오늘날 대부분의 국가는 기후변화 문제에 직면해 있다. 특히 개발도상국들은 기후변화의 영향에 가장 취약하고 전력생산에 있어 수입된 석유와 화석 연료에 크게 의존하고 있으므로 유가 변동에 따라 경제적으로 매우 큰 영향을 받는다. 최근까지도 개발도상국들이 디젤 연료와 고체 바이오매스에 의존하는 이유 중 하나는 넓은 지역과 도서지역에 인구가 분산되어 있어서 계통 연결을 통한 전력공급이 어렵기 때문이다. 또한 선진국의 계속되는 지원에도 불구하고 개발도상국의 빈곤과 기아, 질병 등 생존과 직접적인 관련이 있는 요인들이 해결되지 못하고 악순환 되는 주요 원인으로 제대로 된 교육 보급의 부족이 손꼽히고 있다. 무조건적인 물자원조는 빈곤과 기아를 일시적으로 해결해 줄 수 있을지 모르지만 지속적인 해결책이 될 수 없다. “체계적인 교육을 통한 인식의 개선 및 자립 할 수 있는 능력을 길러 원조가 아닌 생산과 무역을 통한 지속가능한 생활을 영위하도록 해야 한다”고 아프리카 출신 경제학자 담비사 모요는 "죽은 원조"(2012)라는 책에서 이야기한다. UN은 미래지향적인 인류의 발전과 행복의 증대를 보장하기 위한 근본적인 대책으로 “인적자원개발 문제에 접근이 필요함을 인식”하였고 이러한 문제를 해결하기 위해서는 누구나 쉽게 양질의 교육을 받거나 접근 할 수 있는 ...
오늘날 대부분의 국가는 기후변화 문제에 직면해 있다. 특히 개발도상국들은 기후변화의 영향에 가장 취약하고 전력생산에 있어 수입된 석유와 화석 연료에 크게 의존하고 있으므로 유가 변동에 따라 경제적으로 매우 큰 영향을 받는다. 최근까지도 개발도상국들이 디젤 연료와 고체 바이오매스에 의존하는 이유 중 하나는 넓은 지역과 도서지역에 인구가 분산되어 있어서 계통 연결을 통한 전력공급이 어렵기 때문이다. 또한 선진국의 계속되는 지원에도 불구하고 개발도상국의 빈곤과 기아, 질병 등 생존과 직접적인 관련이 있는 요인들이 해결되지 못하고 악순환 되는 주요 원인으로 제대로 된 교육 보급의 부족이 손꼽히고 있다. 무조건적인 물자원조는 빈곤과 기아를 일시적으로 해결해 줄 수 있을지 모르지만 지속적인 해결책이 될 수 없다. “체계적인 교육을 통한 인식의 개선 및 자립 할 수 있는 능력을 길러 원조가 아닌 생산과 무역을 통한 지속가능한 생활을 영위하도록 해야 한다”고 아프리카 출신 경제학자 담비사 모요는 "죽은 원조"(2012)라는 책에서 이야기한다. UN은 미래지향적인 인류의 발전과 행복의 증대를 보장하기 위한 근본적인 대책으로 “인적자원개발 문제에 접근이 필요함을 인식”하였고 이러한 문제를 해결하기 위해서는 누구나 쉽게 양질의 교육을 받거나 접근 할 수 있는 원격 교육 시스템인 이러닝 환경 시스템이 필요하다. 현실적으로 대부분의 개발도상국 아이들은 전기가 없는 학교에 다니므로 조명, 컴퓨터, 인터넷, 프린터 등을 위한 전력 공급이 되지 않고 있다. 이것은 그들의 교육에 큰 영향을 미친다. 조명이 없으면 읽기 및 공부 시간이 매우 제한적이며, 컴퓨터가 없으면 컴퓨터 기술을 배울 수 없으며, 인터넷이 없으면 무료 교육 도구 및 리소스의 세계에서 끊어지고, 프린터가 없으면 교사가 중요한 교육 자료를 만들기가 매우 어렵다. 전력 공급을 위해 석탄, 석유와 같은 한정된 화석 연료를 사용하는 것은 지구 온난화의 원인인 CO2를 배출하여 지구 환경 오염에 막대한 영향을 준다. 최근 국제개발협력 활동 중 신재생에너지 관련 적정기술 실천 사례가 많은데 그 중 무한한 자원인 태양광 에너지를 활용한 적정기술인 태양광 발전은 CO2 배출이 전혀 없어 지구 온난화의 원인을 감소시킬 수 있는 친환경 에너지로 많은 관심을 받고 있다. 이러한 친환경 에너지를 활용한 적정기술을 기반으로 한 이러닝 환경을 구축하면 학습 시간 연장, 컴퓨터 및 인터넷 액세스, 인쇄물의 양과 질의 향상을 가져와 학생들의 교육 수준을 크게 향상시켜 빈곤에서 벗어날 수 있는 기초적인 도구를 제공 할 것으로 기대된다.
오늘날 대부분의 국가는 기후변화 문제에 직면해 있다. 특히 개발도상국들은 기후변화의 영향에 가장 취약하고 전력생산에 있어 수입된 석유와 화석 연료에 크게 의존하고 있으므로 유가 변동에 따라 경제적으로 매우 큰 영향을 받는다. 최근까지도 개발도상국들이 디젤 연료와 고체 바이오매스에 의존하는 이유 중 하나는 넓은 지역과 도서지역에 인구가 분산되어 있어서 계통 연결을 통한 전력공급이 어렵기 때문이다. 또한 선진국의 계속되는 지원에도 불구하고 개발도상국의 빈곤과 기아, 질병 등 생존과 직접적인 관련이 있는 요인들이 해결되지 못하고 악순환 되는 주요 원인으로 제대로 된 교육 보급의 부족이 손꼽히고 있다. 무조건적인 물자원조는 빈곤과 기아를 일시적으로 해결해 줄 수 있을지 모르지만 지속적인 해결책이 될 수 없다. “체계적인 교육을 통한 인식의 개선 및 자립 할 수 있는 능력을 길러 원조가 아닌 생산과 무역을 통한 지속가능한 생활을 영위하도록 해야 한다”고 아프리카 출신 경제학자 담비사 모요는 "죽은 원조"(2012)라는 책에서 이야기한다. UN은 미래지향적인 인류의 발전과 행복의 증대를 보장하기 위한 근본적인 대책으로 “인적자원개발 문제에 접근이 필요함을 인식”하였고 이러한 문제를 해결하기 위해서는 누구나 쉽게 양질의 교육을 받거나 접근 할 수 있는 원격 교육 시스템인 이러닝 환경 시스템이 필요하다. 현실적으로 대부분의 개발도상국 아이들은 전기가 없는 학교에 다니므로 조명, 컴퓨터, 인터넷, 프린터 등을 위한 전력 공급이 되지 않고 있다. 이것은 그들의 교육에 큰 영향을 미친다. 조명이 없으면 읽기 및 공부 시간이 매우 제한적이며, 컴퓨터가 없으면 컴퓨터 기술을 배울 수 없으며, 인터넷이 없으면 무료 교육 도구 및 리소스의 세계에서 끊어지고, 프린터가 없으면 교사가 중요한 교육 자료를 만들기가 매우 어렵다. 전력 공급을 위해 석탄, 석유와 같은 한정된 화석 연료를 사용하는 것은 지구 온난화의 원인인 CO2를 배출하여 지구 환경 오염에 막대한 영향을 준다. 최근 국제개발협력 활동 중 신재생에너지 관련 적정기술 실천 사례가 많은데 그 중 무한한 자원인 태양광 에너지를 활용한 적정기술인 태양광 발전은 CO2 배출이 전혀 없어 지구 온난화의 원인을 감소시킬 수 있는 친환경 에너지로 많은 관심을 받고 있다. 이러한 친환경 에너지를 활용한 적정기술을 기반으로 한 이러닝 환경을 구축하면 학습 시간 연장, 컴퓨터 및 인터넷 액세스, 인쇄물의 양과 질의 향상을 가져와 학생들의 교육 수준을 크게 향상시켜 빈곤에서 벗어날 수 있는 기초적인 도구를 제공 할 것으로 기대된다.
Today, most countries are facing climate change problems, and developing countries are most vulnerable to the effects of climate change and rely heavily on imported oil and fossil fuels for electricity generation, so they are very economically affected by fluctuating oil prices. Particularly, one of...
Today, most countries are facing climate change problems, and developing countries are most vulnerable to the effects of climate change and rely heavily on imported oil and fossil fuels for electricity generation, so they are very economically affected by fluctuating oil prices. Particularly, one of the reasons why developing countries rely on diesel fuel and solid biomass is that it is difficult to supply electricity through grid connection because the population is dispersed in large areas and islands. In spite of the continued support from developed countries, the main causes of the vicious cycle, not being able to resolve the factors directly related to survival, such as poverty, hunger, and disease in developing countries, are lack of proper education. Unconditional aid may provide a temporary solution to poverty and hunger, but it is not an ongoing solution."We need to improve awareness through systematic education and develop the ability to stand on our own feet so that we can lead a sustainable life through production and trade, not through aid," says Dambisa Moyo, an African-born economist, in a book called "Dead Aid" (2012). The United Nations recognized the need to approach the human resource development problem as a fundamental measure to ensure future-oriented human development and increased happiness and in order to receive quality education, you need an e-learning environment system, a distance education system that anyone can easily access. In reality, school children in developing countries go to schools without electricity and are not supplied with power for lighting, computers, internet, printers, etc. This greatly influences their education. Without lights, reading and studying time is very limited, without computers, computer skills are not taught, without the Internet, free educational tools and resources are cut off, without a printer, it is very difficult for teachers to create important educational materials. The use of limited fossil fuels such as coal and petroleum for power supply has a huge impact on global environmental pollution by releasing CO2, the cause of global warming. In recent international development cooperation activities, there are many examples of appropriate technology practice through examples of renewable energy. Among them, photovoltaic power generation using solar energy, which is an infinite resource, has no CO2 emission and is an eco-friendly energy that can reduce the cause of global warming. It is getting a lot of attention. Building an e-learning environment based on these appropriate technology is expected to provide tools to help students get out of poverty by significantly improving their education level by extending learning time, accessing computers and the Internet, and improving the volume and quality of printed materials.
Today, most countries are facing climate change problems, and developing countries are most vulnerable to the effects of climate change and rely heavily on imported oil and fossil fuels for electricity generation, so they are very economically affected by fluctuating oil prices. Particularly, one of the reasons why developing countries rely on diesel fuel and solid biomass is that it is difficult to supply electricity through grid connection because the population is dispersed in large areas and islands. In spite of the continued support from developed countries, the main causes of the vicious cycle, not being able to resolve the factors directly related to survival, such as poverty, hunger, and disease in developing countries, are lack of proper education. Unconditional aid may provide a temporary solution to poverty and hunger, but it is not an ongoing solution."We need to improve awareness through systematic education and develop the ability to stand on our own feet so that we can lead a sustainable life through production and trade, not through aid," says Dambisa Moyo, an African-born economist, in a book called "Dead Aid" (2012). The United Nations recognized the need to approach the human resource development problem as a fundamental measure to ensure future-oriented human development and increased happiness and in order to receive quality education, you need an e-learning environment system, a distance education system that anyone can easily access. In reality, school children in developing countries go to schools without electricity and are not supplied with power for lighting, computers, internet, printers, etc. This greatly influences their education. Without lights, reading and studying time is very limited, without computers, computer skills are not taught, without the Internet, free educational tools and resources are cut off, without a printer, it is very difficult for teachers to create important educational materials. The use of limited fossil fuels such as coal and petroleum for power supply has a huge impact on global environmental pollution by releasing CO2, the cause of global warming. In recent international development cooperation activities, there are many examples of appropriate technology practice through examples of renewable energy. Among them, photovoltaic power generation using solar energy, which is an infinite resource, has no CO2 emission and is an eco-friendly energy that can reduce the cause of global warming. It is getting a lot of attention. Building an e-learning environment based on these appropriate technology is expected to provide tools to help students get out of poverty by significantly improving their education level by extending learning time, accessing computers and the Internet, and improving the volume and quality of printed materials.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.