중국 대형 체육관 공공 체육 서비스 품질이 고객 만족에 미치는 영향에 관한 연구 Study on Influencing Mechanism of Satisfaction of Public Sports Service Quality in China's Large sports venues원문보기
대형 체육관은 국민의 건강 증진을 실현하는 중요한 장소이며 체육 강국 전략을 추진하는 중요한 근간이다. 최근 대형 체육관 개방 제도와 주민들의 건강의식이 발전함에 따라 대형 체육관의 이용률이 갈수록 높아지고 있으며 공공 체육 서비스에서 중요한 역할을 발휘하고 있다. 대형 체육관의 공공 체육 서비스 질에 대한 주민들의 만족도는 주민들의 체육단련 참여 정도에 영향을 주는 중요한 요소이며 대형 체육관의 공공 체육 서비스 질적 만족도를 향상시키는 것은 체육관 이용률과 주민들의 신체단련빈도를 높이는 중요한 요소이다. 이에 기초 연구에 있어 대형 체육관 공공 체육 서비스 품질 만족도 메커니즘의 진행에 영향을 연구했던 대형 체육관 공공 체육 서비스 품질 만족도에 영향을 미치는 모든 ...
대형 체육관은 국민의 건강 증진을 실현하는 중요한 장소이며 체육 강국 전략을 추진하는 중요한 근간이다. 최근 대형 체육관 개방 제도와 주민들의 건강의식이 발전함에 따라 대형 체육관의 이용률이 갈수록 높아지고 있으며 공공 체육 서비스에서 중요한 역할을 발휘하고 있다. 대형 체육관의 공공 체육 서비스 질에 대한 주민들의 만족도는 주민들의 체육단련 참여 정도에 영향을 주는 중요한 요소이며 대형 체육관의 공공 체육 서비스 질적 만족도를 향상시키는 것은 체육관 이용률과 주민들의 신체단련빈도를 높이는 중요한 요소이다. 이에 기초 연구에 있어 대형 체육관 공공 체육 서비스 품질 만족도 메커니즘의 진행에 영향을 연구했던 대형 체육관 공공 체육 서비스 품질 만족도에 영향을 미치는 모든 종속변수 찾아와 관계에 영향을 미치는 발굴과 검증을 총화한다. (사어, 잘 쓰이지 않음, 대체어 필요) 또한 대형 체육관 공공 체육 서비스 품질 만족도 영향 메커니즘 서비스에 대형 체육관에서 열린, 국민 건강 증진 전략과 체육 강국 전략의 실시에 힘을 넣을 것이다. 본 연구에서는 소비학, 심리학, 스포츠학의 관련 이론과 실천을 바탕으로 고객 참여, 고객 지각 서비스 품질, 고객 지각 가치, 만족도를 포함한 대형 체육관 공공 스포츠 서비스 품질 만족도 영향모형을 구축하였다. 문헌자료법 도입, 설문 조사 답사, 수리통계법 등의 연구 방법, 산동성 제남시에 대한 전인민적 보건 센터, 산동성 제남시 아오티 센터, 산둥 스포츠센터, 광저우 톈허 스포츠센터 체육관, 상하이 스타디움, 장춘시 오륜 총 6곳, 모두 1079 효과적인 데이터를 분석한다. 연구결과: 1) 지각된 서비스품질은 고객이 지각한 가치에 긍정적인 영향을 줄 수 있다. 보다 심층적인 분석을 통해 유형성, 신뢰성, 반응성, 보증성, 이동성 등이 각각 지각된 가치에 영향을 미친다는 것을 발견했다. 2) 고객이 지각한 가치는 만족도에 긍정적인 영향을 미칠 수 있다. 3) 대형 체육관에서 지각가치는 지각품질과 만족도 사이에서 매개역할을 한다. 4) 고객 참여는 조절변수로서 서비스품질과 만족도 사이의 관계 및 지각한 가치와 만족도 사이의 관계를 조절할 수 있다. 마지막으로, 연구 결과에 대한 제안 연구를 제공한다.
대형 체육관은 국민의 건강 증진을 실현하는 중요한 장소이며 체육 강국 전략을 추진하는 중요한 근간이다. 최근 대형 체육관 개방 제도와 주민들의 건강의식이 발전함에 따라 대형 체육관의 이용률이 갈수록 높아지고 있으며 공공 체육 서비스에서 중요한 역할을 발휘하고 있다. 대형 체육관의 공공 체육 서비스 질에 대한 주민들의 만족도는 주민들의 체육단련 참여 정도에 영향을 주는 중요한 요소이며 대형 체육관의 공공 체육 서비스 질적 만족도를 향상시키는 것은 체육관 이용률과 주민들의 신체단련빈도를 높이는 중요한 요소이다. 이에 기초 연구에 있어 대형 체육관 공공 체육 서비스 품질 만족도 메커니즘의 진행에 영향을 연구했던 대형 체육관 공공 체육 서비스 품질 만족도에 영향을 미치는 모든 종속변수 찾아와 관계에 영향을 미치는 발굴과 검증을 총화한다. (사어, 잘 쓰이지 않음, 대체어 필요) 또한 대형 체육관 공공 체육 서비스 품질 만족도 영향 메커니즘 서비스에 대형 체육관에서 열린, 국민 건강 증진 전략과 체육 강국 전략의 실시에 힘을 넣을 것이다. 본 연구에서는 소비학, 심리학, 스포츠학의 관련 이론과 실천을 바탕으로 고객 참여, 고객 지각 서비스 품질, 고객 지각 가치, 만족도를 포함한 대형 체육관 공공 스포츠 서비스 품질 만족도 영향모형을 구축하였다. 문헌자료법 도입, 설문 조사 답사, 수리통계법 등의 연구 방법, 산동성 제남시에 대한 전인민적 보건 센터, 산동성 제남시 아오티 센터, 산둥 스포츠센터, 광저우 톈허 스포츠센터 체육관, 상하이 스타디움, 장춘시 오륜 총 6곳, 모두 1079 효과적인 데이터를 분석한다. 연구결과: 1) 지각된 서비스품질은 고객이 지각한 가치에 긍정적인 영향을 줄 수 있다. 보다 심층적인 분석을 통해 유형성, 신뢰성, 반응성, 보증성, 이동성 등이 각각 지각된 가치에 영향을 미친다는 것을 발견했다. 2) 고객이 지각한 가치는 만족도에 긍정적인 영향을 미칠 수 있다. 3) 대형 체육관에서 지각가치는 지각품질과 만족도 사이에서 매개역할을 한다. 4) 고객 참여는 조절변수로서 서비스품질과 만족도 사이의 관계 및 지각한 가치와 만족도 사이의 관계를 조절할 수 있다. 마지막으로, 연구 결과에 대한 제안 연구를 제공한다.
Large stadiums and gymnasiums are important places to realize national fitness and important positions to promote the strategy of sports power. In recent years, with the maturity of the opening system of large stadiums and the development of residents' health awareness, the utilization rate of large...
Large stadiums and gymnasiums are important places to realize national fitness and important positions to promote the strategy of sports power. In recent years, with the maturity of the opening system of large stadiums and the development of residents' health awareness, the utilization rate of large stadiums and gymnasiums is getting higher and higher, which plays an important role in public sports services. Residents' satisfaction with the quality of public sports service in large stadiums has become an important factor affecting the degree of residents' participation in physical exercise. Improving the satisfaction with the quality of public sports service in large stadiums is an important factor to improve the utilization rate of stadiums and the frequency of residents' fitness. Based on this, the research of large sports venues to study the effect mechanism of public sports service quality satisfaction and expectation based on stadium public sports service quality satisfaction and relationship between the dependent variable to search before excavation, summarizes the stadium public sports service quality satisfaction mechanism, the influence of the open service in large sports venues, We will help implement the national fitness strategy and the strategy of strengthening China in sports. Based on the related theories and observation practice of consumer science, psychology and sports science, this study constructed the influence model of customer participation, customer perceived service quality, customer perceived value and satisfaction of public sports service quality in large stadiums. USES the literature material law, questionnaire survey, mathematical statistics, the methods of on-the-spot investigation method, Jinan in Shandong province, the national fitness center, Shandong Jinan Olympic sports center, sports center in Shandong province, Changchun, Guangzhou Tianhe sports center, Shanghai stadium, the rings stadium 6 different venues, a total of 1079 valid data for analysis. The results show that: 1) perceived service quality can positively influence customer perceived value. In further analysis, it is found that tangibility, reliability, responsiveness, assurance and empathy can affect perceived value respectively. 2) Customer perceived value can positively influence satisfaction. 3) In large stadiums, perceived value plays a mediating role between perceived quality and satisfaction. 4) As a moderating variable, customer participation can regulate the relationship between service quality and satisfaction, as well as the relationship between perceived value and satisfaction. Finally, some suggestions are put forward based on the research results.
Large stadiums and gymnasiums are important places to realize national fitness and important positions to promote the strategy of sports power. In recent years, with the maturity of the opening system of large stadiums and the development of residents' health awareness, the utilization rate of large stadiums and gymnasiums is getting higher and higher, which plays an important role in public sports services. Residents' satisfaction with the quality of public sports service in large stadiums has become an important factor affecting the degree of residents' participation in physical exercise. Improving the satisfaction with the quality of public sports service in large stadiums is an important factor to improve the utilization rate of stadiums and the frequency of residents' fitness. Based on this, the research of large sports venues to study the effect mechanism of public sports service quality satisfaction and expectation based on stadium public sports service quality satisfaction and relationship between the dependent variable to search before excavation, summarizes the stadium public sports service quality satisfaction mechanism, the influence of the open service in large sports venues, We will help implement the national fitness strategy and the strategy of strengthening China in sports. Based on the related theories and observation practice of consumer science, psychology and sports science, this study constructed the influence model of customer participation, customer perceived service quality, customer perceived value and satisfaction of public sports service quality in large stadiums. USES the literature material law, questionnaire survey, mathematical statistics, the methods of on-the-spot investigation method, Jinan in Shandong province, the national fitness center, Shandong Jinan Olympic sports center, sports center in Shandong province, Changchun, Guangzhou Tianhe sports center, Shanghai stadium, the rings stadium 6 different venues, a total of 1079 valid data for analysis. The results show that: 1) perceived service quality can positively influence customer perceived value. In further analysis, it is found that tangibility, reliability, responsiveness, assurance and empathy can affect perceived value respectively. 2) Customer perceived value can positively influence satisfaction. 3) In large stadiums, perceived value plays a mediating role between perceived quality and satisfaction. 4) As a moderating variable, customer participation can regulate the relationship between service quality and satisfaction, as well as the relationship between perceived value and satisfaction. Finally, some suggestions are put forward based on the research results.
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