환경문제가 세계적인 이슈로 떠오르면서 자동차 산업에서 전동기는 내연기관을 대체 할 수 있는 가장 중요한 동력으로 자리매김하게 되었다. 그 중 영구자석 동기전동기는 자속 발생을 위한 여자 권선이 없어 효율이 좋고, 출력 밀도가 높아 전동기 무게 대비 출력 토크 비가 우수하며 속응성이 좋아 순시 토크 제어가 요구되는 ...
환경문제가 세계적인 이슈로 떠오르면서 자동차 산업에서 전동기는 내연기관을 대체 할 수 있는 가장 중요한 동력으로 자리매김하게 되었다. 그 중 영구자석 동기전동기는 자속 발생을 위한 여자 권선이 없어 효율이 좋고, 출력 밀도가 높아 전동기 무게 대비 출력 토크 비가 우수하며 속응성이 좋아 순시 토크 제어가 요구되는 전기 자동차 구동 시스템에서 주로 사용된다. 따라서 영구자석 동기전동기의 정밀한 토크제어, 고효율 제어가 필요하다. 영구자석 동기전동기의 정밀한 토크제어와 고효율 제어를 위한 벡터제어에서 정확한 회전자 초기 위치를 검출하는 것이 필수적이다. 일반적으로 회전자의 위치를 위치센서를 통해 검출하는데 이 위치센서와 모터의 조립공차 등으로 인한 오차가 발생하게 되는데 이를 보상해주지 않으면 고속으로 운전할수록 회전자의 위치 오차가 커져 토크제어의 성능이 크게 저하 될 수 있다. 본 논문에서는 첫 번째로, 회전자 초기 위치를 검출 할 수 있는 몇 가지 방법들을 무부하와 피구동 환경에 따라 정확도를 비교한다. 여기서 피구동 환경이란 Target이 되는 모터를 속도제어 해 줄 수 있는 부하모터가 연결 되어 있는 상태를 말한다. 모터를 다이나모를 이용해 피구동 환경을 조성하기에 많은 시간과 인력이 소모된다. 따라서 두 번째로, 기존의 연구들과 달리 Target 모터의 속도제어를 통해 무부하 환경에서 0.3deg 이내로 회전자 초기 위치를 검출 할 수 있는 새로운 알고리즘을 제시한다. 그리고 두 개의 다른 모터에 알고리즘을 적용해 신뢰성을 확보하였다.
환경문제가 세계적인 이슈로 떠오르면서 자동차 산업에서 전동기는 내연기관을 대체 할 수 있는 가장 중요한 동력으로 자리매김하게 되었다. 그 중 영구자석 동기전동기는 자속 발생을 위한 여자 권선이 없어 효율이 좋고, 출력 밀도가 높아 전동기 무게 대비 출력 토크 비가 우수하며 속응성이 좋아 순시 토크 제어가 요구되는 전기 자동차 구동 시스템에서 주로 사용된다. 따라서 영구자석 동기전동기의 정밀한 토크제어, 고효율 제어가 필요하다. 영구자석 동기전동기의 정밀한 토크제어와 고효율 제어를 위한 벡터제어에서 정확한 회전자 초기 위치를 검출하는 것이 필수적이다. 일반적으로 회전자의 위치를 위치센서를 통해 검출하는데 이 위치센서와 모터의 조립공차 등으로 인한 오차가 발생하게 되는데 이를 보상해주지 않으면 고속으로 운전할수록 회전자의 위치 오차가 커져 토크제어의 성능이 크게 저하 될 수 있다. 본 논문에서는 첫 번째로, 회전자 초기 위치를 검출 할 수 있는 몇 가지 방법들을 무부하와 피구동 환경에 따라 정확도를 비교한다. 여기서 피구동 환경이란 Target이 되는 모터를 속도제어 해 줄 수 있는 부하모터가 연결 되어 있는 상태를 말한다. 모터를 다이나모를 이용해 피구동 환경을 조성하기에 많은 시간과 인력이 소모된다. 따라서 두 번째로, 기존의 연구들과 달리 Target 모터의 속도제어를 통해 무부하 환경에서 0.3deg 이내로 회전자 초기 위치를 검출 할 수 있는 새로운 알고리즘을 제시한다. 그리고 두 개의 다른 모터에 알고리즘을 적용해 신뢰성을 확보하였다.
As environmental issues have emerged as a global issue, electric motors have become the most important alternative to internal combustion engines in the automotive industry. Among them, the permanent magnet synchronous motor has no excitation winding for generating magnetic flux, which is good in ef...
As environmental issues have emerged as a global issue, electric motors have become the most important alternative to internal combustion engines in the automotive industry. Among them, the permanent magnet synchronous motor has no excitation winding for generating magnetic flux, which is good in efficiency, and has a high output density. Therefore, precise torque control and high efficiency control of permanent magnet synchronous motors are required. In vector control for precise torque control and high efficiency control of permanent magnet synchronous motor, it is essential to detect the accurate rotor initial position. In general, the position of the rotor is detected through the position sensor, but an error occurs due to the assembly tolerance between the position sensor and the motor. If this value is not compensated, the position error of the rotor becomes larger as it operates at higher speeds. Can be degraded. In this paper, first, several methods for detecting the initial position of the rotor are compared for accuracy according to no-load and driven environment. Here, the driven environment refers to a state in which a load motor that can control the speed of the target motor is connected. It takes a lot of time and manpower to use a motor to create a driven environment. Secondly, unlike the previous studies, we propose a new algorithm that can detect the initial position of the rotor within 0.2deg in no-load environment by controlling the speed of the target motor. The algorithm is applied to two different motors to ensure reliability.
As environmental issues have emerged as a global issue, electric motors have become the most important alternative to internal combustion engines in the automotive industry. Among them, the permanent magnet synchronous motor has no excitation winding for generating magnetic flux, which is good in efficiency, and has a high output density. Therefore, precise torque control and high efficiency control of permanent magnet synchronous motors are required. In vector control for precise torque control and high efficiency control of permanent magnet synchronous motor, it is essential to detect the accurate rotor initial position. In general, the position of the rotor is detected through the position sensor, but an error occurs due to the assembly tolerance between the position sensor and the motor. If this value is not compensated, the position error of the rotor becomes larger as it operates at higher speeds. Can be degraded. In this paper, first, several methods for detecting the initial position of the rotor are compared for accuracy according to no-load and driven environment. Here, the driven environment refers to a state in which a load motor that can control the speed of the target motor is connected. It takes a lot of time and manpower to use a motor to create a driven environment. Secondly, unlike the previous studies, we propose a new algorithm that can detect the initial position of the rotor within 0.2deg in no-load environment by controlling the speed of the target motor. The algorithm is applied to two different motors to ensure reliability.
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