영화적 리듬이 관객의 선호도에 미치는 영향에 대한 연구 : 영화 <위플레쉬>를 중심으로 Research on the Influence of Movie Rhythm on the Audience's Preference - Focused on The Whipplesh movie원문보기
1960년대까지 영화 렌즈의 시간은 고정 길이였다. 예를 들어 파노라마 렌즈 50 프레임,미디엄 렌즈 45 프레임,클로즈업 숏 35 프레임,익스트 클로즈업 25 프레임. 한 장면의 조인 순서도 규정된 형식에 따라 편집한다. 이렇게 편집한 영화는 밋밋하고 오락성이 떨어진다. 프랑스 뉴웨이브 대표, 감독 吕, 고달의 영화 <기진맥진>의 등장은 이 현상...
1960년대까지 영화 렌즈의 시간은 고정 길이였다. 예를 들어 파노라마 렌즈 50 프레임,미디엄 렌즈 45 프레임,클로즈업 숏 35 프레임,익스트 클로즈업 25 프레임. 한 장면의 조인 순서도 규정된 형식에 따라 편집한다. 이렇게 편집한 영화는 밋밋하고 오락성이 떨어진다. 프랑스 뉴웨이브 대표, 감독 吕, 고달의 영화 <기진맥진>의 등장은 이 현상을 완전히 끝내고 더 높은 심미적 가치를 부여했다. 하지만 영화 기술의 혁신과 최근 몇 년 사이 YouTobe 등 짧은 동영상이 쏟아지면서 관객의 심미는 점점 빠른 속도의 영화로 편향되다고 있다.이는 사람들이 생활 리듬이 빨라지고 스트레스가 커져서 주의를 집중하기 위해 리듬감이 강한 영화 작품들이 필요하기 때문이다.그래서 리듬감이 강하고, 갈등의 소지가 합리적이며, 관객 참여도가 높은 것이 최근 몇 년간 영화 시장의 유행 모델이었다. 이런 큰 환경하에서 주류 영화시장은 대중의 입맛에 맞춰 관객을 사로잡을 수 있는 강렬한 리듬의 영화를 만들어 낸다. 영화 리듬은 영화 예술의 중요한 구성 부분 중 하나이다. 영화의 리듬은 영화의 예술적 품질과 직결되며 창작자의 창작수준의 직접적인 구현이다. 다른 장르의 영화는 다른 영화 리듬을 가지고 있다. 서로 다른 영화 리듬은 서로 다른 렌즈 언어의 조합 위에 구현된다. 관객이 영화를 보는 동안 영화에 감염되고 공감을 얻는 과정은 영화적 리듬에 크게 영향을 받는다. 합리적인 영화적 리듬이 있고, 이야기에 장법이 있어야 관객들이 더 좋은 관람 경험을 할 수 있다. 영화 리듬에 대한 심층적인 연구, 완전한 빗질, 영화 리듬의 전반적인 구성 관계를 분석합니다. 영화의 독해, 영화적 가관성과 예술성 강화, 중국 영화업계의 발전, 그리고 영화 시청 언어의 진보에 큰 힘이 된다. 영화인들이 좀 더 성숙하고 합리적인 영화적 리듬을 만들어 내도록 하고, 더 우수한 영화 작품을 만드는 데 도움이 된다.
1960년대까지 영화 렌즈의 시간은 고정 길이였다. 예를 들어 파노라마 렌즈 50 프레임,미디엄 렌즈 45 프레임,클로즈업 숏 35 프레임,익스트 클로즈업 25 프레임. 한 장면의 조인 순서도 규정된 형식에 따라 편집한다. 이렇게 편집한 영화는 밋밋하고 오락성이 떨어진다. 프랑스 뉴웨이브 대표, 감독 吕, 고달의 영화 <기진맥진>의 등장은 이 현상을 완전히 끝내고 더 높은 심미적 가치를 부여했다. 하지만 영화 기술의 혁신과 최근 몇 년 사이 YouTobe 등 짧은 동영상이 쏟아지면서 관객의 심미는 점점 빠른 속도의 영화로 편향되다고 있다.이는 사람들이 생활 리듬이 빨라지고 스트레스가 커져서 주의를 집중하기 위해 리듬감이 강한 영화 작품들이 필요하기 때문이다.그래서 리듬감이 강하고, 갈등의 소지가 합리적이며, 관객 참여도가 높은 것이 최근 몇 년간 영화 시장의 유행 모델이었다. 이런 큰 환경하에서 주류 영화시장은 대중의 입맛에 맞춰 관객을 사로잡을 수 있는 강렬한 리듬의 영화를 만들어 낸다. 영화 리듬은 영화 예술의 중요한 구성 부분 중 하나이다. 영화의 리듬은 영화의 예술적 품질과 직결되며 창작자의 창작수준의 직접적인 구현이다. 다른 장르의 영화는 다른 영화 리듬을 가지고 있다. 서로 다른 영화 리듬은 서로 다른 렌즈 언어의 조합 위에 구현된다. 관객이 영화를 보는 동안 영화에 감염되고 공감을 얻는 과정은 영화적 리듬에 크게 영향을 받는다. 합리적인 영화적 리듬이 있고, 이야기에 장법이 있어야 관객들이 더 좋은 관람 경험을 할 수 있다. 영화 리듬에 대한 심층적인 연구, 완전한 빗질, 영화 리듬의 전반적인 구성 관계를 분석합니다. 영화의 독해, 영화적 가관성과 예술성 강화, 중국 영화업계의 발전, 그리고 영화 시청 언어의 진보에 큰 힘이 된다. 영화인들이 좀 더 성숙하고 합리적인 영화적 리듬을 만들어 내도록 하고, 더 우수한 영화 작품을 만드는 데 도움이 된다.
In particular, wensterberg emphasizes the depth and motion of the film. If we take the planarity of the image as the basic haracteristics of the film, we can't master its characteristics. He pointed out that the reason why the audience can feel the depth of the film is that in addition to the physio...
In particular, wensterberg emphasizes the depth and motion of the film. If we take the planarity of the image as the basic haracteristics of the film, we can't master its characteristics. He pointed out that the reason why the audience can feel the depth of the film is that in addition to the physiological and visual factors, the motion of the film also makes the audience feel the depth of the film. He said that the human mind is born with organizational principles that work. The depth and movement in the film world are not exact facts for us, but a mixture of facts and symbols. Although there are, they are not things themselves. We told them the impression. In short, film does not exist on film and screen, but in the psychology of the audience. The audience's feeling, perception, association, imagination, emotion Due to the psychological functions such as understanding, the film gives people a more vivid feeling than the real scene. In order to produce a rhythmic film, we need to study the psychology and the audience's preferences. It is necessary to introduce psychological research into the study of film art creation. If a movie wants to succeed in box office, it must conform to the psychological and behavioral characteristics of the audience and meet the psychological needs of the audience. If the plot of the film is the psychological process designed by the director for the audience, then the rhythm should conform to the objective psychological law of the audience through the tone and tone of the story. The transmission way of audio-visual art is formed through the physiological stimulation of time to the audience. In fact, it's a process from time signal to physiological stimulation, and then to psychological stimulation again. However, psychological reaction has its own characteristics of not knowing, so it is often ignored. According to the research in recent years, the psychological role of film in the process of communication has always been consistent. Both the internal rhythm and the external rhythm of the film finally play a role in the psychology of the audience. The audience is not only the terminal of the film communication process, but also the ultimate experiencer of the film rhythm, and the verifier of whether the film rhythm system is artistic or not. Through the study of the audience watching the film process, the film that has won high praise, from the plot development to story narration, performance, photography techniques, editing rhythm, is a movie that attracts the audience's attention. Compared with TV series, the time of film is short, and the rhythm design is particularly strict in the creation process. In order to attract the attention of the audience in a short time, it is one of the core issues to deeply understand the psychological needs of the audience in the creation of film rhythm. In the process of film screening, the simple film watching process of the audience is actually a complex, accurate, subjective and artistic psychological process. This is to use the public's emotion and emotional activity rules to meet different psychological needs in different rhythms, such as matching with joy, love, humor, feelings, etc., to assist the film plot, get moved and resonate, and then interact with the audience. Therefore, it is of practical significance to explore the psychological effect of film rhythm on the public from the perspectives of psychology, communication and film aesthetics.
In particular, wensterberg emphasizes the depth and motion of the film. If we take the planarity of the image as the basic haracteristics of the film, we can't master its characteristics. He pointed out that the reason why the audience can feel the depth of the film is that in addition to the physiological and visual factors, the motion of the film also makes the audience feel the depth of the film. He said that the human mind is born with organizational principles that work. The depth and movement in the film world are not exact facts for us, but a mixture of facts and symbols. Although there are, they are not things themselves. We told them the impression. In short, film does not exist on film and screen, but in the psychology of the audience. The audience's feeling, perception, association, imagination, emotion Due to the psychological functions such as understanding, the film gives people a more vivid feeling than the real scene. In order to produce a rhythmic film, we need to study the psychology and the audience's preferences. It is necessary to introduce psychological research into the study of film art creation. If a movie wants to succeed in box office, it must conform to the psychological and behavioral characteristics of the audience and meet the psychological needs of the audience. If the plot of the film is the psychological process designed by the director for the audience, then the rhythm should conform to the objective psychological law of the audience through the tone and tone of the story. The transmission way of audio-visual art is formed through the physiological stimulation of time to the audience. In fact, it's a process from time signal to physiological stimulation, and then to psychological stimulation again. However, psychological reaction has its own characteristics of not knowing, so it is often ignored. According to the research in recent years, the psychological role of film in the process of communication has always been consistent. Both the internal rhythm and the external rhythm of the film finally play a role in the psychology of the audience. The audience is not only the terminal of the film communication process, but also the ultimate experiencer of the film rhythm, and the verifier of whether the film rhythm system is artistic or not. Through the study of the audience watching the film process, the film that has won high praise, from the plot development to story narration, performance, photography techniques, editing rhythm, is a movie that attracts the audience's attention. Compared with TV series, the time of film is short, and the rhythm design is particularly strict in the creation process. In order to attract the attention of the audience in a short time, it is one of the core issues to deeply understand the psychological needs of the audience in the creation of film rhythm. In the process of film screening, the simple film watching process of the audience is actually a complex, accurate, subjective and artistic psychological process. This is to use the public's emotion and emotional activity rules to meet different psychological needs in different rhythms, such as matching with joy, love, humor, feelings, etc., to assist the film plot, get moved and resonate, and then interact with the audience. Therefore, it is of practical significance to explore the psychological effect of film rhythm on the public from the perspectives of psychology, communication and film aesthetics.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.