최근 몇 년간 단순히 외형적인 아름다운뿐만 아니라 내면의 아름다움에 오르면서 건강과 운동에 대한 중요성이 급속도로 증가하고 있다. 외모에 대한 관심은 자신의 이상적인 외모를 아름답게 변화시키기 위한 노력으로 뷰티와 헬스에 대한 케어는 증가하고 새로운 미적 욕구를 위해 뷰티헬스케어관련 산업이 빠른 추세로 발전하고 다양한 소비층이 형성되었다. ‘홈 트레이닝(Home Training)’이라는 신조어가 생겼다. 본 연구는 중국에서 인기를 끌고 있는 홈 트레이닝 관련 행위특성 파악의 일환으로 사용자 뷰티와 건강 투 분야 중심으로 앱을 통해서 지각된 상호작용및 ...
최근 몇 년간 단순히 외형적인 아름다운뿐만 아니라 내면의 아름다움에 오르면서 건강과 운동에 대한 중요성이 급속도로 증가하고 있다. 외모에 대한 관심은 자신의 이상적인 외모를 아름답게 변화시키기 위한 노력으로 뷰티와 헬스에 대한 케어는 증가하고 새로운 미적 욕구를 위해 뷰티헬스케어관련 산업이 빠른 추세로 발전하고 다양한 소비층이 형성되었다. ‘홈 트레이닝(Home Training)’이라는 신조어가 생겼다. 본 연구는 중국에서 인기를 끌고 있는 홈 트레이닝 관련 행위특성 파악의 일환으로 사용자 뷰티와 건강 투 분야 중심으로 앱을 통해서 지각된 상호작용및 자아존중감과 삶의 질의 관계를 규명함을 그 목적으로 한다.따라서 본 연구는 뷰티헬스케어에 대한 행위하위요소로 뷰티관리, 뷰티관심, 건강관리, 건강관심, 그리고 연결성이 되고 추가로 건강지식, 영양지식으로 독립변수 넣었다. 그리고 뷰티헬스케어에서 사용하고 있는 다양한 홈 트레이닝 특성이 지각된 상호작용과 자아존중감에 미치는 영향을 조사하고 삶의 질에 어떠한 영향을 미치는지를 검증하였다. 본 연구의 실사는 비교적 짧은 시간에 SNS를 사용하는 중국인을 대상으로 중국 설문조사 전문 사이트 问卷星wenjuanxing(https://www.wjx.cn/)를 사용하였으며, 설문지 399부를 최종분석 자료로 사용하였다. 본 연구의 수집된 자료는 통계적 처리 방법으로 SPSS 245.0 통계프로그램과 AMOS 24.0 통계프로그램을 활용 하였다. 빈도분석, 측정 요인별 측정변수에 대한 신뢰도 분석, 탐색적 요인분석 및 확인적 요인분석, 독립표본 t검정, 일원배치분산분석, 상관관계 분석을 하였다. 연구결과를 보면 첫째, 뷰티헬스케어행위중에 뷰티관심,뷰티관리,건강관심,겅강관리,그리고 건강지식과 영양지식이 자각된 사용자간의 상호작용에 모두 긍정적인 영향을 미치는 것으로 나타났다. 둘째, 뷰티관리가 지각된 사용자와 플랫폼간의 상호작용에 영향을 미친다는 것으로 예상했는데, 유익 확율이 0.054(>0.01)로 기각되었다. 셋째, 가설8-17은 다 채택된다는 것으로 나타나고 검증결과를 살펴보며, t값이 거의 차이가 크지 않게 비슷하게 나왔고, 표준화 계수도 0.1-0.27 사이에 나왔다. 본 연구의 결과를 토대로, 홈 트레이닝 서비스 기업은 뷰티와 건강을 복합적으로 지원할 수 있도록 설계해야 한다는 것으로 볼 수 있다. 또한 홈 트레이닝을 운동의 목표로 사용하지만 사용자들에게 지속적으로 사용되기를 희망한다. 홈 트레이닝 은 ‘운동은 헬스장에서 해야 한다’라는 고정관념을 벗어나 언제 어디에서나 어떠한 도구도 제약받지 않고 사용할 수 있는 간편한 운동법으로 건강에 더욱 관심이 높아진 현대인에게는 익숙해져야 한다. 오프라인 헬스 전문장으로 가지 않고도, 앱을 이용해서 홈 트레이너의 역할을 잘 할 수 있도록 지원해야 한다. 이를 통해 뷰티헬스케어산업의 경쟁력 강화 및 프로그램개발과 다양한 방법을 모색하는데 실질적인 기초자료로 제공하는 방안이 되기를 기대해 본다.
최근 몇 년간 단순히 외형적인 아름다운뿐만 아니라 내면의 아름다움에 오르면서 건강과 운동에 대한 중요성이 급속도로 증가하고 있다. 외모에 대한 관심은 자신의 이상적인 외모를 아름답게 변화시키기 위한 노력으로 뷰티와 헬스에 대한 케어는 증가하고 새로운 미적 욕구를 위해 뷰티헬스케어관련 산업이 빠른 추세로 발전하고 다양한 소비층이 형성되었다. ‘홈 트레이닝(Home Training)’이라는 신조어가 생겼다. 본 연구는 중국에서 인기를 끌고 있는 홈 트레이닝 관련 행위특성 파악의 일환으로 사용자 뷰티와 건강 투 분야 중심으로 앱을 통해서 지각된 상호작용및 자아존중감과 삶의 질의 관계를 규명함을 그 목적으로 한다.따라서 본 연구는 뷰티헬스케어에 대한 행위하위요소로 뷰티관리, 뷰티관심, 건강관리, 건강관심, 그리고 연결성이 되고 추가로 건강지식, 영양지식으로 독립변수 넣었다. 그리고 뷰티헬스케어에서 사용하고 있는 다양한 홈 트레이닝 특성이 지각된 상호작용과 자아존중감에 미치는 영향을 조사하고 삶의 질에 어떠한 영향을 미치는지를 검증하였다. 본 연구의 실사는 비교적 짧은 시간에 SNS를 사용하는 중국인을 대상으로 중국 설문조사 전문 사이트 问卷星wenjuanxing(https://www.wjx.cn/)를 사용하였으며, 설문지 399부를 최종분석 자료로 사용하였다. 본 연구의 수집된 자료는 통계적 처리 방법으로 SPSS 245.0 통계프로그램과 AMOS 24.0 통계프로그램을 활용 하였다. 빈도분석, 측정 요인별 측정변수에 대한 신뢰도 분석, 탐색적 요인분석 및 확인적 요인분석, 독립표본 t검정, 일원배치분산분석, 상관관계 분석을 하였다. 연구결과를 보면 첫째, 뷰티헬스케어행위중에 뷰티관심,뷰티관리,건강관심,겅강관리,그리고 건강지식과 영양지식이 자각된 사용자간의 상호작용에 모두 긍정적인 영향을 미치는 것으로 나타났다. 둘째, 뷰티관리가 지각된 사용자와 플랫폼간의 상호작용에 영향을 미친다는 것으로 예상했는데, 유익 확율이 0.054(>0.01)로 기각되었다. 셋째, 가설8-17은 다 채택된다는 것으로 나타나고 검증결과를 살펴보며, t값이 거의 차이가 크지 않게 비슷하게 나왔고, 표준화 계수도 0.1-0.27 사이에 나왔다. 본 연구의 결과를 토대로, 홈 트레이닝 서비스 기업은 뷰티와 건강을 복합적으로 지원할 수 있도록 설계해야 한다는 것으로 볼 수 있다. 또한 홈 트레이닝을 운동의 목표로 사용하지만 사용자들에게 지속적으로 사용되기를 희망한다. 홈 트레이닝 은 ‘운동은 헬스장에서 해야 한다’라는 고정관념을 벗어나 언제 어디에서나 어떠한 도구도 제약받지 않고 사용할 수 있는 간편한 운동법으로 건강에 더욱 관심이 높아진 현대인에게는 익숙해져야 한다. 오프라인 헬스 전문장으로 가지 않고도, 앱을 이용해서 홈 트레이너의 역할을 잘 할 수 있도록 지원해야 한다. 이를 통해 뷰티헬스케어산업의 경쟁력 강화 및 프로그램개발과 다양한 방법을 모색하는데 실질적인 기초자료로 제공하는 방안이 되기를 기대해 본다.
The importance of health and exercise has been rapidly increasing in recent years, rising not just to the outward beauty but also to the inner beauty. In an effort to beautifully change one's ideal appearance, care for beauty and health has increased and beauty healthcare-related industries have dev...
The importance of health and exercise has been rapidly increasing in recent years, rising not just to the outward beauty but also to the inner beauty. In an effort to beautifully change one's ideal appearance, care for beauty and health has increased and beauty healthcare-related industries have developed rapidly for new aesthetic needs and various consumers have formed. The term "Home Training" was coined. This study aims to identify perceived interaction and self-respect and relationship of quality of life through the app focusing on user beauty and health two areas as part of identifying behavior characteristics related to home training that are popular in China.Therefore, this study is linked with beauty management, beauty care, health care, health care, and additional independent variables as well as health knowledge and nutrition knowledge as behavioral factors for beauty health care. And the various home training characteristics used in beauty health care were investigated for the effects on perceived interactions and self-esteem and verified how they affect the quality of life. The due diligence of this study was conducted on Chinese people using SNS in a relatively short period of time by 问卷星wenjuanxing (https://www.wjx).cn/) was used, and section 399 of the questionnaire was used as the final analysis. The data collected in this study were statistical processing using the SPSS 245.0 Statistical Program and the AMOS 24.0 Statistical Program. The frequency analysis, reliability analysis of measurement variables by measurement factor, exploratory factor analysis and confirmatory factor analysis, independent sample t-test, one-way distribution analysis, and correlation analysis were performed. Research results show that among beauty health care activities, beauty care, beauty care, health care, thistle management, and health knowledge and nutrition knowledge all have positive effects on the interactions between conscious users. Second, it was expected that beauty management would affect the interaction between perceived users and platforms, with the benefit probability rejected as 0.054 (>0.01). Third, hypothesis 8-17 appears to be all adopted and, looking at the results of the verification, the t values were similar, with little difference, and the standardized coefficients between 0.1 and 0.27. Based on the results of this study, it can be seen that home training service companies should be designed to support beauty and health in a combination. It also uses home training as a goal for exercise, but hopes to continue to be used by users Home training should go beyond the stereotype of "exercise must be done in the gym" and become familiar to modern people who are more interested in their health with a simple exercise method that allows them to use any tool anytime, anywhere. Instead of going to the offline gym, you should use the app to help them play a good role as home trainers. Through this process, we hope it will be a measure that will be provided as practical basic data in strengthening the competitiveness of the beauty healthcare industry, developing programs and exploring various ways.
The importance of health and exercise has been rapidly increasing in recent years, rising not just to the outward beauty but also to the inner beauty. In an effort to beautifully change one's ideal appearance, care for beauty and health has increased and beauty healthcare-related industries have developed rapidly for new aesthetic needs and various consumers have formed. The term "Home Training" was coined. This study aims to identify perceived interaction and self-respect and relationship of quality of life through the app focusing on user beauty and health two areas as part of identifying behavior characteristics related to home training that are popular in China.Therefore, this study is linked with beauty management, beauty care, health care, health care, and additional independent variables as well as health knowledge and nutrition knowledge as behavioral factors for beauty health care. And the various home training characteristics used in beauty health care were investigated for the effects on perceived interactions and self-esteem and verified how they affect the quality of life. The due diligence of this study was conducted on Chinese people using SNS in a relatively short period of time by 问卷星wenjuanxing (https://www.wjx).cn/) was used, and section 399 of the questionnaire was used as the final analysis. The data collected in this study were statistical processing using the SPSS 245.0 Statistical Program and the AMOS 24.0 Statistical Program. The frequency analysis, reliability analysis of measurement variables by measurement factor, exploratory factor analysis and confirmatory factor analysis, independent sample t-test, one-way distribution analysis, and correlation analysis were performed. Research results show that among beauty health care activities, beauty care, beauty care, health care, thistle management, and health knowledge and nutrition knowledge all have positive effects on the interactions between conscious users. Second, it was expected that beauty management would affect the interaction between perceived users and platforms, with the benefit probability rejected as 0.054 (>0.01). Third, hypothesis 8-17 appears to be all adopted and, looking at the results of the verification, the t values were similar, with little difference, and the standardized coefficients between 0.1 and 0.27. Based on the results of this study, it can be seen that home training service companies should be designed to support beauty and health in a combination. It also uses home training as a goal for exercise, but hopes to continue to be used by users Home training should go beyond the stereotype of "exercise must be done in the gym" and become familiar to modern people who are more interested in their health with a simple exercise method that allows them to use any tool anytime, anywhere. Instead of going to the offline gym, you should use the app to help them play a good role as home trainers. Through this process, we hope it will be a measure that will be provided as practical basic data in strengthening the competitiveness of the beauty healthcare industry, developing programs and exploring various ways.
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