본 연구는 인공지능(AI)을 활용한 기후변화 교육 프로그램이 초등학생의 인식과 태도에 미치는 영향을 알아보고자 하였다. 이를 위하여 초등학교 6학년 학생 24명을 대상으로 연구를 수행했으며, 프로그램 적용 전후로 기후변화에 대한 인식과 태도에 관한 사전·사후 검사 및 사후 면담을 실시하여 결과를 분석하였다. 본 연구의 결과는 첫째, 인공지능을 활용한 기후변화...
본 연구는 인공지능(AI)을 활용한 기후변화 교육 프로그램이 초등학생의 인식과 태도에 미치는 영향을 알아보고자 하였다. 이를 위하여 초등학교 6학년 학생 24명을 대상으로 연구를 수행했으며, 프로그램 적용 전후로 기후변화에 대한 인식과 태도에 관한 사전·사후 검사 및 사후 면담을 실시하여 결과를 분석하였다. 본 연구의 결과는 첫째, 인공지능을 활용한 기후변화 교육 프로그램은 초등학생의 기후변화에 대한 인식과 태도 향상에 긍정적인 영향을 미쳤다. 둘째, 특히 프로그램과 기후변화에 대한 태도의 상관관계가 유의미하였으며, 기후변화에 대한 실천 의지에 영향을 주었다. 셋째, 인공지능을 활용한 기후변화 교육은 초등학생들에게 높은 만족도를 보였다. 따라서 인공지능을 활용한 기후변화 교육 프로그램이 초등학생의 기후변화에 대한 인식과 태도 향상에 긍정적 영향을 미친 것으로 판단된다.
본 연구는 인공지능(AI)을 활용한 기후변화 교육 프로그램이 초등학생의 인식과 태도에 미치는 영향을 알아보고자 하였다. 이를 위하여 초등학교 6학년 학생 24명을 대상으로 연구를 수행했으며, 프로그램 적용 전후로 기후변화에 대한 인식과 태도에 관한 사전·사후 검사 및 사후 면담을 실시하여 결과를 분석하였다. 본 연구의 결과는 첫째, 인공지능을 활용한 기후변화 교육 프로그램은 초등학생의 기후변화에 대한 인식과 태도 향상에 긍정적인 영향을 미쳤다. 둘째, 특히 프로그램과 기후변화에 대한 태도의 상관관계가 유의미하였으며, 기후변화에 대한 실천 의지에 영향을 주었다. 셋째, 인공지능을 활용한 기후변화 교육은 초등학생들에게 높은 만족도를 보였다. 따라서 인공지능을 활용한 기후변화 교육 프로그램이 초등학생의 기후변화에 대한 인식과 태도 향상에 긍정적 영향을 미친 것으로 판단된다.
This study aimed to find out the effect of a climate change education program using artificial intelligence (AI) on elementary school students' perceptions and attitudes. To this end, a study was conducted with 24 6th grade students in elementary school, and the results were analyzed by conducting p...
This study aimed to find out the effect of a climate change education program using artificial intelligence (AI) on elementary school students' perceptions and attitudes. To this end, a study was conducted with 24 6th grade students in elementary school, and the results were analyzed by conducting pre- and post-tests and post-interviews on perceptions and attitudes to climate change before and after applying the program. The results of this study are as follows: First, the climate change education program using artificial intelligence had a positive effect on the improvement of elementary school students' perception and attitude towards climate change. Second, the correlation between the program and the attitude toward climate change was significant, and it affected the will to act on climate change. Third, climate change education using artificial intelligence showed high satisfaction among elementary school students. Therefore, it is judged that the climate change education program using artificial intelligence had a positive effect on the improvement of elementary school students' perceptions and attitudes towards climate change.
This study aimed to find out the effect of a climate change education program using artificial intelligence (AI) on elementary school students' perceptions and attitudes. To this end, a study was conducted with 24 6th grade students in elementary school, and the results were analyzed by conducting pre- and post-tests and post-interviews on perceptions and attitudes to climate change before and after applying the program. The results of this study are as follows: First, the climate change education program using artificial intelligence had a positive effect on the improvement of elementary school students' perception and attitude towards climate change. Second, the correlation between the program and the attitude toward climate change was significant, and it affected the will to act on climate change. Third, climate change education using artificial intelligence showed high satisfaction among elementary school students. Therefore, it is judged that the climate change education program using artificial intelligence had a positive effect on the improvement of elementary school students' perceptions and attitudes towards climate change.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.