현대미술은 전통미술과는 다르게 다양한 장르를 보여주고 다양해진 재료와 주제만큼 다양한 시도를 하고 있다. 일상이라는 소재는 중요하게 자리 잡았으며, 현대인들에게 개인적 경험과 익숙한 소재를 사용하였다. 예술에서의 오감은 시각, 청각이 중요시되었지만 발전하고 있는 현대미술에 맞게 본인의 작품을 중심으로 오감을 자극해 관람객의 흥미를 유발한다.
본인의 작업은 우리가 인식하고 있는 음료수는 어떤 것인가를 질문을 시작한다. 인간에게 빠질 수 없는 음식의 한 종류인 음료수를 통해서 오감을 모두 자극해 관람객과 소통하여 다양한 관점...
현대미술은 전통미술과는 다르게 다양한 장르를 보여주고 다양해진 재료와 주제만큼 다양한 시도를 하고 있다. 일상이라는 소재는 중요하게 자리 잡았으며, 현대인들에게 개인적 경험과 익숙한 소재를 사용하였다. 예술에서의 오감은 시각, 청각이 중요시되었지만 발전하고 있는 현대미술에 맞게 본인의 작품을 중심으로 오감을 자극해 관람객의 흥미를 유발한다.
본인의 작업은 우리가 인식하고 있는 음료수는 어떤 것인가를 질문을 시작한다. 인간에게 빠질 수 없는 음식의 한 종류인 음료수를 통해서 오감을 모두 자극해 관람객과 소통하여 다양한 관점으로 분석하고자 하였다. 시각뿐만 아니라 관람객은 달콤한 향을 맡고 먹는 행위를 통해 직접 작품에 참여할 수 있도록 하며, 직접적, 간접적으로 표현된 작품들을 통해 각각 개인의 경험으로 다양한 관점으로 느낄 수 있도록 연구한다.
크게 <What are you drinking?>, <What are you looking at?>, <What are you thinking?> 세 전시로 나눌 수 있다. 오감을 자극해 개인의 경험을 통한 음료수는 어떤 것인지에 대한 질문을 바탕으로, 첫 번째 전시는 음료수의 재료적인 특징에 대해 다룬다. 두 번째 전시는 유명한 음료수의 로고와 색으로 인해 인식되어버린 것에 대한 시선과 재료와 관람객의 관계 사이에서 다양한 변화를 연구한다. 마지막으로 음료수와 함께 먹게 되어버린 음식들을 위주로 우리에게 심리적으로 긍정적인 측면과 건강으로서의 부정적인 측면을 드러낸다.
본 연구는 오감 경험을 통한 개인의 인식 차이를 일상적인 소재인 음료수를 통해 들어내었고, 개인적 경험을 바탕으로 단순한 기능적인 면이 아니라 심리적 긍정적, 부정적인 측면 모두 공감대 형성을 바라고자 하였다.
현대미술은 전통미술과는 다르게 다양한 장르를 보여주고 다양해진 재료와 주제만큼 다양한 시도를 하고 있다. 일상이라는 소재는 중요하게 자리 잡았으며, 현대인들에게 개인적 경험과 익숙한 소재를 사용하였다. 예술에서의 오감은 시각, 청각이 중요시되었지만 발전하고 있는 현대미술에 맞게 본인의 작품을 중심으로 오감을 자극해 관람객의 흥미를 유발한다.
본인의 작업은 우리가 인식하고 있는 음료수는 어떤 것인가를 질문을 시작한다. 인간에게 빠질 수 없는 음식의 한 종류인 음료수를 통해서 오감을 모두 자극해 관람객과 소통하여 다양한 관점으로 분석하고자 하였다. 시각뿐만 아니라 관람객은 달콤한 향을 맡고 먹는 행위를 통해 직접 작품에 참여할 수 있도록 하며, 직접적, 간접적으로 표현된 작품들을 통해 각각 개인의 경험으로 다양한 관점으로 느낄 수 있도록 연구한다.
크게 <What are you drinking?>, <What are you looking at?>, <What are you thinking?> 세 전시로 나눌 수 있다. 오감을 자극해 개인의 경험을 통한 음료수는 어떤 것인지에 대한 질문을 바탕으로, 첫 번째 전시는 음료수의 재료적인 특징에 대해 다룬다. 두 번째 전시는 유명한 음료수의 로고와 색으로 인해 인식되어버린 것에 대한 시선과 재료와 관람객의 관계 사이에서 다양한 변화를 연구한다. 마지막으로 음료수와 함께 먹게 되어버린 음식들을 위주로 우리에게 심리적으로 긍정적인 측면과 건강으로서의 부정적인 측면을 드러낸다.
본 연구는 오감 경험을 통한 개인의 인식 차이를 일상적인 소재인 음료수를 통해 들어내었고, 개인적 경험을 바탕으로 단순한 기능적인 면이 아니라 심리적 긍정적, 부정적인 측면 모두 공감대 형성을 바라고자 하였다.
Unlike traditional arts, modern art shows diverse genres andmakes attempts as diverse as materials and subjects. The subjectof daily life has become important, and modern art has usedpersonal experiences and familiar subjects for modern people. Inthe arts, vision and hearing among the five senses we...
Unlike traditional arts, modern art shows diverse genres andmakes attempts as diverse as materials and subjects. The subjectof daily life has become important, and modern art has usedpersonal experiences and familiar subjects for modern people. Inthe arts, vision and hearing among the five senses wereconsidered significant, but corresponding to the developingmodern art, all five sense are stimulated, focused on my works, tostimulate the spectators' interest. My artworks start by asking what kind of beverages we areaware of. I tried to stimulate all five senses through beverages,which is an indispensible part of human diet, in order tocommunicate with the spectators and analyze them from various perspectives. In addition to vision, spectators can participate inthe artworks by smelling the sweet smell and actually drinking.Also, the study is oriented so that through direct and indirectworks, each individual's experience can be used to feel fromvarious perspectives. The artworks can be divided into three exhibitions: , , and . Based on the question that asks what the beverage isfrom each individual's experience by stimulating the five senses,the first exhibit deals with the material characteristics ofbeverages. The second exhibition explores the diverse changesbetween the perspective on what has been perceived from to thelogo and color of famous beverages and the relationship betweenthe material and the spectator. Finally, they focus on the foodsthat have been eaten together with the beverages. revealing thepositive psychological aspects and the negative health aspects, In this study, the differences of individual perception throughthe experience of five senses were revealed through the dailysubject of beverage. It aims to form a bond of sympathy based onpersonal experience, not only in functional aspects but also in allpositive and negative psychological aspects.
Unlike traditional arts, modern art shows diverse genres andmakes attempts as diverse as materials and subjects. The subjectof daily life has become important, and modern art has usedpersonal experiences and familiar subjects for modern people. Inthe arts, vision and hearing among the five senses wereconsidered significant, but corresponding to the developingmodern art, all five sense are stimulated, focused on my works, tostimulate the spectators' interest. My artworks start by asking what kind of beverages we areaware of. I tried to stimulate all five senses through beverages,which is an indispensible part of human diet, in order tocommunicate with the spectators and analyze them from various perspectives. In addition to vision, spectators can participate inthe artworks by smelling the sweet smell and actually drinking.Also, the study is oriented so that through direct and indirectworks, each individual's experience can be used to feel fromvarious perspectives. The artworks can be divided into three exhibitions: , , and . Based on the question that asks what the beverage isfrom each individual's experience by stimulating the five senses,the first exhibit deals with the material characteristics ofbeverages. The second exhibition explores the diverse changesbetween the perspective on what has been perceived from to thelogo and color of famous beverages and the relationship betweenthe material and the spectator. Finally, they focus on the foodsthat have been eaten together with the beverages. revealing thepositive psychological aspects and the negative health aspects, In this study, the differences of individual perception throughthe experience of five senses were revealed through the dailysubject of beverage. It aims to form a bond of sympathy based onpersonal experience, not only in functional aspects but also in allpositive and negative psychological aspects.
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