오늘날 기술의 발달로 우리는 글로벌화 되고 있는 현대 사회에서 살고 수많은 정보를 빠른 속도로 세계적으로 유통하고 전환과 재생을 편하게 함으로써 이전 특정 공간에만 머물러있던 변화의 가능성을 확대시키고 있다. 현재 진실, 규정, 전통으로 무장한 모더니즘의 이성과 절대적 가치는 포스트모던 이론의 다원성, 상대성을 통해서 해체되면서 차별적인 개성이 부상하게 되었다. 앞으로 이런 환경에서 포스트모던의 속성을 중국 현대적 신화 애니메이션 시장에게 어떤 영향이 될 것인지에 대한 질문을 가지고 포스트모던의 표현은 중국 신화 애니메이션에 대하여 가치를 증명하기 위해 중국 봉신 ...
오늘날 기술의 발달로 우리는 글로벌화 되고 있는 현대 사회에서 살고 수많은 정보를 빠른 속도로 세계적으로 유통하고 전환과 재생을 편하게 함으로써 이전 특정 공간에만 머물러있던 변화의 가능성을 확대시키고 있다. 현재 진실, 규정, 전통으로 무장한 모더니즘의 이성과 절대적 가치는 포스트모던 이론의 다원성, 상대성을 통해서 해체되면서 차별적인 개성이 부상하게 되었다. 앞으로 이런 환경에서 포스트모던의 속성을 중국 현대적 신화 애니메이션 시장에게 어떤 영향이 될 것인지에 대한 질문을 가지고 포스트모던의 표현은 중국 신화 애니메이션에 대하여 가치를 증명하기 위해 중국 봉신 유니버스를 중심으로 영화 속 표현 방식을 살펴보고 포스트모던 특징의 영향력을 증명하고 분석했다. 본 논문은 포스트모던 시각으로 중국 전통 신화 소설을 기반으로 각색한 현대적 신화 애니메이션 영화들에 대하여 분석하고자 하였는데, 특히 개인의 독창적인 관점을 통한 영화 중 보여주는 차별화된 특징들로 영화의 보편적인 가치 평가에 변화를 전달했다. 이야기 담론에 치중한 현대 사회적 메시지를 새로운 방식으로 전달하는 중국 현대적 신화 애니메이션 시리즈--봉신 유니버스에 중점을 두었다. 중국 현대적 신화 애니메이션들은 서양의 포스트모던 문화를 흡수하여 유희적인 패러디 및 패스티쉬 표현 방식을 통해서 애니메이션은 오락물로 자체의 오락성을 강조하면서 중국 전통한 인문사상(人文思想)을 바탕으로 인간의 내면과 저항적 성향을 유지하고 있는 경향이 보인다. 중국 애니메이션의 전통한 철학적 특징들은 포스트모더니즘 현상들과 밀접하게 관계를 맺고 있다. 그리고 중국 애니메이션은 전지구화 현상에 따라 다원한 가치관을 포함하고 그 중에서도 서양적 미학 특징을 이용해 개성 있는 스타일과 개방적인 서사방식으로 메시지를 전달한다. 본 논문은 주로 포스트모던 이론을 기초로 중국 현대적 신화 애니메이션에서 중국 봉신 유니버스 중심으로 나타나는 포스트모더니즘의 속성들을 분석해보고자 한다. 이런 적극적인 시도를 통해서 중국 애니메이션 산업에 내적인 정신과 활력을 제공한다고 생각한다. 앞으로 중국 애니메이션도 오래된 고정관념에서 벗어나 다른 나라의 문화와 표현 방식을 활용했으며 세계적으로 우수한 애니메이션 영화에서 다원화 정신을 추진할 수 있는 원동력을 얻을 수 있다.
오늘날 기술의 발달로 우리는 글로벌화 되고 있는 현대 사회에서 살고 수많은 정보를 빠른 속도로 세계적으로 유통하고 전환과 재생을 편하게 함으로써 이전 특정 공간에만 머물러있던 변화의 가능성을 확대시키고 있다. 현재 진실, 규정, 전통으로 무장한 모더니즘의 이성과 절대적 가치는 포스트모던 이론의 다원성, 상대성을 통해서 해체되면서 차별적인 개성이 부상하게 되었다. 앞으로 이런 환경에서 포스트모던의 속성을 중국 현대적 신화 애니메이션 시장에게 어떤 영향이 될 것인지에 대한 질문을 가지고 포스트모던의 표현은 중국 신화 애니메이션에 대하여 가치를 증명하기 위해 중국 봉신 유니버스를 중심으로 영화 속 표현 방식을 살펴보고 포스트모던 특징의 영향력을 증명하고 분석했다. 본 논문은 포스트모던 시각으로 중국 전통 신화 소설을 기반으로 각색한 현대적 신화 애니메이션 영화들에 대하여 분석하고자 하였는데, 특히 개인의 독창적인 관점을 통한 영화 중 보여주는 차별화된 특징들로 영화의 보편적인 가치 평가에 변화를 전달했다. 이야기 담론에 치중한 현대 사회적 메시지를 새로운 방식으로 전달하는 중국 현대적 신화 애니메이션 시리즈--봉신 유니버스에 중점을 두었다. 중국 현대적 신화 애니메이션들은 서양의 포스트모던 문화를 흡수하여 유희적인 패러디 및 패스티쉬 표현 방식을 통해서 애니메이션은 오락물로 자체의 오락성을 강조하면서 중국 전통한 인문사상(人文思想)을 바탕으로 인간의 내면과 저항적 성향을 유지하고 있는 경향이 보인다. 중국 애니메이션의 전통한 철학적 특징들은 포스트모더니즘 현상들과 밀접하게 관계를 맺고 있다. 그리고 중국 애니메이션은 전지구화 현상에 따라 다원한 가치관을 포함하고 그 중에서도 서양적 미학 특징을 이용해 개성 있는 스타일과 개방적인 서사방식으로 메시지를 전달한다. 본 논문은 주로 포스트모던 이론을 기초로 중국 현대적 신화 애니메이션에서 중국 봉신 유니버스 중심으로 나타나는 포스트모더니즘의 속성들을 분석해보고자 한다. 이런 적극적인 시도를 통해서 중국 애니메이션 산업에 내적인 정신과 활력을 제공한다고 생각한다. 앞으로 중국 애니메이션도 오래된 고정관념에서 벗어나 다른 나라의 문화와 표현 방식을 활용했으며 세계적으로 우수한 애니메이션 영화에서 다원화 정신을 추진할 수 있는 원동력을 얻을 수 있다.
Today, with the development of technology, we live in a globalized modern society, and by distributing a lot of information worldwide at a fast speed and making conversion and reproduction easier, the possibility of change that was previously only in a specific space is expanding. the rational and a...
Today, with the development of technology, we live in a globalized modern society, and by distributing a lot of information worldwide at a fast speed and making conversion and reproduction easier, the possibility of change that was previously only in a specific space is expanding. the rational and absolute values of modernism armed with truth, regulations, and traditions are now dismantled through the pluralism and relativity of the post-modern theory, resulting in a differentiated individuality. with the question of how the attributes of postmodernism will affect the Chinese modern mythology animation market in this environment in the future, the expression of postmodernism is based on the Chinese vassal universe in order to prove the value of Chinese mythology animation. We examined and demonstrated and analyzed the influence of post-modern features.
This paper tried to analyze modern myth animation films based on traditional Chinese mythology novels from a post-modern perspective. the focus is on the Chinese modern myth animation series--Feudal Gods Universe, which conveys modern social messages in a new way, focusing on narrative discourse. Chinese modern mythology animations absorb Western post-modern culture, and through playful parody and pasty expression methods, animations emphasize their own entertainment as entertainment, while maintaining the inner human nature and resistive tendencies based on Chinese traditional humanistic ideology. there seems to be a tendency Traditional philosophical features of Chinese animation are closely related to postmodernism phenomena. and Chinese animation includes diverse values according to the globalization phenomenon, and among them, Western aesthetic features are used to deliver messages with a unique style and an open narrative method. this paper aims to analyze the properties of postmodernism that appear mainly in the Chinese Feudal Gods universe in Chinese modern mythology animation based on post-modern theory. I think that these positive attempts provide an inner spirit and vitality to the Chinese animation industry. In the future, Chinese animation will also break away from old stereotypes and utilize the cultures and expressions of other countries, and it will be possible to obtain a driving force to promote the spirit of diversification in world-class animation films.
Today, with the development of technology, we live in a globalized modern society, and by distributing a lot of information worldwide at a fast speed and making conversion and reproduction easier, the possibility of change that was previously only in a specific space is expanding. the rational and absolute values of modernism armed with truth, regulations, and traditions are now dismantled through the pluralism and relativity of the post-modern theory, resulting in a differentiated individuality. with the question of how the attributes of postmodernism will affect the Chinese modern mythology animation market in this environment in the future, the expression of postmodernism is based on the Chinese vassal universe in order to prove the value of Chinese mythology animation. We examined and demonstrated and analyzed the influence of post-modern features.
This paper tried to analyze modern myth animation films based on traditional Chinese mythology novels from a post-modern perspective. the focus is on the Chinese modern myth animation series--Feudal Gods Universe, which conveys modern social messages in a new way, focusing on narrative discourse. Chinese modern mythology animations absorb Western post-modern culture, and through playful parody and pasty expression methods, animations emphasize their own entertainment as entertainment, while maintaining the inner human nature and resistive tendencies based on Chinese traditional humanistic ideology. there seems to be a tendency Traditional philosophical features of Chinese animation are closely related to postmodernism phenomena. and Chinese animation includes diverse values according to the globalization phenomenon, and among them, Western aesthetic features are used to deliver messages with a unique style and an open narrative method. this paper aims to analyze the properties of postmodernism that appear mainly in the Chinese Feudal Gods universe in Chinese modern mythology animation based on post-modern theory. I think that these positive attempts provide an inner spirit and vitality to the Chinese animation industry. In the future, Chinese animation will also break away from old stereotypes and utilize the cultures and expressions of other countries, and it will be possible to obtain a driving force to promote the spirit of diversification in world-class animation films.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.