오늘날 컴퓨터와 인터넷 통신으로 인하여 인간의 활동영역이 현실 세계를 넘어 가상공간으로 확대되어 상품 및 서비스를 사고 파는 등의 거래 활동이 활발하게 전개되고 있다. 이러한 거래 활동을 일반적으로 전자상거래(EC: Electronic Commerce)라고 한다. 전자상거래는 국내 뿐 아니라 국가 간 거래로 확대되어 무역 규모를 확대시키고 있다. 중국의 전자상거래시장은 세계에서 가장 큰 규모로써 수출입 비중을 확대 시키고 있다. 중국의 국경 간 전자상거래시장이 급속하게 발전한 기간이 오래되지 않았지만, 이와 관련된 연구는 적지 않다. 그러나 시장 환경을 형성하는 종합적인 메커니즘에 대한 연구는 다루어지지 않았다. 따라서 중국의 거래 규모가 세계 1위로 유지되는 시장 환경에 대해 알아볼 필요가 있다. 그렇다면 국경 간 전자상거래시장 발전에 전제가 되어야 하는 ...
오늘날 컴퓨터와 인터넷 통신으로 인하여 인간의 활동영역이 현실 세계를 넘어 가상공간으로 확대되어 상품 및 서비스를 사고 파는 등의 거래 활동이 활발하게 전개되고 있다. 이러한 거래 활동을 일반적으로 전자상거래(EC: Electronic Commerce)라고 한다. 전자상거래는 국내 뿐 아니라 국가 간 거래로 확대되어 무역 규모를 확대시키고 있다. 중국의 전자상거래시장은 세계에서 가장 큰 규모로써 수출입 비중을 확대 시키고 있다. 중국의 국경 간 전자상거래시장이 급속하게 발전한 기간이 오래되지 않았지만, 이와 관련된 연구는 적지 않다. 그러나 시장 환경을 형성하는 종합적인 메커니즘에 대한 연구는 다루어지지 않았다. 따라서 중국의 거래 규모가 세계 1위로 유지되는 시장 환경에 대해 알아볼 필요가 있다. 그렇다면 국경 간 전자상거래시장 발전에 전제가 되어야 하는 정보통신기술 및 인터넷 인프라 환경은 어떠한지, 이를 뒷받침하기 위한 법률제도는 어떠한지, 전자상거래 이용과 서비스 품질은 어떠한지, 비즈니스 조직 및 운영전략과 교육 시스템은 어떠한지, 산업 및 물류 시스템 상황은 어떠한지 등에 대해 탐색해 보는 것은 의미가 있다고 생각된다. 이러한 맥락에서의 연구는 가상공간의 시장 형성에 대한 인과 관계의 타당성 증명이나 제한된 맥락에서 연구자의 가설설정에 대한 수치적 검증보다는 질적인 측면에서 접근하는 방법이 의미가 있을 것이다. 따라서 본 논문의 초점을 시장 환경을 형성하는 인프라 구축과정의 쟁점과 요인을 분석하여 시사점을 얻고 지속적이고 건전한 시장 환경 형성을 위한 방안을 모색하는데 두었다. 이를 위한 연구 방법은 기존연구의 체계적인 탐색과 분석으로 상위범주를 구분하고, 핵심요인을 분별할 수 있는 연구문제를 설정하고, 연구문제에 답하기 위한 질문예시를 설정하였다. 분석과정은 범주별 분석대상을 7편씩 선정하였고, 운영자 및 관리자, 전문가와의 인터뷰를 통한 자료수집에 대하여 종합분석을 수행하였다. 분석결과 시장 환경을 형성하는 범주별 인프라 구축의 개념 및 쟁점, 특징과 함의, 향후 발전 방향에 대해 다음과 같이 도출되었다. 국경 간 전자상거래 이용 및 서비스 품질과 관련하여 웹사이트의 편리성 및 지각된 만족도, 상호 신뢰 문제, 플랫폼 품질 수준문제, 소비태도 및 이익인지, 분쟁해결 및 사후 서비스 품질 문제 등의 요소가 도출되었고 / 법률제도 및 사회문화적 환경과 관련하여 주로 법률 집행의 예측가능성 및 효율성 문제, 법률해석의 모호성, 개인정보 보호 문제, 정부개입의 최소화, 입법의 사회적 관계 적용, 정책의 불충분, 불공정 경쟁행위에 대한 규제, 전통무역과의 매커니즘 문제, 지적재산권 침해, 데이터 이동 규제 등의 요소가 도출되었으며 / 정보통신기술 및 인터넷 인프라와 관련하여서는 주로 정보통신기술 응용 수준, 데이터 활용이 국제무역의 중요한 자산, 인터넷 사용능력의 지역 및 문화적 관련 문제, 응용 프로그램 수준, 인터넷의 신뢰 및 안전성 문제, 정보화 처리속도 및 요금문제, 해외 현지화 능력 문제, 정보통신기술의 부작용 등의 요소가 도출 되었으며 / 운영전략과 비즈니스 조직과 관련하여서는 전자상거래와 기업성장 전략 관계, 기업운영의 효율성과 공급망의 중요성, 무역창업교육의 효과와 고용 및 창업 기회, 인재양성을 위한 산학관 및 성공기업과 협동체제 프로그램, 형식적이고 선언적 교육방식 문제 등의 요소가 도출되었으며 / 산업 및 물류 인프라와 관련하여서는 급속한 시장발전과 물류 시스템 수준 문제, 배송시간, 복잡한 채널, 통관의 어려움, 적시성, 운송비용, 규범적이지 못한 서비스 수준 등의 병목현상 문제, 국제물류와 통합 문제, 국가 간 물류 정보 투명성 문제, 교통인프라 구축 문제 등의 요소가 도출되었다. 연구결과에 의한 본 논문의 독창성은 국경 간을 대상으로 하여 범주를 구체화하고 종합하여 해석의 지평을 넓혔다는 점에서 비롯된다. 국경 간 전자 상거래시장을 형성하는 인프라 구축에 대한 종합적인 연구가 충분하지 않다는 점에서 본 논문의 독창성이 주로 연구 결과의 쟁점 요소에 반영되어 구체적인 내용으로 나타났다. 연구 결과는 국경 간 전자상거래 운영자 및 전문가와의 인터뷰 질문을 통해 도출된 주요 개념 및 쟁점이 운영자 및 정책에 대한 향후의 방향을 모색하는데 참고할 수 있다는 점에서 의미가 있다. 이러한 의미를 참고한 제안은 시스템판매자 및 이용자, 개인, 기업, 정부 등 각각 달리하는 입장이 필요할 것으로 간주하였다는 점에서 실용적 가치가 있다. 시스템 판매자의 입장은 시스템, 판매자, 구매자를 고려한 서비스 품질을 향상 시킬 필요가 있다. 보다 광범위한 지역에서 전자상거래 판매자 유치를 위한 개성화된 서비스 방식개발, 선의의 경쟁이 가능한 시스템 및 인프라 구축이 필요하다. 새로운 비즈니스 형태의 온 오프라인을 결합한 운영모델과 관련하여 O2O모델을 뒷받침할 수 있는 시스템의 경쟁력을 갖추어야 할 것이다. 정부의 제도개선도 온 오프라인 비즈니스 활동 촉진을 추동하면서 시장질서의 규범화를 도모하는 방향에서 제정되어야 할 것이다. 이러한 변화 과정에서 발생하는 소비자의 다양한 수요에 부응하는 비즈니스 기회를 발굴할 수 있는 제도적 뒷받침도 요구된다. 개인 이용자의 모바일을 통한 거래 규모가 증가하여 그 중요성이 부각되고 있다. 따라서 정보소통의 품질, 서비스의 만족도, 비용문제, 모바일을 통한 전자상거래에 대한 인식이 중요한 요소로 고려될 수 있다. 모바일 뱅킹의 편리함 및 모바일 맞춤형 응용 프로그램 제공 등은 이용 만족도에도 영향을 미쳐 재 구매로 이어질 수 있을 것이다. 기업이용자가 인지할 수 있는 위험에 대해 기업 자체 시스템의 정보 품질의 향상은 이용자의 위험을 줄일 수 있고, 시스템에 대한 신뢰는 구매 행동을 증가시킬 수 있을 것이다. 이는 시스템에 대한 신뢰가 판매자에 대한 신뢰보다 더 중요하게 여겨질 수 있기 때문이다. 또한 소비자들의 요구변화는 지속적이고 다양한 추세이므로 소비자 층과 상호소통을 중시해야 할 것이다. 각종 인프라 설계도 운영자 및 생산자 위주 보다 소비자의 편익을 고려하여 도입되어야 할 것이다. 정부의 제도적 노력과 함께 운영자의 서비스 이용의 최적화를 위한 노력, 개인 이용자의 자정적인 노력 등이 병행된다면 건전하고 질서 있는 국경 간 전자상거래시장 발전을 지속적으로 촉진할 수 있을 것으로 사료된다.
오늘날 컴퓨터와 인터넷 통신으로 인하여 인간의 활동영역이 현실 세계를 넘어 가상공간으로 확대되어 상품 및 서비스를 사고 파는 등의 거래 활동이 활발하게 전개되고 있다. 이러한 거래 활동을 일반적으로 전자상거래(EC: Electronic Commerce)라고 한다. 전자상거래는 국내 뿐 아니라 국가 간 거래로 확대되어 무역 규모를 확대시키고 있다. 중국의 전자상거래시장은 세계에서 가장 큰 규모로써 수출입 비중을 확대 시키고 있다. 중국의 국경 간 전자상거래시장이 급속하게 발전한 기간이 오래되지 않았지만, 이와 관련된 연구는 적지 않다. 그러나 시장 환경을 형성하는 종합적인 메커니즘에 대한 연구는 다루어지지 않았다. 따라서 중국의 거래 규모가 세계 1위로 유지되는 시장 환경에 대해 알아볼 필요가 있다. 그렇다면 국경 간 전자상거래시장 발전에 전제가 되어야 하는 정보통신기술 및 인터넷 인프라 환경은 어떠한지, 이를 뒷받침하기 위한 법률제도는 어떠한지, 전자상거래 이용과 서비스 품질은 어떠한지, 비즈니스 조직 및 운영전략과 교육 시스템은 어떠한지, 산업 및 물류 시스템 상황은 어떠한지 등에 대해 탐색해 보는 것은 의미가 있다고 생각된다. 이러한 맥락에서의 연구는 가상공간의 시장 형성에 대한 인과 관계의 타당성 증명이나 제한된 맥락에서 연구자의 가설설정에 대한 수치적 검증보다는 질적인 측면에서 접근하는 방법이 의미가 있을 것이다. 따라서 본 논문의 초점을 시장 환경을 형성하는 인프라 구축과정의 쟁점과 요인을 분석하여 시사점을 얻고 지속적이고 건전한 시장 환경 형성을 위한 방안을 모색하는데 두었다. 이를 위한 연구 방법은 기존연구의 체계적인 탐색과 분석으로 상위범주를 구분하고, 핵심요인을 분별할 수 있는 연구문제를 설정하고, 연구문제에 답하기 위한 질문예시를 설정하였다. 분석과정은 범주별 분석대상을 7편씩 선정하였고, 운영자 및 관리자, 전문가와의 인터뷰를 통한 자료수집에 대하여 종합분석을 수행하였다. 분석결과 시장 환경을 형성하는 범주별 인프라 구축의 개념 및 쟁점, 특징과 함의, 향후 발전 방향에 대해 다음과 같이 도출되었다. 국경 간 전자상거래 이용 및 서비스 품질과 관련하여 웹사이트의 편리성 및 지각된 만족도, 상호 신뢰 문제, 플랫폼 품질 수준문제, 소비태도 및 이익인지, 분쟁해결 및 사후 서비스 품질 문제 등의 요소가 도출되었고 / 법률제도 및 사회문화적 환경과 관련하여 주로 법률 집행의 예측가능성 및 효율성 문제, 법률해석의 모호성, 개인정보 보호 문제, 정부개입의 최소화, 입법의 사회적 관계 적용, 정책의 불충분, 불공정 경쟁행위에 대한 규제, 전통무역과의 매커니즘 문제, 지적재산권 침해, 데이터 이동 규제 등의 요소가 도출되었으며 / 정보통신기술 및 인터넷 인프라와 관련하여서는 주로 정보통신기술 응용 수준, 데이터 활용이 국제무역의 중요한 자산, 인터넷 사용능력의 지역 및 문화적 관련 문제, 응용 프로그램 수준, 인터넷의 신뢰 및 안전성 문제, 정보화 처리속도 및 요금문제, 해외 현지화 능력 문제, 정보통신기술의 부작용 등의 요소가 도출 되었으며 / 운영전략과 비즈니스 조직과 관련하여서는 전자상거래와 기업성장 전략 관계, 기업운영의 효율성과 공급망의 중요성, 무역창업교육의 효과와 고용 및 창업 기회, 인재양성을 위한 산학관 및 성공기업과 협동체제 프로그램, 형식적이고 선언적 교육방식 문제 등의 요소가 도출되었으며 / 산업 및 물류 인프라와 관련하여서는 급속한 시장발전과 물류 시스템 수준 문제, 배송시간, 복잡한 채널, 통관의 어려움, 적시성, 운송비용, 규범적이지 못한 서비스 수준 등의 병목현상 문제, 국제물류와 통합 문제, 국가 간 물류 정보 투명성 문제, 교통인프라 구축 문제 등의 요소가 도출되었다. 연구결과에 의한 본 논문의 독창성은 국경 간을 대상으로 하여 범주를 구체화하고 종합하여 해석의 지평을 넓혔다는 점에서 비롯된다. 국경 간 전자 상거래시장을 형성하는 인프라 구축에 대한 종합적인 연구가 충분하지 않다는 점에서 본 논문의 독창성이 주로 연구 결과의 쟁점 요소에 반영되어 구체적인 내용으로 나타났다. 연구 결과는 국경 간 전자상거래 운영자 및 전문가와의 인터뷰 질문을 통해 도출된 주요 개념 및 쟁점이 운영자 및 정책에 대한 향후의 방향을 모색하는데 참고할 수 있다는 점에서 의미가 있다. 이러한 의미를 참고한 제안은 시스템판매자 및 이용자, 개인, 기업, 정부 등 각각 달리하는 입장이 필요할 것으로 간주하였다는 점에서 실용적 가치가 있다. 시스템 판매자의 입장은 시스템, 판매자, 구매자를 고려한 서비스 품질을 향상 시킬 필요가 있다. 보다 광범위한 지역에서 전자상거래 판매자 유치를 위한 개성화된 서비스 방식개발, 선의의 경쟁이 가능한 시스템 및 인프라 구축이 필요하다. 새로운 비즈니스 형태의 온 오프라인을 결합한 운영모델과 관련하여 O2O모델을 뒷받침할 수 있는 시스템의 경쟁력을 갖추어야 할 것이다. 정부의 제도개선도 온 오프라인 비즈니스 활동 촉진을 추동하면서 시장질서의 규범화를 도모하는 방향에서 제정되어야 할 것이다. 이러한 변화 과정에서 발생하는 소비자의 다양한 수요에 부응하는 비즈니스 기회를 발굴할 수 있는 제도적 뒷받침도 요구된다. 개인 이용자의 모바일을 통한 거래 규모가 증가하여 그 중요성이 부각되고 있다. 따라서 정보소통의 품질, 서비스의 만족도, 비용문제, 모바일을 통한 전자상거래에 대한 인식이 중요한 요소로 고려될 수 있다. 모바일 뱅킹의 편리함 및 모바일 맞춤형 응용 프로그램 제공 등은 이용 만족도에도 영향을 미쳐 재 구매로 이어질 수 있을 것이다. 기업이용자가 인지할 수 있는 위험에 대해 기업 자체 시스템의 정보 품질의 향상은 이용자의 위험을 줄일 수 있고, 시스템에 대한 신뢰는 구매 행동을 증가시킬 수 있을 것이다. 이는 시스템에 대한 신뢰가 판매자에 대한 신뢰보다 더 중요하게 여겨질 수 있기 때문이다. 또한 소비자들의 요구변화는 지속적이고 다양한 추세이므로 소비자 층과 상호소통을 중시해야 할 것이다. 각종 인프라 설계도 운영자 및 생산자 위주 보다 소비자의 편익을 고려하여 도입되어야 할 것이다. 정부의 제도적 노력과 함께 운영자의 서비스 이용의 최적화를 위한 노력, 개인 이용자의 자정적인 노력 등이 병행된다면 건전하고 질서 있는 국경 간 전자상거래시장 발전을 지속적으로 촉진할 수 있을 것으로 사료된다.
With the development of computers and Internet communications, the realm of human activity has extended into the virtual space beyond the real world, and the trading activities such as buying and selling of products and services are developing actively, which are usually referred to as electronic co...
With the development of computers and Internet communications, the realm of human activity has extended into the virtual space beyond the real world, and the trading activities such as buying and selling of products and services are developing actively, which are usually referred to as electronic commerce (EC). E-commerce is expanding not only at home and abroad, but also enlarging the scale of trade. China's e-commerce market has become the largest in the world and the proportion of imports and exports is increasing as well. Although it is not a long period of time for China to rapidly develop its cross-border e-commerce, there are a lot of relevant studies. However, among these studies, there is little research concerning the formation of the comprehensive mechanism of the market environment. Therefore, it is necessary to dig the reasons about the market environment which make China's trading volume remain the first in the world. And additionally, it is necessary to figure out the necessary information and communication technology and Internet infrastructure to develop cross-border e-commerce market, including the legal systems, the usage and quality of services of e-commerce, business organization and operating strategies and educational systems, as well as industrial and logistics systems that support the development of cross-border e-commerce. In this context, it is more meaningful to use qualitative methods, dealing with the relevant hypotheses from a qualitative perspective rather than numerical verification. Therefore, the focus of this paper is to analyze the problems and factors of the formation of the market environment in the process of infrastructure construction, to obtain enlightenment and seek ways to form a sustainable and healthy market environment. Hence, the research method of this paper is systematic exploration and analysis of existing studies to classify the upper categories, set research questions which can identify the key factors, and then set examples to answer the research questions. In the analysis process, we selected seven analysis objects according to the categories and conducted a comprehensive analysis of data collection through interviews with operators, managers, and experts. Through the analysis, we obtained the following conclusions about concepts, problems, characteristics, inspirations, and future development directions of all kinds of infrastructure construction that constitute the market environment. In terms of cross-border e-commerce usage and service quality, deduced factors included website convenience and perceived satisfaction, mutual trust, platform quality level, consumer attitude and profit perception, dispute resolution, and post-service quality. In the aspect of legal system and social-cultural environment, it contained the problem of efficiency and predictability of law enforcement, fuzziness of law explanation, security of personal information, minimization of government intervention, application of social relations in the legislation, and the deficiencies of policies and laws and regulations in terms of unfair competition. deriving the problem of the traditional trade mechanism, the infringement of intellectual property and data movement rules and regulations. In terms of information communication technology and Internet infrastructure, we deduced factors such as application-level of information and communications technologies, data using, which are important assets for the international trade, including Internet using ability, the application level, trust and security issues, Internet information processing speed geographical and cultural issues, cost problems, overseas localization ability, information and communication technologies side effects and so on. As for the operation strategy and business organization, we know that the relationship between E-commerce and enterprises growth strategy, the efficiency of enterprises operation and the importance of supply chain, the effect of trade entrepreneurship education and employment entrepreneurship opportunities, industry-university research institute, government-successful enterprises and cooperative system programs of talent development programs and deriving issues such as formal and declarative approaches to education. In terms of industry and the logistics infrastructure, we derived the bottleneck problem such as the problem of the market and the rapid development of logistics system, delivery time and complicated channel, customs difficulties, aging, transportation cost and non-standard service as well as international logistics and integration problems, logistics information between transparency and transport infrastructure problems and other factors The innovation of this thesis is specifying and synthesizing analysis of the categories targeting cross-borders, which broadened the horizon of interpretation. Under the condition of lacking comprehensive study of the cross-border e-commerce market construction infrastructure, the originality of this paper is mainly reflected in the factors derived from the research results, and the significance of the research results is that the key concepts and issues obtained from the interviews with cross-border e-commerce operators and experts which can be used as references for operators and governments to look for future directions. It has practical value for different fields such as retailers, users, individuals, companies, and governments. Sellers need to improve the quality of service from a systematical seller and buyer perspective. It is necessary to develop a personalized service method to attract e-commerce sellers in a wider range and to build a system and infrastructure that we can compete honestly and fairly. For the operation mode of new business forms combining online and offline, the system supporting the O2O mode should be more competitive. Government’s institutional construction should also be formulated in the direction of regulating market order and promoting online and offline business activities at the same time. In the process of changing, institutional support is also needed so that we can find opportunities to meet the diverse needs of consumers, As the number of transactions conducted by individual's mobile devices increasing, so does its importance. Therefore, quality of information communication, service satisfaction, costs, and awareness of mobile e-commerce can all be considered as important factors. The convenience of mobile banks and the application of mobile phone customization will also affect user satisfaction and trigger repeat purchase. For the risks perceived by enterprise users, the improvement of the information quality of the enterprise's system can reduce the risks of users, and the trust in the system can increase the purchasing behavior. It is because that trust in the system is more important than trust in the sellers. In addition, as the changing needs of consumers are a constant and diversified trend, we need to emphasize communication with the consumer groups. All kinds of infrastructure should consider the convenience of consumers rather than focus on operators and producers. If the government's efforts to improve the system, operators' efforts to optimize the use of services, and individual users' efforts to reflect on themselves can go hand in hand, we can believe that the healthy and orderly development of the cross-border e-commerce market will be promoted continuously.
With the development of computers and Internet communications, the realm of human activity has extended into the virtual space beyond the real world, and the trading activities such as buying and selling of products and services are developing actively, which are usually referred to as electronic commerce (EC). E-commerce is expanding not only at home and abroad, but also enlarging the scale of trade. China's e-commerce market has become the largest in the world and the proportion of imports and exports is increasing as well. Although it is not a long period of time for China to rapidly develop its cross-border e-commerce, there are a lot of relevant studies. However, among these studies, there is little research concerning the formation of the comprehensive mechanism of the market environment. Therefore, it is necessary to dig the reasons about the market environment which make China's trading volume remain the first in the world. And additionally, it is necessary to figure out the necessary information and communication technology and Internet infrastructure to develop cross-border e-commerce market, including the legal systems, the usage and quality of services of e-commerce, business organization and operating strategies and educational systems, as well as industrial and logistics systems that support the development of cross-border e-commerce. In this context, it is more meaningful to use qualitative methods, dealing with the relevant hypotheses from a qualitative perspective rather than numerical verification. Therefore, the focus of this paper is to analyze the problems and factors of the formation of the market environment in the process of infrastructure construction, to obtain enlightenment and seek ways to form a sustainable and healthy market environment. Hence, the research method of this paper is systematic exploration and analysis of existing studies to classify the upper categories, set research questions which can identify the key factors, and then set examples to answer the research questions. In the analysis process, we selected seven analysis objects according to the categories and conducted a comprehensive analysis of data collection through interviews with operators, managers, and experts. Through the analysis, we obtained the following conclusions about concepts, problems, characteristics, inspirations, and future development directions of all kinds of infrastructure construction that constitute the market environment. In terms of cross-border e-commerce usage and service quality, deduced factors included website convenience and perceived satisfaction, mutual trust, platform quality level, consumer attitude and profit perception, dispute resolution, and post-service quality. In the aspect of legal system and social-cultural environment, it contained the problem of efficiency and predictability of law enforcement, fuzziness of law explanation, security of personal information, minimization of government intervention, application of social relations in the legislation, and the deficiencies of policies and laws and regulations in terms of unfair competition. deriving the problem of the traditional trade mechanism, the infringement of intellectual property and data movement rules and regulations. In terms of information communication technology and Internet infrastructure, we deduced factors such as application-level of information and communications technologies, data using, which are important assets for the international trade, including Internet using ability, the application level, trust and security issues, Internet information processing speed geographical and cultural issues, cost problems, overseas localization ability, information and communication technologies side effects and so on. As for the operation strategy and business organization, we know that the relationship between E-commerce and enterprises growth strategy, the efficiency of enterprises operation and the importance of supply chain, the effect of trade entrepreneurship education and employment entrepreneurship opportunities, industry-university research institute, government-successful enterprises and cooperative system programs of talent development programs and deriving issues such as formal and declarative approaches to education. In terms of industry and the logistics infrastructure, we derived the bottleneck problem such as the problem of the market and the rapid development of logistics system, delivery time and complicated channel, customs difficulties, aging, transportation cost and non-standard service as well as international logistics and integration problems, logistics information between transparency and transport infrastructure problems and other factors The innovation of this thesis is specifying and synthesizing analysis of the categories targeting cross-borders, which broadened the horizon of interpretation. Under the condition of lacking comprehensive study of the cross-border e-commerce market construction infrastructure, the originality of this paper is mainly reflected in the factors derived from the research results, and the significance of the research results is that the key concepts and issues obtained from the interviews with cross-border e-commerce operators and experts which can be used as references for operators and governments to look for future directions. It has practical value for different fields such as retailers, users, individuals, companies, and governments. Sellers need to improve the quality of service from a systematical seller and buyer perspective. It is necessary to develop a personalized service method to attract e-commerce sellers in a wider range and to build a system and infrastructure that we can compete honestly and fairly. For the operation mode of new business forms combining online and offline, the system supporting the O2O mode should be more competitive. Government’s institutional construction should also be formulated in the direction of regulating market order and promoting online and offline business activities at the same time. In the process of changing, institutional support is also needed so that we can find opportunities to meet the diverse needs of consumers, As the number of transactions conducted by individual's mobile devices increasing, so does its importance. Therefore, quality of information communication, service satisfaction, costs, and awareness of mobile e-commerce can all be considered as important factors. The convenience of mobile banks and the application of mobile phone customization will also affect user satisfaction and trigger repeat purchase. For the risks perceived by enterprise users, the improvement of the information quality of the enterprise's system can reduce the risks of users, and the trust in the system can increase the purchasing behavior. It is because that trust in the system is more important than trust in the sellers. In addition, as the changing needs of consumers are a constant and diversified trend, we need to emphasize communication with the consumer groups. All kinds of infrastructure should consider the convenience of consumers rather than focus on operators and producers. If the government's efforts to improve the system, operators' efforts to optimize the use of services, and individual users' efforts to reflect on themselves can go hand in hand, we can believe that the healthy and orderly development of the cross-border e-commerce market will be promoted continuously.
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