산업 혁명 이래로 인류는 화석연료를 통해 빠른 속도로 발전해 왔으며, 화석연료에서 얻어진 물질은 산업개발, 운송, 농업, 의약, 전자, 패션 등 다양한 산업 분야에서 사용되고 있다. 현재 전 세계적으로 주요 에너지원 중 27%가 운송에 사용되고 있으며, 대부분의 수송용 연료는 화석연료로 사용된다(1,2). 이러한 화석연료의 무분별한 사용은 화석연료의 고갈, 대기오염, 지구온난화, 유가 상승 등 여러 가지 문제를 일으킨다. 또한, 에너지 소비의 급격한 증가와 에너지 수요의 불균형은 에너지 가격의 불안정을 초래하므로 대체에너지에 관한 연구는 에너지 안보에 있어 매우 중요하다. ...
산업 혁명 이래로 인류는 화석연료를 통해 빠른 속도로 발전해 왔으며, 화석연료에서 얻어진 물질은 산업개발, 운송, 농업, 의약, 전자, 패션 등 다양한 산업 분야에서 사용되고 있다. 현재 전 세계적으로 주요 에너지원 중 27%가 운송에 사용되고 있으며, 대부분의 수송용 연료는 화석연료로 사용된다(1,2). 이러한 화석연료의 무분별한 사용은 화석연료의 고갈, 대기오염, 지구온난화, 유가 상승 등 여러 가지 문제를 일으킨다. 또한, 에너지 소비의 급격한 증가와 에너지 수요의 불균형은 에너지 가격의 불안정을 초래하므로 대체에너지에 관한 연구는 에너지 안보에 있어 매우 중요하다. 미세먼지로 인한 대기오염, 오존층 파괴, 산성비 등을 비롯한 환경문제에 대한 전 세계의 관심은 점차 증가하고 있는 추세이다. 이러한 문제는 화석연료의 사용으로 인하여 CO, NOx, SOx, HC, PM 및 기타 발암 물질을 비롯한 오염물질이 그 원인이며, 환경오염을 해결하기 위한 문제는 중대한 사회문제로 대두되고 있다. 따라서 여러 국가가 환경오염과 지구온난화 문제를 해결하면서 화석연료의 한계를 극복하고 환경친화적인 신재생에너지 생산방식의 확산을 지원하는 새로운 정책을 발표하였다. 지구온난화를 가속화 하는 화석연료의 대표적인 배출물로 이산화탄소(CO2, Carbon dioxide), 질소산화물(NOx, Nitrogen oxides), 입자상물질(PM, Particulate Matter)이 있으며, 이러한 배출물 규제는 전 세계적으로 강화되고 있다. 대표적인 규제로서 국제적 협약으로는 유엔환경개발회의(UNCED, United Nations Conference on Environment and Development)에서 채택된 “기후변화에 관한 기본협약”(UNFCCC, United Nations Framework Convention on Climate Change, 1992)과 선진국의 온실가스 감축 목표치를 규정하기 위한 “쿄토의 정서”(Kyoto Protocol, 1997) 등이 있으며, 이러한 규제는 전 세계가 온실가스 감축을 위해 노력을 기울이게 하는 촉매제가 되었다. 자동차 배출가스의 대기오염을 방지하기 위해서 미국 환경보호국(US Environmental Protection Agency, US PEA)과 유럽연합에서는 Tier-Ⅳ와 EURO-Ⅵ로 자동차 배출가스 규제를 하고 있으며 규제는 더욱 강화되고 있다.
바이오디젤과 경유는 전반적으로 엔진회전수가 상승함에 따라서 토크와 출력이 모두 상승하였으며, 바이오디젤 2종류 모두 기존 경유 보다 토크와 출력이 모두 낮게 측정되었다. 또한, 바이오디젤의 혼합비율이 높을수록 토크 및 출력은 낮아지는 것을 볼 수 있었으며, 카놀라 바이오디젤이 가장 낮았다. 이러한 현상은 동일한 연료 체적에서는 순수 바이오디젤이 경유 보다 발열량이 낮기 때문이다. 연료 분사시기는 디젤엔진의 연소와 배출에 영향을 미치며, 연료분사 시기가 진각될 경우, 실린더 내 최대 압력 및 온도가 상승하며, 연소 시작이 빨라져 TDC 이전에 더 많은 연료가 타게 된다. 하지만 연료의 분사시기를 늦출 경우, 실린더 내 최대 압력 및 온도가 감소하여 TDC 이후에 더 많은 연료가 연소하게 되었다. 바이오디젤을 혼합한 경우에는 바이오디젤 혼합비율이 더 높을 수록 그리고 저부하일수록 연료의 출력당 소모량이 더 많았으며, 연료량의 증가에 따라 연소실 내 온도상승으로 인하여 활발한 연소가 이루진 것을 확인하였다. 도로 수송 부문에서 기존 화석연료 대비 바이오디젤 비율 증가는 꾸준히 증가하고 있다. 바이오디젤은 기존 석유디젤에 비해 높은 산소 함량, 낮은 방향족 화합물 함량과 미미한 황 함량을 가지고 있기 때문에 디젤엔진 내부뿐 아니라 외부 배출가스 특성에서도 상당한 효과를 보였다. 엔진 개발 및 바이오디젤 연료 품질 개선을 통하여 후처리장치의 설치비용 및 유지비용 등의 절감으로 차량 제조 원가에 대한 절감을 가져오는 등 생산성을 높일 수 있는 장점이 될 수 있다. 또한, 과급을 통한 출력의 증가 및 연비의 개선과 파일럿 분사 등을 통한 배기가스의 저감을 유도하고, 연료소비율을 높일 수 있는 연소방법의 개선이 수반될 경우 기존 화석연료의 대체연료의 가능성을 기대할 수 있다.
산업 혁명 이래로 인류는 화석연료를 통해 빠른 속도로 발전해 왔으며, 화석연료에서 얻어진 물질은 산업개발, 운송, 농업, 의약, 전자, 패션 등 다양한 산업 분야에서 사용되고 있다. 현재 전 세계적으로 주요 에너지원 중 27%가 운송에 사용되고 있으며, 대부분의 수송용 연료는 화석연료로 사용된다(1,2). 이러한 화석연료의 무분별한 사용은 화석연료의 고갈, 대기오염, 지구온난화, 유가 상승 등 여러 가지 문제를 일으킨다. 또한, 에너지 소비의 급격한 증가와 에너지 수요의 불균형은 에너지 가격의 불안정을 초래하므로 대체에너지에 관한 연구는 에너지 안보에 있어 매우 중요하다. 미세먼지로 인한 대기오염, 오존층 파괴, 산성비 등을 비롯한 환경문제에 대한 전 세계의 관심은 점차 증가하고 있는 추세이다. 이러한 문제는 화석연료의 사용으로 인하여 CO, NOx, SOx, HC, PM 및 기타 발암 물질을 비롯한 오염물질이 그 원인이며, 환경오염을 해결하기 위한 문제는 중대한 사회문제로 대두되고 있다. 따라서 여러 국가가 환경오염과 지구온난화 문제를 해결하면서 화석연료의 한계를 극복하고 환경친화적인 신재생에너지 생산방식의 확산을 지원하는 새로운 정책을 발표하였다. 지구온난화를 가속화 하는 화석연료의 대표적인 배출물로 이산화탄소(CO2, Carbon dioxide), 질소산화물(NOx, Nitrogen oxides), 입자상물질(PM, Particulate Matter)이 있으며, 이러한 배출물 규제는 전 세계적으로 강화되고 있다. 대표적인 규제로서 국제적 협약으로는 유엔환경개발회의(UNCED, United Nations Conference on Environment and Development)에서 채택된 “기후변화에 관한 기본협약”(UNFCCC, United Nations Framework Convention on Climate Change, 1992)과 선진국의 온실가스 감축 목표치를 규정하기 위한 “쿄토의 정서”(Kyoto Protocol, 1997) 등이 있으며, 이러한 규제는 전 세계가 온실가스 감축을 위해 노력을 기울이게 하는 촉매제가 되었다. 자동차 배출가스의 대기오염을 방지하기 위해서 미국 환경보호국(US Environmental Protection Agency, US PEA)과 유럽연합에서는 Tier-Ⅳ와 EURO-Ⅵ로 자동차 배출가스 규제를 하고 있으며 규제는 더욱 강화되고 있다.
바이오디젤과 경유는 전반적으로 엔진회전수가 상승함에 따라서 토크와 출력이 모두 상승하였으며, 바이오디젤 2종류 모두 기존 경유 보다 토크와 출력이 모두 낮게 측정되었다. 또한, 바이오디젤의 혼합비율이 높을수록 토크 및 출력은 낮아지는 것을 볼 수 있었으며, 카놀라 바이오디젤이 가장 낮았다. 이러한 현상은 동일한 연료 체적에서는 순수 바이오디젤이 경유 보다 발열량이 낮기 때문이다. 연료 분사시기는 디젤엔진의 연소와 배출에 영향을 미치며, 연료분사 시기가 진각될 경우, 실린더 내 최대 압력 및 온도가 상승하며, 연소 시작이 빨라져 TDC 이전에 더 많은 연료가 타게 된다. 하지만 연료의 분사시기를 늦출 경우, 실린더 내 최대 압력 및 온도가 감소하여 TDC 이후에 더 많은 연료가 연소하게 되었다. 바이오디젤을 혼합한 경우에는 바이오디젤 혼합비율이 더 높을 수록 그리고 저부하일수록 연료의 출력당 소모량이 더 많았으며, 연료량의 증가에 따라 연소실 내 온도상승으로 인하여 활발한 연소가 이루진 것을 확인하였다. 도로 수송 부문에서 기존 화석연료 대비 바이오디젤 비율 증가는 꾸준히 증가하고 있다. 바이오디젤은 기존 석유디젤에 비해 높은 산소 함량, 낮은 방향족 화합물 함량과 미미한 황 함량을 가지고 있기 때문에 디젤엔진 내부뿐 아니라 외부 배출가스 특성에서도 상당한 효과를 보였다. 엔진 개발 및 바이오디젤 연료 품질 개선을 통하여 후처리장치의 설치비용 및 유지비용 등의 절감으로 차량 제조 원가에 대한 절감을 가져오는 등 생산성을 높일 수 있는 장점이 될 수 있다. 또한, 과급을 통한 출력의 증가 및 연비의 개선과 파일럿 분사 등을 통한 배기가스의 저감을 유도하고, 연료소비율을 높일 수 있는 연소방법의 개선이 수반될 경우 기존 화석연료의 대체연료의 가능성을 기대할 수 있다.
Since the industrial revolution, mankind has developed rapidly through fossil fuels, and the materials obtained from fossil fuels are used in various industries such as industrial development, transportation, agriculture, medicine, electronics, and fashion. Currently, 27% of the world's major energy...
Since the industrial revolution, mankind has developed rapidly through fossil fuels, and the materials obtained from fossil fuels are used in various industries such as industrial development, transportation, agriculture, medicine, electronics, and fashion. Currently, 27% of the world's major energy sources are used for transportation, and most of the transportation fuel is used as fossil fuels. This reckless use of fossil fuels causes many problems such as exhaustion of fossil fuels, air pollution, global warming, and rising oil prices. In addition, the rapid increase in energy consumption and the imbalance of energy demand leads to instability of energy prices, so research on alternative energy is very important for energy security. There is a growing trend around the world on environmental issues, including air pollution, ozone layer destruction, and acid rain from fine dust. This problem is caused by the use of fossil fuels, pollutants including CO, NOx, SOx, HC, PM and other carcinogens, and the problem of solving environmental pollution is a serious social problem. Therefore, many countries have announced new policies to overcome the limitations of fossil fuels and to support the expansion of environment-friendly renewable energy production methods while solving environmental pollution and global warming problems. Representative emissions of fossil fuels that accelerate global warming include carbon dioxide (CO2), nitrogen oxides (NOx), and particulate matter (PM), and these emission regulations are being tightened around the world. As a representative regulation, international agreements include the Framework Convention on Climate Change adopted by the United Nations Conference on Environment and Development and greenhouses in developed countries. There is a “Kyoto Protocol” (1997) to set gas reduction targets, and these regulations have become a catalyst to the world's efforts to reduce greenhouse gases. In order to prevent air pollution of automobile emissions, the US Environmental Protection Agency (US EPA) and the European Union are restricting automobile emissions with Tier IV and EURO-VI, and regulations are being tightened. When biodiesel was mixed, the higher the biodiesel mixing ratio and the lower the load, the more fuel was consumed per output, and the combustion increased due to the increase in the fuel temperature. Experiments with various biodiesel and diesel fuels showed the same trends in the plunger diesel engine and the CRDI engine, and showed lower performance in terms of engine performance than conventional fossil fuels. In the road transport sector, the increase in the ratio of biodiesel to conventional fossil fuels is steadily increasing. Fuel injection timing affects the combustion and emissions of diesel engines, and when the fuel injection timing is advanced, the maximum pressure and temperature in the cylinder rises, and the combustion starts earlier, resulting in more fuel burning before the TDC. However, delaying the injection timing of the fuel reduced the maximum pressure and temperature in the cylinder, resulting in more fuel burning after the TDC. Biodiesel has a high oxygen content, low aromatic content, and insignificant sulfur content compared to conventional petroleum diesel, and thus has shown a significant effect not only in the diesel engine but also in the external emission characteristics. Through engine development and biodiesel fuel quality improvement, it can be an advantage that productivity can be increased by reducing the cost of manufacturing a vehicle by reducing the installation cost and maintenance cost of the aftertreatment device. In addition, it is expected to replace the existing fossil fuels if research is accompanied by an increase in power output through supercharging, an improvement in fuel efficiency, a reduction of exhaust gas through pilot injection, and an improvement in a combustion method that can increase fuel consumption.
Since the industrial revolution, mankind has developed rapidly through fossil fuels, and the materials obtained from fossil fuels are used in various industries such as industrial development, transportation, agriculture, medicine, electronics, and fashion. Currently, 27% of the world's major energy sources are used for transportation, and most of the transportation fuel is used as fossil fuels. This reckless use of fossil fuels causes many problems such as exhaustion of fossil fuels, air pollution, global warming, and rising oil prices. In addition, the rapid increase in energy consumption and the imbalance of energy demand leads to instability of energy prices, so research on alternative energy is very important for energy security. There is a growing trend around the world on environmental issues, including air pollution, ozone layer destruction, and acid rain from fine dust. This problem is caused by the use of fossil fuels, pollutants including CO, NOx, SOx, HC, PM and other carcinogens, and the problem of solving environmental pollution is a serious social problem. Therefore, many countries have announced new policies to overcome the limitations of fossil fuels and to support the expansion of environment-friendly renewable energy production methods while solving environmental pollution and global warming problems. Representative emissions of fossil fuels that accelerate global warming include carbon dioxide (CO2), nitrogen oxides (NOx), and particulate matter (PM), and these emission regulations are being tightened around the world. As a representative regulation, international agreements include the Framework Convention on Climate Change adopted by the United Nations Conference on Environment and Development and greenhouses in developed countries. There is a “Kyoto Protocol” (1997) to set gas reduction targets, and these regulations have become a catalyst to the world's efforts to reduce greenhouse gases. In order to prevent air pollution of automobile emissions, the US Environmental Protection Agency (US EPA) and the European Union are restricting automobile emissions with Tier IV and EURO-VI, and regulations are being tightened. When biodiesel was mixed, the higher the biodiesel mixing ratio and the lower the load, the more fuel was consumed per output, and the combustion increased due to the increase in the fuel temperature. Experiments with various biodiesel and diesel fuels showed the same trends in the plunger diesel engine and the CRDI engine, and showed lower performance in terms of engine performance than conventional fossil fuels. In the road transport sector, the increase in the ratio of biodiesel to conventional fossil fuels is steadily increasing. Fuel injection timing affects the combustion and emissions of diesel engines, and when the fuel injection timing is advanced, the maximum pressure and temperature in the cylinder rises, and the combustion starts earlier, resulting in more fuel burning before the TDC. However, delaying the injection timing of the fuel reduced the maximum pressure and temperature in the cylinder, resulting in more fuel burning after the TDC. Biodiesel has a high oxygen content, low aromatic content, and insignificant sulfur content compared to conventional petroleum diesel, and thus has shown a significant effect not only in the diesel engine but also in the external emission characteristics. Through engine development and biodiesel fuel quality improvement, it can be an advantage that productivity can be increased by reducing the cost of manufacturing a vehicle by reducing the installation cost and maintenance cost of the aftertreatment device. In addition, it is expected to replace the existing fossil fuels if research is accompanied by an increase in power output through supercharging, an improvement in fuel efficiency, a reduction of exhaust gas through pilot injection, and an improvement in a combustion method that can increase fuel consumption.
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