본 연구의 목적은 검은생강(Kaempferia parviflora)의 조직배양 및 기능성과 모링가(Moringa oleifera)제품의 마케팅을 연구하여 이를 생산하는 라오스 농민의 삶의 질을 도모하는 데 목적이 있다. 세계는 지금 지구온난화 문제로 인하여 기후변화를 예측할 수 없게 되었다, 최근 코로나 19 바이러스로 인하여 전 세계가 위협과 고통에 시달리고 있으나 확실한 백신과 치료 약이 없는 실정이다. 많은 ...
본 연구의 목적은 검은생강(Kaempferia parviflora)의 조직배양 및 기능성과 모링가(Moringa oleifera)제품의 마케팅을 연구하여 이를 생산하는 라오스 농민의 삶의 질을 도모하는 데 목적이 있다. 세계는 지금 지구온난화 문제로 인하여 기후변화를 예측할 수 없게 되었다, 최근 코로나 19 바이러스로 인하여 전 세계가 위협과 고통에 시달리고 있으나 확실한 백신과 치료 약이 없는 실정이다. 많은 희귀 질병과 성인병으로 전 세계의 연구자와 소비자는 안전하고 우수한 천연 항산화제와 면역력을 증가시켜주는 식품을 찾는 데 관심이 집중되어 있다. 검은생강은 현재 삽목에 의해 번식하기에 우수한 개체 번식을 위해서 조직배양에 의한 대량번식 체계를 확립해야 한다. 검은생강의 조직배양 실험에서 은 산화나노 입자의 농도를 100mg L-1으로 하고 60분 동안 살균할 때 100% 오염 제거와 눈의 생존율로 가장로 좋은 결과를 얻었다, 사이토카이닌 6-BA의 농도가 8μM일 때 shoot 유도율이 78.8%, shoot 발생 개수가 6.3개로 가장 높게 나타났으며, 실혐 결과 검은생강의 대량번식이 가능함을 보여 주었다. 검은생강의 기능성을 조사하기 위하여 검은생강 추출물을 대장암 및 폐암 세포에 처리한 결과 100 ㎍/mL 농도에서 대장암 세포 12.1%, 폐암 세포 19.9%만 살아남아 검은생강의 암세포 억제 효과를 보여 주었다. 검은생강의 플라보노이드함량(TFC)은 19.1mg/g으로 생강보다 더 높게 나타났으며, 총 폴리페놀함량(TPC)과 ABTS 라디컬소거능은 검은생강과 생강 간에 유의성이 없는 것으로 나타났다. 모링가는 모링가과에 속하는 다년생 식물로 전 세계에 생명의 나무 및 기적의 나무로 잘 알려져 있다. 또한, 모링가는 오렌지보다 비타민 C가 7배, 우유보다 칼슘이 17배, 당근보다 비타민 A가 10배, 철분보다 25배, 요구르트보다 단백질이 9배, 바나나보다 칼륨이 15배 더 많은 성분을 갖고 있으며, 항비만 다이어트 효과도 높은 것으로 보고되었다. 본 연구는 라오스에서 코이카 사업을 통하여 모링가를 자연과학농업으로 생산하여 B사에 모링가 분말을 공급하였고, B사와 유튜브를 공동으로 제작하여 홍보한 결과 3주 만에 조회 수 1.8만 회를 달성하였으며, 10% 이상의 매출증대 효과를 보였다. 또한 A사와는 모링가를 메밀과 블랜딩하여 차별화된 모링가 티와 잎을 분쇄한 모링가 분말 두가지를 시제품으로 출시하였다. SWOT 분석과 STP 분석결과 모링가 고객층은 20대에서 60대까지 폭이 넓었으며, 20대는 다이어트에, 50~60대는 건강 증진에 관심이 많았다. 현재 미디어 채널과 SNS 채널을 활용한 홍보와 직접적인 소비자 마케팅을 추진하고 있으며, 머핀, 요거트, 국수 등의 품목에 모링가 신제품을 구상하고 있다.
본 연구의 목적은 검은생강(Kaempferia parviflora)의 조직배양 및 기능성과 모링가(Moringa oleifera)제품의 마케팅을 연구하여 이를 생산하는 라오스 농민의 삶의 질을 도모하는 데 목적이 있다. 세계는 지금 지구온난화 문제로 인하여 기후변화를 예측할 수 없게 되었다, 최근 코로나 19 바이러스로 인하여 전 세계가 위협과 고통에 시달리고 있으나 확실한 백신과 치료 약이 없는 실정이다. 많은 희귀 질병과 성인병으로 전 세계의 연구자와 소비자는 안전하고 우수한 천연 항산화제와 면역력을 증가시켜주는 식품을 찾는 데 관심이 집중되어 있다. 검은생강은 현재 삽목에 의해 번식하기에 우수한 개체 번식을 위해서 조직배양에 의한 대량번식 체계를 확립해야 한다. 검은생강의 조직배양 실험에서 은 산화 나노 입자의 농도를 100mg L-1으로 하고 60분 동안 살균할 때 100% 오염 제거와 눈의 생존율로 가장로 좋은 결과를 얻었다, 사이토카이닌 6-BA의 농도가 8μM일 때 shoot 유도율이 78.8%, shoot 발생 개수가 6.3개로 가장 높게 나타났으며, 실혐 결과 검은생강의 대량번식이 가능함을 보여 주었다. 검은생강의 기능성을 조사하기 위하여 검은생강 추출물을 대장암 및 폐암 세포에 처리한 결과 100 ㎍/mL 농도에서 대장암 세포 12.1%, 폐암 세포 19.9%만 살아남아 검은생강의 암세포 억제 효과를 보여 주었다. 검은생강의 플라보노이드함량(TFC)은 19.1mg/g으로 생강보다 더 높게 나타났으며, 총 폴리페놀함량(TPC)과 ABTS 라디컬소거능은 검은생강과 생강 간에 유의성이 없는 것으로 나타났다. 모링가는 모링가과에 속하는 다년생 식물로 전 세계에 생명의 나무 및 기적의 나무로 잘 알려져 있다. 또한, 모링가는 오렌지보다 비타민 C가 7배, 우유보다 칼슘이 17배, 당근보다 비타민 A가 10배, 철분보다 25배, 요구르트보다 단백질이 9배, 바나나보다 칼륨이 15배 더 많은 성분을 갖고 있으며, 항비만 다이어트 효과도 높은 것으로 보고되었다. 본 연구는 라오스에서 코이카 사업을 통하여 모링가를 자연과학농업으로 생산하여 B사에 모링가 분말을 공급하였고, B사와 유튜브를 공동으로 제작하여 홍보한 결과 3주 만에 조회 수 1.8만 회를 달성하였으며, 10% 이상의 매출증대 효과를 보였다. 또한 A사와는 모링가를 메밀과 블랜딩하여 차별화된 모링가 티와 잎을 분쇄한 모링가 분말 두가지를 시제품으로 출시하였다. SWOT 분석과 STP 분석결과 모링가 고객층은 20대에서 60대까지 폭이 넓었으며, 20대는 다이어트에, 50~60대는 건강 증진에 관심이 많았다. 현재 미디어 채널과 SNS 채널을 활용한 홍보와 직접적인 소비자 마케팅을 추진하고 있으며, 머핀, 요거트, 국수 등의 품목에 모링가 신제품을 구상하고 있다.
The purpose of this study is to promote the life quality of Lao farmers by the study on tissue culture and functional study of Thai black ginger(Kaempferia parviflora) and marketing of moringa(Moringa oleifera) products. The world is now unable to predict climate change due to the problem of...
The purpose of this study is to promote the life quality of Lao farmers by the study on tissue culture and functional study of Thai black ginger(Kaempferia parviflora) and marketing of moringa(Moringa oleifera) products. The world is now unable to predict climate change due to the problem of global warming. Although the world is suffering from threats and pain due to the recent Corona 19 virus, there is no clear vaccine and cure medicine. Because of rare and adult diseases the researchers and consumers around the world are focused on finding safer and better natural antioxidants and foods that increase immunity. Since Thai black ginger is currently propagated by cutting, micropropagation system of Thai black ginger should be established to multiply the superior plants. In the tissue culture experiment of Thai black ginger, when the concentration of silver oxide nanoparticles was 100mg L-1 and sterilized for 60 minutes, Both decontamination and rhizome survival rate were 100%, When the concentration of cytokinin 6-BA was 8 μM, the shoot induction rate was 78.8% and the number of shoots was 6.3, which was the highest. These results showed that mass propagation of Thai black ginger is possible. When Thai black ginger extract was treated on colon cancer and lung cancer cells for the functional study, only 12.1% of colon cancer cells and 19.9% of lung cancer cells survived at a concentration of 100μg/mL. The results showed that Thai black ginger has the inhibitory effect on cancer cells. It was also found that the total flavonoid content (TFC) of Thai black ginger (19.1mg/g) was higher than that of ginger, and that the total polyphenol content (TPC) and ABTS radical scavenging ability were not significantly different between black ginger and ginger. Moringa, a perennial plant belonging to the Moringa family, is well known all over the world as the Tree of Life and the Tree of Miracles. Moringa is also known to have 7 times more vitamin C than oranges, 17 times more calcium than milk, 10 times more vitamin A than carrots, 25 times more than iron, 9 times more protein than yogurt, and 15 times more potassium than bananas. And it is also known to provide the anti-obesity diet effects. In this study, moringa powder was supplied to Company B through the KOICA Project in Laos. YouTube was produced with Company B, and it achieved 180,000 views in 3 weeks which made a 10% sales increase. With company A, two types of trial products were launched which are differentiated moringa tea blended with buckwheat and moringa powder. SWOT and STP analysis showed that the customer base for moringa was wide ranging from 20s to 60s. 20s were interested in diet and 50s to 60s in health promotion. Promotion with media and social media channels in addition to the direct consumer marketing is being carried out, and the new products with muffin, yogurt, and noodle are planned.
The purpose of this study is to promote the life quality of Lao farmers by the study on tissue culture and functional study of Thai black ginger(Kaempferia parviflora) and marketing of moringa(Moringa oleifera) products. The world is now unable to predict climate change due to the problem of global warming. Although the world is suffering from threats and pain due to the recent Corona 19 virus, there is no clear vaccine and cure medicine. Because of rare and adult diseases the researchers and consumers around the world are focused on finding safer and better natural antioxidants and foods that increase immunity. Since Thai black ginger is currently propagated by cutting, micropropagation system of Thai black ginger should be established to multiply the superior plants. In the tissue culture experiment of Thai black ginger, when the concentration of silver oxide nanoparticles was 100mg L-1 and sterilized for 60 minutes, Both decontamination and rhizome survival rate were 100%, When the concentration of cytokinin 6-BA was 8 μM, the shoot induction rate was 78.8% and the number of shoots was 6.3, which was the highest. These results showed that mass propagation of Thai black ginger is possible. When Thai black ginger extract was treated on colon cancer and lung cancer cells for the functional study, only 12.1% of colon cancer cells and 19.9% of lung cancer cells survived at a concentration of 100μg/mL. The results showed that Thai black ginger has the inhibitory effect on cancer cells. It was also found that the total flavonoid content (TFC) of Thai black ginger (19.1mg/g) was higher than that of ginger, and that the total polyphenol content (TPC) and ABTS radical scavenging ability were not significantly different between black ginger and ginger. Moringa, a perennial plant belonging to the Moringa family, is well known all over the world as the Tree of Life and the Tree of Miracles. Moringa is also known to have 7 times more vitamin C than oranges, 17 times more calcium than milk, 10 times more vitamin A than carrots, 25 times more than iron, 9 times more protein than yogurt, and 15 times more potassium than bananas. And it is also known to provide the anti-obesity diet effects. In this study, moringa powder was supplied to Company B through the KOICA Project in Laos. YouTube was produced with Company B, and it achieved 180,000 views in 3 weeks which made a 10% sales increase. With company A, two types of trial products were launched which are differentiated moringa tea blended with buckwheat and moringa powder. SWOT and STP analysis showed that the customer base for moringa was wide ranging from 20s to 60s. 20s were interested in diet and 50s to 60s in health promotion. Promotion with media and social media channels in addition to the direct consumer marketing is being carried out, and the new products with muffin, yogurt, and noodle are planned.
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