알렉산더 니콜라에비치 스크리아빈(Alexander Nikolayevich Scriabin , 1872~1915)은 19세기 말부터 20세기 초에 걸쳐 활동하였던 러시아 대표 작곡가이자 피아니스트이다. 그의 작품 대다수가 피아노 음악이며, 초기에는 F. Chopin의 영향을 많이 받았다. <Fantasy in b minor op.28>는 낭만주의 환상곡의 자유스럽고 신비스러운 기분을 잘 드러낸 곡으로 제 1기와 체계화되지 않은 신비화음이라는 특징을 갖는 제 2기 사이에 작곡된 작품이다. 이 곡은 변형된 소나타 형식이며 제시부, 발전부, 재현부와 마지막을 장식하는 코다로 이루어져 있고, 선율적으로는 제 1주제와 제 2주제의 변주와 변형을 이룬다. 그의 작품 특징으로는 서정적이고 이해하기 쉬운 단선율, 조성안의 반음계 사용, 복합리듬 등장과 ...
알렉산더 니콜라에비치 스크리아빈(Alexander Nikolayevich Scriabin , 1872~1915)은 19세기 말부터 20세기 초에 걸쳐 활동하였던 러시아 대표 작곡가이자 피아니스트이다. 그의 작품 대다수가 피아노 음악이며, 초기에는 F. Chopin의 영향을 많이 받았다. <Fantasy in b minor op.28>는 낭만주의 환상곡의 자유스럽고 신비스러운 기분을 잘 드러낸 곡으로 제 1기와 체계화되지 않은 신비화음이라는 특징을 갖는 제 2기 사이에 작곡된 작품이다. 이 곡은 변형된 소나타 형식이며 제시부, 발전부, 재현부와 마지막을 장식하는 코다로 이루어져 있고, 선율적으로는 제 1주제와 제 2주제의 변주와 변형을 이룬다. 그의 작품 특징으로는 서정적이고 이해하기 쉬운 단선율, 조성안의 반음계 사용, 복합리듬 등장과 아르페지오 왼손 반주 기법까지 제 1기의 특징인 쇼팽의 영향을 받았다 할 수 있다. 또한 4도 관계의 음정, 오른손과 왼손의 복합리듬 교차, 변형된 복합리듬 그리고 전조를 통한 조성의 모호성이 그 만의 음악적 특징인 신비화음을 이루고 있다. <Fantasy in b minor op.28>은 피아노라는 악기를 통해 극대화된 표현에서 매우 섬세한 표현들까지 요구되어 그의 창의적 기법이 잘 표현되어 있는 작품으로 평가되어지며, 판타지 역사ㆍ음형을 분석하여 살펴봄으로써 곡 전체의 구성과 화성적인 진행 등을 통하여 연주자가 올바른 곡 해석을 하도록 도움을 주는데 목적이 있다.
알렉산더 니콜라에비치 스크리아빈(Alexander Nikolayevich Scriabin , 1872~1915)은 19세기 말부터 20세기 초에 걸쳐 활동하였던 러시아 대표 작곡가이자 피아니스트이다. 그의 작품 대다수가 피아노 음악이며, 초기에는 F. Chopin의 영향을 많이 받았다. <Fantasy in b minor op.28>는 낭만주의 환상곡의 자유스럽고 신비스러운 기분을 잘 드러낸 곡으로 제 1기와 체계화되지 않은 신비화음이라는 특징을 갖는 제 2기 사이에 작곡된 작품이다. 이 곡은 변형된 소나타 형식이며 제시부, 발전부, 재현부와 마지막을 장식하는 코다로 이루어져 있고, 선율적으로는 제 1주제와 제 2주제의 변주와 변형을 이룬다. 그의 작품 특징으로는 서정적이고 이해하기 쉬운 단선율, 조성안의 반음계 사용, 복합리듬 등장과 아르페지오 왼손 반주 기법까지 제 1기의 특징인 쇼팽의 영향을 받았다 할 수 있다. 또한 4도 관계의 음정, 오른손과 왼손의 복합리듬 교차, 변형된 복합리듬 그리고 전조를 통한 조성의 모호성이 그 만의 음악적 특징인 신비화음을 이루고 있다. <Fantasy in b minor op.28>은 피아노라는 악기를 통해 극대화된 표현에서 매우 섬세한 표현들까지 요구되어 그의 창의적 기법이 잘 표현되어 있는 작품으로 평가되어지며, 판타지 역사ㆍ음형을 분석하여 살펴봄으로써 곡 전체의 구성과 화성적인 진행 등을 통하여 연주자가 올바른 곡 해석을 하도록 도움을 주는데 목적이 있다.
Alexander Nikolayevich Scriabin(1872~1915) was a leading Russia composer and pianist who had been active from the late 19th century to the early 20th century. Most of his works were piano music, and in the early days he was heavily influenced by F. Chopin. A. Scriabin is a piece that reveals the fr...
Alexander Nikolayevich Scriabin(1872~1915) was a leading Russia composer and pianist who had been active from the late 19th century to the early 20th century. Most of his works were piano music, and in the early days he was heavily influenced by F. Chopin. A. Scriabin is a piece that reveals the free and mysterious feeling of a romantic fantasy, written between the first stage, which Scriabin was influenced by Chopin, and the second stage, which features an unorganized mystique. It is composed of a modified sonata format, consisting of a presentation, a power generation, a reproduction, and a coda that decorate the end, and it is a melodic variation of the first and second topics. The characteristics of his work include the lyrical and easy-to-understand open-circuit rate, the use of the semi-negative meter in composition, the emergence of compound rhythms and the Arpeggio left-hand accompaniment technique, which were influenced by Chopin, which is a characteristic of the first stage. In addition, the note of the four-degree relationship, the intersection of the right and left-hand compound rhythms, the modified compound rhythms, and the ambiguity of composition through precursor make up his own musical characteristic mystique. By analyzing Fantasy's history and sound patterns for Scriabin's piano, it is aimed at helping the performer with the correct interpretation of the song, focusing on its overall composition and Martian progress, and it can be evaluated as a work requiring very delicate expressions from the expression maximized through the instrument of piano.
Alexander Nikolayevich Scriabin(1872~1915) was a leading Russia composer and pianist who had been active from the late 19th century to the early 20th century. Most of his works were piano music, and in the early days he was heavily influenced by F. Chopin. A. Scriabin is a piece that reveals the free and mysterious feeling of a romantic fantasy, written between the first stage, which Scriabin was influenced by Chopin, and the second stage, which features an unorganized mystique. It is composed of a modified sonata format, consisting of a presentation, a power generation, a reproduction, and a coda that decorate the end, and it is a melodic variation of the first and second topics. The characteristics of his work include the lyrical and easy-to-understand open-circuit rate, the use of the semi-negative meter in composition, the emergence of compound rhythms and the Arpeggio left-hand accompaniment technique, which were influenced by Chopin, which is a characteristic of the first stage. In addition, the note of the four-degree relationship, the intersection of the right and left-hand compound rhythms, the modified compound rhythms, and the ambiguity of composition through precursor make up his own musical characteristic mystique. By analyzing Fantasy's history and sound patterns for Scriabin's piano, it is aimed at helping the performer with the correct interpretation of the song, focusing on its overall composition and Martian progress, and it can be evaluated as a work requiring very delicate expressions from the expression maximized through the instrument of piano.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.