한국 영화는 20세기 말 번영하기 시작하였으며 예술영화 및 상업영화를 막론하고 전 세계적으로 뛰어난 성적을 거두었다. 특히 장르 방면에서의 성공은 전 세계 다른 국가들에게 매우 우수한 귀감이 되었다. 또한 범죄스릴러 영화에서의 폭력적인 요소로서 시각과 청각의 이중적 체험을 보여줄 뿐만 아니라, 영화 창작자가 영화의 깊은 의미와 반성을 표현하는 중요한 수단이기도 한다. 한국의 독특한 역사와 현실적인 요인들 때문에 아시아의 다른 국가, 특히 대만의...
한국 영화는 20세기 말 번영하기 시작하였으며 예술영화 및 상업영화를 막론하고 전 세계적으로 뛰어난 성적을 거두었다. 특히 장르 방면에서의 성공은 전 세계 다른 국가들에게 매우 우수한 귀감이 되었다. 또한 범죄스릴러 영화에서의 폭력적인 요소로서 시각과 청각의 이중적 체험을 보여줄 뿐만 아니라, 영화 창작자가 영화의 깊은 의미와 반성을 표현하는 중요한 수단이기도 한다. 한국의 독특한 역사와 현실적인 요인들 때문에 아시아의 다른 국가, 특히 대만의 문화적 특징이 유사하다. 이러한 한국영화의 문화요소는 마찬가지로 다른 국가들의 흥미를 쉽게 유발하게 되었다. 또한 한국 범죄스릴러 영화가 민족성을 영화중에 폭력적인 요소와 융합되기 때문에 아시아 국가 및 전 세계의 대중들에게 환영을 받는 중요한 요소이다. 폭력적인 요소가 주류문화에 녹아들고, 영화와 창작의 테마, 카메라 편집, 음악 등 한국 범죄스릴러 장르의 영화들이 아시아는 물론 세계 각국의 관객들의 관심을 끌고 있다. 대만의 범죄스릴러 영화는 이제 막 초기 단계로 들어섰고 작품 수가 많지 않지만 대만의 독특한 특징을 띄고 있다. 충동과 폭력, 이상과 도덕의 부재, 성 같은 필름 누아르 요소가 다소 존재한다. 분석을 통해 대만 영화와 한국 영화에서 드러나는 폭력이 각기 다르다는 것을 발견할 수 있다. 먼저 범죄스릴러 영화, 폭력성의 특성을 정리에 따라, 이후의 분석에서 이론적 근거가 될 것이다. 본문의 주요 연구 목적은 폭력성, 민족성의 특징을 통해 한국 범죄스릴러영화와 대만 범죄스릴러 영화와의 사례를 비교 분석하여 대만 범죄스릴러 영화의 특징과 한국 범죄스릴러 영화의 독창성 특징을 종합하였다. 또한 비교 연구를 통해 한국과 대만의 범죄스릴러 영화의 특징적인 차이가 폭력성과 문화적 함의, 그리고 이 장르의 혁신적인 독특함을 보여준다. 한편 한국 범죄스릴러 영화는 특유의 폭력적 비애와 민족적 요소를 집약해 서사적으로 바꾸고 작가의 이데올로기와 사회적 의제에 대한 관심을 전달해 관객의 사회반상을 유도한다. 대만 범죄스릴러 영화의 발전이 기대된다.
한국 영화는 20세기 말 번영하기 시작하였으며 예술영화 및 상업영화를 막론하고 전 세계적으로 뛰어난 성적을 거두었다. 특히 장르 방면에서의 성공은 전 세계 다른 국가들에게 매우 우수한 귀감이 되었다. 또한 범죄스릴러 영화에서의 폭력적인 요소로서 시각과 청각의 이중적 체험을 보여줄 뿐만 아니라, 영화 창작자가 영화의 깊은 의미와 반성을 표현하는 중요한 수단이기도 한다. 한국의 독특한 역사와 현실적인 요인들 때문에 아시아의 다른 국가, 특히 대만의 문화적 특징이 유사하다. 이러한 한국영화의 문화요소는 마찬가지로 다른 국가들의 흥미를 쉽게 유발하게 되었다. 또한 한국 범죄스릴러 영화가 민족성을 영화중에 폭력적인 요소와 융합되기 때문에 아시아 국가 및 전 세계의 대중들에게 환영을 받는 중요한 요소이다. 폭력적인 요소가 주류문화에 녹아들고, 영화와 창작의 테마, 카메라 편집, 음악 등 한국 범죄스릴러 장르의 영화들이 아시아는 물론 세계 각국의 관객들의 관심을 끌고 있다. 대만의 범죄스릴러 영화는 이제 막 초기 단계로 들어섰고 작품 수가 많지 않지만 대만의 독특한 특징을 띄고 있다. 충동과 폭력, 이상과 도덕의 부재, 성 같은 필름 누아르 요소가 다소 존재한다. 분석을 통해 대만 영화와 한국 영화에서 드러나는 폭력이 각기 다르다는 것을 발견할 수 있다. 먼저 범죄스릴러 영화, 폭력성의 특성을 정리에 따라, 이후의 분석에서 이론적 근거가 될 것이다. 본문의 주요 연구 목적은 폭력성, 민족성의 특징을 통해 한국 범죄스릴러영화와 대만 범죄스릴러 영화와의 사례를 비교 분석하여 대만 범죄스릴러 영화의 특징과 한국 범죄스릴러 영화의 독창성 특징을 종합하였다. 또한 비교 연구를 통해 한국과 대만의 범죄스릴러 영화의 특징적인 차이가 폭력성과 문화적 함의, 그리고 이 장르의 혁신적인 독특함을 보여준다. 한편 한국 범죄스릴러 영화는 특유의 폭력적 비애와 민족적 요소를 집약해 서사적으로 바꾸고 작가의 이데올로기와 사회적 의제에 대한 관심을 전달해 관객의 사회반상을 유도한다. 대만 범죄스릴러 영화의 발전이 기대된다.
The Korean crime thriller film began to prosper at the end of the 20th century, and it has achieved world-renowned achievements in both art films and commercial films. In particular, its success in the type of film has provided good experience to the rest of the world. On the one hand, it has achiev...
The Korean crime thriller film began to prosper at the end of the 20th century, and it has achieved world-renowned achievements in both art films and commercial films. In particular, its success in the type of film has provided good experience to the rest of the world. On the one hand, it has achieved success at the box office. On the other hand, it is the violent element in its genre films, which not only presents the double experience of vision and hearing, but also is an important means for film-makers to express the deep meaning and reflection of films. Because of Korea's unique historical and practical reasons, it has the characteristics of homologous culture with other Asian countries, especially Taiwan. The cultural elements that incorporate nationality into the film are also easily accepted by audiences in other countries. This is also an important reason why Korean crime-shocking type movies have been accepted by audiences in Asia and the world. The violent elements are gradually integrated into the mainstream culture and permeate the narrative plots, camera clips and music of film and television creation, making Korean crime thriller films accepted by audiences in Asia and even the world. Taiwan’s criminal thriller movie, as a start-up type of film, has not produced much, but it also has Taiwan’s unique characteristics. There are more or less impulsive and violent fighting, the lack of ideals and moral, sex and other black elements. In the analysis process, Taiwanese films and Korean films were found to behave differently in terms of violence. This article first sorts out the criminal film, the thriller movie, the crime thriller movie, the concept of violence, and makes a theoretical basis for the later analysis. Secondly, through the characteristics of the shackles combined with the national characteristics of Korean movies, the national characteristics of Taiwanese films, the study of Korean horror film works, and the analogy of the same type of works in Taiwan. Finally, through comparative study, it is found that the differences between the features of Korean and Taiwan’s criminal thriller are reflected in the violent and cultural meanings and the uniqueness of this type of innovation. On the other hand, it sums up the unique violent tragedy characteristics of Korean crime thriller movies. The national element is transformed into a narrative festival, conveying the author's ideology and attention to social issues, allowing the audience to reflect on society. And the development expectations of the Taiwan crime thriller movie.
The Korean crime thriller film began to prosper at the end of the 20th century, and it has achieved world-renowned achievements in both art films and commercial films. In particular, its success in the type of film has provided good experience to the rest of the world. On the one hand, it has achieved success at the box office. On the other hand, it is the violent element in its genre films, which not only presents the double experience of vision and hearing, but also is an important means for film-makers to express the deep meaning and reflection of films. Because of Korea's unique historical and practical reasons, it has the characteristics of homologous culture with other Asian countries, especially Taiwan. The cultural elements that incorporate nationality into the film are also easily accepted by audiences in other countries. This is also an important reason why Korean crime-shocking type movies have been accepted by audiences in Asia and the world. The violent elements are gradually integrated into the mainstream culture and permeate the narrative plots, camera clips and music of film and television creation, making Korean crime thriller films accepted by audiences in Asia and even the world. Taiwan’s criminal thriller movie, as a start-up type of film, has not produced much, but it also has Taiwan’s unique characteristics. There are more or less impulsive and violent fighting, the lack of ideals and moral, sex and other black elements. In the analysis process, Taiwanese films and Korean films were found to behave differently in terms of violence. This article first sorts out the criminal film, the thriller movie, the crime thriller movie, the concept of violence, and makes a theoretical basis for the later analysis. Secondly, through the characteristics of the shackles combined with the national characteristics of Korean movies, the national characteristics of Taiwanese films, the study of Korean horror film works, and the analogy of the same type of works in Taiwan. Finally, through comparative study, it is found that the differences between the features of Korean and Taiwan’s criminal thriller are reflected in the violent and cultural meanings and the uniqueness of this type of innovation. On the other hand, it sums up the unique violent tragedy characteristics of Korean crime thriller movies. The national element is transformed into a narrative festival, conveying the author's ideology and attention to social issues, allowing the audience to reflect on society. And the development expectations of the Taiwan crime thriller movie.
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