보통신 기술 발전과 함께 자율주행 기술은 발전하고 있으며 그와 함께 자동차 레이더 기술도 함께 관심이 높아지고 있다. 자동차 레이더는 24 GHz와 77 GHz 대역을 사용하고 있는데 77 GHz 대역은 24 GHz 대역보다 가용 대역폭도 높을 뿐 아니라 차량용 레이더는 하이-레인지 해상도가 요구되기 때문에 전 세계적으로 차량용 레이더 주파수 대역은 24 GHz에서 77 GHz 대역으로 이동하는 추세이다. 이와 마찬가지로 IUT에서 2020년 IMT-2020의 개발이 이루어지고 있으며 다양한 시나리오 및 애플리케이션과 결합 될 것이며 그에 따른 주파수 대역이 인접한 차량용 레이더와의 간섭연구 및 호환성 연구가 필요하다. 본 논문에서는 차량 운행 시 보행자 안전을 위한 운전자 보조 장치 이용을 목적으로 주파수 77 ~ 81 GHz 대역의 차량용 레이더와 인접대역에 위치한 IMT-2020 BS과의 주파수 공유가 가능한지에 대해 간섭 영향을 분석하였으며 심캣과 ...
보통신 기술 발전과 함께 자율주행 기술은 발전하고 있으며 그와 함께 자동차 레이더 기술도 함께 관심이 높아지고 있다. 자동차 레이더는 24 GHz와 77 GHz 대역을 사용하고 있는데 77 GHz 대역은 24 GHz 대역보다 가용 대역폭도 높을 뿐 아니라 차량용 레이더는 하이-레인지 해상도가 요구되기 때문에 전 세계적으로 차량용 레이더 주파수 대역은 24 GHz에서 77 GHz 대역으로 이동하는 추세이다. 이와 마찬가지로 IUT에서 2020년 IMT-2020의 개발이 이루어지고 있으며 다양한 시나리오 및 애플리케이션과 결합 될 것이며 그에 따른 주파수 대역이 인접한 차량용 레이더와의 간섭연구 및 호환성 연구가 필요하다. 본 논문에서는 차량 운행 시 보행자 안전을 위한 운전자 보조 장치 이용을 목적으로 주파수 77 ~ 81 GHz 대역의 차량용 레이더와 인접대역에 위치한 IMT-2020 BS과의 주파수 공유가 가능한지에 대해 간섭 영향을 분석하였으며 심캣과 매트랩을 사용하였다. 주파수 공유 연구를 위해 차량용 레이더와 IMT-2020시스템 각각의 파라미터를 나열하고 간섭 분석 시나리오를 위한 시뮬레이션 방법론을 정의한다. 간섭 분석 결과 심캣과 매트랩 시뮬레이션 모두 Spurious emission limit –25 dBm을 준수해야하며, IMT-2020으로부터 자동차 레이더를 보호하기 위해 보호대역을 구현해야 한다. 또한 간섭 완화 기술이 적용되고 정책적 규제 등을 고려하는 등의 노력이 필요하며 향후 IMT-2020 BS 뿐만 아니라 UE를 이용한 핫스팟 시나리오를 작성하고 본 논문에 적용한 레이더 외의 현재 개발되고 있는 다양한 차량용 레이더에 대한 추가적인 주파수 공유 연구도 필요할 것이다.
보통신 기술 발전과 함께 자율주행 기술은 발전하고 있으며 그와 함께 자동차 레이더 기술도 함께 관심이 높아지고 있다. 자동차 레이더는 24 GHz와 77 GHz 대역을 사용하고 있는데 77 GHz 대역은 24 GHz 대역보다 가용 대역폭도 높을 뿐 아니라 차량용 레이더는 하이-레인지 해상도가 요구되기 때문에 전 세계적으로 차량용 레이더 주파수 대역은 24 GHz에서 77 GHz 대역으로 이동하는 추세이다. 이와 마찬가지로 IUT에서 2020년 IMT-2020의 개발이 이루어지고 있으며 다양한 시나리오 및 애플리케이션과 결합 될 것이며 그에 따른 주파수 대역이 인접한 차량용 레이더와의 간섭연구 및 호환성 연구가 필요하다. 본 논문에서는 차량 운행 시 보행자 안전을 위한 운전자 보조 장치 이용을 목적으로 주파수 77 ~ 81 GHz 대역의 차량용 레이더와 인접대역에 위치한 IMT-2020 BS과의 주파수 공유가 가능한지에 대해 간섭 영향을 분석하였으며 심캣과 매트랩을 사용하였다. 주파수 공유 연구를 위해 차량용 레이더와 IMT-2020시스템 각각의 파라미터를 나열하고 간섭 분석 시나리오를 위한 시뮬레이션 방법론을 정의한다. 간섭 분석 결과 심캣과 매트랩 시뮬레이션 모두 Spurious emission limit –25 dBm을 준수해야하며, IMT-2020으로부터 자동차 레이더를 보호하기 위해 보호대역을 구현해야 한다. 또한 간섭 완화 기술이 적용되고 정책적 규제 등을 고려하는 등의 노력이 필요하며 향후 IMT-2020 BS 뿐만 아니라 UE를 이용한 핫스팟 시나리오를 작성하고 본 논문에 적용한 레이더 외의 현재 개발되고 있는 다양한 차량용 레이더에 대한 추가적인 주파수 공유 연구도 필요할 것이다.
Along with the development of information and communication technology, autonomous driving technology is advancing, and automobile radar technology is also drawing attention. Automotive radars use 24 GHz and 77 GHz bands, which not only have higher available bandwidth than 24 GHz bands, but als...
Along with the development of information and communication technology, autonomous driving technology is advancing, and automobile radar technology is also drawing attention. Automotive radars use 24 GHz and 77 GHz bands, which not only have higher available bandwidth than 24 GHz bands, but also require high-range resolution for vehicle radars, so vehicle radar frequencies around the world are moving from 24 GHz to 77 GHz. Likewise, IMT-2020 is being developed in IUT in 2020, and it will be combined with various scenarios and applications, and accordingly, interference studies and compatibility studies with vehicle radars with adjacent frequency bands are required. In this paper, for the purpose of using driver assistance devices for pedestrian safety during vehicle operation, interference effects were analyzed on whether frequency sharing with vehicle radar in the frequency 77 ~ 81 GHz band and IMT-2020 BS located in the adjacent band is possible. For frequency sharing studies, we list the parameters of each vehicle radar and IMT-2020 system, and define a simulation methodology for the interference analysis scenario. As a result of interference analysis, both SEAMCAT and MATLAB simulations must comply with the spurious emission limit of -25 dBm, and a guard band must be implemented to protect the automotive radar from IMT-2020. In addition Efforts will also be made to address interference mitigation technologies and to consider policy regulations, and further spectrum sharing studies will be required for various current vehicle radar developments other than those currently being developed by UEs as well as IMT-2020 BSs.
Along with the development of information and communication technology, autonomous driving technology is advancing, and automobile radar technology is also drawing attention. Automotive radars use 24 GHz and 77 GHz bands, which not only have higher available bandwidth than 24 GHz bands, but also require high-range resolution for vehicle radars, so vehicle radar frequencies around the world are moving from 24 GHz to 77 GHz. Likewise, IMT-2020 is being developed in IUT in 2020, and it will be combined with various scenarios and applications, and accordingly, interference studies and compatibility studies with vehicle radars with adjacent frequency bands are required. In this paper, for the purpose of using driver assistance devices for pedestrian safety during vehicle operation, interference effects were analyzed on whether frequency sharing with vehicle radar in the frequency 77 ~ 81 GHz band and IMT-2020 BS located in the adjacent band is possible. For frequency sharing studies, we list the parameters of each vehicle radar and IMT-2020 system, and define a simulation methodology for the interference analysis scenario. As a result of interference analysis, both SEAMCAT and MATLAB simulations must comply with the spurious emission limit of -25 dBm, and a guard band must be implemented to protect the automotive radar from IMT-2020. In addition Efforts will also be made to address interference mitigation technologies and to consider policy regulations, and further spectrum sharing studies will be required for various current vehicle radar developments other than those currently being developed by UEs as well as IMT-2020 BSs.
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