베트남 소비자들의 구매행동에 대한 유튜브 제휴 채널이 끼치는 영향에 관한 연구 영향 : 충동구매 경향의 조절효과와 인식된 가치의 중재 효과 중심으로 A Study on the Influence of Youtube Affiliate Channel on Purchase Behavior among Vietnamese Consumers : Focusing on the moderating effect of Impulsive Buying Tendency and mediating effect of Perceived value원문보기
지난 수 년간, 인터넷의 부상은 수 많은 온라인 마케팅 접근법이 세계적으로 널리 퍼지는 결과를 초래하였다. 실제로 온라인 마케팅은 한 번의 클릭만으로 제품과 소비자 사이의 간격을 효과적으로 줄일 수 있는 기회의 장을 마련하였다. 따라서, 수 많은 고객 요구에 따라 온라인 마케팅은 그에 맞추어 진화해야 할 것이다. 기존의 전통적인 온라인 마케팅의 경우, 웹사이트에 유의미한 트래픽을 얻기 위해선 온라인 미디어 프로모션 캠페인에 막대한 비용 지출이 발생하며 효율 또한 점진적으로 감소한다. 위에 대한 대안으로서 ...
지난 수 년간, 인터넷의 부상은 수 많은 온라인 마케팅 접근법이 세계적으로 널리 퍼지는 결과를 초래하였다. 실제로 온라인 마케팅은 한 번의 클릭만으로 제품과 소비자 사이의 간격을 효과적으로 줄일 수 있는 기회의 장을 마련하였다. 따라서, 수 많은 고객 요구에 따라 온라인 마케팅은 그에 맞추어 진화해야 할 것이다. 기존의 전통적인 온라인 마케팅의 경우, 웹사이트에 유의미한 트래픽을 얻기 위해선 온라인 미디어 프로모션 캠페인에 막대한 비용 지출이 발생하며 효율 또한 점진적으로 감소한다. 위에 대한 대안으로서 제휴 마케팅은 광고주, 제휴 채널, 그리고 소비자 모두에게 이익이 될 수 있는 솔루션으로서 부상하게 되었다. 광고주의 경우, 제휴 체널을 통해 소비자의 실구매에 대한 인센티브만 지불하게 되어 비용이 크게 줄어들 수 있다. 제휴 채널들의 경우, 제휴 채널 네트워크에 참여에서 얻을 수 있는 이익이 있다. 소비자들은 제휴 채널들을 통해 할인이나 프로모션 코드 등을 통해 더 나은 구매활동을 할 수 있게 된다. 따라서 이는 세 집단 모두에게 이득이 되는 것이다. 제휴 마케팅이 세계적으로 익숙하게 받아들여 지는 한편, 베트남은 이러한 추세를 받아들이는 이른 시기에 있다. 본 연구의 목적은, 유용성에 대한 인식, 평판에 대한 인식과 자기 표현 등의 내부 요인들과 유용한 정보들, 오락, 프로모션 등 외부 요인들이 소비자 구매행동에 끼치는 영향을 알아내는 것이다. 충동구매 경향의 조절효과와 인식된 가치의 중재 효과 초점을 맞춘다. 또한, 베트남 소비자들이 제휴 YouTube 채널에 어떻게 반응하는지를 베트남 광고주들이 이해하고 그들의 심리를 파악할 수 있도록 돕기 위하여 YouTube 제휴 채널을 조사하였다. 이는 향후 베트남 시장에 접근함에 있어 제휴 채널을 이용하는 적절한 마케팅 계획이 가능해지게 된다.
지난 수 년간, 인터넷의 부상은 수 많은 온라인 마케팅 접근법이 세계적으로 널리 퍼지는 결과를 초래하였다. 실제로 온라인 마케팅은 한 번의 클릭만으로 제품과 소비자 사이의 간격을 효과적으로 줄일 수 있는 기회의 장을 마련하였다. 따라서, 수 많은 고객 요구에 따라 온라인 마케팅은 그에 맞추어 진화해야 할 것이다. 기존의 전통적인 온라인 마케팅의 경우, 웹사이트에 유의미한 트래픽을 얻기 위해선 온라인 미디어 프로모션 캠페인에 막대한 비용 지출이 발생하며 효율 또한 점진적으로 감소한다. 위에 대한 대안으로서 제휴 마케팅은 광고주, 제휴 채널, 그리고 소비자 모두에게 이익이 될 수 있는 솔루션으로서 부상하게 되었다. 광고주의 경우, 제휴 체널을 통해 소비자의 실구매에 대한 인센티브만 지불하게 되어 비용이 크게 줄어들 수 있다. 제휴 채널들의 경우, 제휴 채널 네트워크에 참여에서 얻을 수 있는 이익이 있다. 소비자들은 제휴 채널들을 통해 할인이나 프로모션 코드 등을 통해 더 나은 구매활동을 할 수 있게 된다. 따라서 이는 세 집단 모두에게 이득이 되는 것이다. 제휴 마케팅이 세계적으로 익숙하게 받아들여 지는 한편, 베트남은 이러한 추세를 받아들이는 이른 시기에 있다. 본 연구의 목적은, 유용성에 대한 인식, 평판에 대한 인식과 자기 표현 등의 내부 요인들과 유용한 정보들, 오락, 프로모션 등 외부 요인들이 소비자 구매행동에 끼치는 영향을 알아내는 것이다. 충동구매 경향의 조절효과와 인식된 가치의 중재 효과 초점을 맞춘다. 또한, 베트남 소비자들이 제휴 YouTube 채널에 어떻게 반응하는지를 베트남 광고주들이 이해하고 그들의 심리를 파악할 수 있도록 돕기 위하여 YouTube 제휴 채널을 조사하였다. 이는 향후 베트남 시장에 접근함에 있어 제휴 채널을 이용하는 적절한 마케팅 계획이 가능해지게 된다.
The emergence of the Internet several years ago has resulted in a mass launch of online marketing approaches worldwide. Indeed, online marketing has always had fertile ground to narrow the gap between their products and consumers since purchasing is just one click away. Thus, there are countless cus...
The emergence of the Internet several years ago has resulted in a mass launch of online marketing approaches worldwide. Indeed, online marketing has always had fertile ground to narrow the gap between their products and consumers since purchasing is just one click away. Thus, there are countless customer requests, requiring online marketing to evolve accordingly. Being aware of the gradual reduction in term of efficiency and gaining traffic to the website of the traditional online marketing, not forget to mention of the huge expenses paid for online media promotion campaigns but gain poor results in return. The emergence of affiliate marketing is a solution for advertisers and affiliate channels, bringing benefit to consumers alike. For advertisers, advertising costs will be reduced cut down significantly as commissions are provided to affiliate channels only when consumers process a purchase performance. From the perspective of the affiliate channels, there is a profit to be acquired by participating in this affiliate marketing network. For consumers, they get better deals through discount programs and promotion codes offered by these affiliate channels. This is a win-win for all three parties. When the rest of the world is becoming so familiar with affiliate marketing, Vietnam is still in its first stage of adopting this global trend. The aim of this research is to investigate customer purchasing behaviors influenced by a group of internal factors including perceived usefulness, perceived reputation, and self-expression along with a group of external factors including Informativeness, Entertainment, and Promotional Benefit. Also focusing on the moderating effect of Impulsive Buying Tendency and the mediating effect of Perceived Value. Additionally, Youtube affiliate channel is closely examined in order to help advertisers in Vietnam acquire an in-depth look at Vietnamese customers and understand how they respond to affiliate Youtube channels. This leads to an appropriated approach and marketing plan using this affiliate channel for Vietnamese market in the future.
The emergence of the Internet several years ago has resulted in a mass launch of online marketing approaches worldwide. Indeed, online marketing has always had fertile ground to narrow the gap between their products and consumers since purchasing is just one click away. Thus, there are countless customer requests, requiring online marketing to evolve accordingly. Being aware of the gradual reduction in term of efficiency and gaining traffic to the website of the traditional online marketing, not forget to mention of the huge expenses paid for online media promotion campaigns but gain poor results in return. The emergence of affiliate marketing is a solution for advertisers and affiliate channels, bringing benefit to consumers alike. For advertisers, advertising costs will be reduced cut down significantly as commissions are provided to affiliate channels only when consumers process a purchase performance. From the perspective of the affiliate channels, there is a profit to be acquired by participating in this affiliate marketing network. For consumers, they get better deals through discount programs and promotion codes offered by these affiliate channels. This is a win-win for all three parties. When the rest of the world is becoming so familiar with affiliate marketing, Vietnam is still in its first stage of adopting this global trend. The aim of this research is to investigate customer purchasing behaviors influenced by a group of internal factors including perceived usefulness, perceived reputation, and self-expression along with a group of external factors including Informativeness, Entertainment, and Promotional Benefit. Also focusing on the moderating effect of Impulsive Buying Tendency and the mediating effect of Perceived Value. Additionally, Youtube affiliate channel is closely examined in order to help advertisers in Vietnam acquire an in-depth look at Vietnamese customers and understand how they respond to affiliate Youtube channels. This leads to an appropriated approach and marketing plan using this affiliate channel for Vietnamese market in the future.
주제어
#Affiliate Marketing YouTube Influencer Affiliate channel Perceived value Purchase Behavior
학위논문 정보
저자
응오나
학위수여기관
숭실대학교 대학원
학위구분
국내석사
학과
경영학과(일원) Marketing
지도교수
강기두
발행연도
2019
총페이지
158
키워드
Affiliate Marketing YouTube Influencer Affiliate channel Perceived value Purchase Behavior
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