본 연구의 목적은 오페라 『피가로의 결혼』과 『세빌리아의 이발사』에 나타난 시대적 배경, 작품의 음악적 특징을 알아보고, 두 작품의 동일인물인 ‘로지나’의 역할을 비교·분석하는 것이다.
연구를 위해 원작가인 보마르셰의 생애와 두 원작의 창작 배경을 살펴보았으며 원작을 바탕으로 한 모차르트의 『피가로의 결혼』과 로시니의 『세빌리아의 이발사』 대본을 알아보았다. 이어서 작곡가 모차르트와 로시니의 작품 세계를 알아보고 두 오페라를 통해 나타난 두 작곡가의 음악적 특징을 파악하였다. 또한, 서곡과 레치타티보 및 아리아 세 가지 방...
본 연구의 목적은 오페라 『피가로의 결혼』과 『세빌리아의 이발사』에 나타난 시대적 배경, 작품의 음악적 특징을 알아보고, 두 작품의 동일인물인 ‘로지나’의 역할을 비교·분석하는 것이다.
연구를 위해 원작가인 보마르셰의 생애와 두 원작의 창작 배경을 살펴보았으며 원작을 바탕으로 한 모차르트의 『피가로의 결혼』과 로시니의 『세빌리아의 이발사』 대본을 알아보았다. 이어서 작곡가 모차르트와 로시니의 작품 세계를 알아보고 두 오페라를 통해 나타난 두 작곡가의 음악적 특징을 파악하였다. 또한, 서곡과 레치타티보 및 아리아 세 가지 방면으로 두 작곡가의 음악적 특징을 비교하였다. 아리아 <사랑이여, 나에게 위로를>과 <방금 들린 그대 음성>의 가사와 음악적 특징 분석으로 각 작품의 백작 부인 로지나와 소녀 로지나의 성격을 파악하였다. 두 작품을 비교 분석한 결과 호흡, 발성, 감정으로 음악적 연주기법을 어떻게 다르게 나타내는지를 발견하였다. 백작 부인으로 연주할 때 더욱 깊이 호흡해야 하고, 소리는 공명감을 추구하며, 슬픈 감정을 가지고 불러야 한다. 로지나로 연주할 때 빠르게 쉼을 쉬어야 하고, 가벼운 소리로 소녀의 셀레임을 표현해야 한다.
본 연구의 결과는 오페라 대본은 ‘피가로 3부작’을 바탕으로 쓰였는데, 다른 사회적 지위에 처했으며 그에 더해 다른 작곡가가 창작했기 때문에 음악적 특징으로 두 성격의 차이점을 더욱 확연히 느낄 수 있다. 마지막으로 본 연구자는 이와 같은 연구 결과가 가수들이 두 배역을 더 깊이 이해하여 다른 배역을 연주하기에 도움이 되길 바란다.
본 연구의 목적은 오페라 『피가로의 결혼』과 『세빌리아의 이발사』에 나타난 시대적 배경, 작품의 음악적 특징을 알아보고, 두 작품의 동일인물인 ‘로지나’의 역할을 비교·분석하는 것이다.
연구를 위해 원작가인 보마르셰의 생애와 두 원작의 창작 배경을 살펴보았으며 원작을 바탕으로 한 모차르트의 『피가로의 결혼』과 로시니의 『세빌리아의 이발사』 대본을 알아보았다. 이어서 작곡가 모차르트와 로시니의 작품 세계를 알아보고 두 오페라를 통해 나타난 두 작곡가의 음악적 특징을 파악하였다. 또한, 서곡과 레치타티보 및 아리아 세 가지 방면으로 두 작곡가의 음악적 특징을 비교하였다. 아리아 <사랑이여, 나에게 위로를>과 <방금 들린 그대 음성>의 가사와 음악적 특징 분석으로 각 작품의 백작 부인 로지나와 소녀 로지나의 성격을 파악하였다. 두 작품을 비교 분석한 결과 호흡, 발성, 감정으로 음악적 연주기법을 어떻게 다르게 나타내는지를 발견하였다. 백작 부인으로 연주할 때 더욱 깊이 호흡해야 하고, 소리는 공명감을 추구하며, 슬픈 감정을 가지고 불러야 한다. 로지나로 연주할 때 빠르게 쉼을 쉬어야 하고, 가벼운 소리로 소녀의 셀레임을 표현해야 한다.
본 연구의 결과는 오페라 대본은 ‘피가로 3부작’을 바탕으로 쓰였는데, 다른 사회적 지위에 처했으며 그에 더해 다른 작곡가가 창작했기 때문에 음악적 특징으로 두 성격의 차이점을 더욱 확연히 느낄 수 있다. 마지막으로 본 연구자는 이와 같은 연구 결과가 가수들이 두 배역을 더 깊이 이해하여 다른 배역을 연주하기에 도움이 되길 바란다.
The study aims to understand the historical background and musical characteristics of the operas Le nozze di Figaro and Le Barbier de Séville, and to compare and analyze the same character ‘Rossina’ of the two operas.
First, the study introduces the author Beaumarchais’s life and the creati...
The study aims to understand the historical background and musical characteristics of the operas Le nozze di Figaro and Le Barbier de Séville, and to compare and analyze the same character ‘Rossina’ of the two operas.
First, the study introduces the author Beaumarchais’s life and the creative background of the two operas to understand the scripts of Mozart's Le nozze di Figaro and Rossini's Le Barbier de Séville which adapted from these two operas. Second, the study introduces the works of the composers Mozart and Rossini to understand the musical characteristics of these two composers. In addition, the study compares the musical characteristics of two composers by three aspects: overture, recitativo, and aria. Third, the study analyzes the lyrics and musical characteristics of and to understand the personality of Countess Rossina and the girl Rossina. By comparing and analyzing the two operas, the results of the study can be found that how to use different breath, phonation and emotion to perform different musical performance modes. When singing as a Countess Rossina, it should breathe deeper to pursue the resonance of the sound, and sing with as a bad mood. When singing as a girl Rossina, it should breathe quickly to express the girl's crush, and sing with a light voice.
From the results of the study, it can be known that although the opera script was written based on Beaumarchais's Figaro Trilogy, due to the different social statuses of characters and the creation of different composers, therefore, the differences between the personalities of the Countess Rossina and the girl Rossina can be more clearly felt by analyzing the musical characteristics. Last, the study hopes to help people to sing in different ways and to understand the differences between Countess Rossina and the girl Rossina of the operas Le nozze di Figaro and Le Barbier de Séville.
The study aims to understand the historical background and musical characteristics of the operas Le nozze di Figaro and Le Barbier de Séville, and to compare and analyze the same character ‘Rossina’ of the two operas.
First, the study introduces the author Beaumarchais’s life and the creative background of the two operas to understand the scripts of Mozart's Le nozze di Figaro and Rossini's Le Barbier de Séville which adapted from these two operas. Second, the study introduces the works of the composers Mozart and Rossini to understand the musical characteristics of these two composers. In addition, the study compares the musical characteristics of two composers by three aspects: overture, recitativo, and aria. Third, the study analyzes the lyrics and musical characteristics of and to understand the personality of Countess Rossina and the girl Rossina. By comparing and analyzing the two operas, the results of the study can be found that how to use different breath, phonation and emotion to perform different musical performance modes. When singing as a Countess Rossina, it should breathe deeper to pursue the resonance of the sound, and sing with as a bad mood. When singing as a girl Rossina, it should breathe quickly to express the girl's crush, and sing with a light voice.
From the results of the study, it can be known that although the opera script was written based on Beaumarchais's Figaro Trilogy, due to the different social statuses of characters and the creation of different composers, therefore, the differences between the personalities of the Countess Rossina and the girl Rossina can be more clearly felt by analyzing the musical characteristics. Last, the study hopes to help people to sing in different ways and to understand the differences between Countess Rossina and the girl Rossina of the operas Le nozze di Figaro and Le Barbier de Séville.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.