을 통해 도출하였다. 이후 SCR 상태방정식을 계산할 수 있는 SCR Simulator를 C코드로 구성하여 WHTC 실험을 통해 얻은 데이터를 기반으로 SCR 반응에 관여하는 인자의 영향을 확인하였다. Simulation을 통해 Urea-SCR System의 NOx 저감성능 향상 및 NH3의 슬립을 방지하는 분사로직을 구성하여 제시하였다.
화석연료를 사용하는 모든 산업에서 화석연료의 고갈과 환경오염문제에 대해 주목하고 있다. 자동차 산업의 내연기관 분야에서는 이러한 문제점의 해결방안으로 높은 연비효율을 가진 디젤엔진을 주목하고 있다. 하지만 디젤엔진은 많은 배출물을 발생시키는 단점을 가지고 있다. 이점을 보완하기 위하여 다양한 후처리 장치에 대해 연구가 진행되고 있다. 본 연구에서는 후처리 장치 중 Urea-SCR 시스템의 Urea 분사로직에 따른 NOx 저감특성에 대하여 연구를 수행하였다. NOx 저감특성을 분석하기 위해 Urea-SCR 시스템을 구성하였으며, 엔진실험을 통해 Urea 분사로직의 NOx저감성능을 검증하였다. Urea-SCR 시스템의 Urea 분사로직을 구동하기 위해 Dosing Control Unit(DCU)를 제작하였으며, 배기가스 특성을 파악하기 위한 센서의 캘리브레이션을 수행하였다. 또한 분사 로직에 따라 액추에이터를 구동하기 위하여 Output 캘리브레이션을 수행하였다. Urea 분사로직을 연구하기 앞서, 효율적인 Ures-SCR System의 제어를 위하여 SCR 촉매의 상태방정식을 수립하였으며, 상태방정식 수립에 필요한 상수(반응속도 상수, 온도 별 최대 흡장량)는 실험을 통해 도출하였다. 이후 SCR 상태방정식을 계산할 수 있는 SCR Simulator를 C코드로 구성하여 WHTC 실험을 통해 얻은 데이터를 기반으로 SCR 반응에 관여하는 인자의 영향을 확인하였다. Simulation을 통해 Urea-SCR System의 NOx 저감성능 향상 및 NH3의 슬립을 방지하는 분사로직을 구성하여 제시하였다.
All industries that use fossil fuels pay attention to the exhaustion of fossil fuels and environmental pollution problems. In the field of internal combustion engine of the automobile industry, attention is paid to a diesel engine having high fuel efficiency as a solution to such a problem. However,...
All industries that use fossil fuels pay attention to the exhaustion of fossil fuels and environmental pollution problems. In the field of internal combustion engine of the automobile industry, attention is paid to a diesel engine having high fuel efficiency as a solution to such a problem. However, diesel engines have the disadvantage of producing many emissions. In order to overcome this problem, various exhaust gas after-treatment system s are being studied. In this study, the Urea-SCR system was constructed for study the NOx conversion according to urea injection logic of Urea-SCR system, and the NOx reduction performance of the urea injection logic were verified through the engine experiment. We have developed the Dosing Control Unit(DCU) to drive the urea injection logic of Urea-SCR system. The calibration of the input data for understanding the characteristics of the exhaust gas was carried out. Output calibration was also performed to drive the actuator according to the logic. Before studying the Urea injection logic, the state equation of the SCR catalyst was established for the control of an efficient Ures-SCR system. The constants(Reaction rate constants, Max. Storage capacity by temperature) needed to establish the state equation were found through experiments. Then, the SCR simulator which can calculate the SCR state equation is composed of C code. Based on the data obtained from the WHTC experiment, we confirmed the influence of the factors involved in the SCR reaction. Simulation shows that the injection logic to prevent the NOx reduction performance and NH3 slip of the Urea-SCR system is constructed and presented.
All industries that use fossil fuels pay attention to the exhaustion of fossil fuels and environmental pollution problems. In the field of internal combustion engine of the automobile industry, attention is paid to a diesel engine having high fuel efficiency as a solution to such a problem. However, diesel engines have the disadvantage of producing many emissions. In order to overcome this problem, various exhaust gas after-treatment system s are being studied. In this study, the Urea-SCR system was constructed for study the NOx conversion according to urea injection logic of Urea-SCR system, and the NOx reduction performance of the urea injection logic were verified through the engine experiment. We have developed the Dosing Control Unit(DCU) to drive the urea injection logic of Urea-SCR system. The calibration of the input data for understanding the characteristics of the exhaust gas was carried out. Output calibration was also performed to drive the actuator according to the logic. Before studying the Urea injection logic, the state equation of the SCR catalyst was established for the control of an efficient Ures-SCR system. The constants(Reaction rate constants, Max. Storage capacity by temperature) needed to establish the state equation were found through experiments. Then, the SCR simulator which can calculate the SCR state equation is composed of C code. Based on the data obtained from the WHTC experiment, we confirmed the influence of the factors involved in the SCR reaction. Simulation shows that the injection logic to prevent the NOx reduction performance and NH3 slip of the Urea-SCR system is constructed and presented.
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