온라인 리뷰 정보 특성이 앱 사용자의 태도와 구매의도에 미치는 영향 : 배달 앱 서비스 리뷰를 중심으로 Effect of Online Review Information Characteristics on App User Attitudes and Purchase Intent : Focusing on Delivery App Service Reviews원문보기
본 연구는 급성장하고 있는 배달 앱 서비스 시장의 주요 요인인 리뷰 정보 특성에 대한 연구로, 리뷰 정보의 특성이 배달 앱 서비스에 입점한 외식업체의 신뢰성과 태도, 구매의도이 미치는 영향에 대한 연구를 진행하였으며, 리뷰 정보의 특성이 외식업체의 신뢰성에 영향을 미치는 요인으로는 생생함, 객관성, 적시성의 요인을 채택하였으며 간접 경로 모델과 대안 모델인 직접 경로 모델에 대한 연구를 진행하였다. 본 연구는 설문지 300부를 분석하여 ...
본 연구는 급성장하고 있는 배달 앱 서비스 시장의 주요 요인인 리뷰 정보 특성에 대한 연구로, 리뷰 정보의 특성이 배달 앱 서비스에 입점한 외식업체의 신뢰성과 태도, 구매의도이 미치는 영향에 대한 연구를 진행하였으며, 리뷰 정보의 특성이 외식업체의 신뢰성에 영향을 미치는 요인으로는 생생함, 객관성, 적시성의 요인을 채택하였으며 간접 경로 모델과 대안 모델인 직접 경로 모델에 대한 연구를 진행하였다. 본 연구는 설문지 300부를 분석하여 연구를 진행하였으며, 연구 결과 , 3가지의 요인 모두 신뢰성에 영향을 미치는 것으로 분석되었으며, 독립변수인 생생함, 객관성, 적시성은 신뢰성에 영향을 미치는 것으로 분석되었으며, 신뢰성은 태도에 태도는 구매의도에 미치는 영향이 있는 것으로 분석되었다.
본 연구는 급성장하고 있는 배달 앱 서비스 시장의 주요 요인인 리뷰 정보 특성에 대한 연구로, 리뷰 정보의 특성이 배달 앱 서비스에 입점한 외식업체의 신뢰성과 태도, 구매의도이 미치는 영향에 대한 연구를 진행하였으며, 리뷰 정보의 특성이 외식업체의 신뢰성에 영향을 미치는 요인으로는 생생함, 객관성, 적시성의 요인을 채택하였으며 간접 경로 모델과 대안 모델인 직접 경로 모델에 대한 연구를 진행하였다. 본 연구는 설문지 300부를 분석하여 연구를 진행하였으며, 연구 결과 , 3가지의 요인 모두 신뢰성에 영향을 미치는 것으로 분석되었으며, 독립변수인 생생함, 객관성, 적시성은 신뢰성에 영향을 미치는 것으로 분석되었으며, 신뢰성은 태도에 태도는 구매의도에 미치는 영향이 있는 것으로 분석되었다.
The size of the domestic delivery app service market continues to grow, and it is rapidly growing due to social distancing caused by COVID-19. Online word-of-mouth information in the food service industry is used as a tool to share consumer and asset experiences with consumers beyond communicati...
The size of the domestic delivery app service market continues to grow, and it is rapidly growing due to social distancing caused by COVID-19. Online word-of-mouth information in the food service industry is used as a tool to share consumer and asset experiences with consumers beyond communication between sellers (restaurants), so consumers rely on information provided by others as a tool to reduce problems when purchasing food services (Kim Dong-beom, Nam Gung-young). In the case of delivery app services, online is a special environment, and when products are provided to consumers through an intangible service, such as cleanliness of the cooking environment or cleanliness of the cooking process, the restaurant's trust is very important. 2019). As such, consumers of delivery apps try to decide their purchase intention by relying on word of mouth information such as reviews and comments (Kim Hye-sook, 2018). The purpose of this study is to study how reviews affect the attitudes and purchase intentions of delivery app service users.
The size of the domestic delivery app service market continues to grow, and it is rapidly growing due to social distancing caused by COVID-19. Online word-of-mouth information in the food service industry is used as a tool to share consumer and asset experiences with consumers beyond communication between sellers (restaurants), so consumers rely on information provided by others as a tool to reduce problems when purchasing food services (Kim Dong-beom, Nam Gung-young). In the case of delivery app services, online is a special environment, and when products are provided to consumers through an intangible service, such as cleanliness of the cooking environment or cleanliness of the cooking process, the restaurant's trust is very important. 2019). As such, consumers of delivery apps try to decide their purchase intention by relying on word of mouth information such as reviews and comments (Kim Hye-sook, 2018). The purpose of this study is to study how reviews affect the attitudes and purchase intentions of delivery app service users.
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