21세기부터 중국 시장의 글로벌화 때문에 제품 판매하고 서비스의 리드타임 단축, 제품수명주기 단축, 또는 새로운 제품 적시 개발 등 생산자 중심에서 고객중심으로의 변화한 경과를 나타났다. 기업들은 외부의 변화에 적시 대응뿐만 아니라 고객의 욕구를 만족하기 위해 의사결정을 내릴 수 있도록 새로운 적합한 시스템을 갖추어야 한다. 격렬한 경쟁하고 고객 요구의 다원화로 21세기 경영환경에서 경쟁우위를 점거하기위해 ...
21세기부터 중국 시장의 글로벌화 때문에 제품 판매하고 서비스의 리드타임 단축, 제품수명주기 단축, 또는 새로운 제품 적시 개발 등 생산자 중심에서 고객중심으로의 변화한 경과를 나타났다. 기업들은 외부의 변화에 적시 대응뿐만 아니라 고객의 욕구를 만족하기 위해 의사결정을 내릴 수 있도록 새로운 적합한 시스템을 갖추어야 한다. 격렬한 경쟁하고 고객 요구의 다원화로 21세기 경영환경에서 경쟁우위를 점거하기위해 공급사슬관리(SCM) 개념이 나타났다. 기업에서 SCM의 구축을 통하여 파트너간의 협상력을 증진 정보를 교환, 운송관리, 혁신역량의 강화, 창고가 관리를 할 때 계속 강화하고 있다. SCM은 한 기업이라는 차원을 넘어서 제조업체, 공급업체 및 고객으로 공급체인을 확장하였다. 이와 같이 모든 기업들을 연결함으로써 제품과서비스의 부가가치를 창출하게 된다. 본 연구는 중국 알리바바기업의 프로세스혁신이 파트너십과 고객만족의 결정요인을 도출하려고 한다. 그리고 도출된 알리바바과 공급자간의 파트너십, 고객만족 간의 상관관계를 분석하고 서로 미치는 영향을 파악하는 것이 본 논문의 연구 목적이다. 이를 위해서 이론적인 논의 및 선행연구를 통해서 알리바바과 공급자간의 파트너십의 하위 요인인 신뢰성, 협렵성은 매개변수로 설정하고 고객 만족도의 하위 요인인 편리성, 신속성, 안정성, 정확성은 종속변수로 설정하고였다. 연구모형 및 가설들은 설정한 후, 알리바바랑 협력된 중국 기업을 대상으로 회수 된 200부의 설문조사를 SPSS 22.0을 이용한 회귀 분석을 통해 가설들을 검증하였다. 실증 분석 결과, 첫째, 파트너십에 하에 신뢰성은 고객만족 중에 편리성, 신속성, 안전성, 정확성 양(+)의 영향을 미치며, 두 번째 파트너십에 협력성은 편리성에 양(+)의 영향을 미친다. 본 연구는 중국 알리바바 협력된 기업들의 실제상황을 고려했기 때문에 만족도에 관한 실증연구에 기여할 것이고 알리바바 공급자간의 파트너십 고객 만족도에 영향을 미치는 것에 대해 다루었다는 것이 기존 연구와는 차별화되어 있다.
21세기부터 중국 시장의 글로벌화 때문에 제품 판매하고 서비스의 리드타임 단축, 제품수명주기 단축, 또는 새로운 제품 적시 개발 등 생산자 중심에서 고객중심으로의 변화한 경과를 나타났다. 기업들은 외부의 변화에 적시 대응뿐만 아니라 고객의 욕구를 만족하기 위해 의사결정을 내릴 수 있도록 새로운 적합한 시스템을 갖추어야 한다. 격렬한 경쟁하고 고객 요구의 다원화로 21세기 경영환경에서 경쟁우위를 점거하기위해 공급사슬관리(SCM) 개념이 나타났다. 기업에서 SCM의 구축을 통하여 파트너간의 협상력을 증진 정보를 교환, 운송관리, 혁신역량의 강화, 창고가 관리를 할 때 계속 강화하고 있다. SCM은 한 기업이라는 차원을 넘어서 제조업체, 공급업체 및 고객으로 공급체인을 확장하였다. 이와 같이 모든 기업들을 연결함으로써 제품과서비스의 부가가치를 창출하게 된다. 본 연구는 중국 알리바바기업의 프로세스혁신이 파트너십과 고객만족의 결정요인을 도출하려고 한다. 그리고 도출된 알리바바과 공급자간의 파트너십, 고객만족 간의 상관관계를 분석하고 서로 미치는 영향을 파악하는 것이 본 논문의 연구 목적이다. 이를 위해서 이론적인 논의 및 선행연구를 통해서 알리바바과 공급자간의 파트너십의 하위 요인인 신뢰성, 협렵성은 매개변수로 설정하고 고객 만족도의 하위 요인인 편리성, 신속성, 안정성, 정확성은 종속변수로 설정하고였다. 연구모형 및 가설들은 설정한 후, 알리바바랑 협력된 중국 기업을 대상으로 회수 된 200부의 설문조사를 SPSS 22.0을 이용한 회귀 분석을 통해 가설들을 검증하였다. 실증 분석 결과, 첫째, 파트너십에 하에 신뢰성은 고객만족 중에 편리성, 신속성, 안전성, 정확성 양(+)의 영향을 미치며, 두 번째 파트너십에 협력성은 편리성에 양(+)의 영향을 미친다. 본 연구는 중국 알리바바 협력된 기업들의 실제상황을 고려했기 때문에 만족도에 관한 실증연구에 기여할 것이고 알리바바 공급자간의 파트너십 고객 만족도에 영향을 미치는 것에 대해 다루었다는 것이 기존 연구와는 차별화되어 있다.
Because of globalization, products’ lead time and life circle are shortened recently. Also the point of renewal of products is changing from manufacturers to consumers. Corporations need to build appropriate system for matching external change while they are satisfying the needs of consumers. In ord...
Because of globalization, products’ lead time and life circle are shortened recently. Also the point of renewal of products is changing from manufacturers to consumers. Corporations need to build appropriate system for matching external change while they are satisfying the needs of consumers. In order to take competitive advantage in an environment with anabatic competition and diversified people’s needs, the theory of SCM appeared in 21th century. Corporations can strengthen their information exchange, collaborations, ability of innovation, transportation and storage management. SCM is not only used in simply aspect but also used in supply industry, manufacture industry and supply chain to customers. SCM can connect these industries then create added value. This study seeks to determinants that can decide the partnership and customer satisfaction in process innovation in Chinese Alibaba firms. The purpose of this paper is to analyze the relationship between the partnership and the customer satisfaction between Alibaba and its suppliers. To this end, reliability and cooperativeness, which are sub-factors of partnership between Alibaba and suppliers, are set as parameters through theoretical discussion and prior research. And the convenience, promptness, stability, and accuracy, which are sub - factors of customer satisfaction, were set as dependent variables. After setting up the research models and hypotheses, we tested the hypotheses by regression analysis using 200 SPSS 22.0 collected from Chinese companies cooperated with Alibaba. The result is, first, Reliability under partnership has a positive impact on customer satisfaction, promptness, safety, and accuracy. Cooperation in partnership has a positive effect on convenience. This study will contribute to empirical studies on satisfaction because it considered the actual situation of the enterprises in China Alibaba. Also it is different from previous research that it deals with affecting partnership customer satisfaction among Alibaba suppliers.
Because of globalization, products’ lead time and life circle are shortened recently. Also the point of renewal of products is changing from manufacturers to consumers. Corporations need to build appropriate system for matching external change while they are satisfying the needs of consumers. In order to take competitive advantage in an environment with anabatic competition and diversified people’s needs, the theory of SCM appeared in 21th century. Corporations can strengthen their information exchange, collaborations, ability of innovation, transportation and storage management. SCM is not only used in simply aspect but also used in supply industry, manufacture industry and supply chain to customers. SCM can connect these industries then create added value. This study seeks to determinants that can decide the partnership and customer satisfaction in process innovation in Chinese Alibaba firms. The purpose of this paper is to analyze the relationship between the partnership and the customer satisfaction between Alibaba and its suppliers. To this end, reliability and cooperativeness, which are sub-factors of partnership between Alibaba and suppliers, are set as parameters through theoretical discussion and prior research. And the convenience, promptness, stability, and accuracy, which are sub - factors of customer satisfaction, were set as dependent variables. After setting up the research models and hypotheses, we tested the hypotheses by regression analysis using 200 SPSS 22.0 collected from Chinese companies cooperated with Alibaba. The result is, first, Reliability under partnership has a positive impact on customer satisfaction, promptness, safety, and accuracy. Cooperation in partnership has a positive effect on convenience. This study will contribute to empirical studies on satisfaction because it considered the actual situation of the enterprises in China Alibaba. Also it is different from previous research that it deals with affecting partnership customer satisfaction among Alibaba suppliers.
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