다양한 환경에서 사용하는 3D 데이터에 관심이 높아짐에 따라 3D 데이터 중 포인트 클라우드 데이터를 효율적으로 관리하고 압축하는 방법이 요구되고 있 다. 최근에는 3D 데이터의 생성, 처리 기술과 관련된 연구 성과가 나타나고 있 으나, 다이내믹 포인트 클라우드 데이터를 처리하기 위한 적합한 알고리즘에 관한 연구는 부족한 실정이다. 본 논문에서는 ...
다양한 환경에서 사용하는 3D 데이터에 관심이 높아짐에 따라 3D 데이터 중 포인트 클라우드 데이터를 효율적으로 관리하고 압축하는 방법이 요구되고 있 다. 최근에는 3D 데이터의 생성, 처리 기술과 관련된 연구 성과가 나타나고 있 으나, 다이내믹 포인트 클라우드 데이터를 처리하기 위한 적합한 알고리즘에 관한 연구는 부족한 실정이다. 본 논문에서는 복셀 기반으로 다이내믹 포인트 클라우드 압축 방법을 제안하였다. 해당 압축 방법은 다이내믹 포인트 클라우 드 데이터의 인접한 두 프레임 사이의 중복 정점 재사용한다. 이 방법은 구성 정점의 해싱 과정을 통해 비교했으며, 이때 데이터 획득 장치나 알고리즘 상에 서 발생하는 미세한 오차를 복셀 재구성 과정을 통해 제거하는 압축 방식으로 보완하였다. 본 논문에서 진행한 실험은 8iVSLF 데이터 세트를 사용하여 중복 처리 알고리즘 기반 성능 평가 요소와 압축 결과를 측정하였다. 실험결과 최소 6.63%, 최대 16.85%를 압축하였다. 제안된 방법은 동적인 복셀 크기를 사용할 수 있으며, 실시간 시스템과 같이 일정한 서비스를 유지해야 하는 환경에서는 안정적인 서비스를 제공할 수 있다.
다양한 환경에서 사용하는 3D 데이터에 관심이 높아짐에 따라 3D 데이터 중 포인트 클라우드 데이터를 효율적으로 관리하고 압축하는 방법이 요구되고 있 다. 최근에는 3D 데이터의 생성, 처리 기술과 관련된 연구 성과가 나타나고 있 으나, 다이내믹 포인트 클라우드 데이터를 처리하기 위한 적합한 알고리즘에 관한 연구는 부족한 실정이다. 본 논문에서는 복셀 기반으로 다이내믹 포인트 클라우드 압축 방법을 제안하였다. 해당 압축 방법은 다이내믹 포인트 클라우 드 데이터의 인접한 두 프레임 사이의 중복 정점 재사용한다. 이 방법은 구성 정점의 해싱 과정을 통해 비교했으며, 이때 데이터 획득 장치나 알고리즘 상에 서 발생하는 미세한 오차를 복셀 재구성 과정을 통해 제거하는 압축 방식으로 보완하였다. 본 논문에서 진행한 실험은 8iVSLF 데이터 세트를 사용하여 중복 처리 알고리즘 기반 성능 평가 요소와 압축 결과를 측정하였다. 실험결과 최소 6.63%, 최대 16.85%를 압축하였다. 제안된 방법은 동적인 복셀 크기를 사용할 수 있으며, 실시간 시스템과 같이 일정한 서비스를 유지해야 하는 환경에서는 안정적인 서비스를 제공할 수 있다.
Due to the growing interest in 3D data used in various environments, there is a demand for a method for efficiently managing and compressing point cloud data among 3D data. Recently, research results on 3D data creation and processing technology have appeared, but there is a lack of ...
Due to the growing interest in 3D data used in various environments, there is a demand for a method for efficiently managing and compressing point cloud data among 3D data. Recently, research results on 3D data creation and processing technology have appeared, but there is a lack of research on appropriate algorithms for processing dynamic point cloud data heretofore. In this paper, we proposed a voxel-based dynamic point cloud compression method. In the provided compression system, we proposed a method for reusing overlapping vertices between two adjacent frames of dynamic point cloud data. This method is compared via the hashing process of vertice, it is complemented by a compression method that removes minute errors generated by the data acquisition device and algorithm at this time via the voxel reconstruction process. In the experiments conducted in this paper, 8iVSLF datasets were used to measure duplication algorithm-based performance metrics and compression results. As a result of the experiment, minimum 6.63% and maximum 16.85% were obtained. Dynamic voxel size are changeable in this proposed method. In this reason, it is possible to provide stable services in environment where 3D model to be processed need to maintain a constant service, such as a real-time system.
Due to the growing interest in 3D data used in various environments, there is a demand for a method for efficiently managing and compressing point cloud data among 3D data. Recently, research results on 3D data creation and processing technology have appeared, but there is a lack of research on appropriate algorithms for processing dynamic point cloud data heretofore. In this paper, we proposed a voxel-based dynamic point cloud compression method. In the provided compression system, we proposed a method for reusing overlapping vertices between two adjacent frames of dynamic point cloud data. This method is compared via the hashing process of vertice, it is complemented by a compression method that removes minute errors generated by the data acquisition device and algorithm at this time via the voxel reconstruction process. In the experiments conducted in this paper, 8iVSLF datasets were used to measure duplication algorithm-based performance metrics and compression results. As a result of the experiment, minimum 6.63% and maximum 16.85% were obtained. Dynamic voxel size are changeable in this proposed method. In this reason, it is possible to provide stable services in environment where 3D model to be processed need to maintain a constant service, such as a real-time system.
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