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NTIS 바로가기한국정밀공학회지 = Journal of the Korean Society for Precision Engineering, v.17 no.4 = no.109, 2000년, pp.226 - 232
홍창섭 (전북대학교 정밀기계공학과 대학원) , 오재윤 (전북대학교 기계공학부, 메카트로닉스연구센) , 이대창 (현대자동차 상용구조연구팀)
This paper develops a finite element model for studying the crashworthiness analysis of a mid-size truck. A simulation for a truck frontal crash to a rigid barrier using the model is performed with PAM-CRASH installed in super computer SP2. Full vehicle model is composed of 86467 shell elements, 165...
Dhafer Marzougui, Cing-Dao Kan, and Nabih E. Bedewi, 'Development and Validation of an NCAP Simulation Using LS-DYNA3D,' FHWA/NHTSA National Crash Analysis Center
이화원, 신현우, 'Frame이 있는 차량의 정면충돌 특성에 관한 연구,' 한국자동차공학회 1996년도 춘계학술대회, pp.173-177, 1996
L.T. Kisielewicz, S. Goto, Y. Matsuoka, P. Guyon, S. Miura, M. Hanamura, N. Niii and K. Nakagawa, 'Structural Crashworthiness Optimization of Large Vehicles Using Detailed Models,' PUCA '98, pp. 193-205, 1998
PAM system international, PAM-CRASH reference manual, PSI, 1998
Altair computing, HYPER-MESH reference manual, Altair computing, 1999
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