자동차 서스펜션 시스템에 사용되는 에어 스프링은 운전 중 차체에서 발생하는 진동과 소음을 줄이기 위해 사용됩니다. 에어 스프링의 주요 부품은 벨로우즈, 상단 포트, 피스톤, 가이드 튜브 및 크림프 링으로 구성됩니다. 에어 스프링에 필요한 성능은 차량에 필요한 하중 및 거동과 관련이 있습니다. 이에 대한 신뢰성 평가 항목은 스프링 정특성, 누기시험 및 파열 압력입니다. 이 연구에서는 에어 스프링의 주요 부품의 물성 구성을 기반으로 ...
자동차 서스펜션 시스템에 사용되는 에어 스프링은 운전 중 차체에서 발생하는 진동과 소음을 줄이기 위해 사용됩니다. 에어 스프링의 주요 부품은 벨로우즈, 상단 포트, 피스톤, 가이드 튜브 및 크림프 링으로 구성됩니다. 에어 스프링에 필요한 성능은 차량에 필요한 하중 및 거동과 관련이 있습니다. 이에 대한 신뢰성 평가 항목은 스프링 정특성, 누기시험 및 파열 압력입니다. 이 연구에서는 에어 스프링의 주요 부품의 물성 구성을 기반으로 유한 요소 해석모델링을 구축하였습니다. 유한 요소 해석의 결과는 신뢰성 시험 결과와 비교할 때 비교적 잘 예측되었습니다. 이 결과를 사용하여 공기 스프링의 주요 설계 요소를 효율적으로 검토 할 수 있습니다.
자동차 서스펜션 시스템에 사용되는 에어 스프링은 운전 중 차체에서 발생하는 진동과 소음을 줄이기 위해 사용됩니다. 에어 스프링의 주요 부품은 벨로우즈, 상단 포트, 피스톤, 가이드 튜브 및 크림프 링으로 구성됩니다. 에어 스프링에 필요한 성능은 차량에 필요한 하중 및 거동과 관련이 있습니다. 이에 대한 신뢰성 평가 항목은 스프링 정특성, 누기시험 및 파열 압력입니다. 이 연구에서는 에어 스프링의 주요 부품의 물성 구성을 기반으로 유한 요소 해석 모델링을 구축하였습니다. 유한 요소 해석의 결과는 신뢰성 시험 결과와 비교할 때 비교적 잘 예측되었습니다. 이 결과를 사용하여 공기 스프링의 주요 설계 요소를 효율적으로 검토 할 수 있습니다.
Air springs used in suspension systems of automobiles are used to reduce vibration and noise generated in the vehicle body while driving. The main parts of the air spring consist of bellows, top port, piston, guide tube and crimp ring. The performance required for an air spring is related to the loa...
Air springs used in suspension systems of automobiles are used to reduce vibration and noise generated in the vehicle body while driving. The main parts of the air spring consist of bellows, top port, piston, guide tube and crimp ring. The performance required for an air spring is related to the load and behavior required by the vehicle. Reliability evaluation items for this are static characteristics, air leakage, and burst pressure. In this study, finite element analysis modeling was constructed based on the physical property construction of the main parts of the air spring. The results of finite element analysis were predicted relatively well when compared with the test results. In addition, these results can be used to efficiently review the major design factors of air springs.
Air springs used in suspension systems of automobiles are used to reduce vibration and noise generated in the vehicle body while driving. The main parts of the air spring consist of bellows, top port, piston, guide tube and crimp ring. The performance required for an air spring is related to the load and behavior required by the vehicle. Reliability evaluation items for this are static characteristics, air leakage, and burst pressure. In this study, finite element analysis modeling was constructed based on the physical property construction of the main parts of the air spring. The results of finite element analysis were predicted relatively well when compared with the test results. In addition, these results can be used to efficiently review the major design factors of air springs.
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