역동적인 화장품 시장에서 성공하는 화장품 브랜드가 있는 반면 실패 하는 화장품 브랜드가 존재하고 화장품 브랜드 홍보를 위해 막대한 예산을 투자함에도 불구하고 실패하 는 브랜드가 존재한다. 또한 로고 디자인과 브랜드의 디자인이 월등히 우수해도 매출은 기대에 미치지 못하는 경우가 빈번하므로 본 연구는 무엇이 이러한 결과를 초래하는지 그 원인을 조사하고 고찰하고자 하였다. 이에 본 연구 과정에서 밝혀진 그 중요한 요인은 각 시대의 문화적 흐름이 화장품 브랜드의 흥망성쇠에 핵심적인 영향을 미치는 것으로 나타났다. 이러한 점을 주목하여 화장품 브랜드 런칭과 관련한 각 시대의 문화적 흐름의 특수성에 대한 논의가 선행되어야 할 것으로 파악하였다. LG생활건강은 1947년 최초의 화장품을 출시한 이래 국내 화장품 산업을 선도해 온 기업으로 LG생활건강의 화장품에는 수많은 브랜드가 존재한다. LG생활건강의 화장품 매출은 현재 국내 1위로 시대의 흐름에 부 합하는 브랜드로 자리매김 하였기 때문에 오늘 날 LG생활건강이 성공할 수 있었음을 본 연구를 통해 확인하였다. 본 연구에서는 한국 문화의 흐름에 따라 LG생활건강 70년 역사가 어떠한 변화를 겪어 왔는지 조사하고, 이러한 변화가 화장품 브랜드의 성공에 미치는 영향을 연구하고자 하였다. 본 연구의 목적은 각 시대의 문화적 흐름이 화장품 브랜드에 미치는 영향을 규명하고,LG생활건 강의 화장품에 변화하는 문화 트렌드를 반영하여 성공적인 브랜드 개발 및 생산에 기여하고자 함이다. 먼저 LG생활건강이 70년의 역사를 통해 어떻게 발전해 왔는지 분석하 였고 한국의 문화적 맥락이 LG생활건강의 화장품 브랜드에 미치는 영향을 고찰하였다. 본 연구는 LG생활건강이 첫 화장품을 출시한 1947년부터 2021년까지 LG생활건강 70년 역사를 분석하였고 문화 트랜드와 브랜드 성공 여부의 관계를 조사 후 5가지 세부 단계를 제시하였다. 이를 위 해 LG생활건강의 수상이력, 기업 보고서, 내부 수집자료 등 객관적이고 신뢰성 있는 자료를 근거로 연구가 이루어졌다. LG생활건강에는 성장동력이 되어온 빅 브랜드들이 존재하고 이 브랜드들은 변화하는 문화적 트렌드를 잘 반영하고 통합하였기에 성공할 수 있었음을 확인하였다. 이러한 분석을 바탕으로 시간의 흐름에 따른 문화적 경향을 이해하고 통합하는 연구가 새로운 화장품 분야 개발에 매우 중요하다는 결론을 도출해 낼 수 있었다. 브랜드 후(The history of hoo)는 한류 트렌드가 제품에 잘 녹아든 좋은 예이다. 과거에는 한국 문화가 미국 문화의 영향을 더 많이 받아왔으나 ...
역동적인 화장품 시장에서 성공하는 화장품 브랜드가 있는 반면 실패 하는 화장품 브랜드가 존재하고 화장품 브랜드 홍보를 위해 막대한 예산을 투자함에도 불구하고 실패하 는 브랜드가 존재한다. 또한 로고 디자인과 브랜드의 디자인이 월등히 우수해도 매출은 기대에 미치지 못하는 경우가 빈번하므로 본 연구는 무엇이 이러한 결과를 초래하는지 그 원인을 조사하고 고찰하고자 하였다. 이에 본 연구 과정에서 밝혀진 그 중요한 요인은 각 시대의 문화적 흐름이 화장품 브랜드의 흥망성쇠에 핵심적인 영향을 미치는 것으로 나타났다. 이러한 점을 주목하여 화장품 브랜드 런칭과 관련한 각 시대의 문화적 흐름의 특수성에 대한 논의가 선행되어야 할 것으로 파악하였다. LG생활건강은 1947년 최초의 화장품을 출시한 이래 국내 화장품 산업을 선도해 온 기업으로 LG생활건강의 화장품에는 수많은 브랜드가 존재한다. LG생활건강의 화장품 매출은 현재 국내 1위로 시대의 흐름에 부 합하는 브랜드로 자리매김 하였기 때문에 오늘 날 LG생활건강이 성공할 수 있었음을 본 연구를 통해 확인하였다. 본 연구에서는 한국 문화의 흐름에 따라 LG생활건강 70년 역사가 어떠한 변화를 겪어 왔는지 조사하고, 이러한 변화가 화장품 브랜드의 성공에 미치는 영향을 연구하고자 하였다. 본 연구의 목적은 각 시대의 문화적 흐름이 화장품 브랜드에 미치는 영향을 규명하고,LG생활건 강의 화장품에 변화하는 문화 트렌드를 반영하여 성공적인 브랜드 개발 및 생산에 기여하고자 함이다. 먼저 LG생활건강이 70년의 역사를 통해 어떻게 발전해 왔는지 분석하 였고 한국의 문화적 맥락이 LG생활건강의 화장품 브랜드에 미치는 영향을 고찰하였다. 본 연구는 LG생활건강이 첫 화장품을 출시한 1947년부터 2021년까지 LG생활건강 70년 역사를 분석하였고 문화 트랜드와 브랜드 성공 여부의 관계를 조사 후 5가지 세부 단계를 제시하였다. 이를 위 해 LG생활건강의 수상이력, 기업 보고서, 내부 수집자료 등 객관적이고 신뢰성 있는 자료를 근거로 연구가 이루어졌다. LG생활건강에는 성장동력이 되어온 빅 브랜드들이 존재하고 이 브랜드들은 변화하는 문화적 트렌드를 잘 반영하고 통합하였기에 성공할 수 있었음을 확인하였다. 이러한 분석을 바탕으로 시간의 흐름에 따른 문화적 경향을 이해하고 통합하는 연구가 새로운 화장품 분야 개발에 매우 중요하다는 결론을 도출해 낼 수 있었다. 브랜드 후(The history of hoo)는 한류 트렌드가 제품에 잘 녹아든 좋은 예이다. 과거에는 한국 문화가 미국 문화의 영향을 더 많이 받아왔으나 K-pop, K-drama와 같은 한류는 전 세계적으로 인기를 얻고 있다. 이 점을 고려할 때,세계의 문화 흐름을 명확하게 이해하고,이를 화장품 브랜드의 새로운 발전과 생산에 접목해야 함을 알 수 있다. 국내 문화가 해외로 수출됨에 따라 화장품 신브랜드의 개발 및 생산 역시 변화에 대응이 필요하므로 본 연구는 향후 새로운 브랜드의 기획에 문화적 트렌드 반영과 통합의 필요성 및 방향을 제시하는 선행 연구자료가 될 것으로 사료된다.
역동적인 화장품 시장에서 성공하는 화장품 브랜드가 있는 반면 실패 하는 화장품 브랜드가 존재하고 화장품 브랜드 홍보를 위해 막대한 예산을 투자함에도 불구하고 실패하 는 브랜드가 존재한다. 또한 로고 디자인과 브랜드의 디자인이 월등히 우수해도 매출은 기대에 미치지 못하는 경우가 빈번하므로 본 연구는 무엇이 이러한 결과를 초래하는지 그 원인을 조사하고 고찰하고자 하였다. 이에 본 연구 과정에서 밝혀진 그 중요한 요인은 각 시대의 문화적 흐름이 화장품 브랜드의 흥망성쇠에 핵심적인 영향을 미치는 것으로 나타났다. 이러한 점을 주목하여 화장품 브랜드 런칭과 관련한 각 시대의 문화적 흐름의 특수성에 대한 논의가 선행되어야 할 것으로 파악하였다. LG생활건강은 1947년 최초의 화장품을 출시한 이래 국내 화장품 산업을 선도해 온 기업으로 LG생활건강의 화장품에는 수많은 브랜드가 존재한다. LG생활건강의 화장품 매출은 현재 국내 1위로 시대의 흐름에 부 합하는 브랜드로 자리매김 하였기 때문에 오늘 날 LG생활건강이 성공할 수 있었음을 본 연구를 통해 확인하였다. 본 연구에서는 한국 문화의 흐름에 따라 LG생활건강 70년 역사가 어떠한 변화를 겪어 왔는지 조사하고, 이러한 변화가 화장품 브랜드의 성공에 미치는 영향을 연구하고자 하였다. 본 연구의 목적은 각 시대의 문화적 흐름이 화장품 브랜드에 미치는 영향을 규명하고,LG생활건 강의 화장품에 변화하는 문화 트렌드를 반영하여 성공적인 브랜드 개발 및 생산에 기여하고자 함이다. 먼저 LG생활건강이 70년의 역사를 통해 어떻게 발전해 왔는지 분석하 였고 한국의 문화적 맥락이 LG생활건강의 화장품 브랜드에 미치는 영향을 고찰하였다. 본 연구는 LG생활건강이 첫 화장품을 출시한 1947년부터 2021년까지 LG생활건강 70년 역사를 분석하였고 문화 트랜드와 브랜드 성공 여부의 관계를 조사 후 5가지 세부 단계를 제시하였다. 이를 위 해 LG생활건강의 수상이력, 기업 보고서, 내부 수집자료 등 객관적이고 신뢰성 있는 자료를 근거로 연구가 이루어졌다. LG생활건강에는 성장동력이 되어온 빅 브랜드들이 존재하고 이 브랜드들은 변화하는 문화적 트렌드를 잘 반영하고 통합하였기에 성공할 수 있었음을 확인하였다. 이러한 분석을 바탕으로 시간의 흐름에 따른 문화적 경향을 이해하고 통합하는 연구가 새로운 화장품 분야 개발에 매우 중요하다는 결론을 도출해 낼 수 있었다. 브랜드 후(The history of hoo)는 한류 트렌드가 제품에 잘 녹아든 좋은 예이다. 과거에는 한국 문화가 미국 문화의 영향을 더 많이 받아왔으나 K-pop, K-drama와 같은 한류는 전 세계적으로 인기를 얻고 있다. 이 점을 고려할 때,세계의 문화 흐름을 명확하게 이해하고,이를 화장품 브랜드의 새로운 발전과 생산에 접목해야 함을 알 수 있다. 국내 문화가 해외로 수출됨에 따라 화장품 신브랜드의 개발 및 생산 역시 변화에 대응이 필요하므로 본 연구는 향후 새로운 브랜드의 기획에 문화적 트렌드 반영과 통합의 필요성 및 방향을 제시하는 선행 연구자료가 될 것으로 사료된다.
In the dynamic cosmetics market, some cosmetics brands succeed while other brands fail. A large amount of money has been invested in advertisement to promote cosmetics brands. It might not make the brands success. Even though the logo is well designed, and the design of cosmetics brands is outstandi...
In the dynamic cosmetics market, some cosmetics brands succeed while other brands fail. A large amount of money has been invested in advertisement to promote cosmetics brands. It might not make the brands success. Even though the logo is well designed, and the design of cosmetics brands is outstanding, the sales do not meet the expectation. We investigate what makes the different results and note that there are key impacts of the cultural flows on the success of cosmetics brands. LG Household & Health Care has been a company leading the cosmetics industry in Korea since it launched its first cosmetics in 1947. LG Household & Health Care's cosmetics have numerous brands. The sales of LG Household & Health Care's cosmetics are currently ranked No. 1 in Korea. We observed that the cosmetics brands that fit well with the trends made LG Household & Health Care today successful. Based on the observation, we further research the changes in LG Household & Health Care's 70 years of history as the culture in Korea changes over time, and examine the impacts of the cultural flow in Korea on the success of the cosmetics brands. The goal of this study is to discover the effects that the cultural flow creates on the cosmetics brands, and contribute to develop and produce the successful brands in the future by incorporating the cultural trends into the products in LG Household & Health Care. We first analyze how LG Household & Health Care has evolved for 70 years of history and study the impacts that the cultural contexts of Korea have on the cosmetics brands in LG Household & Health Care. The research covers a time span of LG Household & Health Care's 70 years from 1947 when LG Household & Health Care released its first cosmetics cream to 2021. We investigate the relationship between the cultural trends and brands’ success and lay history of LG out five detailed steps by examining the award Household & Health Care, public company reports, and internally collected data. There are a few big brands which have been the growth engines of LG Household & Health Care. We present that the key feature of those brands is to incorporate well the cultural trends into the cosmetic products. Based on this analysis, we argue that the research to understand and integrate the cultural trends over time is of great importance to the development of new cosmetics bands. The History of Hoo was commercialized in line with the Korean Wave. It is a good example that the trends of the Korean wave get well integrated with the product. In the past, Korean culture has been more influenced by American culture. The Korean wave such as K-pop and K-drama, however, becomes more popular globally. We claim that it is time to understand the world's cultural flow again, incorporate it into the new development and production of cosmetics brands, and move on to the future expansion as the culture is exported overseas. This paper will serve as a guideline to set the direction that the cultural trends are integrated to develop new cosmetics brands.
In the dynamic cosmetics market, some cosmetics brands succeed while other brands fail. A large amount of money has been invested in advertisement to promote cosmetics brands. It might not make the brands success. Even though the logo is well designed, and the design of cosmetics brands is outstanding, the sales do not meet the expectation. We investigate what makes the different results and note that there are key impacts of the cultural flows on the success of cosmetics brands. LG Household & Health Care has been a company leading the cosmetics industry in Korea since it launched its first cosmetics in 1947. LG Household & Health Care's cosmetics have numerous brands. The sales of LG Household & Health Care's cosmetics are currently ranked No. 1 in Korea. We observed that the cosmetics brands that fit well with the trends made LG Household & Health Care today successful. Based on the observation, we further research the changes in LG Household & Health Care's 70 years of history as the culture in Korea changes over time, and examine the impacts of the cultural flow in Korea on the success of the cosmetics brands. The goal of this study is to discover the effects that the cultural flow creates on the cosmetics brands, and contribute to develop and produce the successful brands in the future by incorporating the cultural trends into the products in LG Household & Health Care. We first analyze how LG Household & Health Care has evolved for 70 years of history and study the impacts that the cultural contexts of Korea have on the cosmetics brands in LG Household & Health Care. The research covers a time span of LG Household & Health Care's 70 years from 1947 when LG Household & Health Care released its first cosmetics cream to 2021. We investigate the relationship between the cultural trends and brands’ success and lay history of LG out five detailed steps by examining the award Household & Health Care, public company reports, and internally collected data. There are a few big brands which have been the growth engines of LG Household & Health Care. We present that the key feature of those brands is to incorporate well the cultural trends into the cosmetic products. Based on this analysis, we argue that the research to understand and integrate the cultural trends over time is of great importance to the development of new cosmetics bands. The History of Hoo was commercialized in line with the Korean Wave. It is a good example that the trends of the Korean wave get well integrated with the product. In the past, Korean culture has been more influenced by American culture. The Korean wave such as K-pop and K-drama, however, becomes more popular globally. We claim that it is time to understand the world's cultural flow again, incorporate it into the new development and production of cosmetics brands, and move on to the future expansion as the culture is exported overseas. This paper will serve as a guideline to set the direction that the cultural trends are integrated to develop new cosmetics brands.
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