현재 생활 환경과 교육 환경은 아동에게 매우 큰 영향을 미치기 때문에 부모는 자녀에게 가장 좋은 교육 환경, 생활 환경 등을 제공하고자 한다. 놀이 가구는 어린이의 정서적 발달에 큰 도움이 되기 때문에 어린이 놀이 가구에 관한 연구가 시급하다. 선행연구를 살펴보면 놀이 가구의 기능은 놀이와 학습을 겸비하고 있지만, 기능과 소재가 매우 부족한 실정이다. 또한, 어린이를 위하여 놀이 가구 디자인 개발에 관한 연구는 매우 적은 실정이다. 테트리스는 아주 전부터 많은 분야에 활용되어 있지만, 아동 가구에 활용되는 경우가 매우 부족하다. 이런 맥락에서 본 연구에서 3~6세의 미취학의 어린이에게 테트리스를 활용한 놀이 가구를 개발하고자 하였다. 본 연구에서 테트리스를 활용한 어린이 놀이 가구를 개발하기 위하여 먼저 이론적 배경에서 ‘아동의 특성’, ‘미취학 어린이의 행위적 특징’, ‘아동 가구’, ‘어린이 놀이 가구’, ‘어린이 놀이 가구의 시장 현황 및 개발 동향', 아동 가구 디자인과 관련된 이론’의 6가지 부분으로 구분하여 선행연구를 고찰하였다. 또한, 테트리스를 활용한 어린이 놀이 가구를 개발하기 위하여 ‘어린이가집에서의 놀이 활동 및 행동습관’, ‘어린이 가구 사용 실태 및 사용 만족도’, ‘어린이 놀이 가구에 대한 소비자의 인식’, ‘어린이 가구 선호도 및 소비 수요’의 네 가지 부분으로 구분하여 설문 조사를 진행하였다. 설문 결과는 다음과 같다. 우선 ‘어린이가 집에서의 놀이 활동 및 행동습관’의 조사 결과, ‘물건을 조합하거나 분리하기’는 61.78%로 가장 높은 비율을 차지하는 것으로 나타났고, ‘문제가 생기면 스스로 해결책을 찾기’는 51.09%, ‘창조적인 활동을 즐기고 참여하기’는 45.54%의 순으로 나타났다. ...
현재 생활 환경과 교육 환경은 아동에게 매우 큰 영향을 미치기 때문에 부모는 자녀에게 가장 좋은 교육 환경, 생활 환경 등을 제공하고자 한다. 놀이 가구는 어린이의 정서적 발달에 큰 도움이 되기 때문에 어린이 놀이 가구에 관한 연구가 시급하다. 선행연구를 살펴보면 놀이 가구의 기능은 놀이와 학습을 겸비하고 있지만, 기능과 소재가 매우 부족한 실정이다. 또한, 어린이를 위하여 놀이 가구 디자인 개발에 관한 연구는 매우 적은 실정이다. 테트리스는 아주 전부터 많은 분야에 활용되어 있지만, 아동 가구에 활용되는 경우가 매우 부족하다. 이런 맥락에서 본 연구에서 3~6세의 미취학의 어린이에게 테트리스를 활용한 놀이 가구를 개발하고자 하였다. 본 연구에서 테트리스를 활용한 어린이 놀이 가구를 개발하기 위하여 먼저 이론적 배경에서 ‘아동의 특성’, ‘미취학 어린이의 행위적 특징’, ‘아동 가구’, ‘어린이 놀이 가구’, ‘어린이 놀이 가구의 시장 현황 및 개발 동향', 아동 가구 디자인과 관련된 이론’의 6가지 부분으로 구분하여 선행연구를 고찰하였다. 또한, 테트리스를 활용한 어린이 놀이 가구를 개발하기 위하여 ‘어린이가집에서의 놀이 활동 및 행동습관’, ‘어린이 가구 사용 실태 및 사용 만족도’, ‘어린이 놀이 가구에 대한 소비자의 인식’, ‘어린이 가구 선호도 및 소비 수요’의 네 가지 부분으로 구분하여 설문 조사를 진행하였다. 설문 결과는 다음과 같다. 우선 ‘어린이가 집에서의 놀이 활동 및 행동습관’의 조사 결과, ‘물건을 조합하거나 분리하기’는 61.78%로 가장 높은 비율을 차지하는 것으로 나타났고, ‘문제가 생기면 스스로 해결책을 찾기’는 51.09%, ‘창조적인 활동을 즐기고 참여하기’는 45.54%의 순으로 나타났다. 어린 시절 했던 놀이가 어린이 가구와 결합의 경우 테트리스는 61.78%로 가장 많은 분포를 보이는 것으로나타났다. 이런 결과를 통해 부모님은 어린 시절에 세계를 휩쓴 테트리스가 어린이 가구를 결합한 가구가 어린이의 지적 발달에 가장 효과적이라고 여기는 것을 알 수 있다. ‘어린이 가구 사용실태 및 사용 만족도’의 조사 결과, ‘어린이 가구를 구매하는 적당한 시기’의 경우 1~6세는 70.30%로 나타나서 학부모는 1~6세부터 자녀에 대한 관심 높아지고 있다는 것을 알 수 있다. ‘어린이 가구를 구매하는 이유’라는 질문에서 ‘놀이·학습 겸용하는 가구'는 35.45%로 가장 많이 나타났고 어린이 가구를 교체하는 이유로는 창의성과 놀이성이 부족하다는 것이 가장 많이 나타났다. 아동 가구 사용 만족도에 관한 설문에서 기능성과 창의성에 대한 만족도는 일반으로 나타났고 아동 가구 놀이성에 대한 만족도는 비교적 부정적 반응을 보였다. ‘어린이 놀이 가구에 대한 소비자의 인식’의 조사 결과, 40.99%의 소비자가 어린이 놀이 가구에 관심이 있다는 것으로 나타났고 60%의 소비자가 어린이가 놀이 가구를 사용하여 놀고 배우는 것은 유용하다고 생각하는 것으 로 나타났다. ‘어린이 가구 선호도 및 소비 수요’의 조사 결과, ‘아이가 좋아하는 가구의 조형’에 관한 질문에서 블록 조형, 구기류, 퍼즐 조형을 비교적 선호하는 것으로 나타났다. ‘선호하시는 어린이 놀이 가구의 디자인’에 관한 질문에서 ‘어린이 흥미 유발’, ‘창의성’, ‘지능 계발 기능’은 비교적 많이 나타났다. ‘선호하는 색상’에 관한 질문에서 빨간색, 노란색, 파란색, 녹색의 크게 순으로 나타났다. ‘좋아하는 가구 형식’에 관한 질문에서 조합형과 스택형은 비슷하게 나타났다. ‘놀이 가구가 왜 필요한지’에 관한 질문에서 ‘아이가 즐거운 어린 시절을 보낼 수 있다’는 61.58%로 가장 많이 나타났고 ‘정취가 넘치는 놀이 가구는 어린이가 자라나는 것을 동반할 수 있다’는 57.43%, ‘자라나는 어린이의 신체적 특성에 맞는다’는 51.88%의 순으로 나타났다. 소비자가 어린이 놀이 가구를 39.21%로 기대하는 것으로 나타났다. 창신성에 대한 기대는 65.35%로 가장 많은 비율을 차지하는 것으로 나타났고 신소재 사용에 대한 기대는 58.61%, 가구의 지능 계발 및 학습 기능에 대한 기대는 50.5%의 순으로 나타났다. 이상의 네 가지 설문 결과에 따라 테트리스를 활용한 어린이 놀이 가구를 디자인하였다. 먼저 다자인 구상을 한 다음에 구조 디자인, 기능 디자인, 색채 디자인, 소재 선정, 3DS-Max 모델링의 과정을 거쳐 테트리스를 활용한 어린이 놀이 가구를 디자인하였다. 소재의 경우 아크릴, 고밀도 스펀지, 리넨 원단을 사용하여 제작하였다. 색깔의 경우 설문 조사 결과에 따라 빨간색, 노란색, 파란색, 녹색을 선정하였다. 다음으로 아크릴 공예의 제작, 고밀도 스폰지의 제작, 패브릭 공예 제작을 거쳐 테트리스를 활용한 어린이 놀이 가구를 제작하였다. 본 연구에서 개발한 테트리스를 활용한 어린이 놀이가구를 평가하기 위하여 소비자와 전문가 평가의 두 가지 부분으로 구분하여 진행하였다. 구체적인 결과는 다음과 같다. 우선, 조형 평가에서 ‘혁신적인 구조 디자인을 갖추고 있다’는 소비자와 전문가가 각각 3.88점과 3.76점으로 점수가 상대적 낮게 나타났고 그 외에 모두 매우 만족하는 것으로 나타났다. 다음으로 기능 평가에서 ‘사용 용이성, 조립 및 분리 용이성’의 경우 소비자와 전문가는 각각 3.92점과 3.89점으로 상대적 낮게 나타났고 그 외에 모두 매우 만족하는 것으로 나타났다. 마지막으로 놀이 가구의 지능 계발 평가의 경우 모든 문항이 매우 만족한다는 것으로 나타났다. 이상의 내용을 종합해 보면 소비자와 전문가가 테트리스를 활용한 어린이 놀이 가구 디자인에 대하여 전반적으로 만족스럽다는 것 을 확인할 수 있다. 본 연구에서는 아동의 심리 수요, 놀이 가구에 대한 선호도 등을 바탕으로 미취학 어린이가 건강하게 자랄 수 있는 테트리스를 활용한 어린이 놀이가구를 디자인·개발하는 것은 어린이 놀이 가구 제조 업체에 디자인 방향을 제공할 수 있다. 본 연구에서 한·중 두 나라의 사람을 설문 조사대상으로 설문 조사를 진행하여 연구결과를 일반화시키기에 한계점이 지니고 있다. 따라서 향후 연구에서 폭넓은 설문 조사대상을 확보하여 연구를 진행할 필요가 있다고 본다. 또한, 3~6세의 어린이 대상으로 놀이 가구를 개발한다는 것은 한계점이 지니고 있다. 향후 연구에서 다양한 연령대의 아동을 대상으로 어린이 가구를 개발할 필요가 있다.
현재 생활 환경과 교육 환경은 아동에게 매우 큰 영향을 미치기 때문에 부모는 자녀에게 가장 좋은 교육 환경, 생활 환경 등을 제공하고자 한다. 놀이 가구는 어린이의 정서적 발달에 큰 도움이 되기 때문에 어린이 놀이 가구에 관한 연구가 시급하다. 선행연구를 살펴보면 놀이 가구의 기능은 놀이와 학습을 겸비하고 있지만, 기능과 소재가 매우 부족한 실정이다. 또한, 어린이를 위하여 놀이 가구 디자인 개발에 관한 연구는 매우 적은 실정이다. 테트리스는 아주 전부터 많은 분야에 활용되어 있지만, 아동 가구에 활용되는 경우가 매우 부족하다. 이런 맥락에서 본 연구에서 3~6세의 미취학의 어린이에게 테트리스를 활용한 놀이 가구를 개발하고자 하였다. 본 연구에서 테트리스를 활용한 어린이 놀이 가구를 개발하기 위하여 먼저 이론적 배경에서 ‘아동의 특성’, ‘미취학 어린이의 행위적 특징’, ‘아동 가구’, ‘어린이 놀이 가구’, ‘어린이 놀이 가구의 시장 현황 및 개발 동향', 아동 가구 디자인과 관련된 이론’의 6가지 부분으로 구분하여 선행연구를 고찰하였다. 또한, 테트리스를 활용한 어린이 놀이 가구를 개발하기 위하여 ‘어린이가집에서의 놀이 활동 및 행동습관’, ‘어린이 가구 사용 실태 및 사용 만족도’, ‘어린이 놀이 가구에 대한 소비자의 인식’, ‘어린이 가구 선호도 및 소비 수요’의 네 가지 부분으로 구분하여 설문 조사를 진행하였다. 설문 결과는 다음과 같다. 우선 ‘어린이가 집에서의 놀이 활동 및 행동습관’의 조사 결과, ‘물건을 조합하거나 분리하기’는 61.78%로 가장 높은 비율을 차지하는 것으로 나타났고, ‘문제가 생기면 스스로 해결책을 찾기’는 51.09%, ‘창조적인 활동을 즐기고 참여하기’는 45.54%의 순으로 나타났다. 어린 시절 했던 놀이가 어린이 가구와 결합의 경우 테트리스는 61.78%로 가장 많은 분포를 보이는 것으로나타났다. 이런 결과를 통해 부모님은 어린 시절에 세계를 휩쓴 테트리스가 어린이 가구를 결합한 가구가 어린이의 지적 발달에 가장 효과적이라고 여기는 것을 알 수 있다. ‘어린이 가구 사용실태 및 사용 만족도’의 조사 결과, ‘어린이 가구를 구매하는 적당한 시기’의 경우 1~6세는 70.30%로 나타나서 학부모는 1~6세부터 자녀에 대한 관심 높아지고 있다는 것을 알 수 있다. ‘어린이 가구를 구매하는 이유’라는 질문에서 ‘놀이·학습 겸용하는 가구'는 35.45%로 가장 많이 나타났고 어린이 가구를 교체하는 이유로는 창의성과 놀이성이 부족하다는 것이 가장 많이 나타났다. 아동 가구 사용 만족도에 관한 설문에서 기능성과 창의성에 대한 만족도는 일반으로 나타났고 아동 가구 놀이성에 대한 만족도는 비교적 부정적 반응을 보였다. ‘어린이 놀이 가구에 대한 소비자의 인식’의 조사 결과, 40.99%의 소비자가 어린이 놀이 가구에 관심이 있다는 것으로 나타났고 60%의 소비자가 어린이가 놀이 가구를 사용하여 놀고 배우는 것은 유용하다고 생각하는 것으 로 나타났다. ‘어린이 가구 선호도 및 소비 수요’의 조사 결과, ‘아이가 좋아하는 가구의 조형’에 관한 질문에서 블록 조형, 구기류, 퍼즐 조형을 비교적 선호하는 것으로 나타났다. ‘선호하시는 어린이 놀이 가구의 디자인’에 관한 질문에서 ‘어린이 흥미 유발’, ‘창의성’, ‘지능 계발 기능’은 비교적 많이 나타났다. ‘선호하는 색상’에 관한 질문에서 빨간색, 노란색, 파란색, 녹색의 크게 순으로 나타났다. ‘좋아하는 가구 형식’에 관한 질문에서 조합형과 스택형은 비슷하게 나타났다. ‘놀이 가구가 왜 필요한지’에 관한 질문에서 ‘아이가 즐거운 어린 시절을 보낼 수 있다’는 61.58%로 가장 많이 나타났고 ‘정취가 넘치는 놀이 가구는 어린이가 자라나는 것을 동반할 수 있다’는 57.43%, ‘자라나는 어린이의 신체적 특성에 맞는다’는 51.88%의 순으로 나타났다. 소비자가 어린이 놀이 가구를 39.21%로 기대하는 것으로 나타났다. 창신성에 대한 기대는 65.35%로 가장 많은 비율을 차지하는 것으로 나타났고 신소재 사용에 대한 기대는 58.61%, 가구의 지능 계발 및 학습 기능에 대한 기대는 50.5%의 순으로 나타났다. 이상의 네 가지 설문 결과에 따라 테트리스를 활용한 어린이 놀이 가구를 디자인하였다. 먼저 다자인 구상을 한 다음에 구조 디자인, 기능 디자인, 색채 디자인, 소재 선정, 3DS-Max 모델링의 과정을 거쳐 테트리스를 활용한 어린이 놀이 가구를 디자인하였다. 소재의 경우 아크릴, 고밀도 스펀지, 리넨 원단을 사용하여 제작하였다. 색깔의 경우 설문 조사 결과에 따라 빨간색, 노란색, 파란색, 녹색을 선정하였다. 다음으로 아크릴 공예의 제작, 고밀도 스폰지의 제작, 패브릭 공예 제작을 거쳐 테트리스를 활용한 어린이 놀이 가구를 제작하였다. 본 연구에서 개발한 테트리스를 활용한 어린이 놀이가구를 평가하기 위하여 소비자와 전문가 평가의 두 가지 부분으로 구분하여 진행하였다. 구체적인 결과는 다음과 같다. 우선, 조형 평가에서 ‘혁신적인 구조 디자인을 갖추고 있다’는 소비자와 전문가가 각각 3.88점과 3.76점으로 점수가 상대적 낮게 나타났고 그 외에 모두 매우 만족하는 것으로 나타났다. 다음으로 기능 평가에서 ‘사용 용이성, 조립 및 분리 용이성’의 경우 소비자와 전문가는 각각 3.92점과 3.89점으로 상대적 낮게 나타났고 그 외에 모두 매우 만족하는 것으로 나타났다. 마지막으로 놀이 가구의 지능 계발 평가의 경우 모든 문항이 매우 만족한다는 것으로 나타났다. 이상의 내용을 종합해 보면 소비자와 전문가가 테트리스를 활용한 어린이 놀이 가구 디자인에 대하여 전반적으로 만족스럽다는 것 을 확인할 수 있다. 본 연구에서는 아동의 심리 수요, 놀이 가구에 대한 선호도 등을 바탕으로 미취학 어린이가 건강하게 자랄 수 있는 테트리스를 활용한 어린이 놀이가구를 디자인·개발하는 것은 어린이 놀이 가구 제조 업체에 디자인 방향을 제공할 수 있다. 본 연구에서 한·중 두 나라의 사람을 설문 조사대상으로 설문 조사를 진행하여 연구결과를 일반화시키기에 한계점이 지니고 있다. 따라서 향후 연구에서 폭넓은 설문 조사대상을 확보하여 연구를 진행할 필요가 있다고 본다. 또한, 3~6세의 어린이 대상으로 놀이 가구를 개발한다는 것은 한계점이 지니고 있다. 향후 연구에서 다양한 연령대의 아동을 대상으로 어린이 가구를 개발할 필요가 있다.
Since both living environment and educational environment have a great impact on children nowadays, parents want to provide the best ones for their children. Given the fact that children’s game furniture is of great help to children’s emotional development, it is in urgent need to re...
Since both living environment and educational environment have a great impact on children nowadays, parents want to provide the best ones for their children. Given the fact that children’s game furniture is of great help to children’s emotional development, it is in urgent need to research on children’s game furniture. While previous studies on children’s game furniture mainly focus on the combined function of game and learning as well as the shortcomings of its single function and material use, there are few studies on the game furniture for fostering child development. In addition, Tetris has been used in many fields for a long time, but it is rarely used in children’s furniture. Under this context, this study aims to develop Tetris entertainment furniture for preschoolers aged 3 to 6. In order to develop the Tetris children’s game furniture, pre-researching has been made under the theoretical background and classified into 6 parts, including “children’s characteristics”, “preschoolers’ behavioral characteristics”, “children’s furniture”, “children’s game furniture”, “analyses on the market status and development trend of children’s game furniture”, and “children’s furniture design related theories". Additionally, to develop and apply children’s Tetris game furniture, a questionnaire has been made on the basis of 4 parts: “children’s game activities and behaviors at home”, “the use and satisfaction of children’s furniture”, “consumers' recognition of children’s game furniture”, and “preference and consumption demand on children’s furniture”. The questionnaire results are as follows. First of all, the survey results of “children’s game activities and behaviors at home” indicate that “assembling or disassembling items” accounts for the largest proportion 61.78%, “finding solutions by themselves if problems arise” 51.09%, and “enjoying and participating in creative activities” 45.54%. According to the survey results of “Which game played in childhood in combination with the children’s furniture design can promote children’s intellectual development”, Tetris accounted for 61.78% and was the most widely distributed. The results show that parents think Tetris, which swept the world in childhood, is the most effective for children’s intellectual development in combination with children’s furniture design. Taking the survey results of “the use and satisfaction of children’s furniture” as an example, 70.30% of children aged 1 to 6 are in the “appropriate time to buy children’s furniture”. It can be seen that parents pay increasing attention to their children aged 1 to 6. In terms of the “purchase reason of children’s furniture”, the proportion of “games and learning combination furniture” is the largest, up to 35.45%, and the reason of changing children’s furniture consists in the insufficiency of creation and gameplay. In the questionnaire of the satisfaction of children’s furniture use, the satisfaction of function and creation is average, and the satisfaction of children’s furniture gameplay is more negative. According to the survey results of “consumers’ recognition of children’s game furniture”, there are 40.99% of consumers interested in the children’s game furniture and 60% confirming the relations between game and learning by using the children’s game furniture. Taking the survey results of “preference and consumption demand on children’s furniture” as an example, in the questions about “children’s favorite furniture model”, more children like the models of blocks, balls and puzzles. In the questions about “consumers’ favorite children’s game furniture design”, more children like furniture with “the inspiration of children’s interest”, “creativity” and “intelligent inspiration function”. In the questions about “favorite color”, red, yellow, blue and green were mentioned in order. In the questions about “favorite furniture type”, the proportion of the splicing type were similar to that of the stacking type. In the question “Why do we need amusement equipment”, 61.58% answered “It enables children to spend their happy childhood”, 57.43% answered “The game furniture is full of child fun, accompanying children to grow up happily”, and 51.88% answered “It meets the needs of children’s growing physical characteristics”. According to the survey, in terms of consumers’ expectation of children’s game furniture, 39.21% of consumers expressed strong expectation and 65.35% expected innovation, which was the largest proportion. There are 58.61% of consumers expecting for the use of new materials, and 50.5% for the improvement of furniture development intelligence and learning ability. According to the results of the above four questionnaires, this study designed the children’s Tetris game furniture. The design process experienced the design conception, structure design, function design, materials selection and the 3DS-Max model construction. The children’s Tetris game furniture was made of acrylic materials, high density sponge, and linen fabric. According to the results of questionnaire, the colors of furniture chose red, yellow, blue, and green. In terms of the craftsmanship, the acrylic, high density sponge, and fabrics crafts were applied to the production of children’s Tetris furniture. The evaluation of the children’s Tetris furniture of this study was divided into two parts: consumers evaluation and expert evaluation. The specific results are as follows. Firstly, in the model evaluation, consumers and experts respectively gave 3.88 points and 3.76 points in terms of “the innovative structural design”, which were a low-score judgment. Apart from that, everyone was very satisfied with the model. Secondly, in the functional evaluation, both consumers and experts gave lower scores regarding to “ease use, assembly and disassembly”, 3.92 points and 3.89 points respectively. Apart from that, everyone was very satisfied with the function. Finally, both consumers and experts were very satisfied with the game furniture in terms of the improvement of the intellectual development design. Based on the above mentioned, it can be seen that consumers and experts were generally satisfied with the design of children’s Tetris game furniture. Based on children’s psychological demand and their preference for game furniture, this study has designed and developed Tegris game furniture for preschoolers’ healthy growth, which can provide a reference for the design of game furniture manufacturing enterprises. This study takes the consumers in Korea and China as the research subject and conducts questionnaires, so the research results are limited. Therefore, the future research is necessary to be conducted on a wide range of respondents. In addition, it is limited to develop game furniture for children aged 3 to 6. In future research, it is necessary to develop children’s furniture for children of different ages.
Since both living environment and educational environment have a great impact on children nowadays, parents want to provide the best ones for their children. Given the fact that children’s game furniture is of great help to children’s emotional development, it is in urgent need to research on children’s game furniture. While previous studies on children’s game furniture mainly focus on the combined function of game and learning as well as the shortcomings of its single function and material use, there are few studies on the game furniture for fostering child development. In addition, Tetris has been used in many fields for a long time, but it is rarely used in children’s furniture. Under this context, this study aims to develop Tetris entertainment furniture for preschoolers aged 3 to 6. In order to develop the Tetris children’s game furniture, pre-researching has been made under the theoretical background and classified into 6 parts, including “children’s characteristics”, “preschoolers’ behavioral characteristics”, “children’s furniture”, “children’s game furniture”, “analyses on the market status and development trend of children’s game furniture”, and “children’s furniture design related theories". Additionally, to develop and apply children’s Tetris game furniture, a questionnaire has been made on the basis of 4 parts: “children’s game activities and behaviors at home”, “the use and satisfaction of children’s furniture”, “consumers' recognition of children’s game furniture”, and “preference and consumption demand on children’s furniture”. The questionnaire results are as follows. First of all, the survey results of “children’s game activities and behaviors at home” indicate that “assembling or disassembling items” accounts for the largest proportion 61.78%, “finding solutions by themselves if problems arise” 51.09%, and “enjoying and participating in creative activities” 45.54%. According to the survey results of “Which game played in childhood in combination with the children’s furniture design can promote children’s intellectual development”, Tetris accounted for 61.78% and was the most widely distributed. The results show that parents think Tetris, which swept the world in childhood, is the most effective for children’s intellectual development in combination with children’s furniture design. Taking the survey results of “the use and satisfaction of children’s furniture” as an example, 70.30% of children aged 1 to 6 are in the “appropriate time to buy children’s furniture”. It can be seen that parents pay increasing attention to their children aged 1 to 6. In terms of the “purchase reason of children’s furniture”, the proportion of “games and learning combination furniture” is the largest, up to 35.45%, and the reason of changing children’s furniture consists in the insufficiency of creation and gameplay. In the questionnaire of the satisfaction of children’s furniture use, the satisfaction of function and creation is average, and the satisfaction of children’s furniture gameplay is more negative. According to the survey results of “consumers’ recognition of children’s game furniture”, there are 40.99% of consumers interested in the children’s game furniture and 60% confirming the relations between game and learning by using the children’s game furniture. Taking the survey results of “preference and consumption demand on children’s furniture” as an example, in the questions about “children’s favorite furniture model”, more children like the models of blocks, balls and puzzles. In the questions about “consumers’ favorite children’s game furniture design”, more children like furniture with “the inspiration of children’s interest”, “creativity” and “intelligent inspiration function”. In the questions about “favorite color”, red, yellow, blue and green were mentioned in order. In the questions about “favorite furniture type”, the proportion of the splicing type were similar to that of the stacking type. In the question “Why do we need amusement equipment”, 61.58% answered “It enables children to spend their happy childhood”, 57.43% answered “The game furniture is full of child fun, accompanying children to grow up happily”, and 51.88% answered “It meets the needs of children’s growing physical characteristics”. According to the survey, in terms of consumers’ expectation of children’s game furniture, 39.21% of consumers expressed strong expectation and 65.35% expected innovation, which was the largest proportion. There are 58.61% of consumers expecting for the use of new materials, and 50.5% for the improvement of furniture development intelligence and learning ability. According to the results of the above four questionnaires, this study designed the children’s Tetris game furniture. The design process experienced the design conception, structure design, function design, materials selection and the 3DS-Max model construction. The children’s Tetris game furniture was made of acrylic materials, high density sponge, and linen fabric. According to the results of questionnaire, the colors of furniture chose red, yellow, blue, and green. In terms of the craftsmanship, the acrylic, high density sponge, and fabrics crafts were applied to the production of children’s Tetris furniture. The evaluation of the children’s Tetris furniture of this study was divided into two parts: consumers evaluation and expert evaluation. The specific results are as follows. Firstly, in the model evaluation, consumers and experts respectively gave 3.88 points and 3.76 points in terms of “the innovative structural design”, which were a low-score judgment. Apart from that, everyone was very satisfied with the model. Secondly, in the functional evaluation, both consumers and experts gave lower scores regarding to “ease use, assembly and disassembly”, 3.92 points and 3.89 points respectively. Apart from that, everyone was very satisfied with the function. Finally, both consumers and experts were very satisfied with the game furniture in terms of the improvement of the intellectual development design. Based on the above mentioned, it can be seen that consumers and experts were generally satisfied with the design of children’s Tetris game furniture. Based on children’s psychological demand and their preference for game furniture, this study has designed and developed Tegris game furniture for preschoolers’ healthy growth, which can provide a reference for the design of game furniture manufacturing enterprises. This study takes the consumers in Korea and China as the research subject and conducts questionnaires, so the research results are limited. Therefore, the future research is necessary to be conducted on a wide range of respondents. In addition, it is limited to develop game furniture for children aged 3 to 6. In future research, it is necessary to develop children’s furniture for children of different ages.
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