현대에는 많은 회전익 무인항공기가 군사용과 민간용으로 개발되고 있으며, 많은 분야에서 활용되고 있다. 회전익 항공기는 드론으로 통용되며 다수의 회전익 모터를 이용하는 멀티로터 항공기는 언제어디서든 운용이 가능이 장점으로 측량, 택배서비스, 위험감시 등에 활용하기 위한 연구가 활발히 진행 중이다. 이러한 드론을 이용한 임무조건을 수행하려면 운용능력에 대한 대용량의 배터리를 요구한다. 하지만 배터리무게로 인한 운용시간에 한계를 갖는 단점이 있다. 이 문제를 해결하기 위해 자동 충전 스테이션에 착륙하여 충전을 하고 다시 임무로 복귀하는 방법이 있다. 하지만 충전을 위해서는 정밀한 착륙이 가능해야 된다. 정밀착륙을 위하여 야외에서 사용되는 단일 센서 중 정확한 위치 데이터를 얻을 수 있는 센서는 현재 RTK-GPS시스템이 대표적이다. 본 논문에서는 자동 충전용 착륙 스테이션에 정밀 착륙이 가능한 드론 개발을 위해 ...
현대에는 많은 회전익 무인항공기가 군사용과 민간용으로 개발되고 있으며, 많은 분야에서 활용되고 있다. 회전익 항공기는 드론으로 통용되며 다수의 회전익 모터를 이용하는 멀티로터 항공기는 언제어디서든 운용이 가능이 장점으로 측량, 택배서비스, 위험감시 등에 활용하기 위한 연구가 활발히 진행 중이다. 이러한 드론을 이용한 임무조건을 수행하려면 운용능력에 대한 대용량의 배터리를 요구한다. 하지만 배터리무게로 인한 운용시간에 한계를 갖는 단점이 있다. 이 문제를 해결하기 위해 자동 충전 스테이션에 착륙하여 충전을 하고 다시 임무로 복귀하는 방법이 있다. 하지만 충전을 위해서는 정밀한 착륙이 가능해야 된다. 정밀착륙을 위하여 야외에서 사용되는 단일 센서 중 정확한 위치 데이터를 얻을 수 있는 센서는 현재 RTK-GPS시스템이 대표적이다. 본 논문에서는 자동 충전용 착륙 스테이션에 정밀 착륙이 가능한 드론 개발을 위해 RTK GPS을 드론 시스템과 결합하여 정밀유도항법시스템을 구현하였다. 상용 FCC는 RTK-GPS를 쉽게 장착하여 사용이 가능 하지만, 상용 FCC에 구현을 하지 않고 자체 제작한 FCC를 사용하여 구현 하였다. 자체제작 FCC는 사용자가 사용방법과 기호에 맞게 설정하고 기능을 변경하고 적용 할 수 있다. RTK-GPS성능 시험을 수행하기 위해 드론에 RTK GPS를 탑재하였고, 이착륙과 종횡비행 테스트를 통해 두 시스템의 착륙지점과의 거리를 측정하였다. 결과적으로 측정한 착륙 지점을 근거로 정밀 착륙 유도가 가능한 드론 개발을 검증하였다.
현대에는 많은 회전익 무인항공기가 군사용과 민간용으로 개발되고 있으며, 많은 분야에서 활용되고 있다. 회전익 항공기는 드론으로 통용되며 다수의 회전익 모터를 이용하는 멀티로터 항공기는 언제어디서든 운용이 가능이 장점으로 측량, 택배서비스, 위험감시 등에 활용하기 위한 연구가 활발히 진행 중이다. 이러한 드론을 이용한 임무조건을 수행하려면 운용능력에 대한 대용량의 배터리를 요구한다. 하지만 배터리무게로 인한 운용시간에 한계를 갖는 단점이 있다. 이 문제를 해결하기 위해 자동 충전 스테이션에 착륙하여 충전을 하고 다시 임무로 복귀하는 방법이 있다. 하지만 충전을 위해서는 정밀한 착륙이 가능해야 된다. 정밀착륙을 위하여 야외에서 사용되는 단일 센서 중 정확한 위치 데이터를 얻을 수 있는 센서는 현재 RTK-GPS시스템이 대표적이다. 본 논문에서는 자동 충전용 착륙 스테이션에 정밀 착륙이 가능한 드론 개발을 위해 RTK GPS을 드론 시스템과 결합하여 정밀유도항법시스템을 구현하였다. 상용 FCC는 RTK-GPS를 쉽게 장착하여 사용이 가능 하지만, 상용 FCC에 구현을 하지 않고 자체 제작한 FCC를 사용하여 구현 하였다. 자체제작 FCC는 사용자가 사용방법과 기호에 맞게 설정하고 기능을 변경하고 적용 할 수 있다. RTK-GPS성능 시험을 수행하기 위해 드론에 RTK GPS를 탑재하였고, 이착륙과 종횡비행 테스트를 통해 두 시스템의 착륙지점과의 거리를 측정하였다. 결과적으로 측정한 착륙 지점을 근거로 정밀 착륙 유도가 가능한 드론 개발을 검증하였다.
In modern times, various rotary-wing unmanned aircraft are being developed for military and civilian use, and are being used in respective areas. Multi-rotor unmanned aircraft, generally labeled as drones that use multiple motors, are being actively researched to be utilized in surveying, delivery s...
In modern times, various rotary-wing unmanned aircraft are being developed for military and civilian use, and are being used in respective areas. Multi-rotor unmanned aircraft, generally labeled as drones that use multiple motors, are being actively researched to be utilized in surveying, delivery service and risk monitoring, due to ease of deployment. In general, mission scenarios using these drones require a large amount of battery. However, there is a disadvantage due to increased weight of high capacity battery, imposing limit on payload capacity. To solve this problem, there is a way to land on an automatic charging station, charge it, and return to duty. However, precise landing should be possible for such recharging operations, and RTK-GPS system is a typical example of a single sensor used outdoors that can obtain accurate location data. In this paper, for the development of drones capable of precision landing in automatic charging landing stations, RTK GPS was combined with drone systems to implement a precision guidance navigation system. Although RTK-GPS is readily available for use in commercial FCCs, in-house developed, easily customizable FCC was used. To carry out RTK-GPS performance tests, RTK-GPS system was mounted on the drone, and the distance between the landing points of the two systems was measured through repeated automatic take-off and landing tests. Consequently, based on the measured landing point, the development of drones capable of leading to precision landing was verified.
In modern times, various rotary-wing unmanned aircraft are being developed for military and civilian use, and are being used in respective areas. Multi-rotor unmanned aircraft, generally labeled as drones that use multiple motors, are being actively researched to be utilized in surveying, delivery service and risk monitoring, due to ease of deployment. In general, mission scenarios using these drones require a large amount of battery. However, there is a disadvantage due to increased weight of high capacity battery, imposing limit on payload capacity. To solve this problem, there is a way to land on an automatic charging station, charge it, and return to duty. However, precise landing should be possible for such recharging operations, and RTK-GPS system is a typical example of a single sensor used outdoors that can obtain accurate location data. In this paper, for the development of drones capable of precision landing in automatic charging landing stations, RTK GPS was combined with drone systems to implement a precision guidance navigation system. Although RTK-GPS is readily available for use in commercial FCCs, in-house developed, easily customizable FCC was used. To carry out RTK-GPS performance tests, RTK-GPS system was mounted on the drone, and the distance between the landing points of the two systems was measured through repeated automatic take-off and landing tests. Consequently, based on the measured landing point, the development of drones capable of leading to precision landing was verified.
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