본 논문은 한국 패션의류의 중국시장 진출 전략에 관한 연구이다. 한국 패션기업들이 어떻게 하면 중국시장에서 시장 점유율을 향상시키고, 성공적으로 안착 할 수 있을지 고찰해 보았다. 본 연구는 현실적인 대안을 제시하는데 의의를 가진다. 최근 몇 년간 한국 패션의류는 중국시장에서 매우 강한 매력을 보였고, 중국에서의 한국 패션의류의 지속적인 증가 추세를 알 수 있었다. 국내 의류제품의 중국시장 경쟁력이 충분해 중국 소비자의 특성에 맞게 개선된다면 향후 한국산 의류를 더 많이 수출할 수 있다는 것이다. 한국 제품이 중국시장에서 충분히 경쟁력이 있으며, 중국 소비자의 특성에 더 부합되게 만든다면 지금보다 더 많은 한국산 의류를 수출할 수 있다는 관점을 제시하였고, 본문에서 예측하였다. 연구는 다양한 자료를 활용했고, ...
본 논문은 한국 패션의류의 중국시장 진출 전략에 관한 연구이다. 한국 패션기업들이 어떻게 하면 중국시장에서 시장 점유율을 향상시키고, 성공적으로 안착 할 수 있을지 고찰해 보았다. 본 연구는 현실적인 대안을 제시하는데 의의를 가진다. 최근 몇 년간 한국 패션의류는 중국시장에서 매우 강한 매력을 보였고, 중국에서의 한국 패션의류의 지속적인 증가 추세를 알 수 있었다. 국내 의류제품의 중국시장 경쟁력이 충분해 중국 소비자의 특성에 맞게 개선된다면 향후 한국산 의류를 더 많이 수출할 수 있다는 것이다. 한국 제품이 중국시장에서 충분히 경쟁력이 있으며, 중국 소비자의 특성에 더 부합되게 만든다면 지금보다 더 많은 한국산 의류를 수출할 수 있다는 관점을 제시하였고, 본문에서 예측하였다. 연구는 다양한 자료를 활용했고, SWOT 분석을 진행했으며 객관적 데이터 등을 통해 한국 의류업체의 중국시장 진출 유효성 전략을 제안하고 있다. 또한, 몇 개의 고전적인 다국적 기업이론을 결부시켰다. 이러한 이론의 기초 위에서 한국기업의 전략을 몇 가지로 비교하였다. 사례연구로 1990년대 초반 진출해 성공을 거둔 이랜드와 LG패션, 베이직하우스의 전반적인 마케팅과 수출전략을 분석하였다. 마지막으로 한국 의류업체의 중국시장 수출현황 등을 통해 해결방안을 제시했다. 한국 패션기업들이 방대한 중국 패션시장에서 적절한 마케팅을 수립하는 데 도움이 될 것이며, 한국 패션기업들이 중국시장에서 안정적으로 진출하고 성장하는데 기반을 마련 할 것이다. 따라서 향후 한국 패션기업의 중국시장 진출 및 중국 내 시장 점유에 있어서도 유리한 위치를 차지할 수 있는 전략을 제시하고자 하였다.
본 논문은 한국 패션의류의 중국시장 진출 전략에 관한 연구이다. 한국 패션기업들이 어떻게 하면 중국시장에서 시장 점유율을 향상시키고, 성공적으로 안착 할 수 있을지 고찰해 보았다. 본 연구는 현실적인 대안을 제시하는데 의의를 가진다. 최근 몇 년간 한국 패션의류는 중국시장에서 매우 강한 매력을 보였고, 중국에서의 한국 패션의류의 지속적인 증가 추세를 알 수 있었다. 국내 의류제품의 중국시장 경쟁력이 충분해 중국 소비자의 특성에 맞게 개선된다면 향후 한국산 의류를 더 많이 수출할 수 있다는 것이다. 한국 제품이 중국시장에서 충분히 경쟁력이 있으며, 중국 소비자의 특성에 더 부합되게 만든다면 지금보다 더 많은 한국산 의류를 수출할 수 있다는 관점을 제시하였고, 본문에서 예측하였다. 연구는 다양한 자료를 활용했고, SWOT 분석을 진행했으며 객관적 데이터 등을 통해 한국 의류업체의 중국시장 진출 유효성 전략을 제안하고 있다. 또한, 몇 개의 고전적인 다국적 기업이론을 결부시켰다. 이러한 이론의 기초 위에서 한국기업의 전략을 몇 가지로 비교하였다. 사례연구로 1990년대 초반 진출해 성공을 거둔 이랜드와 LG패션, 베이직하우스의 전반적인 마케팅과 수출전략을 분석하였다. 마지막으로 한국 의류업체의 중국시장 수출현황 등을 통해 해결방안을 제시했다. 한국 패션기업들이 방대한 중국 패션시장에서 적절한 마케팅을 수립하는 데 도움이 될 것이며, 한국 패션기업들이 중국시장에서 안정적으로 진출하고 성장하는데 기반을 마련 할 것이다. 따라서 향후 한국 패션기업의 중국시장 진출 및 중국 내 시장 점유에 있어서도 유리한 위치를 차지할 수 있는 전략을 제시하고자 하였다.
This thesis is about the study of the market entry strategy of south Korean clothing entering the Chinese market. To explore how Korean clothing enterprises can successfully enter the Chinese market and improve their market share. This study has the significance of putting forward practical measures...
This thesis is about the study of the market entry strategy of south Korean clothing entering the Chinese market. To explore how Korean clothing enterprises can successfully enter the Chinese market and improve their market share. This study has the significance of putting forward practical measures. In recent years, Korean clothing shows a strong competitiveness in the Chinese market, and we can also see the continuous growth trend of Korean clothing in the Chinese market. By studying through the empirical investigation of the evidence, It shows that the competitiveness of Korean clothing in the Chinese market is very sufficient. If Korean clothing companies can better their products according to the characteristics of Chinese consumers, they can export more Korean clothing into China in the future. This thesis proposes that Korean products are fully competitive in the Chinese market, and if they can be improved in combination with the characteristics of Chinese consumers, the export volume of Korean clothing to the Chinese market can be further increased, which is also predicted in this paper. Based on SWOT analysis and objective data, this paper proposes an effective strategy for Korean clothing enterprises to enter the Chinese market. In addition, this paper combines several classic transnational corporation theories. On the basis of this theory, the strategy for Korean enterprises is compared from several aspects. Through the case study, this paper analyzes the overall marketing and export strategies of some Korean clothing brands: Eland, LG fashion, and Basic house, which entered the Chinese market and achieved success in the early 1990s. Finally, through the analysis of the export status of Korean clothing enterprises in the Chinese market, this thesis puts forward the strategic plan of how Korean clothing enterprises enter the Chinese market and occupy the Chinese domestic market in the future. This thesis will help Korean clothing enterprises establish appropriate marketing strategies in the huge Chinese clothing market and lay a solid foundation for their steady entry into the Chinese market and development.
This thesis is about the study of the market entry strategy of south Korean clothing entering the Chinese market. To explore how Korean clothing enterprises can successfully enter the Chinese market and improve their market share. This study has the significance of putting forward practical measures. In recent years, Korean clothing shows a strong competitiveness in the Chinese market, and we can also see the continuous growth trend of Korean clothing in the Chinese market. By studying through the empirical investigation of the evidence, It shows that the competitiveness of Korean clothing in the Chinese market is very sufficient. If Korean clothing companies can better their products according to the characteristics of Chinese consumers, they can export more Korean clothing into China in the future. This thesis proposes that Korean products are fully competitive in the Chinese market, and if they can be improved in combination with the characteristics of Chinese consumers, the export volume of Korean clothing to the Chinese market can be further increased, which is also predicted in this paper. Based on SWOT analysis and objective data, this paper proposes an effective strategy for Korean clothing enterprises to enter the Chinese market. In addition, this paper combines several classic transnational corporation theories. On the basis of this theory, the strategy for Korean enterprises is compared from several aspects. Through the case study, this paper analyzes the overall marketing and export strategies of some Korean clothing brands: Eland, LG fashion, and Basic house, which entered the Chinese market and achieved success in the early 1990s. Finally, through the analysis of the export status of Korean clothing enterprises in the Chinese market, this thesis puts forward the strategic plan of how Korean clothing enterprises enter the Chinese market and occupy the Chinese domestic market in the future. This thesis will help Korean clothing enterprises establish appropriate marketing strategies in the huge Chinese clothing market and lay a solid foundation for their steady entry into the Chinese market and development.
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