베토벤 피아노 소나타 13번 Op.27 No.1의 분석 건국대학교 대학원 음악학과 김은영 루드비히 판 베토벤(Ludwig van Beethoven, 1770-1827)은 고전시대의 대표적인 작곡가이다. 독일의 본에서 태어났으며, 고전주의와 낭만주의의 전환기에 활동한 주요 음악가이다. 베토벤은 피아노 소나타를 32개 작곡 했는데 이들 작품 중 피아노 소나타 13번 Op. 27, No.1은 베토벤의 중기 작품이다. 고전시대 피아노 소나타의 1악장은 일반적으로 소나타 형식이 사용되 고, 제2악장은 느린 악장의 5부분 론도, 제3악장은 ...
베토벤 피아노 소나타 13번 Op.27 No.1의 분석 건국대학교 대학원 음악학과 김은영 루드비히 판 베토벤(Ludwig van Beethoven, 1770-1827)은 고전시대의 대표적인 작곡가이다. 독일의 본에서 태어났으며, 고전주의와 낭만주의의 전환기에 활동한 주요 음악가이다. 베토벤은 피아노 소나타를 32개 작곡 했는데 이들 작품 중 피아노 소나타 13번 Op. 27, No.1은 베토벤의 중기 작품이다. 고전시대 피아노 소나타의 1악장은 일반적으로 소나타 형식이 사용되 고, 제2악장은 느린 악장의 5부분 론도, 제3악장은 미뉴엣과 트리오, 제4 악장은 소나타 론도로 이루어져 있다. 그러나 베토벤 피아노 소나타 13번 의 제1악장에서는 이러한 일반적인 형식으로부터 벗어나는 구조를 보인 다. 본 논문에서는 피아노 소나타 13번의 구조와 형식을 분석하고자 한다. 제1악장은 복합 3부분 형식이며 attacca로 연결된 제2악장 역시 복합 3 부분 형식이다. 제3악장은 순환2부분 형식이며, 제4악장은 변형된 7부분 론도 형식이다. 이 논문의 분석을 통해 보다 연주자들이 이 곡을 이해하 고 연주하기를 기대한다. 주제어: 베토벤, 피아노 소나타, 13번 Op.27 No.1, 고전시대, 복합3부분
베토벤 피아노 소나타 13번 Op.27 No.1의 분석 건국대학교 대학원 음악학과 김은영 루드비히 판 베토벤(Ludwig van Beethoven, 1770-1827)은 고전시대의 대표적인 작곡가이다. 독일의 본에서 태어났으며, 고전주의와 낭만주의의 전환기에 활동한 주요 음악가이다. 베토벤은 피아노 소나타를 32개 작곡 했는데 이들 작품 중 피아노 소나타 13번 Op. 27, No.1은 베토벤의 중기 작품이다. 고전시대 피아노 소나타의 1악장은 일반적으로 소나타 형식이 사용되 고, 제2악장은 느린 악장의 5부분 론도, 제3악장은 미뉴엣과 트리오, 제4 악장은 소나타 론도로 이루어져 있다. 그러나 베토벤 피아노 소나타 13번 의 제1악장에서는 이러한 일반적인 형식으로부터 벗어나는 구조를 보인 다. 본 논문에서는 피아노 소나타 13번의 구조와 형식을 분석하고자 한다. 제1악장은 복합 3부분 형식이며 attacca로 연결된 제2악장 역시 복합 3 부분 형식이다. 제3악장은 순환2부분 형식이며, 제4악장은 변형된 7부분 론도 형식이다. 이 논문의 분석을 통해 보다 연주자들이 이 곡을 이해하 고 연주하기를 기대한다. 주제어: 베토벤, 피아노 소나타, 13번 Op.27 No.1, 고전시대, 복합3부분
Ludwig van Beethoven (1770–1827) was a German composer of classical music. Born in Bonn, Germany, he was a major musician during the transition period between classical and romanticism. Beethoven composed 32 piano sonatas. Beethoven's Piano Sonata No. 13 Op. 27, No. 1 is a mid-term work by Beethoven...
Ludwig van Beethoven (1770–1827) was a German composer of classical music. Born in Bonn, Germany, he was a major musician during the transition period between classical and romanticism. Beethoven composed 32 piano sonatas. Beethoven's Piano Sonata No. 13 Op. 27, No. 1 is a mid-term work by Beethoven.
In general, the piano sonata form of the classical era should be made in the first movement should be made in the sonata form. The second movement consists of five parts of the slow movement, the third movement consists of Minuet and Trio, and the fourth movement consists of Sonata Rondo. But Beethoven's Piano Sonata No. 13 Op. The first movement of 27, No. 1 is not a sonata-type structure. The reason why I want to analyze this song is Beethoven's Piano Sonata No. 13 Op because the first movement and the rest of the movement have a certain formal structure, not the sonata format. I would like to see if the song of 27, No. 1 feels free.
The first movement is in a complex three-part format. The second movement connected by attacca is also in the form of a complex three-part. The third movement is a circular two-part form, and the fourth movement is a modified seven-part rondo form.
I hope that the performer will play this song confidently through this thesis.
Ludwig van Beethoven (1770–1827) was a German composer of classical music. Born in Bonn, Germany, he was a major musician during the transition period between classical and romanticism. Beethoven composed 32 piano sonatas. Beethoven's Piano Sonata No. 13 Op. 27, No. 1 is a mid-term work by Beethoven.
In general, the piano sonata form of the classical era should be made in the first movement should be made in the sonata form. The second movement consists of five parts of the slow movement, the third movement consists of Minuet and Trio, and the fourth movement consists of Sonata Rondo. But Beethoven's Piano Sonata No. 13 Op. The first movement of 27, No. 1 is not a sonata-type structure. The reason why I want to analyze this song is Beethoven's Piano Sonata No. 13 Op because the first movement and the rest of the movement have a certain formal structure, not the sonata format. I would like to see if the song of 27, No. 1 feels free.
The first movement is in a complex three-part format. The second movement connected by attacca is also in the form of a complex three-part. The third movement is a circular two-part form, and the fourth movement is a modified seven-part rondo form.
I hope that the performer will play this song confidently through this thesis.
주제어
#베토벤 피아노 소나타 13번 Op.27 No.1 고전시대 복합3부분
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.