오늘날 관광목적지는 사회 환경, 기술 환경, 인구 구조를 포함한 외 부 환경의 급격한 변화에 직면하고 있으며, 관광목적지 마케팅 홍보 역시 마찬가지이다. 디지털 혁명의 시대에 인터넷이 가져온 변화는 거대하다. 인터넷 상의 정보 및 컨텐츠와 관련된 브랜드에 의해 형성 되는 브랜드 데이터 자산은 브랜드 자산 및 기타 요인들의 중요한 부분으로, 브랜드 인지도 구축에 도움을 주고, 소비자의 구매 행위와 브랜드 충성도에도 영향을 미친다. 영상작품은 관광목적지에 타고난 마케팅 우위를 지니고 있으며, 새 롭게 등장한 영상작품 ...
오늘날 관광목적지는 사회 환경, 기술 환경, 인구 구조를 포함한 외 부 환경의 급격한 변화에 직면하고 있으며, 관광목적지 마케팅 홍보 역시 마찬가지이다. 디지털 혁명의 시대에 인터넷이 가져온 변화는 거대하다. 인터넷 상의 정보 및 컨텐츠와 관련된 브랜드에 의해 형성 되는 브랜드 데이터 자산은 브랜드 자산 및 기타 요인들의 중요한 부분으로, 브랜드 인지도 구축에 도움을 주고, 소비자의 구매 행위와 브랜드 충성도에도 영향을 미친다. 영상작품은 관광목적지에 타고난 마케팅 우위를 지니고 있으며, 새 롭게 등장한 영상작품 쇼트클립이 빠르게 발전하면서 사회적 경제에 큰 영향을 미쳤다. 이에 따라 쇼트클립에 대한 연구가 빠르게 증가하 고는 있지만, 관광목적지 브랜드 자산에 대한 연구 성과는 비교적 드 물 뿐만 아니라, 이에 대한 이론적 연구 역시 정체되어 있어, 디지털 경제 시대의 신매체 배경 하에서 관광목적지 마케팅 홍보의 법칙을 효과적으로 반영하지 못하고 있는 실정이다. 따라서 이론적 측면에서 그 규칙과 패턴을 요약하고, 전망 성격의 연구를 강화하여, 실행 가 능한 실시 방안을 제시함으로써 실천에 도움이 될 필요가 있다. 관광목적지 브랜드 자산의 영향 요인에 대한 연구는 초기 단계에 머물러 있다. 이와 관련하여, 다양한 관련 영향 요인을 찾는 한편, 내 부 영향 매커니즘을 탐색하고, 더 나아가 보다 완벽한 이론적 틀을 찾기 위한 노력이 필요하다는 점에 연구자들은 의견을 같이 하고 있 다. 또한 연구자들은 관광목적지 브랜드 자산의 역할에 대한 논의 필 요성을 제기하면서, 특히 향후 연구가 관광객의 행위에 미치는 관광 목적지 브랜드 자산의 영향에 중점을 두어야 한다고 주장한다. 아울 러 연구 방법에 있어서도 기존의 설문 조사에만 의존하는 방법에서 벗어나 빅 데이터 개발의 새로운 툴을 활용한 정교한 연구 필요성을 인식해야 한다. 본 논문은 먼저 연구 배경, 연구 의의, 연구의 내용 및 목적을 서술 한 다음, 영상작품의 개념 및 분류, 마케팅 홍보 효과, 그리고 관광목 적지 브랜드 자산의 개념 및 구성 요소 등을 중점적으로 분석하고, 관광목적지 브랜드 자산에 대한 관광목적지의 인과 매커니즘을 고찰 하였다. 영상작품은 관광객의 관광목적지 선택에 영향을 미치는 주요 요인 의 하나이다. 따라서 영화 팬들의 정서적 공감을 불러일으키고, 관광 객들에게 스타들의 삶의 궤적을 추구하고, 좋은 음식을 경험할 수 있 는 기회를 제공하기 위해서는 영상 작품이 관광목적지 브랜드 요소 와 매력 요소를 어떻게 제시해야 하는지 그 과정을 살펴보았다. 마지 막으로, 중국의 버라이어티 리얼리티쇼 <아빠 어디 가> 프로그램과 틱톡(TikTok) 쇼트클립이 촬영지에 미치는 영향을 예로 들어, 그것이 관광목적지의 브랜드 이미지, 브랜드 인지도, 브랜드 체험과 브랜드 충성도에 어떤 영향을 미치는지를 살펴보고, 관광객 수, 관광 수입, 검색 지수, 플레이 수, 토론 화제 수를 포함한 브랜드 데이터 자산, 브랜드 관련 활약 내용에 대한 종합적인 연구를 통해 관광목적지의 영상 홍보 측면을 기반으로 하는 마케팅 대책을 제시하였다. 연구 결과, 관광목적지의 테마와 관광목적지의 브랜드 포지셔닝이 적절한 조합을 이룰 때 관광목적지 브랜드 자산, 특히 브랜드 데이터 자산이 증가하고, 관광목적지 브랜드 자산에 긍정적인 영향을 미치는 인기 있는 영상작품의 주제와 관광목적지 브랜드의 마케팅이 일치할 경우, 효과적으로 관광목적지 브랜드 자산 특히, 브랜드 데이터 자산 의 증가를 촉진하며, 관광목적지 브랜드 자산에 적극적이고 긍정적인 영향을 미친다는 것을 확인할 수 있었으며, 이에 대한 구체적인 내용 은 다음과 같다. 첫째, 디지털 경제와 뉴미디어 시대를 배경으로 관광객들의 행동에 큰 변화가 있었다. 특히 젊은 층을 중심으로 영상작품의 영향을 받아 여행목적지를 결정하는 경향이 뚜렷해지면서, 영상작품이 관광목적지 발전에 큰 영향을 미치고 있다. 둘째, 인터넷 기술이 더욱 발전함에 따라, 더 많은 유형의 영상작품 이 출현할 것이다. 그리고 영상작품은 매우 풍부한 내적 함의를 지닌 매체로, 다양하고 독특한 마케팅 효과를 창출한다. 셋째, 디지털 경제와 뉴미디어 시대를 배경으로 관광목적지 브랜드 자산의 내재적 의미가 더욱 풍부해지고 있다. 인터넷 기술의 발전과 함께, 인터넷 상의 정보 및 컨텐츠와 관련된 브랜드는 또 다른 브랜 드 자산, 즉 브랜드 데이터 자산으로 간주되고 있다. 브랜드 데이터 자산은 거시환경에 반응하는 브랜드 능력의 기초로서, 브랜드 자산의 중요한 일부일 뿐만 아니라 다른 구성 요소에도 중요한 영향을 미친 다. 브랜드 데이터 자산은 소비자의 구매 행동과 브랜드 충성도에 영 향을 미침으로써 브랜드 인지도 구축에 유리한 자산이다. 또한 브랜드 자산은 일종의 종합적 자산이며, 다양한 요소의 영향을 받는, 동태적 성질을 지닌 관광목적지 브랜드 자산이다. 따라서 본 논문에서는 관광객의 측면, 통계 측면, 브랜드 데이터 자산 측면 구 조를 포함하여 종합적인 브랜드 자산 모델을 구축한다. 넷째, 관광객은 관광목적지에 대한 영상 매체를 수단으로 사용하여 관광목적지의 관광 정보를 전달함으로써, 관광목적지 이미지에 대한 새로운 인지를 형성하고, 관광객과 관광목적지 사이의 감정적 공감대 를 유도하고, 관광객의 관광 체험 동기를 유발하고, 관광목적지 브랜 드 자산 형성을 촉진하여, 결과적으로, 목적지 수익 증대, 시설 개선, 환경 개선, 인지도 향상, 이미지 향상, 연상 향상, 충성도 제고에 기 여한다. 다섯째, 사례 분석을 통해, <아빠 어디 가>가 성장기의 관광목적지 와 이미 성숙된 관광목적지 모두의 브랜드 자산 개선에 기여할 수 있으나, 양자를 비교할 때 성장기의 관광목적지에 미치는 영향이 더 욱 뚜렷하다는 것을 알 수 있었다. 반면 쇼트클립은 독특한 특징, 신 기함과 참신함, 로컬 푸드, 그리고 강한 과학·기술 감각 등에 강점 을 보이는 관광목적지에 탁월한 홍보 효과를 발휘한다는 것을 알 수 있었다. 영상작품은 관광목적지 브랜드 자산에 대해 긍정적이고 지속적인 영향을 미치고, 관광목적지의 브랜드 인지도, 브랜드 이미지, 브랜드 연상, 브랜드 충성도 제고에 기여하는데, 이번 연구 결과, 프로그램 방송 후 프로그램 외부 촬영지의 관광객 수와 관광 수입에 현저한 차이가 나타난다는 것이 확인되었다. 또한 전 세계 많은 국가와 업계가 모두 빅 데이터의 적용을 중시하 고 있는 상황에서, 브랜드 데이터 자산에 대한 연구가 더욱더 중요할 것으로 보인다. 따라서 향후에는 빅 데이터를 기반으로 하는 마케팅 홍보 수단과 관광목적지 브랜드 자산의 관계에 중점을 두는 연구가 더욱 활발해지기를 기대한다.
오늘날 관광목적지는 사회 환경, 기술 환경, 인구 구조를 포함한 외 부 환경의 급격한 변화에 직면하고 있으며, 관광목적지 마케팅 홍보 역시 마찬가지이다. 디지털 혁명의 시대에 인터넷이 가져온 변화는 거대하다. 인터넷 상의 정보 및 컨텐츠와 관련된 브랜드에 의해 형성 되는 브랜드 데이터 자산은 브랜드 자산 및 기타 요인들의 중요한 부분으로, 브랜드 인지도 구축에 도움을 주고, 소비자의 구매 행위와 브랜드 충성도에도 영향을 미친다. 영상작품은 관광목적지에 타고난 마케팅 우위를 지니고 있으며, 새 롭게 등장한 영상작품 쇼트클립이 빠르게 발전하면서 사회적 경제에 큰 영향을 미쳤다. 이에 따라 쇼트클립에 대한 연구가 빠르게 증가하 고는 있지만, 관광목적지 브랜드 자산에 대한 연구 성과는 비교적 드 물 뿐만 아니라, 이에 대한 이론적 연구 역시 정체되어 있어, 디지털 경제 시대의 신매체 배경 하에서 관광목적지 마케팅 홍보의 법칙을 효과적으로 반영하지 못하고 있는 실정이다. 따라서 이론적 측면에서 그 규칙과 패턴을 요약하고, 전망 성격의 연구를 강화하여, 실행 가 능한 실시 방안을 제시함으로써 실천에 도움이 될 필요가 있다. 관광목적지 브랜드 자산의 영향 요인에 대한 연구는 초기 단계에 머물러 있다. 이와 관련하여, 다양한 관련 영향 요인을 찾는 한편, 내 부 영향 매커니즘을 탐색하고, 더 나아가 보다 완벽한 이론적 틀을 찾기 위한 노력이 필요하다는 점에 연구자들은 의견을 같이 하고 있 다. 또한 연구자들은 관광목적지 브랜드 자산의 역할에 대한 논의 필 요성을 제기하면서, 특히 향후 연구가 관광객의 행위에 미치는 관광 목적지 브랜드 자산의 영향에 중점을 두어야 한다고 주장한다. 아울 러 연구 방법에 있어서도 기존의 설문 조사에만 의존하는 방법에서 벗어나 빅 데이터 개발의 새로운 툴을 활용한 정교한 연구 필요성을 인식해야 한다. 본 논문은 먼저 연구 배경, 연구 의의, 연구의 내용 및 목적을 서술 한 다음, 영상작품의 개념 및 분류, 마케팅 홍보 효과, 그리고 관광목 적지 브랜드 자산의 개념 및 구성 요소 등을 중점적으로 분석하고, 관광목적지 브랜드 자산에 대한 관광목적지의 인과 매커니즘을 고찰 하였다. 영상작품은 관광객의 관광목적지 선택에 영향을 미치는 주요 요인 의 하나이다. 따라서 영화 팬들의 정서적 공감을 불러일으키고, 관광 객들에게 스타들의 삶의 궤적을 추구하고, 좋은 음식을 경험할 수 있 는 기회를 제공하기 위해서는 영상 작품이 관광목적지 브랜드 요소 와 매력 요소를 어떻게 제시해야 하는지 그 과정을 살펴보았다. 마지 막으로, 중국의 버라이어티 리얼리티쇼 <아빠 어디 가> 프로그램과 틱톡(TikTok) 쇼트클립이 촬영지에 미치는 영향을 예로 들어, 그것이 관광목적지의 브랜드 이미지, 브랜드 인지도, 브랜드 체험과 브랜드 충성도에 어떤 영향을 미치는지를 살펴보고, 관광객 수, 관광 수입, 검색 지수, 플레이 수, 토론 화제 수를 포함한 브랜드 데이터 자산, 브랜드 관련 활약 내용에 대한 종합적인 연구를 통해 관광목적지의 영상 홍보 측면을 기반으로 하는 마케팅 대책을 제시하였다. 연구 결과, 관광목적지의 테마와 관광목적지의 브랜드 포지셔닝이 적절한 조합을 이룰 때 관광목적지 브랜드 자산, 특히 브랜드 데이터 자산이 증가하고, 관광목적지 브랜드 자산에 긍정적인 영향을 미치는 인기 있는 영상작품의 주제와 관광목적지 브랜드의 마케팅이 일치할 경우, 효과적으로 관광목적지 브랜드 자산 특히, 브랜드 데이터 자산 의 증가를 촉진하며, 관광목적지 브랜드 자산에 적극적이고 긍정적인 영향을 미친다는 것을 확인할 수 있었으며, 이에 대한 구체적인 내용 은 다음과 같다. 첫째, 디지털 경제와 뉴미디어 시대를 배경으로 관광객들의 행동에 큰 변화가 있었다. 특히 젊은 층을 중심으로 영상작품의 영향을 받아 여행목적지를 결정하는 경향이 뚜렷해지면서, 영상작품이 관광목적지 발전에 큰 영향을 미치고 있다. 둘째, 인터넷 기술이 더욱 발전함에 따라, 더 많은 유형의 영상작품 이 출현할 것이다. 그리고 영상작품은 매우 풍부한 내적 함의를 지닌 매체로, 다양하고 독특한 마케팅 효과를 창출한다. 셋째, 디지털 경제와 뉴미디어 시대를 배경으로 관광목적지 브랜드 자산의 내재적 의미가 더욱 풍부해지고 있다. 인터넷 기술의 발전과 함께, 인터넷 상의 정보 및 컨텐츠와 관련된 브랜드는 또 다른 브랜 드 자산, 즉 브랜드 데이터 자산으로 간주되고 있다. 브랜드 데이터 자산은 거시환경에 반응하는 브랜드 능력의 기초로서, 브랜드 자산의 중요한 일부일 뿐만 아니라 다른 구성 요소에도 중요한 영향을 미친 다. 브랜드 데이터 자산은 소비자의 구매 행동과 브랜드 충성도에 영 향을 미침으로써 브랜드 인지도 구축에 유리한 자산이다. 또한 브랜드 자산은 일종의 종합적 자산이며, 다양한 요소의 영향을 받는, 동태적 성질을 지닌 관광목적지 브랜드 자산이다. 따라서 본 논문에서는 관광객의 측면, 통계 측면, 브랜드 데이터 자산 측면 구 조를 포함하여 종합적인 브랜드 자산 모델을 구축한다. 넷째, 관광객은 관광목적지에 대한 영상 매체를 수단으로 사용하여 관광목적지의 관광 정보를 전달함으로써, 관광목적지 이미지에 대한 새로운 인지를 형성하고, 관광객과 관광목적지 사이의 감정적 공감대 를 유도하고, 관광객의 관광 체험 동기를 유발하고, 관광목적지 브랜 드 자산 형성을 촉진하여, 결과적으로, 목적지 수익 증대, 시설 개선, 환경 개선, 인지도 향상, 이미지 향상, 연상 향상, 충성도 제고에 기 여한다. 다섯째, 사례 분석을 통해, <아빠 어디 가>가 성장기의 관광목적지 와 이미 성숙된 관광목적지 모두의 브랜드 자산 개선에 기여할 수 있으나, 양자를 비교할 때 성장기의 관광목적지에 미치는 영향이 더 욱 뚜렷하다는 것을 알 수 있었다. 반면 쇼트클립은 독특한 특징, 신 기함과 참신함, 로컬 푸드, 그리고 강한 과학·기술 감각 등에 강점 을 보이는 관광목적지에 탁월한 홍보 효과를 발휘한다는 것을 알 수 있었다. 영상작품은 관광목적지 브랜드 자산에 대해 긍정적이고 지속적인 영향을 미치고, 관광목적지의 브랜드 인지도, 브랜드 이미지, 브랜드 연상, 브랜드 충성도 제고에 기여하는데, 이번 연구 결과, 프로그램 방송 후 프로그램 외부 촬영지의 관광객 수와 관광 수입에 현저한 차이가 나타난다는 것이 확인되었다. 또한 전 세계 많은 국가와 업계가 모두 빅 데이터의 적용을 중시하 고 있는 상황에서, 브랜드 데이터 자산에 대한 연구가 더욱더 중요할 것으로 보인다. 따라서 향후에는 빅 데이터를 기반으로 하는 마케팅 홍보 수단과 관광목적지 브랜드 자산의 관계에 중점을 두는 연구가 더욱 활발해지기를 기대한다.
Nowadays, the tourism destination is facing a sharp change of external environment including social environment, technological environment and population structure, and the marketing communication of tourism destination is also facing many challenges. The great change brought about b...
Nowadays, the tourism destination is facing a sharp change of external environment including social environment, technological environment and population structure, and the marketing communication of tourism destination is also facing many challenges. The great change brought about by the Internet lies in the digital revolution. The brand data equity formed by the brand related information and content on the Internet is an important part of the brand equity and other factors, which helps to build brand awareness, and also affects consumers' purchase behavior and brand loyalty. Film and television works have a natural marketing advantage for tourist destinations, and the short video of emerging film and television works has developed rapidly, which has a significant impact on social economy. The research on short video is increasing rapidly, but the research results on brand equity of tourism destination are relatively rare, and the theoretical research is obviously lagging behind, which can not effectively reflect the law of tourism destination marketing communication under the background of new media in the era of digital economy. It is necessary to summarize laws and patterns from a theoretical perspective, strengthen prospective research, and put forward practical implementation plans to guide practice. The research on the influencing factors of tourism destination brand equity is just in its infancy. Scholars need to explore the internal influencing mechanism and a more perfect theoretical framework while looking for other relevant influencing factors. The discussion of the role of tourism destination brand equity has attracted enough attention of researchers, especially the impact of tourism destination brand equity on tourists' behavior will become the focus of future research. At the same time, the research method also needs further innovation, researchers need to jump out from the traditional questionnaire survey, and carrying out accurate research with the help of new tools developed by big data. Starting from the research background, research significance, research content and purpose, this study analyzes the concept, classification and marketing communication effect of film and television works, the concept and components of tourism destination brand equity, and focuses on the causal mechanism of the impact of film and television works on tourism destination brand equity. Film and television works are one of the important factors influencing tourists' choice of tourism destination. How to present tourism destination brand elements and attraction elements in film and television works, so as to arouse the emotional resonance of movie fans, so as to stimulate tourists to pursue the life track of stars, experience the scenes in film and television works, experience delicious food, search for memory and other tourism motives, and then implement tourism behavior when conditions are mature. With the arrival of a large number of fans and tourists, they will have an impact on the brand image, brand awareness, brand association, brand loyalty and other dimensions of the tourism destination, which is directly reflected in the increase of tourist arrivals, the improvement of tourism infrastructure, the increase of tourism reception facilities, and the increase of tourism revenue. Finally, take the impact of the Chinese outdoor reality show‘Dad, Where Are We Going’and the TikTok short video on the location of the filming, the impact on the brand image, brand perception, brand association and brand loyalty of the tourist destination, tourist trips, tourism revenue, the collection of active content related to the brand includes the search index, amount of the broadcast, the number of discussion topics, the number of followers within the brand data equity to conduct research, and proposes marketing strategies based on the perspective of film and television communication. The research shows that the combination of the theme and the brand positioning of tourism destination can effectively promote the increase of the brand equity of tourism destination, especially the brand data equity, and the film and television works which have a positive impact on the brand equity of tourism destination. The specific performance is as follows: Firstly, under the background of digital economy and new media era, the behavior of tourists has changed a lot. There are more and more tourists, especially young people visit the location after watching the video works, which affects the development of tourism destination. Secondly, with the further development of Internet technology, there will be more forms of film and television works. Film and television works have very rich internal connotation. At the same time, different types of film and television works have unique marketing effects. Thirdly, because of the digital economy and new media, the connotation of tourism destination brand equity is further enriched. With the development of Internet technology, the brand related information and content on the Internet are regarded as another equity of the brand, that is, the data equity of the brand. Brand data equity are the basis of brand's ability to respond to the macro environment. It is not only an important part of brand equity, but also affects other components. Brand data equity are conducive to building brand awareness, affecting consumers' purchase behavior and brand loyalty. Fourthly, film and television works market the tourism destination information through the technical elements of film and television media, so that tourists can form a new cognition of the tourism destination topography, form emotional resonance between tourists and destinations, induce the motivation of tourists' tourism experience, and finally promote the formation of tourism destination brand equity. Fifthly, the case study found that‘Dad, Where Are We Going' can improve the brand equity of both growing tourism destination and mature tourism destination, but the impact on immature tourism destination is more obviously. The short video has a good publicity effect on the landscape elements with distinctive features, novelty, local food and strong sense of science and technology. Film and television works have a significant positive and continuous impact on the brand equity of tourism destination, and have an impact on the brand awareness, brand image, brand association and brand loyalty of tourism destination. The number of tourists and tourism income of the program location are significantly different after the program broadcast. Research in brand data assets will become increasingly important, as the application of big data is important in every country and industry around the world. Therefore, in the future, research on the relationship between marketing promotion means based on big data and brand equity for tourism destinations will become more active.
Nowadays, the tourism destination is facing a sharp change of external environment including social environment, technological environment and population structure, and the marketing communication of tourism destination is also facing many challenges. The great change brought about by the Internet lies in the digital revolution. The brand data equity formed by the brand related information and content on the Internet is an important part of the brand equity and other factors, which helps to build brand awareness, and also affects consumers' purchase behavior and brand loyalty. Film and television works have a natural marketing advantage for tourist destinations, and the short video of emerging film and television works has developed rapidly, which has a significant impact on social economy. The research on short video is increasing rapidly, but the research results on brand equity of tourism destination are relatively rare, and the theoretical research is obviously lagging behind, which can not effectively reflect the law of tourism destination marketing communication under the background of new media in the era of digital economy. It is necessary to summarize laws and patterns from a theoretical perspective, strengthen prospective research, and put forward practical implementation plans to guide practice. The research on the influencing factors of tourism destination brand equity is just in its infancy. Scholars need to explore the internal influencing mechanism and a more perfect theoretical framework while looking for other relevant influencing factors. The discussion of the role of tourism destination brand equity has attracted enough attention of researchers, especially the impact of tourism destination brand equity on tourists' behavior will become the focus of future research. At the same time, the research method also needs further innovation, researchers need to jump out from the traditional questionnaire survey, and carrying out accurate research with the help of new tools developed by big data. Starting from the research background, research significance, research content and purpose, this study analyzes the concept, classification and marketing communication effect of film and television works, the concept and components of tourism destination brand equity, and focuses on the causal mechanism of the impact of film and television works on tourism destination brand equity. Film and television works are one of the important factors influencing tourists' choice of tourism destination. How to present tourism destination brand elements and attraction elements in film and television works, so as to arouse the emotional resonance of movie fans, so as to stimulate tourists to pursue the life track of stars, experience the scenes in film and television works, experience delicious food, search for memory and other tourism motives, and then implement tourism behavior when conditions are mature. With the arrival of a large number of fans and tourists, they will have an impact on the brand image, brand awareness, brand association, brand loyalty and other dimensions of the tourism destination, which is directly reflected in the increase of tourist arrivals, the improvement of tourism infrastructure, the increase of tourism reception facilities, and the increase of tourism revenue. Finally, take the impact of the Chinese outdoor reality show‘Dad, Where Are We Going’and the TikTok short video on the location of the filming, the impact on the brand image, brand perception, brand association and brand loyalty of the tourist destination, tourist trips, tourism revenue, the collection of active content related to the brand includes the search index, amount of the broadcast, the number of discussion topics, the number of followers within the brand data equity to conduct research, and proposes marketing strategies based on the perspective of film and television communication. The research shows that the combination of the theme and the brand positioning of tourism destination can effectively promote the increase of the brand equity of tourism destination, especially the brand data equity, and the film and television works which have a positive impact on the brand equity of tourism destination. The specific performance is as follows: Firstly, under the background of digital economy and new media era, the behavior of tourists has changed a lot. There are more and more tourists, especially young people visit the location after watching the video works, which affects the development of tourism destination. Secondly, with the further development of Internet technology, there will be more forms of film and television works. Film and television works have very rich internal connotation. At the same time, different types of film and television works have unique marketing effects. Thirdly, because of the digital economy and new media, the connotation of tourism destination brand equity is further enriched. With the development of Internet technology, the brand related information and content on the Internet are regarded as another equity of the brand, that is, the data equity of the brand. Brand data equity are the basis of brand's ability to respond to the macro environment. It is not only an important part of brand equity, but also affects other components. Brand data equity are conducive to building brand awareness, affecting consumers' purchase behavior and brand loyalty. Fourthly, film and television works market the tourism destination information through the technical elements of film and television media, so that tourists can form a new cognition of the tourism destination topography, form emotional resonance between tourists and destinations, induce the motivation of tourists' tourism experience, and finally promote the formation of tourism destination brand equity. Fifthly, the case study found that‘Dad, Where Are We Going' can improve the brand equity of both growing tourism destination and mature tourism destination, but the impact on immature tourism destination is more obviously. The short video has a good publicity effect on the landscape elements with distinctive features, novelty, local food and strong sense of science and technology. Film and television works have a significant positive and continuous impact on the brand equity of tourism destination, and have an impact on the brand awareness, brand image, brand association and brand loyalty of tourism destination. The number of tourists and tourism income of the program location are significantly different after the program broadcast. Research in brand data assets will become increasingly important, as the application of big data is important in every country and industry around the world. Therefore, in the future, research on the relationship between marketing promotion means based on big data and brand equity for tourism destinations will become more active.
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