일본 애니메이션 영화감독 곤 사토시(Kon Satosh)는 다른 감독과 같지 않은 애니메이션 영화감독이다. 많은 애니메이션 감독 중에 대부분 감독들은 그림으로 구성된 애니메이션 만들었을 뿐, 곤 사토시는 영화 식으로 된 애니메이션을 제작했다. 1997년부터 2010년까지 사이에 곤 사토시는 감독으로 충 애니메이션 영화 4편과 티비 애니메이션 1편을 제작했으며 그 중에 처음 제작한 작품 <퍼펙트 블루>는 1998년 베를린ᅠ국제ᅠ영화 제ᅠ포럼ᅠ부문에ᅠ초청받았다. 그리고 <천년여우>는ᅠ국제 애니메이션대상을ᅠ받았고, <크리스마스에 기적을 만날 확률>는 애니메이션으로는ᅠ처음으로 2003년에ᅠ오스카최우수 장편ᅠ영화상ᅠ후보로ᅠ올랐다. 또한 2006년의 작품 <파프리카>는 베니스ᅠ국제영화제ᅠ경쟁부분에 진출하기도ᅠ했다. 곤 사토시는 자신의 독특한 예술 제작 수법으로 세계 애니메이션계에 중용한 영향을 끼쳤으며 미야자키ᅠ하야오(宫崎骏),오토모ᅠ가츠히로(大友克洋)와 오시이마모루(押井守)빼고 일본에 잃어버리지 못하는 ‘힘’이 되었다. 분 연구의 제 2장에서는 곤 사토시의 생애 경험과 그 창작에 영향을 미치는 요소를 시작하여 논술과 총괄을 달리한 애니메이션 감독 곤 사토시를 조명한다. 곤 사토시는 처음 만화가로 데뷔했고 오토모 가츠히로(大友克洋)를 따라 배우면서 영화, 문학, 음악 등 다양한 영향을 받아 자신만의 독특한 스타일을 형성하기 시작했다. 또한 1997년, 첫 애니메이션 영화 <퍼펙트 블루>를 자체 제작했고 이후 '현실과 환상'이 중심을 이루고 있다. 분 연구의 제 3장에서는 ‘현실과 환상’이 중심을 따라 곤 사토시의 4편 애니메이션 영화 작품은 ‘사랑과 본진을 쫓음(<천년 여우>)’, ‘정신적 스트레스 및 성장과 변화(<퍼펙트 블루>)’, ‘생명의 희망을 다시 찾음(<크리스마스에 기적을 만말 확률>)’과 ‘꿈과 현실 사이에 여행 (<파프리카>)’의 4개 주제를 나누며 ...
일본 애니메이션 영화감독 곤 사토시(Kon Satosh)는 다른 감독과 같지 않은 애니메이션 영화감독이다. 많은 애니메이션 감독 중에 대부분 감독들은 그림으로 구성된 애니메이션 만들었을 뿐, 곤 사토시는 영화 식으로 된 애니메이션을 제작했다. 1997년부터 2010년까지 사이에 곤 사토시는 감독으로 충 애니메이션 영화 4편과 티비 애니메이션 1편을 제작했으며 그 중에 처음 제작한 작품 <퍼펙트 블루>는 1998년 베를린ᅠ국제ᅠ영화 제ᅠ포럼ᅠ부문에ᅠ초청받았다. 그리고 <천년여우>는ᅠ국제 애니메이션대상을ᅠ받았고, <크리스마스에 기적을 만날 확률>는 애니메이션으로는ᅠ처음으로 2003년에ᅠ오스카최우수 장편ᅠ영화상ᅠ후보로ᅠ올랐다. 또한 2006년의 작품 <파프리카>는 베니스ᅠ국제영화제ᅠ경쟁부분에 진출하기도ᅠ했다. 곤 사토시는 자신의 독특한 예술 제작 수법으로 세계 애니메이션계에 중용한 영향을 끼쳤으며 미야자키ᅠ하야오(宫崎骏),오토모ᅠ가츠히로(大友克洋)와 오시이마모루(押井守)빼고 일본에 잃어버리지 못하는 ‘힘’이 되었다. 분 연구의 제 2장에서는 곤 사토시의 생애 경험과 그 창작에 영향을 미치는 요소를 시작하여 논술과 총괄을 달리한 애니메이션 감독 곤 사토시를 조명한다. 곤 사토시는 처음 만화가로 데뷔했고 오토모 가츠히로(大友克洋)를 따라 배우면서 영화, 문학, 음악 등 다양한 영향을 받아 자신만의 독특한 스타일을 형성하기 시작했다. 또한 1997년, 첫 애니메이션 영화 <퍼펙트 블루>를 자체 제작했고 이후 '현실과 환상'이 중심을 이루고 있다. 분 연구의 제 3장에서는 ‘현실과 환상’이 중심을 따라 곤 사토시의 4편 애니메이션 영화 작품은 ‘사랑과 본진을 쫓음(<천년 여우>)’, ‘정신적 스트레스 및 성장과 변화(<퍼펙트 블루>)’, ‘생명의 희망을 다시 찾음(<크리스마스에 기적을 만말 확률>)’과 ‘꿈과 현실 사이에 여행 (<파프리카>)’의 4개 주제를 나누며 지그문트 프로이트(Sigmund Freud)와 자크 라캉(Jacques Lacan)의 정신분석 이론을 결합하여 곤 사토시의 4편 애니메이션 영화 작품 중에서 분 연구의 주제, 서사수단과 예술적인 표현 수법을 분석한다. 분 연구의 제 4장에서는 영상 중에 히라사와 스스무(平沢進)의 오리지널 음막을 참여하기 때문에 곤 사토시 작품에는 무한한 활력과 공간적 무한 화장이 넘쳤고 작품에는 강력한 예술적 표현이 묻어났다. 곤 사토시의 4편 애니메이션 영화 작품을 참고하여 일본 문화의 분석과 그 작품들 중의 철학적인 사고하고 반성한다. 곤 사토시의 작품들은 인간성, 욕망과 사화문명에 대한 사고가 가득하며 이런 사고는 인간사회에서 비롯됐고 애니메이션 영화의 방식으로 사회에 영향을 미쳤다. 곤 사토시의 작품들은 미야자키 하야오(宫崎骏) 애니메이션처럼 영향력과 지명도가 높지 않고 할리우드 애니메이션의 높은 흥행 성적도 없다. 하지만 곤 사토시는 이런 애니메이션 영화 장르를 스크린에서 처음으로 옮긴 감독이었다. 그의 독특한 카메라의 렌즈 언어와 깊은 의미를 가진 주제이기 때문에 일본에 다른 애니메이션 감독이 다르고 일본 애니메이션 역사에게 영향을 깊게 미치는 애니메이션 천재(天才)가 되었었다.
일본 애니메이션 영화감독 곤 사토시(Kon Satosh)는 다른 감독과 같지 않은 애니메이션 영화감독이다. 많은 애니메이션 감독 중에 대부분 감독들은 그림으로 구성된 애니메이션 만들었을 뿐, 곤 사토시는 영화 식으로 된 애니메이션을 제작했다. 1997년부터 2010년까지 사이에 곤 사토시는 감독으로 충 애니메이션 영화 4편과 티비 애니메이션 1편을 제작했으며 그 중에 처음 제작한 작품 <퍼펙트 블루>는 1998년 베를린ᅠ국제ᅠ영화 제ᅠ포럼ᅠ부문에ᅠ초청받았다. 그리고 <천년여우>는ᅠ국제 애니메이션대상을ᅠ받았고, <크리스마스에 기적을 만날 확률>는 애니메이션으로는ᅠ처음으로 2003년에ᅠ오스카최우수 장편ᅠ영화상ᅠ후보로ᅠ올랐다. 또한 2006년의 작품 <파프리카>는 베니스ᅠ국제영화제ᅠ경쟁부분에 진출하기도ᅠ했다. 곤 사토시는 자신의 독특한 예술 제작 수법으로 세계 애니메이션계에 중용한 영향을 끼쳤으며 미야자키ᅠ하야오(宫崎骏),오토모ᅠ가츠히로(大友克洋)와 오시이마모루(押井守)빼고 일본에 잃어버리지 못하는 ‘힘’이 되었다. 분 연구의 제 2장에서는 곤 사토시의 생애 경험과 그 창작에 영향을 미치는 요소를 시작하여 논술과 총괄을 달리한 애니메이션 감독 곤 사토시를 조명한다. 곤 사토시는 처음 만화가로 데뷔했고 오토모 가츠히로(大友克洋)를 따라 배우면서 영화, 문학, 음악 등 다양한 영향을 받아 자신만의 독특한 스타일을 형성하기 시작했다. 또한 1997년, 첫 애니메이션 영화 <퍼펙트 블루>를 자체 제작했고 이후 '현실과 환상'이 중심을 이루고 있다. 분 연구의 제 3장에서는 ‘현실과 환상’이 중심을 따라 곤 사토시의 4편 애니메이션 영화 작품은 ‘사랑과 본진을 쫓음(<천년 여우>)’, ‘정신적 스트레스 및 성장과 변화(<퍼펙트 블루>)’, ‘생명의 희망을 다시 찾음(<크리스마스에 기적을 만말 확률>)’과 ‘꿈과 현실 사이에 여행 (<파프리카>)’의 4개 주제를 나누며 지그문트 프로이트(Sigmund Freud)와 자크 라캉(Jacques Lacan)의 정신분석 이론을 결합하여 곤 사토시의 4편 애니메이션 영화 작품 중에서 분 연구의 주제, 서사수단과 예술적인 표현 수법을 분석한다. 분 연구의 제 4장에서는 영상 중에 히라사와 스스무(平沢進)의 오리지널 음막을 참여하기 때문에 곤 사토시 작품에는 무한한 활력과 공간적 무한 화장이 넘쳤고 작품에는 강력한 예술적 표현이 묻어났다. 곤 사토시의 4편 애니메이션 영화 작품을 참고하여 일본 문화의 분석과 그 작품들 중의 철학적인 사고하고 반성한다. 곤 사토시의 작품들은 인간성, 욕망과 사화문명에 대한 사고가 가득하며 이런 사고는 인간사회에서 비롯됐고 애니메이션 영화의 방식으로 사회에 영향을 미쳤다. 곤 사토시의 작품들은 미야자키 하야오(宫崎骏) 애니메이션처럼 영향력과 지명도가 높지 않고 할리우드 애니메이션의 높은 흥행 성적도 없다. 하지만 곤 사토시는 이런 애니메이션 영화 장르를 스크린에서 처음으로 옮긴 감독이었다. 그의 독특한 카메라의 렌즈 언어와 깊은 의미를 가진 주제이기 때문에 일본에 다른 애니메이션 감독이 다르고 일본 애니메이션 역사에게 영향을 깊게 미치는 애니메이션 천재(天才)가 되었었다.
Japanese animation director Kon Satoshi is an animation director different from other animation directors. Among many animation directors, some people of them do animations for animations, but Kon Satoshi does animations as movies. Between 1997 and to 2010, Kon Satoshi has produced a total of four a...
Japanese animation director Kon Satoshi is an animation director different from other animation directors. Among many animation directors, some people of them do animations for animations, but Kon Satoshi does animations as movies. Between 1997 and to 2010, Kon Satoshi has produced a total of four animated movies and one TV animation as a director. Among them, the first production of was invited to be screened in the non-participating unit of the Berlin Film Festival. The copyright of was bought by DreamWorks Studios and obtained the global distributor. won many animation awards, especially it was also shortlisted for the 2003 Academy Award for Best Animated Feature Film with at the same time. has become one of the competitions for the 63rd Venice Film Festival in 2006 to compete for the Golden Lion Award. Imam has made a significant impact in the world's animation industry with his unique artistic creation methods, and is also known as an important force of Japanese animation after Miyazaki Hayao, Oshii Mamoru and Otomo Katsuhiro.
First of all, this thesis will start with Kon Satoshi’s life experience and factors influencing his creation to discuss and summarize the different animation director Kon Satoshi. Kon Satoshi was a cartoonist before, and he studied with Otomo Katsuhiro. Early on, he began to form his own unique style under the influence of many aspects such as film, literature, and music. In 1997, he has produced his first animated film , after that, the personal style based on “reality and fantasy” has continued.
Secondly, following the main line of “reality and fantasy”, this thesis will divides Kon Satoshi’s four animated films into ‘Chasing Love and Honesty ()’, ‘Growth and Transformation under Mental Stress ()’, ‘Regain the light of life ()’ and ‘Shuttle between dream and reality ()’, combined with Sigmund Freud and Jacques Lacan’s psychoanalysis theory, will be from Kon Satoshi Four animated film works analyze the theme, narrative strategy and artistic expression of this article.
In the fourth chapter, the addition of Susumu hirasawa’s original music in the film also makes his animated films full of infinite vitality and infinite extension in space, and also makes the work films exude a strong artistic expression. Combining his four animated films works to analyze Japanese culture and the philosophical thinking and reflection in his works, Kon Satoshi’s work is full of thinking about human nature, desire and social civilization. This kind of thinking originates from human society and has also been The a form of animated movies has had an impact on society.
Kon Satoshi’s animated films does not have the influence and popularity of as Miyazaki Hayao’s animation, nor the high box office of Hollywood animation. However, he was the first animation director to put this type of theme on the screen of an animated film. Because of his unique lens language and the profound meaning of the theme, he became a unique and far-reaching animation wizard in the history of Japanese animation.
Japanese animation director Kon Satoshi is an animation director different from other animation directors. Among many animation directors, some people of them do animations for animations, but Kon Satoshi does animations as movies. Between 1997 and to 2010, Kon Satoshi has produced a total of four animated movies and one TV animation as a director. Among them, the first production of was invited to be screened in the non-participating unit of the Berlin Film Festival. The copyright of was bought by DreamWorks Studios and obtained the global distributor. won many animation awards, especially it was also shortlisted for the 2003 Academy Award for Best Animated Feature Film with at the same time. has become one of the competitions for the 63rd Venice Film Festival in 2006 to compete for the Golden Lion Award. Imam has made a significant impact in the world's animation industry with his unique artistic creation methods, and is also known as an important force of Japanese animation after Miyazaki Hayao, Oshii Mamoru and Otomo Katsuhiro.
First of all, this thesis will start with Kon Satoshi’s life experience and factors influencing his creation to discuss and summarize the different animation director Kon Satoshi. Kon Satoshi was a cartoonist before, and he studied with Otomo Katsuhiro. Early on, he began to form his own unique style under the influence of many aspects such as film, literature, and music. In 1997, he has produced his first animated film , after that, the personal style based on “reality and fantasy” has continued.
Secondly, following the main line of “reality and fantasy”, this thesis will divides Kon Satoshi’s four animated films into ‘Chasing Love and Honesty ()’, ‘Growth and Transformation under Mental Stress ()’, ‘Regain the light of life ()’ and ‘Shuttle between dream and reality ()’, combined with Sigmund Freud and Jacques Lacan’s psychoanalysis theory, will be from Kon Satoshi Four animated film works analyze the theme, narrative strategy and artistic expression of this article.
In the fourth chapter, the addition of Susumu hirasawa’s original music in the film also makes his animated films full of infinite vitality and infinite extension in space, and also makes the work films exude a strong artistic expression. Combining his four animated films works to analyze Japanese culture and the philosophical thinking and reflection in his works, Kon Satoshi’s work is full of thinking about human nature, desire and social civilization. This kind of thinking originates from human society and has also been The a form of animated movies has had an impact on society.
Kon Satoshi’s animated films does not have the influence and popularity of as Miyazaki Hayao’s animation, nor the high box office of Hollywood animation. However, he was the first animation director to put this type of theme on the screen of an animated film. Because of his unique lens language and the profound meaning of the theme, he became a unique and far-reaching animation wizard in the history of Japanese animation.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.