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철도차량의 임계속도에 관한 연구
A Study on the Critical Speed of Railway Vehicles 원문보기

大韓機械學會論文集. Transactions of the Korean Society of Mechanical Engineers. A. A, v.24 no.8 = no.179, 2000년, pp.1991 - 1999  

정우진 (대한기계학회) ,  김성원 (고려대학교)

Abstract AI-Helper 아이콘AI-Helper

This research has been performed to reveal the hysteresis phenomena of the hunting motion in a railway passenger car having a bolster. Since linear analysis can not explain them, bifurcation analysis is used to predict its outbreak velocities in this paper. However bifurcation analysis is attended w...

주제어

AI 본문요약
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문제 정의

  • 본 연구는 철도차량에서 주행 중 발생하는 사행동 이력현상을 해석적으로 예측하기 위하여 수행되었으며 다음과 같은 결론을 얻었다.
  • (6) 차량의 .비선형 임계속도는 시스템의 고유한 성질이므로 이후의 연구에서 최적화 시킬 수 있는 가능성을 확인하였다.
본문요약 정보가 도움이 되었나요?

참고문헌 (15)

  1. Cooperrider, N. K., 1972, 'The Hunting Behaviour of Conventional Railway Trucks,' ASME J. Eng. Industry 94, pp. 752-762 

  2. Carter, F. W., 1928, 'On the Stability of Running of Locomotives,' Proceedings of the Royal Society of London, Series A, Vol. 121, pp. 585-611 

  3. Huilgol, RR, 1978, 'Hof-Friedrichs Bifurcation and the Hunting of a Railway Axle,' Quart J. Appl. Mech. Vol. 36, pp. 85-94 

  4. Moelle D and Gasch R, 1982, 'Nonlinear Bogie Hunting,' in Proc. 7th IAVSD Symp. Cambridge, Swets & Zeitlinger, Lisse, pp. 455-467 

  5. Gasch R, Moelle D and Knothe K, 1984, 'The Effect of Nonlinearities on the Limit Cycles of Railway Vehicles,' in Proc. 8th IAVSD Symosium on Vehicle Systems Dynamics in The Dynamics of Vehicles on Roads and Tracks, Swets & Zeitlinger, Amsterdam/Lisse, pp. 207-224 

  6. Hans True, 1993, 'Dynamics of a Rolling wheelset,' Appl. Mech. Rev., Vol. 46, ASME, pp. 438-444 

  7. Carsten Kundsen, Rasmus Feldberg and Alfred Jaschinski, 1991, 'Non-linear Dynamic Phenomena in the Behavior of a Railway Wheelset Model,' J. Nonlinear Dynamics, pp. 389-404 

  8. Kalker, J. J., 1991, 'Wheel-rail Rolling Contact Theory,' Wear 144, pp. 243-261 

  9. Mehdi Ahmadian and Shaopu Yang, 1998, 'Effect of Suspension Nonlinearities on Rail Vehicle Bifurcation and Stability,' Rail Transportation, ASME, pp. 97-106 

  10. Pascal and Sauvage, 1991, 'New Method for Reducing the Multi Contact Wheel/rail Problem to One Equivalent Contact Patch,' Proc. 12. IAVSD Symposium 

  11. Vijay K. Garg and Rao V. Dukkipati, 1984, 'Dynamics of Railway Vehicle Systems,' Academic Press, pp. 103-176 

  12. Ali H. Nayfeh and Balakumar Balachandran, 1994, 'Applied Nonlinear Dynamics,' John Wiley & Sons 

  13. Steven H. Strogatz, 1994, 'Nonlinear Dynamics and Chaos,' Addison-Wesley 

  14. 김현영, 신응수, 1999, '매개 변수 가진을 받는 유연관절 로봇의 비선형 진동해석,' 대한기계학회논문집, 제23권, 제2호, pp. 199-208 

  15. 정우진, 김성원, 1999, '비선형 임계속도 검증을 위한 실험적 연구,' 추계학술대회논문집, 한국철도학회, pp. 574-581 

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