글로벌 시대에 소통의 수단으로서 영어는 필수적인 능력으로 인식되고 있으며, 이중 언어의 관심이 증대함에 따라 조기 교육의 필요성이 점차 증대 되고 있다. 이에 따라 학부모들은 영유아기 때부터 자녀에게 영어 구사를 강요하고 있다. 그러나, 그러한 학부모들이 올바른 인식을 가지고 자녀의 조기영어 교육에 관심을 가지고 있는지, 또는 구체적인 영어교육의 목표를 가지고 실행하고 있는지에 관한 실증적인 연구는 이루어지지 않았다. 따라서, 본 연구의 목적은...
글로벌 시대에 소통의 수단으로서 영어는 필수적인 능력으로 인식되고 있으며, 이중 언어의 관심이 증대함에 따라 조기 교육의 필요성이 점차 증대 되고 있다. 이에 따라 학부모들은 영유아기 때부터 자녀에게 영어 구사를 강요하고 있다. 그러나, 그러한 학부모들이 올바른 인식을 가지고 자녀의 조기영어 교육에 관심을 가지고 있는지, 또는 구체적인 영어교육의 목표를 가지고 실행하고 있는지에 관한 실증적인 연구는 이루어지지 않았다. 따라서, 본 연구의 목적은 글로벌 시대에 글로벌 인재 양성에 관한 학부모들의 인식과 교육 목표를 알아보고자 하였다. 본 연구에서는 수도권에 거주 중이며, 영어유치원에 보내고 있는 30명의 학부모들에게 서술형과 단답형의 질문을 통해 질적 자료를 수집하였다. 연구 참여자들에게 현재 그들의 조기 영어교육에 대한 인식과 교육 목표에 관해 심도 있게 질문 하였으며, 글로벌인재 양성에 관심을 두고 있는지에 관해서도 질의하였다. 이를 통해, 학부모들의 조기 영어교육의 목적은 단순히 자녀에게 더 넓은 경험과 기회의 확장을 위한 것 일뿐 글로벌 인재와는 크게 관련성이 없다는 것을 알게 되었다. 또한 그럼에도 불구하고 우리나라에서 영어구사를 실질적으로 할 수 있는 공간의 부재와 자연스러운 이중 언어 구사를 할 수 있는 공간이 영어유치원이라고 인식하고 있다는 것을 알게 되었다. 이는 미흡한 공교육의 문제점이 야기한 결과이며 이러한 부족함을 학부모들도 인식하고 있다는 것을 확인하였다. 본 논문의 연구를 통해 조기영어교육에 따른 학부모의 인식은 크게 세 가지로 추론 할 수 있다. 첫째, 대부분의 학부모들은 현재 영어교육을 글로벌 인재 양성을 목표로 하고 있지는 않으며, 그들에게서 글로벌 인재와 관한 관심은 크게 나타나지 않았다. 둘째, 학부모들은 좀 더 넓은 경험 및 기회의 확장, 경쟁력을 키우기 위해서 자녀에게 영어 교육을 하고 있다. 이러한 그들의 인식을 통해서 학부모들은 영어 구사능력을 크게 글로벌 시대에 필요한 능력으로서 가치를 두고 있지 않다는 사실을 확인하였다. 셋째, 공교육의 부족한 현실과 사회적 인식이 학부모들에게 사교육을 통한 조기교육을 강요하고 있으며, 학부모들은 구체적인 목적 없이 사교육에 가치를 두고 있다는 것이다. 영어 구사 능력은 글로벌 시대에 밀접한 관련이 있다. 구체적인 목표나 계획을 가지고 조기영어교육에 관심을 갖는 것이 자녀의 장기적인 영어 능력과 미래에 가치 있는 도구로 전환 될 수 있다. 학부모들은 자녀의 조기 영어교육에 대한 올바른 인식과 목표를 가지고 수행해야 할 것이다.
글로벌 시대에 소통의 수단으로서 영어는 필수적인 능력으로 인식되고 있으며, 이중 언어의 관심이 증대함에 따라 조기 교육의 필요성이 점차 증대 되고 있다. 이에 따라 학부모들은 영유아기 때부터 자녀에게 영어 구사를 강요하고 있다. 그러나, 그러한 학부모들이 올바른 인식을 가지고 자녀의 조기영어 교육에 관심을 가지고 있는지, 또는 구체적인 영어교육의 목표를 가지고 실행하고 있는지에 관한 실증적인 연구는 이루어지지 않았다. 따라서, 본 연구의 목적은 글로벌 시대에 글로벌 인재 양성에 관한 학부모들의 인식과 교육 목표를 알아보고자 하였다. 본 연구에서는 수도권에 거주 중이며, 영어유치원에 보내고 있는 30명의 학부모들에게 서술형과 단답형의 질문을 통해 질적 자료를 수집하였다. 연구 참여자들에게 현재 그들의 조기 영어교육에 대한 인식과 교육 목표에 관해 심도 있게 질문 하였으며, 글로벌인재 양성에 관심을 두고 있는지에 관해서도 질의하였다. 이를 통해, 학부모들의 조기 영어교육의 목적은 단순히 자녀에게 더 넓은 경험과 기회의 확장을 위한 것 일뿐 글로벌 인재와는 크게 관련성이 없다는 것을 알게 되었다. 또한 그럼에도 불구하고 우리나라에서 영어구사를 실질적으로 할 수 있는 공간의 부재와 자연스러운 이중 언어 구사를 할 수 있는 공간이 영어유치원이라고 인식하고 있다는 것을 알게 되었다. 이는 미흡한 공교육의 문제점이 야기한 결과이며 이러한 부족함을 학부모들도 인식하고 있다는 것을 확인하였다. 본 논문의 연구를 통해 조기영어교육에 따른 학부모의 인식은 크게 세 가지로 추론 할 수 있다. 첫째, 대부분의 학부모들은 현재 영어교육을 글로벌 인재 양성을 목표로 하고 있지는 않으며, 그들에게서 글로벌 인재와 관한 관심은 크게 나타나지 않았다. 둘째, 학부모들은 좀 더 넓은 경험 및 기회의 확장, 경쟁력을 키우기 위해서 자녀에게 영어 교육을 하고 있다. 이러한 그들의 인식을 통해서 학부모들은 영어 구사능력을 크게 글로벌 시대에 필요한 능력으로서 가치를 두고 있지 않다는 사실을 확인하였다. 셋째, 공교육의 부족한 현실과 사회적 인식이 학부모들에게 사교육을 통한 조기교육을 강요하고 있으며, 학부모들은 구체적인 목적 없이 사교육에 가치를 두고 있다는 것이다. 영어 구사 능력은 글로벌 시대에 밀접한 관련이 있다. 구체적인 목표나 계획을 가지고 조기영어교육에 관심을 갖는 것이 자녀의 장기적인 영어 능력과 미래에 가치 있는 도구로 전환 될 수 있다. 학부모들은 자녀의 조기 영어교육에 대한 올바른 인식과 목표를 가지고 수행해야 할 것이다.
As a means of communication in the global era, English is recognized as an essential capability. As interest of bilingual grows, the need for early education is increasing. Children are being forced to speak English from early ages. However, Empirical studies have not been conducted on whether such...
As a means of communication in the global era, English is recognized as an essential capability. As interest of bilingual grows, the need for early education is increasing. Children are being forced to speak English from early ages. However, Empirical studies have not been conducted on whether such parents are interested in early English education with proper awareness, or whether they are carrying out with specific goals of English language education. Therefore, the purpose of this study is to examine parents' perceptions and educational goals regarding global talent development in the global era. thirty parents who live in the metropolitan area and have send their children to English Kindergarten participated in this study. The participants were asked about their perception of early English education, their educational goals and whether they are interested in cultivating global talent. Through the data they gave, I found that the purpose of early English education for parents is only to expand their experience and opportunities and there is no relevance with cultivating global talent. And Most parents recognize that there is no room for virtually practicing English speaking in Korea and that An English kindergarten is only place where children can communicate with native speakers naturally. This seems to be a result the public education has caused and parents are aware of this shortage in public school. Through the study of this paper, parents' perceptions of early English education can be deduced in three ways. First, most parents currently do not aim to train English as a global talent, and their interest in global talent has not shown much. Second, parents are teaching English to their children in order to expand wider experiences, opportunities and to increase their competitiveness for their children. Through their awareness, I found that parents recognize that an ability of English language is not highly valued as a necessary skill in the global era. Third, the lack of public education and social awareness are forcing parents to be interested in early education through private tutoring, and parents value their private education without specific goals or plans. English proficiency is closely related to the global era. Being interested in early English education with specific goals and plans can be more effective means that turn the education of early English into long-term English skills and valuable tools for the future. Parents should have correct perception and goal of early English education for their children.
As a means of communication in the global era, English is recognized as an essential capability. As interest of bilingual grows, the need for early education is increasing. Children are being forced to speak English from early ages. However, Empirical studies have not been conducted on whether such parents are interested in early English education with proper awareness, or whether they are carrying out with specific goals of English language education. Therefore, the purpose of this study is to examine parents' perceptions and educational goals regarding global talent development in the global era. thirty parents who live in the metropolitan area and have send their children to English Kindergarten participated in this study. The participants were asked about their perception of early English education, their educational goals and whether they are interested in cultivating global talent. Through the data they gave, I found that the purpose of early English education for parents is only to expand their experience and opportunities and there is no relevance with cultivating global talent. And Most parents recognize that there is no room for virtually practicing English speaking in Korea and that An English kindergarten is only place where children can communicate with native speakers naturally. This seems to be a result the public education has caused and parents are aware of this shortage in public school. Through the study of this paper, parents' perceptions of early English education can be deduced in three ways. First, most parents currently do not aim to train English as a global talent, and their interest in global talent has not shown much. Second, parents are teaching English to their children in order to expand wider experiences, opportunities and to increase their competitiveness for their children. Through their awareness, I found that parents recognize that an ability of English language is not highly valued as a necessary skill in the global era. Third, the lack of public education and social awareness are forcing parents to be interested in early education through private tutoring, and parents value their private education without specific goals or plans. English proficiency is closely related to the global era. Being interested in early English education with specific goals and plans can be more effective means that turn the education of early English into long-term English skills and valuable tools for the future. Parents should have correct perception and goal of early English education for their children.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.