This study analyzed the regulations concerning odor management or control in Korea, Japan, and developed countries such as USA and Germany. The Korean restriction standards and measurement methods for offensive odor substances are very similar to the Japanese standards and methods promulgated in 197...
This study analyzed the regulations concerning odor management or control in Korea, Japan, and developed countries such as USA and Germany. The Korean restriction standards and measurement methods for offensive odor substances are very similar to the Japanese standards and methods promulgated in 1976. Japan promulgated the odor control act and the specific measurement methods of the offensive odor substances in 1973. In Japan, currently, the local governments can establish their own odor restriction areas and proclaim their own standards suitable for their situations. Also, Japan has more strict regulations and more offensive odor substances to be monitored than Korea. The restriction standards of odor in German is quite similar to the permissible limits and standards of air pollutants at emission sources in Korea. Many states in USA are adopting their own restriction standards and measurement methods, e.q., the ambient air pollution standards, organic functionstest methods by dilation, and establishment and addition of air pollution control equipment at emission sources. Finally, this study analyzed the problems of the regulations, standards, and measurement methods concerning the Korean offensive odor management. Since the direct organic fuctions measurement(DOFMM) method is depending upon the personal sensitives of odor substances, the measurement odor value can be equivocal. That is, the odor measurement value by an examines can differ from that by the other examines. Also, there can be conflicts with the measured odor values depending upon the applied measurement methods, e.q., the DOFMM, the dilation method, and the instrumental analysis method.
This study analyzed the regulations concerning odor management or control in Korea, Japan, and developed countries such as USA and Germany. The Korean restriction standards and measurement methods for offensive odor substances are very similar to the Japanese standards and methods promulgated in 1976. Japan promulgated the odor control act and the specific measurement methods of the offensive odor substances in 1973. In Japan, currently, the local governments can establish their own odor restriction areas and proclaim their own standards suitable for their situations. Also, Japan has more strict regulations and more offensive odor substances to be monitored than Korea. The restriction standards of odor in German is quite similar to the permissible limits and standards of air pollutants at emission sources in Korea. Many states in USA are adopting their own restriction standards and measurement methods, e.q., the ambient air pollution standards, organic functionstest methods by dilation, and establishment and addition of air pollution control equipment at emission sources. Finally, this study analyzed the problems of the regulations, standards, and measurement methods concerning the Korean offensive odor management. Since the direct organic fuctions measurement(DOFMM) method is depending upon the personal sensitives of odor substances, the measurement odor value can be equivocal. That is, the odor measurement value by an examines can differ from that by the other examines. Also, there can be conflicts with the measured odor values depending upon the applied measurement methods, e.q., the DOFMM, the dilation method, and the instrumental analysis method.
* AI 자동 식별 결과로 적합하지 않은 문장이 있을 수 있으니, 이용에 유의하시기 바랍니다.
문제 정의
악취오염으로부터 야기된 지역사회 주민들의 민원을 해소하고 환경오염 피해를 극소화하기 위해서는 악취 및 후각 특성에 데한 연구와 객관적인 분석 방법이 먼저 확립되어야 할 것이다.또한, 발생원과 대기 중 악취농도수준 및 악취불평 통계에 대한 개관적인 정량화 연구작업을 수행하고 기타 선진국의 막취규제제도를 통해 우리나라 악취관리규제제도의 문제 섞을 확인하고. 이를 토데로 과학적이고 합리적인 새로운 제도적 장치를 마련해야 할 것이다.
악취규제법은 악취오염의 특징이 시민들로부터의 불만.민원으로 시작되어 이를 해결하고 또한 사전에 악취발생을 막는 것을 목적으로 하여야 하미단순히 규정된 규제기준을 만족시킬 것을 목적으로 해서는 안될 것 이다. 즉 생활환경의 쾌적함을 추구하는 주민욕구를 중요시하고 생활환경을 보전한다는 공해데책의 관점에서 소음이나 악취와 같은 감각 공해는 생활수준이 향상될수록 그 중요성이 커질 것이기 떼문에 악취에 데한 규제방법의 정비는 필수적이라 할 수 있으며 보다 종합적이고 체계적인 관리를 위해서는 악취규제법에 관한 제도의 정비가 필요하다고 하겠다.
가설 설정
① 악취평가는 인간의 후각에 의한 판단이 중요시되어야 할 것이다.
② 악취 영향을 시간 평균으로 취급해서는 안될것이다.
제안 방법
이러 한 규제대상시설(업)로부터 발생되는 악취는대기오염 공정시험법의 직접관능법에 의해 측정하여 막취도 2도 이하가 되도록 악취제거시설을 섬치하거나 믈칭소 또는 탈취제 살포 등을 하도록 하였다.
후속연구
二러나 배출구에 대한 희석배율규제는 배출구 높이와 배출되는 가스의 악취징도가 최대 낙하지점에서 어떠한 영항을 미칠 것인지에 대한 이론적인 관계가 아직 정립되어 있지 않아 계속적인 연구가 필요할 것이다.
악취오염으로부터 야기된 지역사회 주민들의 민원을 해소하고 환경오염 피해를 극소화하기 위해서는 악취 및 후각 특성에 데한 연구와 객관적인 분석 방법이 먼저 확립되어야 할 것이다.또한, 발생원과 대기 중 악취농도수준 및 악취불평 통계에 대한 개관적인 정량화 연구작업을 수행하고 기타 선진국의 막취규제제도를 통해 우리나라 악취관리규제제도의 문제 섞을 확인하고.
또한, 발생원과 대기 중 악취농도수준 및 악취불평 통계에 대한 개관적인 정량화 연구작업을 수행하고 기타 선진국의 막취규제제도를 통해 우리나라 악취관리규제제도의 문제 섞을 확인하고. 이를 토데로 과학적이고 합리적인 새로운 제도적 장치를 마련해야 할 것이다.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.