$\require{mediawiki-texvc}$
  • 검색어에 아래의 연산자를 사용하시면 더 정확한 검색결과를 얻을 수 있습니다.
  • 검색연산자
검색연산자 기능 검색시 예
() 우선순위가 가장 높은 연산자 예1) (나노 (기계 | machine))
공백 두 개의 검색어(식)을 모두 포함하고 있는 문서 검색 예1) (나노 기계)
예2) 나노 장영실
| 두 개의 검색어(식) 중 하나 이상 포함하고 있는 문서 검색 예1) (줄기세포 | 면역)
예2) 줄기세포 | 장영실
! NOT 이후에 있는 검색어가 포함된 문서는 제외 예1) (황금 !백금)
예2) !image
* 검색어의 *란에 0개 이상의 임의의 문자가 포함된 문서 검색 예) semi*
"" 따옴표 내의 구문과 완전히 일치하는 문서만 검색 예) "Transform and Quantization"
쳇봇 이모티콘
안녕하세요!
ScienceON 챗봇입니다.
궁금한 것은 저에게 물어봐주세요.

논문 상세정보

정보전문직을 위한 도서관정보학 교육

Library and Information Science Education for Information Profession

Abstract

Needs of our society for information professional have been changed continuously. The purpose of this paper is to study a direction of Library and information Science(LIS) education which can response properly the change. For this purpose, 1) the characteristics of information socitey, the demand to information profession, and the qualification required by the emerging job market of information professionals are examined. 2) the identity of LIS and its educational achievement for information professionals are considered. 3) Information Resources Management (IRM) which in some sense shares the common goal of effective information transfer with LIS is also considered. 4) the similarities and the differences between the two are discussed to seek their interrelationship and cooperation possibiity. While there are differences in focus and practice between LIS and IRM, interdisciplinary partnership between these two can enhance theory and practice of each other's area. Particulary, LIS school can take advantage for their students to penetrate the emerging job market as well-rounded information professionals.

참고문헌 (0)

  1. 이 논문의 참고문헌 없음

이 논문을 인용한 문헌 (0)

  1. 이 논문을 인용한 문헌 없음

원문보기

원문 PDF 다운로드

  • ScienceON :

원문 URL 링크

원문 PDF 파일 및 링크정보가 존재하지 않을 경우 KISTI DDS 시스템에서 제공하는 원문복사서비스를 사용할 수 있습니다. (원문복사서비스 안내 바로 가기)

상세조회 0건 원문조회 0건

DOI 인용 스타일