[학위논문]여행 유튜브 콘텐츠 속성과 채널 인기도가 시청 만족, 공유 의도, 방문 의도에 미치는 영향 : 관광 홍보 유튜브 채널 중심으로 The impact of travel YouTube content attributes and channel popularity on viewer satisfaction, the behavioral intention of share and visit: on the basis of tourism promotion YouTube channel원문보기
디지털 기술의 급속한 발전으로 어디서나 인터넷에 접속할 수 있게 되었다. 사용자가 소비하는 정보의 양이 매우 높습니다. 그리고 소셜 미디어와 웹 2.0 의 사용으로, 요즘 유튜브 채널은 여행자의 목적지를 지원하는 데 중요한 역할을 한다. 여행자들은 자신의 유튜브 채널을 만들고 과거 경험을 동영상 형태로 공유해 다른 잠재적 여행자들이 목적지 방문을 지원할 수 있도록 돕는다. 게다가, 목적지 마케팅 조직들이 소셜 미디어에 공식 채널을 만들고 특정 목적지에 대한 ...
디지털 기술의 급속한 발전으로 어디서나 인터넷에 접속할 수 있게 되었다. 사용자가 소비하는 정보의 양이 매우 높습니다. 그리고 소셜 미디어와 웹 2.0 의 사용으로, 요즘 유튜브 채널은 여행자의 목적지를 지원하는 데 중요한 역할을 한다. 여행자들은 자신의 유튜브 채널을 만들고 과거 경험을 동영상 형태로 공유해 다른 잠재적 여행자들이 목적지 방문을 지원할 수 있도록 돕는다. 게다가, 목적지 마케팅 조직들이 소셜 미디어에 공식 채널을 만들고 특정 목적지에 대한 콘텐츠를 공유하는 것은 꽤 인기 있는 일이 되었다. 유튜브도 인기 있는 타깃 마케팅 도구 중 하나다. 여행 유튜브 콘텐츠와 채널 인기의 속성을 세부적으로 분류해 시청자의 만족도와 영상에 소개된 관광지 방문의향, 이 채널을 국민들에게 공유하려는 의도를 파악하는 것이 이번 연구의 목적이다. 또한, 우리는 시청자 만족도가 방문 및 정보 공유 의도에 어떻게 동기화할 수 있는지 목격했다. 온라인 조사는 특정 여행 유튜브를 시청한 적이 있는 외국인 시청자들에게 배포되었고, 210 개의 유효한 샘플을 수집하고 가설 테스트를 수행했다. 이번 연구에는 기존 여행 유튜브 관련 연구와 달리 공식 여행 유튜브 채널 홍보의 채널 인기 변수가 포함됐다. 이번 연구가 시사하는 바는 여행 유튜브, 방문·공유 만족도 등 변수를 설정해 구조적 관계를 드러냈다는 점이다. 채널 인기 등의 변수를 설정해 기존 여행 유튜브에대한연구도확대한다. 또한이연구는대상관리조직에중요한반영을 제공하는데 의의가 있다. 본 논문 작성자는 한국정초청장학금(Global Korea Scholarship)을 지원받은 장학생임
디지털 기술의 급속한 발전으로 어디서나 인터넷에 접속할 수 있게 되었다. 사용자가 소비하는 정보의 양이 매우 높습니다. 그리고 소셜 미디어와 웹 2.0 의 사용으로, 요즘 유튜브 채널은 여행자의 목적지를 지원하는 데 중요한 역할을 한다. 여행자들은 자신의 유튜브 채널을 만들고 과거 경험을 동영상 형태로 공유해 다른 잠재적 여행자들이 목적지 방문을 지원할 수 있도록 돕는다. 게다가, 목적지 마케팅 조직들이 소셜 미디어에 공식 채널을 만들고 특정 목적지에 대한 콘텐츠를 공유하는 것은 꽤 인기 있는 일이 되었다. 유튜브도 인기 있는 타깃 마케팅 도구 중 하나다. 여행 유튜브 콘텐츠와 채널 인기의 속성을 세부적으로 분류해 시청자의 만족도와 영상에 소개된 관광지 방문의향, 이 채널을 국민들에게 공유하려는 의도를 파악하는 것이 이번 연구의 목적이다. 또한, 우리는 시청자 만족도가 방문 및 정보 공유 의도에 어떻게 동기화할 수 있는지 목격했다. 온라인 조사는 특정 여행 유튜브를 시청한 적이 있는 외국인 시청자들에게 배포되었고, 210 개의 유효한 샘플을 수집하고 가설 테스트를 수행했다. 이번 연구에는 기존 여행 유튜브 관련 연구와 달리 공식 여행 유튜브 채널 홍보의 채널 인기 변수가 포함됐다. 이번 연구가 시사하는 바는 여행 유튜브, 방문·공유 만족도 등 변수를 설정해 구조적 관계를 드러냈다는 점이다. 채널 인기 등의 변수를 설정해 기존 여행 유튜브에대한연구도확대한다. 또한이연구는대상관리조직에중요한반영을 제공하는데 의의가 있다. 본 논문 작성자는 한국정초청장학금(Global Korea Scholarship)을 지원받은 장학생임
Abstract The impact of travel YouTube content attributes and channel popularity on viewer satisfaction, the behavioral intention of share and visit: on the basis of tourism promotion YouTube channel Soatova Noila Department of Tourism Graduate School , Hanyang University The rapid develo...
Abstract The impact of travel YouTube content attributes and channel popularity on viewer satisfaction, the behavioral intention of share and visit: on the basis of tourism promotion YouTube channel Soatova Noila Department of Tourism Graduate School , Hanyang University The rapid development of digital technology made possible access the internet everywhere. The amount of information which is consumed by users extremely high. And with the usage of social media and Web 2.0, YouTube channels nowadays play a crucial role in supporting a traveler’s destination. Travelers create their YouTube channels and share their past experiences in the form of videos, which helps other potential travelers to support their destination visit. Moreover, it has become quite popular for destination marketing organizations to create official channel on social media and share content about particular destination. YouTube is also one of the popular destination marketing tools. The purpose of this research is to classify the attributes of travel YouTube contents and channel popularity detailed and to determine the impact of the viewer satisfaction, the intention of visit tourist attractions introduced in the video, and the intention of share this channel to the people. Moreover, we witnessed how viewer satisfaction levels can motivate to intention of visit and sharing information. 95
Online surveys were distributed to foreign viewers who had ever watched a particular travel youtube, collected 210 valid samples and conducted hypothesis tests. Unlike existing travel youtube related studies, this study included channel popularity variables of official promoting travel YouTube channel. The implications of this study are that it revealed a structural relationship by setting variables such as travel youtube, satisfaction and intention of visit and share. It also expands research on existing travel youtube by setting variables such as channel popularity. And this study provides a critical reflection to destination management organizations Keywords: Travel Youtube, Attributes of Youtube Contents, Viewer Satisfaction, Intention Of Share, Intention Of Share, Imagineyourkorea. The Author of this is a Global Korea Scholar Sponsored by the Korean Government
Abstract The impact of travel YouTube content attributes and channel popularity on viewer satisfaction, the behavioral intention of share and visit: on the basis of tourism promotion YouTube channel Soatova Noila Department of Tourism Graduate School , Hanyang University The rapid development of digital technology made possible access the internet everywhere. The amount of information which is consumed by users extremely high. And with the usage of social media and Web 2.0, YouTube channels nowadays play a crucial role in supporting a traveler’s destination. Travelers create their YouTube channels and share their past experiences in the form of videos, which helps other potential travelers to support their destination visit. Moreover, it has become quite popular for destination marketing organizations to create official channel on social media and share content about particular destination. YouTube is also one of the popular destination marketing tools. The purpose of this research is to classify the attributes of travel YouTube contents and channel popularity detailed and to determine the impact of the viewer satisfaction, the intention of visit tourist attractions introduced in the video, and the intention of share this channel to the people. Moreover, we witnessed how viewer satisfaction levels can motivate to intention of visit and sharing information. 95
Online surveys were distributed to foreign viewers who had ever watched a particular travel youtube, collected 210 valid samples and conducted hypothesis tests. Unlike existing travel youtube related studies, this study included channel popularity variables of official promoting travel YouTube channel. The implications of this study are that it revealed a structural relationship by setting variables such as travel youtube, satisfaction and intention of visit and share. It also expands research on existing travel youtube by setting variables such as channel popularity. And this study provides a critical reflection to destination management organizations Keywords: Travel Youtube, Attributes of Youtube Contents, Viewer Satisfaction, Intention Of Share, Intention Of Share, Imagineyourkorea. The Author of this is a Global Korea Scholar Sponsored by the Korean Government
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