농업용 동력 운반차는 농어촌 지역의 경운기가 담당하지 못하는 영 역에서, 경작지까지의 이동과 수확물의 운반 등 다목적으로 이용되고 있 다. 최근 미국과 중국을 중심으로 친환경 추세에 따라, 배터리로 운행되 는 다양한 농업용 전동 운반차들이 출시되고 있으며, 국내에서는 아직 수입에 의존하고 있는 상황이다. 하지만 여러 국내 중소기업에서 농업용 전기 운반차 또는 농업용으로 사용할 수 있는 전기 자동차를 개발하고 있다. 이처럼 다목적 유틸리티로써 고령화와 소작농 추세의 국내 농업환경 에 필수요소로 활용되고 있지만, 그럼에도 불구하고 과도한 적재중량과 주행거리 기준에 관한 규정으로 인해 하우스 작업 같은 소규모 작업에 부적합하며, 소형제작이 불가하여 승용형의 경우 천만원을 상회하는 높 은 차량 가격으로 농민들에게 부담이 전가되고 있는 실정이다. 이러한 문제를 해결하기 위해서는 규제를 완화하는 방법밖에 없으 며, 국내 제조사들이 단합하여 관계부처와 다양한 규제개선 협의를 시도 하고 있지만, 효용성을 입증할 수 있는 자료가 부족한 상황이다. 본 연구에서는 이러한 규제를 개선하고자 소형이면서 험지주행과 주 행안정성을 고려한 농업용 전동운반차량을 개발하여 실험과 검증을 통해 효율성 입증이 필요하다. 2인승 구조에서 안전마진율을 기준으로 한 주 행 안정성을 분석하고, 최소 적재중량을 변화하면서 그에 따른 에너지 특성을 분석하였다. 차량 중량이 감소하면 ...
농업용 동력 운반차는 농어촌 지역의 경운기가 담당하지 못하는 영 역에서, 경작지까지의 이동과 수확물의 운반 등 다목적으로 이용되고 있 다. 최근 미국과 중국을 중심으로 친환경 추세에 따라, 배터리로 운행되 는 다양한 농업용 전동 운반차들이 출시되고 있으며, 국내에서는 아직 수입에 의존하고 있는 상황이다. 하지만 여러 국내 중소기업에서 농업용 전기 운반차 또는 농업용으로 사용할 수 있는 전기 자동차를 개발하고 있다. 이처럼 다목적 유틸리티로써 고령화와 소작농 추세의 국내 농업환경 에 필수요소로 활용되고 있지만, 그럼에도 불구하고 과도한 적재중량과 주행거리 기준에 관한 규정으로 인해 하우스 작업 같은 소규모 작업에 부적합하며, 소형제작이 불가하여 승용형의 경우 천만원을 상회하는 높 은 차량 가격으로 농민들에게 부담이 전가되고 있는 실정이다. 이러한 문제를 해결하기 위해서는 규제를 완화하는 방법밖에 없으 며, 국내 제조사들이 단합하여 관계부처와 다양한 규제개선 협의를 시도 하고 있지만, 효용성을 입증할 수 있는 자료가 부족한 상황이다. 본 연구에서는 이러한 규제를 개선하고자 소형이면서 험지주행과 주 행안정성을 고려한 농업용 전동운반차량을 개발하여 실험과 검증을 통해 효율성 입증이 필요하다. 2인승 구조에서 안전마진율을 기준으로 한 주 행 안정성을 분석하고, 최소 적재중량을 변화하면서 그에 따른 에너지 특성을 분석하였다. 차량 중량이 감소하면 에너지 효율이 향상되는 것은 당연한 물리적 현상이지만, 현재 농민들이 필요로 하는 규제를 완화하기 위한 최적의 기준을 가설로 정의하고 차량의 설계 및 제작 과정을 통해 프레임 및 주요 전장부품들을 국산화하여 개발을 완료하였다. 실험은 실제 농로 및 포장도로의 주행시험로와 섀시다이나모에서 진 행하였으며, 다양한 조건에서 주행 안정성과 에너지 특성에 관한 결과를 다음과 같이 도출하였다. (1) 험지주행과 주행안정성을 고려한 농업용 전동 운반차량의 국산화 개발을 완료하였다. (2) 실험대상 차량에서 2인승 구조를 적용하였을 때의 주행 안정성을 검증하였다. (3) 1회 충전 주행거리 규제가 현행 25 km에서 17 km로 완화되고, 적재중량이 105 kg 감소되었을 때 약 2.06 kWh의 전력을 절감 할 수 있어 배터리 용량의 소형화로 차량가격을 12%이상 인하할 수 있다는 결론을 도출하였다.
농업용 동력 운반차는 농어촌 지역의 경운기가 담당하지 못하는 영 역에서, 경작지까지의 이동과 수확물의 운반 등 다목적으로 이용되고 있 다. 최근 미국과 중국을 중심으로 친환경 추세에 따라, 배터리로 운행되 는 다양한 농업용 전동 운반차들이 출시되고 있으며, 국내에서는 아직 수입에 의존하고 있는 상황이다. 하지만 여러 국내 중소기업에서 농업용 전기 운반차 또는 농업용으로 사용할 수 있는 전기 자동차를 개발하고 있다. 이처럼 다목적 유틸리티로써 고령화와 소작농 추세의 국내 농업환경 에 필수요소로 활용되고 있지만, 그럼에도 불구하고 과도한 적재중량과 주행거리 기준에 관한 규정으로 인해 하우스 작업 같은 소규모 작업에 부적합하며, 소형제작이 불가하여 승용형의 경우 천만원을 상회하는 높 은 차량 가격으로 농민들에게 부담이 전가되고 있는 실정이다. 이러한 문제를 해결하기 위해서는 규제를 완화하는 방법밖에 없으 며, 국내 제조사들이 단합하여 관계부처와 다양한 규제개선 협의를 시도 하고 있지만, 효용성을 입증할 수 있는 자료가 부족한 상황이다. 본 연구에서는 이러한 규제를 개선하고자 소형이면서 험지주행과 주 행안정성을 고려한 농업용 전동운반차량을 개발하여 실험과 검증을 통해 효율성 입증이 필요하다. 2인승 구조에서 안전마진율을 기준으로 한 주 행 안정성을 분석하고, 최소 적재중량을 변화하면서 그에 따른 에너지 특성을 분석하였다. 차량 중량이 감소하면 에너지 효율이 향상되는 것은 당연한 물리적 현상이지만, 현재 농민들이 필요로 하는 규제를 완화하기 위한 최적의 기준을 가설로 정의하고 차량의 설계 및 제작 과정을 통해 프레임 및 주요 전장부품들을 국산화하여 개발을 완료하였다. 실험은 실제 농로 및 포장도로의 주행시험로와 섀시다이나모에서 진 행하였으며, 다양한 조건에서 주행 안정성과 에너지 특성에 관한 결과를 다음과 같이 도출하였다. (1) 험지주행과 주행안정성을 고려한 농업용 전동 운반차량의 국산화 개발을 완료하였다. (2) 실험대상 차량에서 2인승 구조를 적용하였을 때의 주행 안정성을 검증하였다. (3) 1회 충전 주행거리 규제가 현행 25 km에서 17 km로 완화되고, 적재중량이 105 kg 감소되었을 때 약 2.06 kWh의 전력을 절감 할 수 있어 배터리 용량의 소형화로 차량가격을 12%이상 인하할 수 있다는 결론을 도출하였다.
Powered agricultural electric vehicles are used for a variety of purposes, such as a transportation to farmlands and transporting crops in farming and fishing areas where cultivators cannot be utilized. Along with the recent eco-friendly trend, various agricultural electric vehicles ...
Powered agricultural electric vehicles are used for a variety of purposes, such as a transportation to farmlands and transporting crops in farming and fishing areas where cultivators cannot be utilized. Along with the recent eco-friendly trend, various agricultural electric vehicles powered by batteries are being launched mainly in the U.S. and China, whereas South Korea is still dependent on imports. However, several domestic small and medium-sized enterprises (SMEs) are developing agricultural electric vehicles or electric vehicles for agricultural purposes. Thus, although being the essential tool in the domestic agricultural environment of the aging and tenant farming tendency, they are not suitable for small works, such as farm vinyl house works, due to regulations on excessive loading weight and mileage standards. Moreover, the production of its small-sized vehicle is not available, which burdens the farmers with the high vehicle price exceeding 10 million won in the case of the model for riding. As relaxation of the regulation is the only way to resolve this problem, domestic manufacturers are uniting and trying to discuss various regulation improvements with related ministries; however, there is insufficient data to prove the utility. In order to improve these regulations, this study aims to prove the efficiency through experiments and verification by developing a compact agricultural electric vehicle that is designed for stable driving on rough terrain. Moreover, this study intends to analyze the driving stability based on the safety margin rate in a two-seater structure and the energy characteristics that alter according to the adjusted minimum loading weight. It is natural physics that energy efficiency improves with the reduction of vehicle weight; however, this research began from the design stage of the vehicle with the optimal standard for easing the regulations currently required by farmers, defined as a hypothesis. In this study, an imported vehicle was selected due to the absence of a domestic electric transport vehicle. However, we have completed the development of the vehicle by localizing the frame and major electronic components. We conducted the experiment on an actual on/off-road and chassis dynamometer and have drawn the results of driving stability and energy characteristics under various conditions. The conclusions reached in this paper are as follows: (1) Completion of localization development of the agricultural electric vehicle for rough terrain and its driving stability (2) Verified driving safety of the test vehicle with a two-seater structure (3) When the single charge mileage regulation is relaxed from the current 25 km to 17 km and the load weight is reduced by 105 kg, it is possible to save about 2.06 kWh of electricity and Vehicle price reduction by more than 12%
Powered agricultural electric vehicles are used for a variety of purposes, such as a transportation to farmlands and transporting crops in farming and fishing areas where cultivators cannot be utilized. Along with the recent eco-friendly trend, various agricultural electric vehicles powered by batteries are being launched mainly in the U.S. and China, whereas South Korea is still dependent on imports. However, several domestic small and medium-sized enterprises (SMEs) are developing agricultural electric vehicles or electric vehicles for agricultural purposes. Thus, although being the essential tool in the domestic agricultural environment of the aging and tenant farming tendency, they are not suitable for small works, such as farm vinyl house works, due to regulations on excessive loading weight and mileage standards. Moreover, the production of its small-sized vehicle is not available, which burdens the farmers with the high vehicle price exceeding 10 million won in the case of the model for riding. As relaxation of the regulation is the only way to resolve this problem, domestic manufacturers are uniting and trying to discuss various regulation improvements with related ministries; however, there is insufficient data to prove the utility. In order to improve these regulations, this study aims to prove the efficiency through experiments and verification by developing a compact agricultural electric vehicle that is designed for stable driving on rough terrain. Moreover, this study intends to analyze the driving stability based on the safety margin rate in a two-seater structure and the energy characteristics that alter according to the adjusted minimum loading weight. It is natural physics that energy efficiency improves with the reduction of vehicle weight; however, this research began from the design stage of the vehicle with the optimal standard for easing the regulations currently required by farmers, defined as a hypothesis. In this study, an imported vehicle was selected due to the absence of a domestic electric transport vehicle. However, we have completed the development of the vehicle by localizing the frame and major electronic components. We conducted the experiment on an actual on/off-road and chassis dynamometer and have drawn the results of driving stability and energy characteristics under various conditions. The conclusions reached in this paper are as follows: (1) Completion of localization development of the agricultural electric vehicle for rough terrain and its driving stability (2) Verified driving safety of the test vehicle with a two-seater structure (3) When the single charge mileage regulation is relaxed from the current 25 km to 17 km and the load weight is reduced by 105 kg, it is possible to save about 2.06 kWh of electricity and Vehicle price reduction by more than 12%
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