인터넷 시대의 영향으로 인터넷 생방송은 인간의 삶의 즐거움과 다양한 사교 방법 중 하나로 자리잡아가고 있다. 2016년은`인터넷 생방송의 원년'이라고 일컬어진다. 인터넷 생방송의 가시성, 인터랙티브성, 실시간성, 낮은 문턱, 비동기성 및 콘텐츠의 광범성은 기업 브랜드 마케팅의 또 하나의 중요한 플랫폼이 되게 한다. 갈수록 많은 기업들이 인터넷 생방송 브랜드 마케팅에 대해 점점 더 많은 노력을 기울이고 있다. 인터넷화 된 오늘날, 사람들의 소비 심리와 습관은 단일 정보 수신자가 아니라 능동적으로 정보를 검색하고, 소식을 발표하고, 브랜드를 선택하는 쪽으로 변화하고 있기 때문에, 기업 입장에서는 사용자의 요구를 이해하고, 그들과 실시간으로 교류하는 것이 중요하며, `인터넷 생방송+'의 마케팅 모델은 기업 마케팅의 새로운`맞춤'으로 빠르게 자리잡았다. 인터넷 생방송은 이러한 실시간 인터랙티브, 리얼리티가 강한 형태로 브랜드 문화와 콘텐츠를 더욱 효과적으로 전달하고 사용자와 가까이 접근하여 강력한 감화력과 표현력으로 사용자의 내면까지 직행할 수 있으며, 동영상 생방송은 문자나 이미지보다 사용자의 주의를 사로잡아 커뮤니케이션효과를 얻을 수 있다. 하지만 인터넷 생방송 매체는 여전히 새로운 커뮤니케이션수단에 속하며, 그에 대한 연구과 토론은 여전히 초보적인 단계에 있다. 어떤 브랜드는 인터넷 생방송 마케팅에 대한 인식이 깊지 못하여, 많은 자원을 집중하거나, 거대한 마케팅 커뮤니케이션 가치를 볼 수 없고 무관심하다. 현 단계의 인터넷 생방송 마케팅의 큰 결항은: 내용면에서 새로움이 부족하고, 많은 것이 여전히 전통적인 쇼 모드이며, 인터넷 생방송 마케팅의 내용을 이해하지 못했고, 인터넷 생방송의 장면이 거칠고 정교하지 못하며, 인터랙티브 모드가 단순하여 사용자의 오랜 소통을 실현하기 어려웠다. 본문은 인터넷 생방송의 시각에서 브랜드 마케팅의 장점, 문제점, 그리고 정확한 브랜드 ...
인터넷 시대의 영향으로 인터넷 생방송은 인간의 삶의 즐거움과 다양한 사교 방법 중 하나로 자리잡아가고 있다. 2016년은`인터넷 생방송의 원년'이라고 일컬어진다. 인터넷 생방송의 가시성, 인터랙티브성, 실시간성, 낮은 문턱, 비동기성 및 콘텐츠의 광범성은 기업 브랜드 마케팅의 또 하나의 중요한 플랫폼이 되게 한다. 갈수록 많은 기업들이 인터넷 생방송 브랜드 마케팅에 대해 점점 더 많은 노력을 기울이고 있다. 인터넷화 된 오늘날, 사람들의 소비 심리와 습관은 단일 정보 수신자가 아니라 능동적으로 정보를 검색하고, 소식을 발표하고, 브랜드를 선택하는 쪽으로 변화하고 있기 때문에, 기업 입장에서는 사용자의 요구를 이해하고, 그들과 실시간으로 교류하는 것이 중요하며, `인터넷 생방송+'의 마케팅 모델은 기업 마케팅의 새로운`맞춤'으로 빠르게 자리잡았다. 인터넷 생방송은 이러한 실시간 인터랙티브, 리얼리티가 강한 형태로 브랜드 문화와 콘텐츠를 더욱 효과적으로 전달하고 사용자와 가까이 접근하여 강력한 감화력과 표현력으로 사용자의 내면까지 직행할 수 있으며, 동영상 생방송은 문자나 이미지보다 사용자의 주의를 사로잡아 커뮤니케이션효과를 얻을 수 있다. 하지만 인터넷 생방송 매체는 여전히 새로운 커뮤니케이션수단에 속하며, 그에 대한 연구과 토론은 여전히 초보적인 단계에 있다. 어떤 브랜드는 인터넷 생방송 마케팅에 대한 인식이 깊지 못하여, 많은 자원을 집중하거나, 거대한 마케팅 커뮤니케이션 가치를 볼 수 없고 무관심하다. 현 단계의 인터넷 생방송 마케팅의 큰 결항은: 내용면에서 새로움이 부족하고, 많은 것이 여전히 전통적인 쇼 모드이며, 인터넷 생방송 마케팅의 내용을 이해하지 못했고, 인터넷 생방송의 장면이 거칠고 정교하지 못하며, 인터랙티브 모드가 단순하여 사용자의 오랜 소통을 실현하기 어려웠다. 본문은 인터넷 생방송의 시각에서 브랜드 마케팅의 장점, 문제점, 그리고 정확한 브랜드 마케팅 전략에 대해 논하는 것을 목적으로 한다. 인터넷 생방송을 통한 브랜드 마케팅 성공사례를 접점으로 인터넷 생방송의 특성과 장단점 및 브랜드 마케팅의 이론과 변천을 정리하고 인터넷 생방송이 브랜드 마케팅에 미치는 의미와 영향을 분석한다. 또한, 문헌 자료와 사례분석을 통해 현재 온라인 마케팅의 문제점과 도전에 대해 즉각적이고 효과적인 해결책을 제시하여 브랜드 마케팅 활동에 대한 참고와 지도를 제공할 것을 당부한다.
인터넷 시대의 영향으로 인터넷 생방송은 인간의 삶의 즐거움과 다양한 사교 방법 중 하나로 자리잡아가고 있다. 2016년은`인터넷 생방송의 원년'이라고 일컬어진다. 인터넷 생방송의 가시성, 인터랙티브성, 실시간성, 낮은 문턱, 비동기성 및 콘텐츠의 광범성은 기업 브랜드 마케팅의 또 하나의 중요한 플랫폼이 되게 한다. 갈수록 많은 기업들이 인터넷 생방송 브랜드 마케팅에 대해 점점 더 많은 노력을 기울이고 있다. 인터넷화 된 오늘날, 사람들의 소비 심리와 습관은 단일 정보 수신자가 아니라 능동적으로 정보를 검색하고, 소식을 발표하고, 브랜드를 선택하는 쪽으로 변화하고 있기 때문에, 기업 입장에서는 사용자의 요구를 이해하고, 그들과 실시간으로 교류하는 것이 중요하며, `인터넷 생방송+'의 마케팅 모델은 기업 마케팅의 새로운`맞춤'으로 빠르게 자리잡았다. 인터넷 생방송은 이러한 실시간 인터랙티브, 리얼리티가 강한 형태로 브랜드 문화와 콘텐츠를 더욱 효과적으로 전달하고 사용자와 가까이 접근하여 강력한 감화력과 표현력으로 사용자의 내면까지 직행할 수 있으며, 동영상 생방송은 문자나 이미지보다 사용자의 주의를 사로잡아 커뮤니케이션효과를 얻을 수 있다. 하지만 인터넷 생방송 매체는 여전히 새로운 커뮤니케이션수단에 속하며, 그에 대한 연구과 토론은 여전히 초보적인 단계에 있다. 어떤 브랜드는 인터넷 생방송 마케팅에 대한 인식이 깊지 못하여, 많은 자원을 집중하거나, 거대한 마케팅 커뮤니케이션 가치를 볼 수 없고 무관심하다. 현 단계의 인터넷 생방송 마케팅의 큰 결항은: 내용면에서 새로움이 부족하고, 많은 것이 여전히 전통적인 쇼 모드이며, 인터넷 생방송 마케팅의 내용을 이해하지 못했고, 인터넷 생방송의 장면이 거칠고 정교하지 못하며, 인터랙티브 모드가 단순하여 사용자의 오랜 소통을 실현하기 어려웠다. 본문은 인터넷 생방송의 시각에서 브랜드 마케팅의 장점, 문제점, 그리고 정확한 브랜드 마케팅 전략에 대해 논하는 것을 목적으로 한다. 인터넷 생방송을 통한 브랜드 마케팅 성공사례를 접점으로 인터넷 생방송의 특성과 장단점 및 브랜드 마케팅의 이론과 변천을 정리하고 인터넷 생방송이 브랜드 마케팅에 미치는 의미와 영향을 분석한다. 또한, 문헌 자료와 사례분석을 통해 현재 온라인 마케팅의 문제점과 도전에 대해 즉각적이고 효과적인 해결책을 제시하여 브랜드 마케팅 활동에 대한 참고와 지도를 제공할 것을 당부한다.
Under the influence of the Internet age, webcasting has gradually become a joy of life for human beings and one of many social methods. 2016 is known as the "Online Webcast Firet Year". The visibility, interactivity, real-time performance, low threshold, and asynchronous nature oh the online webcast...
Under the influence of the Internet age, webcasting has gradually become a joy of life for human beings and one of many social methods. 2016 is known as the "Online Webcast Firet Year". The visibility, interactivity, real-time performance, low threshold, and asynchronous nature oh the online webcast make it an increasingly important platform for corporate brand marketing, more and more businesses are eager to brand online marketing. In the age of the Internet, people's consumption psychology and habits are changing. they are no longer a single receiver of information. but are more inclined to search for information. release messages, and choose brands. Therefore, it is essential for enterprises to understand user needs and interact with them in real time. "Network Live+" marketing model has quickly become a new "standard" for corporate marketing. Networklive this real-time interaction, a strong sense of the form can be more effective to convey thebrand's culture and content, close contact with the user, with super appeal and expressivenessof the user's heart, video and text, Can effectively grasp the user's attention, to achieve theeffect of communication.but the network broadcast mediastill belong to the emerging means of communication, its research and discussion is still in theinitial stage, can not help but some brands of online broadcast marketing awareness is notdeep enough, Put a lot of energy into them, or do not see its huge marketing communicationvalue and indifferent. At present, the network broadcast marketing has a large degree ofdefects: the lack of new content, many of the traditional show mode is still used, did notunderstand the connotation of the network broadcast marketing; network broadcast scenerough, not fine, interactive mode single, It is difficult to achieve the user's long-termcommunication. This article aims to discuss the advantages of brand marketing, existing problems and correct brand marketing strategies from the perspective of webcast. Using webcast to obtain successful cases of brand marketing is the starting point. Based on combing the characteristics and advantages and disadvantages of webcasting, as well as the theory and changes of brand marketing, analyze the significance and influence of webcasting on brand marketing. And through the combination ofliterature and case analysis, the current network marketing problems and challenges, putforward timely and effective solutions, hoping to brand marketing activities to provide some reference and guidance.
Under the influence of the Internet age, webcasting has gradually become a joy of life for human beings and one of many social methods. 2016 is known as the "Online Webcast Firet Year". The visibility, interactivity, real-time performance, low threshold, and asynchronous nature oh the online webcast make it an increasingly important platform for corporate brand marketing, more and more businesses are eager to brand online marketing. In the age of the Internet, people's consumption psychology and habits are changing. they are no longer a single receiver of information. but are more inclined to search for information. release messages, and choose brands. Therefore, it is essential for enterprises to understand user needs and interact with them in real time. "Network Live+" marketing model has quickly become a new "standard" for corporate marketing. Networklive this real-time interaction, a strong sense of the form can be more effective to convey thebrand's culture and content, close contact with the user, with super appeal and expressivenessof the user's heart, video and text, Can effectively grasp the user's attention, to achieve theeffect of communication.but the network broadcast mediastill belong to the emerging means of communication, its research and discussion is still in theinitial stage, can not help but some brands of online broadcast marketing awareness is notdeep enough, Put a lot of energy into them, or do not see its huge marketing communicationvalue and indifferent. At present, the network broadcast marketing has a large degree ofdefects: the lack of new content, many of the traditional show mode is still used, did notunderstand the connotation of the network broadcast marketing; network broadcast scenerough, not fine, interactive mode single, It is difficult to achieve the user's long-termcommunication. This article aims to discuss the advantages of brand marketing, existing problems and correct brand marketing strategies from the perspective of webcast. Using webcast to obtain successful cases of brand marketing is the starting point. Based on combing the characteristics and advantages and disadvantages of webcasting, as well as the theory and changes of brand marketing, analyze the significance and influence of webcasting on brand marketing. And through the combination ofliterature and case analysis, the current network marketing problems and challenges, putforward timely and effective solutions, hoping to brand marketing activities to provide some reference and guidance.
주제어
#webcast Communication brand marketing 인터넷 생방송 커뮤니케이션 브랜드 마케팅
학위논문 정보
저자
한평
학위수여기관
우석대학교 일반대학원
학위구분
국내석사
학과
경영학과 경영학
지도교수
윤장원
발행연도
2022
총페이지
vii, 63
키워드
webcast Communication brand marketing 인터넷 생방송 커뮤니케이션 브랜드 마케팅
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.