신선식품은 사람들의 일상 소비에서 중요한 위치를 차지하기 때문에 많은 대형 마트들이 신선식품 분야에서 경쟁하고 있다. 신선식품을 경영하는 것은 고객들을 끌어들이고 시장을 확장시키는 중요한 업무일 뿐만 아니라 그것의 경영 수준과 능력도 슈퍼마켓의 전반적인 경쟁력과 이미지를 나타난다. Yonghui마트는 전통적인 체인 슈퍼마켓과 다르고 신선한 농산품을 주요 운영 특징으로 저렴한 가격, 안전하고 신선한 식품을 주요 운영 목적으로 현대 물류 산업, 현대 농업, 식품 산업이 결합된 현대 소매 산업이다. Yonghui마트는 전국적인 대형 슈퍼마켓이 되기까지는 19년 밖에 걸리지 않다. 따라서 본 논문은 Yonghui마트 공급 사슬의 현황을 제시하고, 이 모델의 성공적 경험과 단점을 연구하며, Yonghui마트에 맞는 발전방안을 탐색해보고자 한다. 구체적으로 말하면, 먼저 문헌 연구법과 사례 연구법을 이용하여 Yonghui마트의 ...
신선식품은 사람들의 일상 소비에서 중요한 위치를 차지하기 때문에 많은 대형 마트들이 신선식품 분야에서 경쟁하고 있다. 신선식품을 경영하는 것은 고객들을 끌어들이고 시장을 확장시키는 중요한 업무일 뿐만 아니라 그것의 경영 수준과 능력도 슈퍼마켓의 전반적인 경쟁력과 이미지를 나타난다. Yonghui마트는 전통적인 체인 슈퍼마켓과 다르고 신선한 농산품을 주요 운영 특징으로 저렴한 가격, 안전하고 신선한 식품을 주요 운영 목적으로 현대 물류 산업, 현대 농업, 식품 산업이 결합된 현대 소매 산업이다. Yonghui마트는 전국적인 대형 슈퍼마켓이 되기까지는 19년 밖에 걸리지 않다. 따라서 본 논문은 Yonghui마트 공급 사슬의 현황을 제시하고, 이 모델의 성공적 경험과 단점을 연구하며, Yonghui마트에 맞는 발전방안을 탐색해보고자 한다. 구체적으로 말하면, 먼저 문헌 연구법과 사례 연구법을 이용하여 Yonghui마트의 공급사슬을 체계적으로 분석했다. 다음에 SWOT 분석법을 활용하여 대윤발마트, 화룬그룹과 월마트를 비교대상으로 Yonghui마트 내부 환경에서의 강점, 약점과 외부 환경에서의 기회, 위협을 분석하고 SWOT 전략을 도출하여 이를 바탕으로 최종적으로 개선 방안을 제안하였다.
신선식품은 사람들의 일상 소비에서 중요한 위치를 차지하기 때문에 많은 대형 마트들이 신선식품 분야에서 경쟁하고 있다. 신선식품을 경영하는 것은 고객들을 끌어들이고 시장을 확장시키는 중요한 업무일 뿐만 아니라 그것의 경영 수준과 능력도 슈퍼마켓의 전반적인 경쟁력과 이미지를 나타난다. Yonghui마트는 전통적인 체인 슈퍼마켓과 다르고 신선한 농산품을 주요 운영 특징으로 저렴한 가격, 안전하고 신선한 식품을 주요 운영 목적으로 현대 물류 산업, 현대 농업, 식품 산업이 결합된 현대 소매 산업이다. Yonghui마트는 전국적인 대형 슈퍼마켓이 되기까지는 19년 밖에 걸리지 않다. 따라서 본 논문은 Yonghui마트 공급 사슬의 현황을 제시하고, 이 모델의 성공적 경험과 단점을 연구하며, Yonghui마트에 맞는 발전방안을 탐색해보고자 한다. 구체적으로 말하면, 먼저 문헌 연구법과 사례 연구법을 이용하여 Yonghui마트의 공급사슬을 체계적으로 분석했다. 다음에 SWOT 분석법을 활용하여 대윤발마트, 화룬그룹과 월마트를 비교대상으로 Yonghui마트 내부 환경에서의 강점, 약점과 외부 환경에서의 기회, 위협을 분석하고 SWOT 전략을 도출하여 이를 바탕으로 최종적으로 개선 방안을 제안하였다.
Because fresh food plays an important role in people's daily consumption, many large supermarkets are competing in the fresh food sector. The management of fresh food is not only an important task for the market to attract customers and expand the market, but its management level and ability also re...
Because fresh food plays an important role in people's daily consumption, many large supermarkets are competing in the fresh food sector. The management of fresh food is not only an important task for the market to attract customers and expand the market, but its management level and ability also represent the competitiveness and image of the entire market. Yonghui Superstores is a modern retail industry, which is combined with modern logistics, modern agriculture and food industry. It is different from traditional supermarkets. It takes fresh produce as its main operating feature, and cheap, safe and fresh as a target to operating the superstores. Yonghui Superstores established an important position in 19 years and achieved great success. Therefore, this article introduces the status quo of Yonghui Superstores' supply chain, studies the successful experience and shortcomings of the model, and discusses the development plan suitable for Yonghui Superstores. Specifically, first, the supply chain of Yonghui Supermarket is systematically analyzed using literature and case studies. Next, using the SWOT analysis, an in-depth comparison between RT-MART, CR Vanguard and Wal-Mart was carried out to analyze Yonghui Superstores' advantages and weaknesses, in the external environment opportunities and threats, and proposed strategies.
Because fresh food plays an important role in people's daily consumption, many large supermarkets are competing in the fresh food sector. The management of fresh food is not only an important task for the market to attract customers and expand the market, but its management level and ability also represent the competitiveness and image of the entire market. Yonghui Superstores is a modern retail industry, which is combined with modern logistics, modern agriculture and food industry. It is different from traditional supermarkets. It takes fresh produce as its main operating feature, and cheap, safe and fresh as a target to operating the superstores. Yonghui Superstores established an important position in 19 years and achieved great success. Therefore, this article introduces the status quo of Yonghui Superstores' supply chain, studies the successful experience and shortcomings of the model, and discusses the development plan suitable for Yonghui Superstores. Specifically, first, the supply chain of Yonghui Supermarket is systematically analyzed using literature and case studies. Next, using the SWOT analysis, an in-depth comparison between RT-MART, CR Vanguard and Wal-Mart was carried out to analyze Yonghui Superstores' advantages and weaknesses, in the external environment opportunities and threats, and proposed strategies.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.