본 논문은 영화와 TV의 출현이 댄스 예술과 어떻게 밀접하게 연결되어 있는지를 조명한다. 영화와 비디오 기술이 댄스 창작과 감상에 미친 영향, TV 댄스가 20세기 댄스 예술과 미디어 기술의 융합을 어떻게 대표하는지를 밝힌다. ‘텔레비전 댄스’는 댄스 버라이어티, 카메라를 위한 안무, 실험적인 댄스 영상, 댄스 리얼리티, 다큐멘터리를 아우르는 넓은 개념이다.
특히 중국에서는 CCTV 댄스대회 이후 TV 댄스가 점차 전문화되어 새로운 문화 형태로 자리 잡았음을 강조한다. 본 연구는 TV 댄스 예능 프로그램이 ‘진실’, ‘연극...
본 논문은 영화와 TV의 출현이 댄스 예술과 어떻게 밀접하게 연결되어 있는지를 조명한다. 영화와 비디오 기술이 댄스 창작과 감상에 미친 영향, TV 댄스가 20세기 댄스 예술과 미디어 기술의 융합을 어떻게 대표하는지를 밝힌다. ‘텔레비전 댄스’는 댄스 버라이어티, 카메라를 위한 안무, 실험적인 댄스 영상, 댄스 리얼리티, 다큐멘터리를 아우르는 넓은 개념이다.
특히 중국에서는 CCTV 댄스대회 이후 TV 댄스가 점차 전문화되어 새로운 문화 형태로 자리 잡았음을 강조한다. 본 연구는 TV 댄스 예능 프로그램이 ‘진실’, ‘연극’, ‘오락’과 결합하는 방식을 분석하며, 참여자, 무대 디자인, 규칙 작성, 프로그램 판 등 다양한 요소를 포함한다.
2006년 이후 방송 및 인터넷 매체에서 제작되는 댄스 버라이어티 프로그램을 다루며, 2006~2020년 기간 동안 댄스 문화 전파의 변화를 탐구한다. <무도풍폭> 프로그램을 예로 들어, 전문 댄스가 예능 프로그램에 어떻게 통합되는지, 댄스 예술과 데이터 환경 및 기술 간의 관계를 탐색한다.
댄스인류학(Dance Anthropology)의 방법론을 적용하여 TV 댄스 예능의 모델화와 변화 메커니즘을 탐구하고, 댄스 문화 전파의 동적 발전을 관찰한다. 이는 중국 댄스 문화산업의 발전을 촉진하고, 댄스인류학 연구의 범위를 확장하는 데 기여한다. 또한, 텔레비전과 인터넷이 새로운 세대의 댄스 문화 경험을 제공한다는 점을 강조한다.
본문은 중국의 댄스 리얼리티 예능 프로그램의 발전에 집중한다. 각 장에서는 연구의 배경, 목적 및 방법, 댄스 리얼리티 예능의 기본 개념, 특히 중국에서의 발전 과정, <무도폭풍> 프로그램의 현지화 전략, 현지화 과정에서 직면한 문제점과 개선 방안, 마지막으로 연구 전반에 대한 결론을 제시한다. 이 연구는 중국 댄스 리얼리티 예능의 발전에 대한 깊은 통찰을 제공하며, 유사한 프로그램의 현지화를 위한 가치 있는 참고 자료가 된다.
본 논문은 영화와 TV의 출현이 댄스 예술과 어떻게 밀접하게 연결되어 있는지를 조명한다. 영화와 비디오 기술이 댄스 창작과 감상에 미친 영향, TV 댄스가 20세기 댄스 예술과 미디어 기술의 융합을 어떻게 대표하는지를 밝힌다. ‘텔레비전 댄스’는 댄스 버라이어티, 카메라를 위한 안무, 실험적인 댄스 영상, 댄스 리얼리티, 다큐멘터리를 아우르는 넓은 개념이다.
특히 중국에서는 CCTV 댄스대회 이후 TV 댄스가 점차 전문화되어 새로운 문화 형태로 자리 잡았음을 강조한다. 본 연구는 TV 댄스 예능 프로그램이 ‘진실’, ‘연극’, ‘오락’과 결합하는 방식을 분석하며, 참여자, 무대 디자인, 규칙 작성, 프로그램 판 등 다양한 요소를 포함한다.
2006년 이후 방송 및 인터넷 매체에서 제작되는 댄스 버라이어티 프로그램을 다루며, 2006~2020년 기간 동안 댄스 문화 전파의 변화를 탐구한다. <무도풍폭> 프로그램을 예로 들어, 전문 댄스가 예능 프로그램에 어떻게 통합되는지, 댄스 예술과 데이터 환경 및 기술 간의 관계를 탐색한다.
댄스인류학(Dance Anthropology)의 방법론을 적용하여 TV 댄스 예능의 모델화와 변화 메커니즘을 탐구하고, 댄스 문화 전파의 동적 발전을 관찰한다. 이는 중국 댄스 문화산업의 발전을 촉진하고, 댄스인류학 연구의 범위를 확장하는 데 기여한다. 또한, 텔레비전과 인터넷이 새로운 세대의 댄스 문화 경험을 제공한다는 점을 강조한다.
본문은 중국의 댄스 리얼리티 예능 프로그램의 발전에 집중한다. 각 장에서는 연구의 배경, 목적 및 방법, 댄스 리얼리티 예능의 기본 개념, 특히 중국에서의 발전 과정, <무도폭풍> 프로그램의 현지화 전략, 현지화 과정에서 직면한 문제점과 개선 방안, 마지막으로 연구 전반에 대한 결론을 제시한다. 이 연구는 중국 댄스 리얼리티 예능의 발전에 대한 깊은 통찰을 제공하며, 유사한 프로그램의 현지화를 위한 가치 있는 참고 자료가 된다.
This paper is illuminates how the emergence of movies and TV is closely linked to dance art. It reveals the impact of film and video technology on dance creation and appreciation, and how TV dance represents the fusion of 20th-century dance art and media technology. "Television Dance" is a broad con...
This paper is illuminates how the emergence of movies and TV is closely linked to dance art. It reveals the impact of film and video technology on dance creation and appreciation, and how TV dance represents the fusion of 20th-century dance art and media technology. "Television Dance" is a broad concept encompassing dance variety, choreography for the camera, experimental dance videos, dance reality, and documentaries.
In particular, it emphasizes that in China, after the CCTV Dance Competition, TV dance has gradually become professionalized and established as a new cultural form. The study analyzes how TV dance entertainment programs combine 'reality', 'drama', and 'entertainment', incorporating various elements like participants, stage design, rule formulation, and program critique.
Covering dance variety programs produced in broadcast and internet media since 2006, it explores the changes in the propagation of dance culture during 2006-2020. The program 'Dance Smash' serves as an example to explore how professional dance integrates into entertainment programs and the relationship between dance art, the data environment, and technology.
Applying the methodology of dance anthropology, it explores the modeling and change mechanisms of TV dance entertainment, observing the dynamic development of dance culture dissemination. This contributes to promoting the development of China's dance culture industry and expanding the scope of dance anthropology research. Additionally, it highlights that television and the internet provide new generational experiences in dance culture.
The text focuses on the development of dance reality entertainment programs in China. Each chapter presents the research background, objectives and methods, the basic concepts of dance reality entertainment, especially its development in China, the localization strategy of the 'Dance Smash' program, the challenges and improvements in the localization process, and finally, the overall conclusions of the study. This research offers deep insights into the development of Chinese dance reality entertainment and serves as a valuable reference for the localization of similar programs.
This paper is illuminates how the emergence of movies and TV is closely linked to dance art. It reveals the impact of film and video technology on dance creation and appreciation, and how TV dance represents the fusion of 20th-century dance art and media technology. "Television Dance" is a broad concept encompassing dance variety, choreography for the camera, experimental dance videos, dance reality, and documentaries.
In particular, it emphasizes that in China, after the CCTV Dance Competition, TV dance has gradually become professionalized and established as a new cultural form. The study analyzes how TV dance entertainment programs combine 'reality', 'drama', and 'entertainment', incorporating various elements like participants, stage design, rule formulation, and program critique.
Covering dance variety programs produced in broadcast and internet media since 2006, it explores the changes in the propagation of dance culture during 2006-2020. The program 'Dance Smash' serves as an example to explore how professional dance integrates into entertainment programs and the relationship between dance art, the data environment, and technology.
Applying the methodology of dance anthropology, it explores the modeling and change mechanisms of TV dance entertainment, observing the dynamic development of dance culture dissemination. This contributes to promoting the development of China's dance culture industry and expanding the scope of dance anthropology research. Additionally, it highlights that television and the internet provide new generational experiences in dance culture.
The text focuses on the development of dance reality entertainment programs in China. Each chapter presents the research background, objectives and methods, the basic concepts of dance reality entertainment, especially its development in China, the localization strategy of the 'Dance Smash' program, the challenges and improvements in the localization process, and finally, the overall conclusions of the study. This research offers deep insights into the development of Chinese dance reality entertainment and serves as a valuable reference for the localization of similar programs.
주제어
#리얼리티 예능 댄스 텔레비전 문화 현지화
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.