오디오 믹싱콘솔(Audio Mixing Console)은 마이크, 악기 등의 낮은 레벨의 시그널을 입력, 출력 기능으로 관리하고, 이의 음량을 조절하여 소리의 전체적인 균형을 잡는 기기이다. 2000년대 초반까지는 아날로그 믹싱 콘솔이 주류를 이루었지만, 현재는 독립적인 하나의 장비로 모든 기능을 처리하는 디지털 믹싱 콘솔로 전면 교체되고 있는 추세이다. 이는 셋업 시간의 단축, 이동의 편의성, 현장 상황에 맞는 유연한 대응 등 수많은 이점을 가져다 준 반면, 제조사마다 독자적인 기능을 적용한 탓에 기기별로 사용 방법에 있어 많은 차이가 있다는 단점도 발생시켰다. 즉, 아날로그 콘솔을 사용할 때보다 디지털 콘솔을 사용할 때 고려해야 할 사항이 더 많아진 것이다. 이러한 점은 공연의 결과를 결정짓는 중요한 요소가 되고 있다. 이처럼 디지털 믹싱 콘솔의 선택 폭이 넓어진 상황에서, 본 연구는 우리나라의 음향 감독들이 어떠한 형태와 기능을 갖춘 믹싱 콘솔을 원하는지 살펴보고자 하였다. 본 연구 내용을 바탕으로 향후 우리나라에서 주목받기 위한 라이브 음향 믹싱 콘솔의 형태를 제안하면 다음과 같다. 첫째, 믹싱 콘솔은 출연 팀의 규모에 대응할 수 있는 기본 사양을 갖추고 컨트롤의 편의성이 높은 것이어야 한다. 이를 위해 사용자의 의도에 따라 구성되는 페이더 커스터마이징(Fader ...
오디오 믹싱콘솔(Audio Mixing Console)은 마이크, 악기 등의 낮은 레벨의 시그널을 입력, 출력 기능으로 관리하고, 이의 음량을 조절하여 소리의 전체적인 균형을 잡는 기기이다. 2000년대 초반까지는 아날로그 믹싱 콘솔이 주류를 이루었지만, 현재는 독립적인 하나의 장비로 모든 기능을 처리하는 디지털 믹싱 콘솔로 전면 교체되고 있는 추세이다. 이는 셋업 시간의 단축, 이동의 편의성, 현장 상황에 맞는 유연한 대응 등 수많은 이점을 가져다 준 반면, 제조사마다 독자적인 기능을 적용한 탓에 기기별로 사용 방법에 있어 많은 차이가 있다는 단점도 발생시켰다. 즉, 아날로그 콘솔을 사용할 때보다 디지털 콘솔을 사용할 때 고려해야 할 사항이 더 많아진 것이다. 이러한 점은 공연의 결과를 결정짓는 중요한 요소가 되고 있다. 이처럼 디지털 믹싱 콘솔의 선택 폭이 넓어진 상황에서, 본 연구는 우리나라의 음향 감독들이 어떠한 형태와 기능을 갖춘 믹싱 콘솔을 원하는지 살펴보고자 하였다. 본 연구 내용을 바탕으로 향후 우리나라에서 주목받기 위한 라이브 음향 믹싱 콘솔의 형태를 제안하면 다음과 같다. 첫째, 믹싱 콘솔은 출연 팀의 규모에 대응할 수 있는 기본 사양을 갖추고 컨트롤의 편의성이 높은 것이어야 한다. 이를 위해 사용자의 의도에 따라 구성되는 페이더 커스터마이징(Fader Customizing) 기능, 알티에이(Real Time Analyzer) 표시 기능을 강화할 필요가 있다. 또한 컨트롤 노브(Control Knob)와 스크린을 분리‧배치하지 않고 시그널의 흐름과 유사하게 설계하여 사용자의 피로감을 줄여야 할 것이다. 둘째, 음질 향상을 위해 검증된 마이크와 프리앰프(Preamp) 하드웨어 모델을 모방한 에뮬레이터(Emulator) 기능을 강화해야 한다. 더불어 외부 오디오 플러그인을 사용할 수 있는 보급형 시스템을 도입할 필요가 있을 것이다. 셋째, 두 가지의 오디오 전송 규격을 기본으로 적용하여 전송 호환성을 높이고, 이동과 설치가 편리한 하나의 믹싱 콘솔 패키지로 출시해야 할 것이다. 이러한 믹싱 콘솔의 형태는 우리나라 공연 현장에서 큰 호응을 불러일으킬 수 있을 것이다.
오디오 믹싱 콘솔(Audio Mixing Console)은 마이크, 악기 등의 낮은 레벨의 시그널을 입력, 출력 기능으로 관리하고, 이의 음량을 조절하여 소리의 전체적인 균형을 잡는 기기이다. 2000년대 초반까지는 아날로그 믹싱 콘솔이 주류를 이루었지만, 현재는 독립적인 하나의 장비로 모든 기능을 처리하는 디지털 믹싱 콘솔로 전면 교체되고 있는 추세이다. 이는 셋업 시간의 단축, 이동의 편의성, 현장 상황에 맞는 유연한 대응 등 수많은 이점을 가져다 준 반면, 제조사마다 독자적인 기능을 적용한 탓에 기기별로 사용 방법에 있어 많은 차이가 있다는 단점도 발생시켰다. 즉, 아날로그 콘솔을 사용할 때보다 디지털 콘솔을 사용할 때 고려해야 할 사항이 더 많아진 것이다. 이러한 점은 공연의 결과를 결정짓는 중요한 요소가 되고 있다. 이처럼 디지털 믹싱 콘솔의 선택 폭이 넓어진 상황에서, 본 연구는 우리나라의 음향 감독들이 어떠한 형태와 기능을 갖춘 믹싱 콘솔을 원하는지 살펴보고자 하였다. 본 연구 내용을 바탕으로 향후 우리나라에서 주목받기 위한 라이브 음향 믹싱 콘솔의 형태를 제안하면 다음과 같다. 첫째, 믹싱 콘솔은 출연 팀의 규모에 대응할 수 있는 기본 사양을 갖추고 컨트롤의 편의성이 높은 것이어야 한다. 이를 위해 사용자의 의도에 따라 구성되는 페이더 커스터마이징(Fader Customizing) 기능, 알티에이(Real Time Analyzer) 표시 기능을 강화할 필요가 있다. 또한 컨트롤 노브(Control Knob)와 스크린을 분리‧배치하지 않고 시그널의 흐름과 유사하게 설계하여 사용자의 피로감을 줄여야 할 것이다. 둘째, 음질 향상을 위해 검증된 마이크와 프리앰프(Preamp) 하드웨어 모델을 모방한 에뮬레이터(Emulator) 기능을 강화해야 한다. 더불어 외부 오디오 플러그인을 사용할 수 있는 보급형 시스템을 도입할 필요가 있을 것이다. 셋째, 두 가지의 오디오 전송 규격을 기본으로 적용하여 전송 호환성을 높이고, 이동과 설치가 편리한 하나의 믹싱 콘솔 패키지로 출시해야 할 것이다. 이러한 믹싱 콘솔의 형태는 우리나라 공연 현장에서 큰 호응을 불러일으킬 수 있을 것이다.
Audio Mixing Console is a device that controls low-level signals such as microphones and musical instruments with input and output functions, and adjusts their volume to balance sound overall. Analog mixing consoles were mainstream until the early 2000s, but are now being completely replaced by digi...
Audio Mixing Console is a device that controls low-level signals such as microphones and musical instruments with input and output functions, and adjusts their volume to balance sound overall. Analog mixing consoles were mainstream until the early 2000s, but are now being completely replaced by digital mixing consoles that handle all functions with an independent equipment. This has brought numerous benefits, including shorter setup times, ease of movement, and flexible response to site situations. On the other hand, because each manufacturer applied its own function, there were many disadvantages in how to use each device. This means that there are more things to consider when using digital consoles than when using analog consoles. This is becoming an important factor in determining the outcome of the performance. With the wider choice of digital mixing consoles, this study wanted to see what form and function sound supervisors in Korea wanted. Based on this research, we propose the form of a live sound mixing console for future attention in our country as follows. First, the mixing console should have basic specifications to cope with the size of the featured team and be highly controlable. To do this, it is necessary to enhance the function of Fader Customization and Real Time Analyzer display, which are configured according to the user's intention. In addition, the user's fatigue should be reduced by designing a signal similar to the flow of the signal without separating and deploying the control knob and screen. Second, to improve sound quality, the emulator function that mimics the proven microphone and pre-amplifier hardware model should be enhanced. To this end, it will be necessary to introduce a low-cost entry-level system that enables the use of external audio plug-ins. Third, it will be necessary to apply two audio transmission specifications as standard to increase transmission compatibility, and to release them as a single mixing console package that is easy to move and install. This form of mixing consoles could create a great response in the performance scene in our country.
Audio Mixing Console is a device that controls low-level signals such as microphones and musical instruments with input and output functions, and adjusts their volume to balance sound overall. Analog mixing consoles were mainstream until the early 2000s, but are now being completely replaced by digital mixing consoles that handle all functions with an independent equipment. This has brought numerous benefits, including shorter setup times, ease of movement, and flexible response to site situations. On the other hand, because each manufacturer applied its own function, there were many disadvantages in how to use each device. This means that there are more things to consider when using digital consoles than when using analog consoles. This is becoming an important factor in determining the outcome of the performance. With the wider choice of digital mixing consoles, this study wanted to see what form and function sound supervisors in Korea wanted. Based on this research, we propose the form of a live sound mixing console for future attention in our country as follows. First, the mixing console should have basic specifications to cope with the size of the featured team and be highly controlable. To do this, it is necessary to enhance the function of Fader Customization and Real Time Analyzer display, which are configured according to the user's intention. In addition, the user's fatigue should be reduced by designing a signal similar to the flow of the signal without separating and deploying the control knob and screen. Second, to improve sound quality, the emulator function that mimics the proven microphone and pre-amplifier hardware model should be enhanced. To this end, it will be necessary to introduce a low-cost entry-level system that enables the use of external audio plug-ins. Third, it will be necessary to apply two audio transmission specifications as standard to increase transmission compatibility, and to release them as a single mixing console package that is easy to move and install. This form of mixing consoles could create a great response in the performance scene in our country.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.