중국 영화산업 시장이 커지고 영화산업이 성장하면서 많은 문제점이 생겼고, 더욱 나은 발전과 산업 전망을 추구하기 위해 2017년 3월 1일 중화인민공화국 영화산업촉진법이 공포되었다. 촉진법은 중국 특색의 영화 관리 체제를 확립하고, 촉진법의 법적 지위를 확립하는 동시에 규범을 일치하고 체계화된 영화에 관한 법률을 세울 수 있는 토대를 마련함으로써 중국 영화시장의 산업 속성이 영화산업의 문제점에 직면하고 있음을 분명히 했다. 본 분은 촉진법이 어떻게 영화산업을 진전시키는 데 역할을 하고 중국 영화산업 발전환경을 최적화했는지를 분석한다. 또 시간이 흐르면서 실천 검증을 거친 촉진법이 또 어떤 문제점을 안고 있는지를 발견해 중국 영화산업이 더 발전할 수 있도록 해법을 제시했다. 본 문은 우선 중국 영화산업 및 영화 관련 정책의 변화 발전 과정을 요약해 제작 배급 상영 세 가지 측면에서 정책의 내용과 특징을 중점적으로 기술했다. 예를 들어 초기 영화시장 전반의 진입장벽이 낮아지다가 영화산업 제작, 배급, 상영의 투자 및 융자방식을 점차 넓혀나가면서 배급과 상영의 개혁이 상호 침투하는 근근한 방식으로 영화산업의 ...
중국 영화산업 시장이 커지고 영화산업이 성장하면서 많은 문제점이 생겼고, 더욱 나은 발전과 산업 전망을 추구하기 위해 2017년 3월 1일 중화인민공화국 영화산업촉진법이 공포되었다. 촉진법은 중국 특색의 영화 관리 체제를 확립하고, 촉진법의 법적 지위를 확립하는 동시에 규범을 일치하고 체계화된 영화에 관한 법률을 세울 수 있는 토대를 마련함으로써 중국 영화시장의 산업 속성이 영화산업의 문제점에 직면하고 있음을 분명히 했다. 본 분은 촉진법이 어떻게 영화산업을 진전시키는 데 역할을 하고 중국 영화산업 발전환경을 최적화했는지를 분석한다. 또 시간이 흐르면서 실천 검증을 거친 촉진법이 또 어떤 문제점을 안고 있는지를 발견해 중국 영화산업이 더 발전할 수 있도록 해법을 제시했다. 본 문은 우선 중국 영화산업 및 영화 관련 정책의 변화 발전 과정을 요약해 제작 배급 상영 세 가지 측면에서 정책의 내용과 특징을 중점적으로 기술했다. 예를 들어 초기 영화시장 전반의 진입장벽이 낮아지다가 영화산업 제작, 배급, 상영의 투자 및 융자방식을 점차 넓혀나가면서 배급과 상영의 개혁이 상호 침투하는 근근한 방식으로 영화산업의 콘텐츠 다양화를 추진한다. 그다음에는 촉진법 실행 전의 시장 상대와 문제점에 대한 분석을 통해 촉진법의 필요성을 제시한다. 둘째, 본 문은 촉진법의 입법적 의의를 기점으로 하여 촉진법에서의 주요 정책을 분석하였다. 주로 네 가지 관점에서 분석, 제작, 상영, 지원 및 보장, 그리고 법적 책임을 다룬다. 제작 부분은 중국의 심사 제도는 중국 특색을 띠면서 영화의 등급에 대한 일정한 제시를 요구했지만, 영화 등급제는 여전히 마련되지 않았다. 상영 부분도 심사에서는 ‘단편 허가제'를 없애고 영화심사 규칙을 간소화했으며, 심사 부서의 권한도 국가 영화 주관부서에서 지방 영화 주관부서로 분산해 영화심사 과정을 보다 효율적으로 진행할 수 있도록 했다. 촉진법은 국가 지원책을 상세히 기술하는 장으로 영화 제작 배급 상영에 중요한 의미가 있다. 또 법적 책인 부분은 업계 종사자의 비규범적인 행동에 대한 처벌 기준을 한층 더 확립했다. 마지막으로, 본 문에서는 촉진법의 문제점을 분석하고 개선을 제안하였으며, 촉진법이 전체적으로 중국 영화산업 발전을 위한 규범의 틀을 마련하였지만, 세부적으로는 좀 더 보완이 필요하며,예를 들면, 심사제도의 우수한 환경 조성을 위한 심사제도의 보완, 심사과정의 투명화 및 중국 국정에 맞는 심사체계 구축해야 한다. 지원정책 세분화, 투자 환경 보완, 실질적인 효력 발생이 가능한 곳에 지원 자금 적용 등 조치를 통한 영화산업의 발전 촉진하고영화 저작권 정보 통합 플랫폼과 저작권 가치 개발 시스템을 구축한다.
중국 영화산업 시장이 커지고 영화산업이 성장하면서 많은 문제점이 생겼고, 더욱 나은 발전과 산업 전망을 추구하기 위해 2017년 3월 1일 중화인민공화국 영화산업촉진법이 공포되었다. 촉진법은 중국 특색의 영화 관리 체제를 확립하고, 촉진법의 법적 지위를 확립하는 동시에 규범을 일치하고 체계화된 영화에 관한 법률을 세울 수 있는 토대를 마련함으로써 중국 영화시장의 산업 속성이 영화산업의 문제점에 직면하고 있음을 분명히 했다. 본 분은 촉진법이 어떻게 영화산업을 진전시키는 데 역할을 하고 중국 영화산업 발전환경을 최적화했는지를 분석한다. 또 시간이 흐르면서 실천 검증을 거친 촉진법이 또 어떤 문제점을 안고 있는지를 발견해 중국 영화산업이 더 발전할 수 있도록 해법을 제시했다. 본 문은 우선 중국 영화산업 및 영화 관련 정책의 변화 발전 과정을 요약해 제작 배급 상영 세 가지 측면에서 정책의 내용과 특징을 중점적으로 기술했다. 예를 들어 초기 영화시장 전반의 진입장벽이 낮아지다가 영화산업 제작, 배급, 상영의 투자 및 융자방식을 점차 넓혀나가면서 배급과 상영의 개혁이 상호 침투하는 근근한 방식으로 영화산업의 콘텐츠 다양화를 추진한다. 그다음에는 촉진법 실행 전의 시장 상대와 문제점에 대한 분석을 통해 촉진법의 필요성을 제시한다. 둘째, 본 문은 촉진법의 입법적 의의를 기점으로 하여 촉진법에서의 주요 정책을 분석하였다. 주로 네 가지 관점에서 분석, 제작, 상영, 지원 및 보장, 그리고 법적 책임을 다룬다. 제작 부분은 중국의 심사 제도는 중국 특색을 띠면서 영화의 등급에 대한 일정한 제시를 요구했지만, 영화 등급제는 여전히 마련되지 않았다. 상영 부분도 심사에서는 ‘단편 허가제'를 없애고 영화심사 규칙을 간소화했으며, 심사 부서의 권한도 국가 영화 주관부서에서 지방 영화 주관부서로 분산해 영화심사 과정을 보다 효율적으로 진행할 수 있도록 했다. 촉진법은 국가 지원책을 상세히 기술하는 장으로 영화 제작 배급 상영에 중요한 의미가 있다. 또 법적 책인 부분은 업계 종사자의 비규범적인 행동에 대한 처벌 기준을 한층 더 확립했다. 마지막으로, 본 문에서는 촉진법의 문제점을 분석하고 개선을 제안하였으며, 촉진법이 전체적으로 중국 영화산업 발전을 위한 규범의 틀을 마련하였지만, 세부적으로는 좀 더 보완이 필요하며,예를 들면, 심사제도의 우수한 환경 조성을 위한 심사제도의 보완, 심사과정의 투명화 및 중국 국정에 맞는 심사체계 구축해야 한다. 지원정책 세분화, 투자 환경 보완, 실질적인 효력 발생이 가능한 곳에 지원 자금 적용 등 조치를 통한 영화산업의 발전 촉진하고영화 저작권 정보 통합 플랫폼과 저작권 가치 개발 시스템을 구축한다.
With the expansion of Chinese's film industry market and the continuous growth of the film industry, there are also many problems. In order to pursue better development and industrial prospects, the ‘Chinese Film Industry Promotion Act’was officially released and took effect on March 1, 2017. The ‘p...
With the expansion of Chinese's film industry market and the continuous growth of the film industry, there are also many problems. In order to pursue better development and industrial prospects, the ‘Chinese Film Industry Promotion Act’was officially released and took effect on March 1, 2017. The ‘promotion law’ standardizes and forms a film management system with Chinese characteristics. While establishing the legal status of ‘the promotion law’, it also lays a foundation for the unification, standardization and establishment of systematic film related laws. It also clarifies the industry attributes of the Chinese film market in the face of problems in the film industry. This paper analyzes how ‘the promotion law’ plays its role in promoting the film industry and optimizes the development environment of China's film industry. In addition, I also found out what problems existed in ‘the promotion law’ which has been tested in practice over time, and proposed solutions to promote the better development of China's film industry. This paper summarizes the change and development process of China's film industry and film related policies from four stages, and describes the content and characteristics of policies from three aspects of production, distribution, screening and release. For example, in the early stage, the overall access threshold of the film market was lowered, and later, the investment and financing channels for film production, distribution and screening were gradually expanded, and distribution was taken as the breakthrough point of the reform, and the reform of distribution and screening was permeated with each other to promote the diversified development of the film industry. From the legislative significance of ‘the promotion law’, this paper analyzes the main policies in ‘the promotion law’. It is analyzed from four perspectives, namely, review system, policy support, overseas import and export policy and talent cultivation policy. China's censorship system not only has Chinese characteristics, but also has certain requirements on film rating. However, the film rating system is still not established. In terms of censorship, the single-film licensing system was abolished and the film censorship rules were simplified. The power of censorship is also dispersed from national film authorities to local film authorities, which makes the film censorship process more efficient. ‘The promotion law’ specifically lists a chapter to elaborate on national policy support, which is of great guiding significance for the production, distribution and screening of films. The law also encourages an emphasis on expanding overseas markets and training professionals for the film industry. Finally, this article on ‘the promotion law’, the analysis of existing problems and puts forward some Suggestions for improvement, this paper argues that although ‘the promotion law’ on the whole set standard framework for the development of Chinese film industry, but the detailed rules for the part still need further perfect, included in the film classification system is still necessary laws and regulations, in the movie piracy and the employees also need to intensify efforts to bad behavior of punishment.
With the expansion of Chinese's film industry market and the continuous growth of the film industry, there are also many problems. In order to pursue better development and industrial prospects, the ‘Chinese Film Industry Promotion Act’was officially released and took effect on March 1, 2017. The ‘promotion law’ standardizes and forms a film management system with Chinese characteristics. While establishing the legal status of ‘the promotion law’, it also lays a foundation for the unification, standardization and establishment of systematic film related laws. It also clarifies the industry attributes of the Chinese film market in the face of problems in the film industry. This paper analyzes how ‘the promotion law’ plays its role in promoting the film industry and optimizes the development environment of China's film industry. In addition, I also found out what problems existed in ‘the promotion law’ which has been tested in practice over time, and proposed solutions to promote the better development of China's film industry. This paper summarizes the change and development process of China's film industry and film related policies from four stages, and describes the content and characteristics of policies from three aspects of production, distribution, screening and release. For example, in the early stage, the overall access threshold of the film market was lowered, and later, the investment and financing channels for film production, distribution and screening were gradually expanded, and distribution was taken as the breakthrough point of the reform, and the reform of distribution and screening was permeated with each other to promote the diversified development of the film industry. From the legislative significance of ‘the promotion law’, this paper analyzes the main policies in ‘the promotion law’. It is analyzed from four perspectives, namely, review system, policy support, overseas import and export policy and talent cultivation policy. China's censorship system not only has Chinese characteristics, but also has certain requirements on film rating. However, the film rating system is still not established. In terms of censorship, the single-film licensing system was abolished and the film censorship rules were simplified. The power of censorship is also dispersed from national film authorities to local film authorities, which makes the film censorship process more efficient. ‘The promotion law’ specifically lists a chapter to elaborate on national policy support, which is of great guiding significance for the production, distribution and screening of films. The law also encourages an emphasis on expanding overseas markets and training professionals for the film industry. Finally, this article on ‘the promotion law’, the analysis of existing problems and puts forward some Suggestions for improvement, this paper argues that although ‘the promotion law’ on the whole set standard framework for the development of Chinese film industry, but the detailed rules for the part still need further perfect, included in the film classification system is still necessary laws and regulations, in the movie piracy and the employees also need to intensify efforts to bad behavior of punishment.
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