최근 ‘반려동물 1천만 시대’, ‘다섯 가구 중 한 가구는 반려동물 가구’ 라는 말 이 심심치 않게 들릴 정도로 반려동물과 함께 생활하는 가구가 많이 늘었다. 반려동물 보유 가구 및 반려동물 시장 규모는 단기간에 급격히 증가하였지만 정작 반려문화는 그 발전 속도를 따라가지 못하고 여전히 미성숙한 그대로이다. 때문에 반려동물을 보유하지 않은 비(非)반려인은 갑자기 늘어난 반려동물과 반 려인 때문에 일상생활의 많은 부분에서 성숙하지 못한 많은 반려인과 마찰을 빚 을 수밖에 없게 되었으며 서로간의 갈등이 심화 되고 있다. 가장 큰 원인은 바로 반려동물들의 배설물이다. 반려동물 보유 가구가 증가하며 자연스레 반려동물과 산책을 나오는 상황이 잦아져 실외 배변을 하는 경우가 늘어났다. 실외 배변을 올바르게 처리하지 못하여 타인의 집 앞이나 가게 앞에 소변을 본다던지, 봉투를 챙기지 않아 대변을 처리하지 못하고 길에 그대로 둔다면 이는 비반려인이 가장 가까운 곳에서 직접 느낄 수 있는 비성숙한 반려문화이고 ...
최근 ‘반려동물 1천만 시대’, ‘다섯 가구 중 한 가구는 반려동물 가구’ 라는 말 이 심심치 않게 들릴 정도로 반려동물과 함께 생활하는 가구가 많이 늘었다. 반려동물 보유 가구 및 반려동물 시장 규모는 단기간에 급격히 증가하였지만 정작 반려문화는 그 발전 속도를 따라가지 못하고 여전히 미성숙한 그대로이다. 때문에 반려동물을 보유하지 않은 비(非)반려인은 갑자기 늘어난 반려동물과 반 려인 때문에 일상생활의 많은 부분에서 성숙하지 못한 많은 반려인과 마찰을 빚 을 수밖에 없게 되었으며 서로간의 갈등이 심화 되고 있다. 가장 큰 원인은 바로 반려동물들의 배설물이다. 반려동물 보유 가구가 증가하며 자연스레 반려동물과 산책을 나오는 상황이 잦아져 실외 배변을 하는 경우가 늘어났다. 실외 배변을 올바르게 처리하지 못하여 타인의 집 앞이나 가게 앞에 소변을 본다던지, 봉투를 챙기지 않아 대변을 처리하지 못하고 길에 그대로 둔다면 이는 비반려인이 가장 가까운 곳에서 직접 느낄 수 있는 비성숙한 반려문화이고 반려견 인식 저하에 결정적인 원인이 된다. 이러한 이유로 반려인과 비반려인 사이의 갈등 해소에 도 움이 되기 위해 갈등의 가장 큰 원인이 되는 공공장소에서의 반려견 배설물 처 리에 관한 교육용 게임을 설계 및 구현하였다. 본 연구에서는 반려견과 함께 살고 있는 반려인과 반려견을 입양하고자 하는 사람들을 위해 공공장소에서의 반려견 배설물 처리 방법 연습을 위한 컴퓨터 및 모바일 기반 게임 콘텐츠를 설계하고 구현한다. 특히 실외에서 반려견의 배변을 처리해야 하는 상황에서 반려인이 어떤 행동을 취해야 하는지 게임을 통해 반려 인에게 반려견 배설물 처리에 관한 인식이 심어지도록 설계하였다. 본 연구에서 설계한 반려견 배설물(대, 소변) 처리 게임은 반려견 에티켓의 중 요성을 학습하고 체험할 수 있으며 소변 처리 게임은 3D 런 게임 형식, 대변 처 리 게임은 고전 플래시게임인 스베랑카 등을 참고하여 반복해서 플레이 할 때 지루함을 줄이고 자연스레 배설물 처리 방법을 습득할 수 있도록 제작하였다.
최근 ‘반려동물 1천만 시대’, ‘다섯 가구 중 한 가구는 반려동물 가구’ 라는 말 이 심심치 않게 들릴 정도로 반려동물과 함께 생활하는 가구가 많이 늘었다. 반려동물 보유 가구 및 반려동물 시장 규모는 단기간에 급격히 증가하였지만 정작 반려문화는 그 발전 속도를 따라가지 못하고 여전히 미성숙한 그대로이다. 때문에 반려동물을 보유하지 않은 비(非)반려인은 갑자기 늘어난 반려동물과 반 려인 때문에 일상생활의 많은 부분에서 성숙하지 못한 많은 반려인과 마찰을 빚 을 수밖에 없게 되었으며 서로간의 갈등이 심화 되고 있다. 가장 큰 원인은 바로 반려동물들의 배설물이다. 반려동물 보유 가구가 증가하며 자연스레 반려동물과 산책을 나오는 상황이 잦아져 실외 배변을 하는 경우가 늘어났다. 실외 배변을 올바르게 처리하지 못하여 타인의 집 앞이나 가게 앞에 소변을 본다던지, 봉투를 챙기지 않아 대변을 처리하지 못하고 길에 그대로 둔다면 이는 비반려인이 가장 가까운 곳에서 직접 느낄 수 있는 비성숙한 반려문화이고 반려견 인식 저하에 결정적인 원인이 된다. 이러한 이유로 반려인과 비반려인 사이의 갈등 해소에 도 움이 되기 위해 갈등의 가장 큰 원인이 되는 공공장소에서의 반려견 배설물 처 리에 관한 교육용 게임을 설계 및 구현하였다. 본 연구에서는 반려견과 함께 살고 있는 반려인과 반려견을 입양하고자 하는 사람들을 위해 공공장소에서의 반려견 배설물 처리 방법 연습을 위한 컴퓨터 및 모바일 기반 게임 콘텐츠를 설계하고 구현한다. 특히 실외에서 반려견의 배변을 처리해야 하는 상황에서 반려인이 어떤 행동을 취해야 하는지 게임을 통해 반려 인에게 반려견 배설물 처리에 관한 인식이 심어지도록 설계하였다. 본 연구에서 설계한 반려견 배설물(대, 소변) 처리 게임은 반려견 에티켓의 중 요성을 학습하고 체험할 수 있으며 소변 처리 게임은 3D 런 게임 형식, 대변 처 리 게임은 고전 플래시게임인 스베랑카 등을 참고하여 반복해서 플레이 할 때 지루함을 줄이고 자연스레 배설물 처리 방법을 습득할 수 있도록 제작하였다.
Recently, the number of households living with pets has increased so much that it is not uncommon to hear the words "the era of 10 million pets" and "one out of five households is pet furniture." The size of the pet-owned furniture and pet market has increased rapidly in a short peri...
Recently, the number of households living with pets has increased so much that it is not uncommon to hear the words "the era of 10 million pets" and "one out of five households is pet furniture." The size of the pet-owned furniture and pet market has increased rapidly in a short period of time, but the pet culture has not kept up with the pace of development and remains immature. Therefore, non-pet owners who do not have pets have no choice but to have friction with many pets who are not mature in many parts of their daily lives due to the sudden increase in pets and companions, and conflicts between them are intensifying. The biggest cause is the excrement of pets. As the number of households with companion animals increases, the number of people who naturally go out for walks with pets has increased, and the number of cases of outdoor defecation has increased. If you urinate in front of another person's house or store because you can't properly handle outdoor defecation, or if you can't handle feces because you don't pack an envelope and leave them on the road, this is an immature pet culture that non-companion can feel directly at the nearest place. For this reason, in order to help resolve the conflict between the companion and the non-companion, educational games on the treatment of dog excrement in public places, which is the biggest cause of the conflict, were designed and implemented. In this study, computer and mobile-based game contents are designed and implemented to practice how to dispose of dog feces in public places for pets living with dogs and those who want to adopt dogs. In particular, it is designed to instill awareness of the treatment of dog excrement through games on what actions the companion should take when the dog has to deal with the bowel movement of the dog outdoors. The dog excrement (excrement, urine) treatment game designed in this study allows you to learn and experience the importance of dog etiquette, and the urine treatment game is designed to reduce boredom when repeatedly played by referring to the classic flash game, Sveranka.
Recently, the number of households living with pets has increased so much that it is not uncommon to hear the words "the era of 10 million pets" and "one out of five households is pet furniture." The size of the pet-owned furniture and pet market has increased rapidly in a short period of time, but the pet culture has not kept up with the pace of development and remains immature. Therefore, non-pet owners who do not have pets have no choice but to have friction with many pets who are not mature in many parts of their daily lives due to the sudden increase in pets and companions, and conflicts between them are intensifying. The biggest cause is the excrement of pets. As the number of households with companion animals increases, the number of people who naturally go out for walks with pets has increased, and the number of cases of outdoor defecation has increased. If you urinate in front of another person's house or store because you can't properly handle outdoor defecation, or if you can't handle feces because you don't pack an envelope and leave them on the road, this is an immature pet culture that non-companion can feel directly at the nearest place. For this reason, in order to help resolve the conflict between the companion and the non-companion, educational games on the treatment of dog excrement in public places, which is the biggest cause of the conflict, were designed and implemented. In this study, computer and mobile-based game contents are designed and implemented to practice how to dispose of dog feces in public places for pets living with dogs and those who want to adopt dogs. In particular, it is designed to instill awareness of the treatment of dog excrement through games on what actions the companion should take when the dog has to deal with the bowel movement of the dog outdoors. The dog excrement (excrement, urine) treatment game designed in this study allows you to learn and experience the importance of dog etiquette, and the urine treatment game is designed to reduce boredom when repeatedly played by referring to the classic flash game, Sveranka.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.